Dan de opvolger; dat het een Renault 5 moest worden stond wel redelijk vast, zeker na de zeer positieve rij-testen van eigenlijk alle auto media en zeker ook autoweek was heel enthousiast over het rijden.
Gaan we voor de 40kwh accu (urban range) die al bijna het dubbele is wat wij nu hebben of toch de grotere accu van 52 Kwh (comfort range) waar je ook nog eens 150PK bij krijgt ipv de 120PK die je op de kleine accu krijgt. Toch dan maar de grotere om ritjes op en neer naar het westen van het land zonder laden te kunnen. de 150PK en sneller snelladen is een leuke bonus.
Uitvoering? gebruikt worden er veel evolutions aangeboden. eigenlijk zit daar het belangrijkste wel op. Maar op de techno en hoger krijg je google automotive systeem ivp die multimedia van renault zelf daarnaast zit er op een techno (en hoger) ook een warmtepomp, achteruitrij camera, multisense (rijmodi), laadindicator op de motorkap, adaptieve cruise control en nog wel wat andere geinige optische dingen. Verwarmbare stoelen is ook een eis maar optie op een techno.
Dus techno + winterpakket, óf Iconic cinq, waar dat winterpakket al op zit, + stoelen met lendesteun, pakket met dodehoeksensor en wat andere optische dingen bovenop de techno. De roland garros is heel mooi maar te duur.
Bij de dealer hier om te hoek gekeken, maar hadden geen geschikte occasion staan naar wens. Op een andere vestiging 20km verderop stond er wel eentje alleen niet in de kleur die wij wilden maar wel die uitvoering. Maar we kregen gelijk de sleutels in de handen gedrukt van een groene demo om daar naar toe te rijden ondanks ze wisten dat we die niet gingen kopen. De Iconic cinq heeft een bijzonder kleur stoelen,dus die konden we ook even mooi kijken en de 5 ervaren. Wat rijd dit goed! De vergelijking met de mini snap ik wel.
Kleuren;
wit? ik hou normaal niet van wit maar moet zeggen het staat de 5 best goed icm zwart dak
zwart? nee dan vallen alle details weg
geel? twijfel twijfel, het staat de 5 heel erg goed, blijf ik het leuk vinden?
donkerblauw, iets meer chique, maar vonden we beiden toch wel mooi staan met titanium daklijsten (dus geen rode die je ook kunt krijgen)
groen? hadden we mee als demo, vonden we beiden helemaal niks terwijl we wel van een kleurtje houden
Blauw dus, bijvoorkeur iconic cinq, groter accu pakket en een occasions waar al wat kilometers op stonden waar de kop vanaf was. aanbod is heel erg weinig. van de 300 aangeboden vijfjes voldeden er 2 aan onze wensen. beide ver weg.
1 in limburg was een heel raar gesprek met een dealer met letterlijk de toon 'je moet niet denken dat je de hoofdprijs voor jou auto krijgt', 'wat verwacht je nu van ons" terwijl ik alleen nog maar netjes om een voorstel vroeg. heel raar gesprek ook, was er snel klaar mee. De andere dealer was een normaal gesprek maar boden net iets minder voor de twingo als verwacht. Vandaag toch nog afspraken gemaakt en een nette prijs voor de twingo gekregen en de deal rond gemaakt.
vrijdag halen we hem al op!
Ergens wel een beetje spannend, we hebben een exacte de zelfde uitvoering van binnen gezien. De appeltjesgroene demo was een techno met de zelfde accupakket en motor dus we weten hoe het rijd. Maar we hebben deze dus nog niet in het echt gezien. Blind gekocht. Het is bij een dealer, de auto is een jaar oud en zit nog in de fabrieksgarantie, volgens de dealer als nieuw dus heb er op zich ook wel alle vertrouwen in
De vijf leent zich enorm voor een leuk kleurtje, maar een iets fellere blauw, mooie groen en mazda rood had ik wel willen hebben. Maar dit is ook mooi