AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Renault 5 Iconic Cinq (2025) - trekhaak stekkerdoor hulp gevraagd

Veel plezier vandaag!
Het is de Renault dealer uit deze regio, maar ik krijg obv de foto van het navigatiesysteem nog niet scherp waar ie staat :)

een hele kleine, midden in de woonwijk. zo klein dat de showroom maandag gewoon gesloten is :p (1 verkoper), maar inderdaad in jou regio.

Zo, da's snel! Wel een mooi exemplaar gescoord. Zo in 't blauw, met deze wielen en titanium daklijsten lijkt het een moderne interpretatie van de Baccara-uitvoeringen van weleer.

paar bronzen wieltjes en het is een clio 1 williams ;) nee laten ze dat maar niet doen met de R5, of ze moeten de F1 wereldtitel pakken. maar dan word het een andere naam en kleurstelling.

Snel gegaan, proficiat! Ben benieuwd naar de eerste eigen foto’s en ongetwijfeld de aanpassingen die te zijner tijd gaan komen.

is er ongelovelijk veel te krijgen aan gadgets, zowel via renault tot een stokbroodhouder aan toe. maar ook aftermarket is er al enorm veel verkrijgbaar. populaire accessoire is een aftermarket frunk die Renault origineel niet levert.

Laatst bewerkt:
Ah leuk, dat is echt hier om de hoek! Al gekeken of er een 22kW lader is op weg van het oosten hierheen, of zet je 'm exact leeg voor de deur? ;)
Ik had best even voor je kunnen kijken trouwens, want het is praktisch aan mijn woon-werk-route.

is er ongelovelijk veel te krijgen aan gadgets, zowel via renault tot een stokbroodhouder aan toe. maar ook aftermarket is er al enorm veel verkrijgbaar. populaire accessoire is een aftermarket frunk die Renault origineel niet levert.
Dat is ook wel leuk! Al zou ik de stokbroodhouder laten voor wat het is :)

Ah leuk, dat is echt hier om de hoek! Al gekeken of er een 22kW lader is op weg van het oosten hierheen, of zet je 'm exact leeg voor de deur? ;)
Ik had best even voor je kunnen kijken trouwens, want het is praktisch aan mijn woon-werk-route.

die stokbroodhouder lijkt mij ook onhandig voor de bijrijder. In ieder geval ga ik nu een kofferbakmat kopen. Liefst wel origineel. In NL bij de dealer 65 euro. in duitsland bij de dealer 29 euro. exact het zelfde artikelnummer. Dus haal hem daar wel aangezien ik daar nog wel eens kom, dat verschil is te groot.

Plan is om voor een 0-stopper te gaan, en dan is hij inderdaad wel behoorlijk leeg als hij aan komt. wel beetje lullig, maar aan de andere kant kunnen ze hem ook zo weer daar aan het stroom hangen. als het verbruik echt tegen valt dan gaan we voor een 1 stopper bij barneveld ergens aan de lader, zeker met 22Kw (als dat er is) zit er zo weer wat in.

Met de Twingo ging het ophalen goed. mijn vrouw kwam terug van het werk, gelijk aan de lader om de accu tot 100% te zetten. precies toen hij 100% was weggereden en op de snelweg gewoon rustig 90 km/h achter de vrachtwagens. Zou uiteindelijk maar 10 minuten schelen, daar wilde ik het risico niet voor lopen om tussendoor te laden en rijd ook wat relaxter met de Twingo. Afijn, met nog 30% over kwamen we aan, dus ging meer dan prima!

De Renault 5 stond netjes klaar. we hadden hem blind gekocht, maar de auto was precies zoals omschreven, als nieuw. Mooi om hem eindelijk in het echt te zien. Na alle papier rompslomp rondje om de auto. Echt uitleg hadden we niet nodig want we hadden er al in gereden natuurlijk. Dus eerste ritje naar schoonzus in Amsterdam, daar mee eten en dan 's avonds naar huis. Wel gelijk al een OTA update. in Amsterdam werden we gelijk aangesproken (in het engels uiteraard) door een stel wat helemaal weg was van de auto. Even kort mee gesproken. Ondanks de minder opvallende kleur dan de Twingo valt het dus wel op.

Terug naar huis, hele stukken 135 op de cruise control, dat voelt gewoon echt zeer volwassen aan en een segment hoger. Vandaag even alles instellen, configureren, connecten met de app. spulletjes er in leggen. Wat wel nu op valt in negative zin is dat er wel erg weinig opberg ruimte is. Deurvakken voorin zijn ondiep, achter zitten er geeneens deurvakken , alleen iets achter de stoel. Omdat de 5 het Harman Kardon geluids systeem heeft is de bak onder de koffermat opgeslokt door de versterker en subwoover. Ik heb dus nu wel een frunk besteld voor gevaren driehoek, EHBO doos, veiligheids vestjes en wat ander geneuzel

55173393464_9750a03436_b.jpg

55173393439_c9c868f148_b.jpg

zoiets
a6512297eb0f8580d46b99b4f85f1c394d94770c.jpg

Tof die overstap naar de R5! En het blauw is vooral een chique kleur op de R5. Een feller blauw kleurtje zoals Renault ze heeft met Iron Blue had hem ook goed gestaan.

Een familielid heeft zijn zilvergrijze Clio III diesel (1.5 dCi) onlangs na 480.000 op pensioen gestuurd en nu een R5 in het geel voor dagelijks een ritje van 150km. Prima timing met dieselprijzen versus thuis laden natuurlijk, maar de R5 bevalt hem ook uitstekend.

Veel plezier van de 5 (y)

k had best even voor je kunnen kijken trouwens, want het is praktisch aan mijn woon-werk-route.

Ja, ik kon ook, was woensdag ook nog aan de Bosdrift aan het werk (iets verderop bij die verwaarloosde C6'en). ;)

Ik heb geen blauwe R5 gespot, wel die Nissan varianten. Zal al wel in de kelder hebben gestaan.
Maar mooie ex-demo hoor. (y)

een hele kleine, midden in de woonwijk.

Ja, dat zijn er meer bij Stam, Soest, Bussum zijn ook nog 'ouderwetse' dealers nabij woonwijken i.p.v. veraf op een indu.terrein. Jammer dat ze voor de vestiging waar jij was nu een invulling van universeel en de side merken van Renault groep (importeur) hebben gekozen, vind ik.

Dat ging vlot! maar verrast mij niet, je hebt er al tijden over dat dit de perfecte opvolger zou zijn. Als de zoektocht dan start, je weet wat je wilt hebben en er dan een te koop komt die het lijstje af vinkt dan hoef je alleen nog maar toe te happen.

De kleur komt op de foto bij de aflevering (ander topic) beter uit dan op de verkoop foto's. Staat hem goed!

Mooi!

Geen idee wat je allemaal meeneemt in de auto, ik heb eigenlijk enkel een zonnebril en verder geen opbergmogelijkheden nodig.

De gevarendriehoek etc. in de kofferbak, die passen gelukkig wel onder de bodem.

Erg leuke auto, absoluut de leukste EV in die klasse met mooi interieur met een flinke knipoog naar de oer-5. Veel plezier ermee.

Tof die overstap naar de R5! En het blauw is vooral een chique kleur op de R5. Een feller blauw kleurtje zoals Renault ze heeft met Iron Blue had hem ook goed gestaan.

bedankt! ja ik had liever een blauwe Alpine A290 gehad, maar die is weer een klap duurder en buiten budget. Mooie rood of bepaalde groen vind ik ook mooi. Maar dit is ook prima, wel met de warm titanium dakstrip om het geheel wat te breken.

a, ik kon ook, was woensdag ook nog aan de Bosdrift aan het werk (iets verderop bij die verwaarloosde C6'en). ;)

Ik heb geen blauwe R5 gespot, wel die Nissan varianten. Zal al wel in de kelder hebben gestaan.
Maar mooie ex-demo hoor.

ik heb die straat wel uitgereden, geen C6 gezien, waarschijnlijk te druk met de auto :p ik sprak nog over de nissan variant, daar hebben ze een rode demo van staan. Maar daar was 0 vraag naar. terwijl het net zo'n goede auto is. Ik denk over een paar jaar een goedkoper en net zo leuk alternatief dan een 5 als occasion.

Ja, dat zijn er meer bij Stam, Soest, Bussum zijn ook nog 'ouderwetse' dealers nabij woonwijken i.p.v. veraf op een indu.terrein. Jammer dat ze voor de vestiging waar jij was nu een invulling van universeel en de side merken van Renault groep (importeur) hebben gekozen, vind ik.

ja ik vind het mooi dat het nog kan, zo heb ik het lang niet meer gezien. De verkoper zei wel dat het vaak problemen geeft met laden en lossen van vrachtwagens, want je blokkeert gewoon de hele straat voor een tijdje. Nieuw verkopen ze daar ook geen renaults meer. Maar wel een gekke mengelmoes van renault service, vakgarage en nissan. Maar het is uberhaupt al wonderlijk dat dit nog zo kan.

Ik vind de 5 echt gaaf. Renault heeft dat prima voor elkaar. Veel plezier ermee en ik kijk uit naar updates.
Eerste updates zijn (uiteraard) al onderweg!

Dat ging vlot! maar verrast mij niet, je hebt er al tijden over dat dit de perfecte opvolger zou zijn. Als de zoektocht dan start, je weet wat je wilt hebben en er dan een te koop komt die het lijstje af vinkt dan hoef je alleen nog maar toe te happen.

het is precies zoals je zegt, voor sommigen lijkt het vrij abrupt, maar ik kijk al even rond, weet precies wat ik zocht en als er dan wat voorbij komt binnen budget en wensen dan kan het snel gaan.

Geen idee wat je allemaal meeneemt in de auto, ik heb eigenlijk enkel een zonnebril en verder geen opbergmogelijkheden nodig.

Paraplu, blauwe parkeerschijf, snoepjes, ijskrabber, raamtrekker voor druppels van de zijruiten te halen, plek voor flesje water, pasjes houder, oplaadkabel, en als de kinderen mee gaan nemen ze wel eens iets van boekjes of andere frutsels mee met iets langere rit. En het is mijn vrouws auto, die neemt inderdaad gewoon te veel mee :p

Jullie wouden niet wachten op de nieuwe Twingo? De R5 is wel gaaf hoor!
nee, dan hadden we net zo goed de huidige twingo weten te houden. Met het zien van de nieuwe twingo zei mijn vrouw ook direct; "wat een enorm lelijk ding, ik vind dat echt helemaal niks. " Dus dan word het sowieso al niet wat. Ik kan mij ook niet voorstellen dat de nieuwe Twingo zo goed rijd als een renault 5, nog los van het snel kunnen laden en veel meer range en betere infotainment.

Erg leuke auto, absoluut de leukste EV in die klasse met mooi interieur met een flinke knipoog naar de oer-5. Veel plezier ermee.

bedankt! En het rijd ook nog eens heel erg goed, heel volwassen maar het stuurt ook gewoon heel erg scherp en goed zonder zenuwachtig te zijn. Echt leuk om te rijden. het is zeker niet de goedkoopste EV en ook zeker niet de ruimste in zn klasse, maar ik zie wel waar het geld in heeft gezeten.

Binnenkort de eerste paar updates

De verkoper zei wel dat het vaak problemen geeft met laden en lossen van vrachtwagens, want je blokkeert gewoon de hele straat voor een tijdje.
Volgens mij is er ook een uitdaging met de buurt. Hoogvliet zou op die plek graag de supermarkt hebben die nu een blok verder ligt. Daar kijken de buren al helemáál niet naar uit (nog meer/lawaaiiger laden/lossen, meer parkeerdruk).

De eerste update, een V2L adapter. De R5 ondersteund dus dat je stroom weer uit de accu kunt halen. Je kunt je afvragen wat je er mee moet. De meest goede reden is dat onze garage onder het huis zit, in het geval van stroomuitval kan ik de kelderpomp op de auto aansluiten zodat de garage geen natte voeten krijgt als het ook nog begint te regenen. zo'n adapter kost een paar tientjes. Maar je kunt ook gewoon de airfryer mee nemen als je een keer gaat picknicken in het bos :LOL: of een andere EV opladen met lege accu.

even testen met een lampje; werkt!
55179152302_7ca26174bd_c.jpg

Leuke gimmick, maar je zal zien dat het een keer van pas gaat komen. De vrouw die even de haren droog wil föhnen nadat jullie back-2-basics gekampeerd hebben? :LOL:

Meggie hier heeft het nog niet, pas vanaf 2024 meen ik. Krijgt deze 5 ook nog de one-pedal-drive update? Of heeft ie dat wellicht al?

Een hele simpele: als je de auto wilt stofzuigeren kun je m nu gewoon in de auto zelf pluggen. Scheelt verlengsnoeren. :p
Dat is een goeie!

Het aansluiten van een electrische hogedrukspuit om vervolgens de auto te wassen is dan waarschijnlijk weer geen goed idee?

Hier zou dat nog enigszins moeten kunnen. De aansluiting lijkt me waterdicht.
Bij mij zit de 1500W aansluiting in de kofferruimte, dus is de achterklep open….. ;)

Ik kan me zeker voorstellen dat dit weleens handig zu kunnen zijn, mijn (van de werkgever) Scenic kan dit ook. Kan je mij een linkje sturen waar je dit hebt gekocht?

Mooie Renault, ik zelf ga volgende week proefrijden met zo'n ding omdat ik er ook 1 wil als vervanging van mijn Yaris die oud begint te worden.

Pas maar op, zowel mijn vrouw als ik waren snel verkocht! Er is genoeg op en aan te merken, zoals de prijs, achterin niet de ruimste voor een B segment auto. Maar het rijden, luxe, afwerking, lekker wat knopjes, mooie uiterlijk, fatsoenlijke infotainment maakt alles goed.

Kan je gewoon bij de dealer halen. Er staat ook een en ander op Amazon e.d., maar vraag is dan altijd of dat ook de gewenste kwaliteit is.

Die van renault is 189 euro, iets te veel va het goede vind ik. ik heb er een van 60 euro waarvan ik zeker wist dat die goed zou werken bij de 5 obv reviews. je kunt ze ook wel goedkoper krijgen maar geen idee hoe die kwalitatief zijn.

Ik kan me zeker voorstellen dat dit weleens handig zu kunnen zijn, mijn (van de werkgever) Scenic kan dit ook. Kan je mij een linkje sturen waar je dit hebt gekocht?

het is deze; klik

En upgrade 2 is ook een feit;

De renault 5 heeft in de kofferbak een opbergvak voor de laadkabel. Maar aangezien ik het Harman Kardon geluidssysteem heb word dat opgeslokt door de versterker en subwoover.

Renault levert zelf geen frunk in de 5, maar er zijn meerdere bedrijven die zoiets maken. Ik heb een wat simpele uitvoering waarmee je 13 liter in kwijt kunt. precies genoeg voor een laadkabel of pechsetje.

Nu slingert de laadkabel nog in de kofferbak, maar in de toekomst wil ik een laadpaal met vaste kabel, en zal de huidige kabel alleen voor nood gebruikt hoeven te worden en kan dan mooi voorin.

Voor
55191258794_e7d103bb3d_b.jpg

Als je heel goed kijkt zie je 4 nokjes die zijn aangebracht bij de omvormer, 2 onder en 2 boven waarop de box er zo op klik, 15 minuutjes werk
55191004151_5fcac14034_b.jpg

Vervolgens druk je die bak er zo op
55190121882_68aa60220c_b.jpg

En een afdekhoes er over voor de zekerheid
55191155018_559c00e77d_b.jpg

De renault 5 heeft in de kofferbak een opbergvak voor de laadkabel. Maar aangezien ik het Harman Kardon geluidssysteem heb word dat opgeslokt door de versterker en subwoover.

Renault levert zelf geen frunk in de 5, maar er zijn meerdere bedrijven die zoiets maken. Ik heb een wat simpele uitvoering waarmee je 13 liter in kwijt kunt. precies genoeg voor een laadkabel of pechsetje.

Nu slingert de laadkabel nog in de kofferbak, maar in de toekomst wil ik een laadpaal met vaste kabel, en zal de huidige kabel alleen voor nood gebruikt hoeven te worden en kan dan mooi voorin.

Voor
55191258794_e7d103bb3d_b.jpg

Als je heel goed kijkt zie je 4 nokjes die zijn aangebracht bij de omvormer, 2 onder en 2 boven waarop de box er zo op klik, 15 minuutjes werk
55191004151_5fcac14034_b.jpg

Vervolgens druk je die bak er zo op
55190121882_68aa60220c_b.jpg

En een afdekhoes er over voor de zekerheid
55191155018_559c00e77d_b.jpg
Ziet er netjes uit. Maar hoe zit het met de eventuele warmte onder de frunk.

Ziet er netjes uit. Maar hoe zit het met de eventuele warmte onder de frunk.

goede vraag , die had ik zelf ook. Maar blijkbaar word de omvormer wel warm, maar het niet heet. De opbergbak zit zo'n 2 cm boven de omvormer met dus een aardig laagje lucht er tussen. Er zijn mensen die er nu een jaartje mee rond rijden zonder problemen ook dus heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.

Leuk! Ik ga ook eens zoeken of ie er voor de Megane Electric is. Alhoewel ik de laadkabel wel vaker gebruik. Thuis weliswaar een wallbox met vaste (8,5m) kabel, maar op kantoor / vergaderlocaties hang ik hem eigenlijk altijd wel aan de laadpaal. Dan is meerdere keren in de week de motorkap moeten openen ook niet ideaal. Ruimte de boel achterin wel beter op.

Geniet van de 5 ! En ik kom ze ook steeds meer tegen.

Leuk! Ik ga ook eens zoeken of ie er voor de Megane Electric is. Alhoewel ik de laadkabel wel vaker gebruik. Thuis weliswaar een wallbox met vaste (8,5m) kabel, maar op kantoor / vergaderlocaties hang ik hem eigenlijk altijd wel aan de laadpaal. Dan is meerdere keren in de week de motorkap moeten openen ook niet ideaal. Ruimte de boel achterin wel beter op.

Geniet van de 5 ! En ik kom ze ook steeds meer tegen.

De 5 word inderdaad goed verkocht, ik zie ze ook steeds vaker rijden. de dealer zei wel dat veel mensen hem leuk vinden maar toch wel schrikken van de prijs als ze hem wat aankleden, met grote accu.

ja als je met enige regelmaat een laadkabel gebruikt is het zeker niet handig die te gebruiken met een frunk met traditionele motorkap.

55196674335_3c40fbef1c_b.jpg

Zaterdag krijgt de auto een eerste jaarbeurt, en als mijn agenda het toe laat ook een trekhaak

Zaterdag krijgt de auto een eerste jaarbeurt, en als mijn agenda het toe laat ook een trekhaak
Trekhaak, had ik op mijn Meggie ook moeten doen drie jaar terug.
Morgen een tuinset ophalen ergens, en daarvoor nu dus de aanhanger + de auto van mijn ouders maar lenen. Toch onhandig, geen trekhaak hebben. Met 900 kg trekgewicht genoeg ruimte. Helaas niet de 1300 die voor de sleurhut nodig is. Daar moet de volgende lease-EV dan maar wel aan voldoen.

Wat een kost een (afneembare?) trekhaak voor de 5? Is er al genoeg aanbod voor?

Trekhaak, had ik op mijn Meggie ook moeten doen drie jaar terug.
Morgen een tuinset ophalen ergens, en daarvoor nu dus de aanhanger + de auto van mijn ouders maar lenen. Toch onhandig, geen trekhaak hebben. Met 900 kg trekgewicht genoeg ruimte. Helaas niet de 1300 die voor de sleurhut nodig is. Daar moet de volgende lease-EV dan maar wel aan voldoen.

Wat een kost een (afneembare?) trekhaak voor de 5? Is er al genoeg aanbod voor?

Ja in plaats van elke keer denken , had ik maar.... gewoon gelijk maar doorgepakt en er gelijk profijt van hebben

als je zoekt op trekhaken voor de 5 kom je al snel uit op die van Brink, dit is namelijk exact de zelfde haak die renault zelf ook maakt als die optie af fabriek neemt. Maar dit is een horizontale haak waarbij je behoorlijk goed de haak nog ziet als de kogel er af is.

dit blijf je dan dus altijd zien;
483509694_9823842434293995_5193173621437156362_n.jpg

nu zag ik dat GDW ook heel recent een haak voor de 4 & 5 hebben uitgebracht waarbij je kunt kiezen tussen een vaste kogel (T45) een horizontale afneembare kogel vergelijkbaar met die van brink (T36) en een verticaal afneembare kogel (T60). Ik heb die laatste gekozen, geen idee hoe dat er uit komt te zien want niemand heeft die nog tot nu toe, maar hopelijk wat minder in het zicht dan die van Renault / Brink.

kosten; ik heb er 480 euro voor betaald, kogel en kabelsetje (7 polig), en dan zelf monteren, nu zit daar via connecties wel een redelijke korting op voor mij. Installatie lijkt op basis van de handleiding vrij eenvoudig en zonder programmeren.

Waarom als ik vragen mag? Omdat de motorkap lastiger te openen is dan een kofferbak?

Omdat de motorkap geen gasveren heeft, echt zo'n traditionele motorkap die je dan omhoog moet duwen. stok plaatsen. vervolgens het afdekzeiltje er af moet halen om de kabel er uit te te halen. stok weer terug plaatsen en dan de motorkap dicht drukken. Bij opbergen moet de kabel wel redelijk goed opgerold worden anders past hij niet in het bakje, zeiltje er weer op maken. Allemaal geen grote moeite, maar wel als je dit 1x a 2x in de week moet doen, dan is het in de kofferbak smijten een stuk sneller en handiger.

Er zijn overigens wel 5 rijders die dus gasveren gaan monteren op de motorkap om deze reden

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan