AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Renault 5 Iconic Cinq (2025) - trekhaak stekkerdoor hulp gevraagd

hij werkt alleen nog niet naar behoren, zoals je ziet. moet nog wat dingetjes loshalen, kijken of ik het aan de praat krijg, ook uit een Omega MV6

ja...

het ziet er mischien een beetje knullig uit zo, maar het is echt heel geinig :D Ik heb al een oude hoedenplank van een calibra, dus daar moet ik het in maken. Alleen het motortje werkt nog niet naar behoren en zo.

dus ik moet daar nog even mee bezig

Dat werkt nog niet nee. Maar het is wel stoer. En af en toe echt ideaal. Niet alleen bij de zon in je nek maar ook als iemand met hinderlijk licht achter je zit in het donker.

Ik kwam op het idee toen ik laatst een omega mee had waar dat in zat (y)

het zal best wel voordelen hebben, maar ik heb het puur voor de lol ;) maar moet het wel werken inderdaad.

Even een vraagje, iemand hier beetje handig met photoshop of iets? Waardoor ik kan zien hoe velgen onder mijn auto staan?

Ik ben al 2 jaar lang gek van deze velgen, al kom je ze in 17 inch bijna niet tegen, ik ben wel druk aan het rondkijken. Ik kan wel een inbeelding maken hoe ze onder mijn auto staan, maar met name de verhouding van 17 inch onder mijn auto moet een beetje kloppen.

het gaat om deze velgen van irmscher :cool:

831c_1.JPG

826f_1.JPG

deze vind ik nog net iets mooier, maar vreemt genoeg nergens 2e hands te vinden, nieuw gaat me te gek.
i9910093.jpg

In frankrijk kwam ik de spirituele opvolger van mijn calibra tegen, een hele mooie astra coupé, mét die wielen.

NokiaN80joost939edit.jpg

kan niet voor je photoshoppen ,maar denk wel dat die zeer nette irmscher velgen zeer goed zullen staan (y)

Mooi als volgende auto zo'n Astra Coupe

Heb er twee gehad, eerst een 1.8 en daarna nog ff een 2.2 (plaatjes)

jaa een astra coupe vind ik ook wel mooi! alleen nie als 6-pitter te krijgen he :cool:

heb ik alle soorten al gereden van de astra coupe, echt heerlijke wagens, alleen nu nog veel te duur zoals ik hem wil.

ja dat denk ik ook wel,het is niet zo dat ze op korte termijn komen hoor, of ik moet tegen een goede aanbieding of wat aanlopen. Maar dat ze komen, is wel een grote kans, aangezien het chippen nu even in de ijskast is gezet.

Als je foto's van de velgen en van de auto in dezelfde hoeken hebt, kan ik dat wel even vlug voor je photoshoppen. Als het goed is moet me dat wel lukken :D En anders wil Hotdog het vast ook wel even doen (y)

Zal iig. wel goed staan, alhoewel ik deze velgen ook nog zo slecht niet vind :)

ja kost ook niet niks een setje velgen , ik wilde ook lichtmetaal aanschaffen maar voor echte goede ( lichte ) velgen was ik een beetje geschrokken van de prijs o_Ovoorlopig doe ik het nog even met stalen velgen :)

ja, ik vind het ook erg duur. Daarom moet ik er ook net tegen aan lopen. Liefst met niet al te goede banden, zodat de prijs laag is. Aangezien ik zelf goedkoop aan banden kan komen, en heb ik er gelijk nieuwen onder.

Maar op dit moment heb ik ook nette 16" OZ razing velgjes er onder, dus haast heb ik d'r niet mee...

Een iets jonger broertje van mijn calibra staat te koop op MP,

zelfde kleur, motor, optie's, vrijwel een kopie! :D

De eigenaar is hier een poos terug actief geweest, geen idee waar hij nu is, niet hier meer in ieder geval.

Calibra DTM Edition V6

Zoals ookal gepost in het Opel topic.

Ik vind de auto nogal prijzig voor een Calibra met die kilometerstand. Met een iets gunstigere prijs, maar iig. 100.000km minder op de teller had ik het interssanter gevonden :)

Volgens mij weet ik welke forummer je bedoelt, maar ik kom niet op z'n naam. Was dat niet degene met wie je een korte mini-meet had voor de Opel meeting van ons in april?

10000K heet hij hier, hij zit dacht ik ook op het opel-forum als purple-six. Maar laatste tijd niet meer actief.

Prijs is inderdaad aan de hoge kant, echter, een liefhebber zal dit er wel voor neertellen denk ik. Net als de meine 1 van de weinige Calibra's DTM V6, orginele nederlanders. En ook nog in goede staat volgens mij.

blijf het toch wel mooie auto's vinden die calibra's al zou ik er zelf niet snel een kopen denk ik.

ik had het zelfde eigenlijk, vooral het 'foute' imago was voor mij de reden, en het relatief zware gewicht.

Totdat ik een super mooi orgineel exemplaar tegenkwam, en toen ik er mee gereden had, was ik er echt helemaal weg van.

op internet, en andere calibra rijders gevraagt na alle minpunten en waar op te letten. Dan zie je dat ongeveer 80% zowiso al af valt. Maar als je een goede tegen komt, die vaak gelijk te herkennen zijn, hmm, dan wist ik het wel (y)

ohja, ik heb er al een... :p 2 is echt iets te veel van het goede.

haha ja 2 dezelfde auto's word wel een beetje te he.

tsja nou ja met een zes cilinder zou ik er nog is over na willen denken. dat geluid is toch wel heel erg mooi.

Ach ik zou best 2 Calibra's willen hebben. Maar niet 2 dezelfde uitvoeringen en motoren. Zou er best een turbo of v6 bij willen hebben.:cool:

V6 klinkt idd erg leuk. Maar een rouwe 16v kan ook verslavend zijn.;)

Als er bij mij 1 bij komt, dan wordt het inderdaad een turbo, en dan ook in een apart kleurtje. Alleen kom ik maar zeer zelden een calibra turbo tegen waarvan ik zoiets heb; die wil ik echt graag.

De meesten zijn ook van 1993 en zo. Ik wil er dan 1 van 1996, en dat is al een uitdaging op zich.

1 van 1996 zal wel wat moeielijk worden ja. Ik zag in Drachten 1 te koop staan. Een blauw das wel jammer vind ik niet een super kleur voor een Calibra. Had alleen een foute demper en lexus lampies (maar dat kan er zo af natuurlijk). Verder nog wel aardig orgineel. Maarja word em niet, mn vriendin ziet me aankomen met een 2de:)

Heb jij ook al zo'n vriendin? :)

Áls er een turbo komt, dan wordt het echt 1 van de laatsten. Ookal moet ik er een jaar voor zoeken, zeker bij calibra's is gedult een schone zaak (y) Op dit moment staat er zowel in nederland als in duitsland (zover ik kan vinden) geen turbo te koop die aan mijn eisen voldoet :rolleyes:

139-3924_IMG.jpg

zo'n een dus, ik ben daar echt gek van. De wielen vind ik ook mooi (y) als ik ooit zo'n auto tegen kom voor een goede prijs, en ik heb iets meer ruimte........

;)

Ja deze is idd mooi, vooral die kleur...:p;)

Hij staat te koop trouwens.

Soms best lastig he die vriendinnen??;)

mooie auto! zo vind ik uhm ook wel mooi. staat alleen te hoog op z'n poten.

:D haha

Ja.. als ik zo'n grap uithaal heb ik wel even wat te verantwoorden. Tis dan wel mijn geld maar......

Waarom??
Was het nodig??
Wat moet je ermee?
Wat KOSTE dat wel niet?
Waar moet die staan?

o_O

Even een vraagje,

ik krijg een vrij goed aanbod voor nieuwe 18 inch irmscher wielen.

De keuze is 16 inch Stila design (maar ik heb al 16, dus valt af)

Of 18 inch EVO star wielen, Deze dus:
i9910133.jpg

Evo Star-Design, 7½ x 18 ET 35, 5-Loch

Nou heb ik een vraag, gaat dus passen onder een calibra? En zo nee, wat moet er eventueel worden aangepast? Of is dit zowiso wel mogelijk.

Dan nog een vraag, welke bandenmaat ik er op moet doen dan.

En zou mijn auto niet heel hoog op de poten komen te staan? Ik heb een DTM Edition, dus standaard al heel iets door irmscher verlaagt...

Zal het trouwens mooi staan? :rolleyes:

bedankt alvast :D

DSC01739.JPG

Ik weet niet hoe groot deze zijn maar vast 18'' of meer dus 18 zal vast passen. Wat voor banden(maat) weet ik niet.

i9910133.jpg

Die velg is trouwens niet helemaal mijn smaak.;) Dan vind ik je huidige mooier.

Ik vind mijn huidige velg ook zeker niet verkeerd,

maar voor de APK moeten er zowiso 2 nieuwe achterbanden op over 2 maand

bovendien zijn het geen orginele opel, i-line, of irmscher velgen. Ik kan wat dat betreft best zeuren, puur een gevoelskwestie ;)

en mijn huidige velgen zijn echt heel lastig schoon te houden met al die spaakjes

en velgen blijven altijd een kwestie van smaak ;)

zoals ik hier boven ook al posste vind ik deze ook iets mooier eigenlijk:
i9910093.jpg

maarja, dan kosten 4 velgen iets van 1600 euro of zo, dat gaat mij echt te gek als ik deze voor ongeveer een kwart van de prijs kan krijgen :eek:

morgen moet ik beslissen, ja of nee...

Mja dat gevoel ken ik... Ik heb een plaat te pakken. Maar dan wel een Rieger. Die gaat er eerst maar op als ik hem heb. Maar blijf toch ook zoeken naar 1 van Irmscher.

Ik wil wel geloven dat dat rot werk is met al die spaakjes.(n)

Oooowja Opel i-line en Irmscher zijn het zelfde;)

Rieger heb je ook nog?

Die ik had waren volgens mij van Hella nu je het mij vraagt :rolleyes:

En dan irmscher ook nog... was blijkbaar wel een populaire accessoire

is dat zo ja ? En dat weet ik niet eens o_O

ik dacht dat i-line echt van opel zelf uit was, en irmscher echt een extern bedrijf dat voor opel spul maakt/ontwikkeld

@Ascona GT: Wat voor een bandenmaat heb je op dit moment?
Vaak moet 18" qua rolomtrek wel passen hoor..... maar let wel op de ET-waarde.

qua rolomtrek moet het kunnen, er zijn namelijk meer calibrarijders met 18 inch, met die bandenmaat.

Maar volgens irmscher moet het officieel niet kunnen. En mijn collega had ook sterk zijn twijfels, mede vanwede de ET waarde van 35 :rolleyes:

Mijn huidige bandenmaat is 205-50-16, wat tevens de orginele bandenmaat is vanuit de fabriek

Ik heb de velgen wel besteld! Nog net op het nippertje!

Met 1,5 week worden ze verwacht, nu nog even shoppen voor een goede en niet al te dure band in de maat 215-35-18

Ik hoop echt dat het gaat passen :rolleyes:

volgens dit programmatje komt de velg 2.6 cm meer naar buiten dan nu :rolleyes: dat gaat dus volgens mij echt niet passen...

18inchvs16inch.jpg

Er zijn mensen nu die zeggen dat ik mij absoluut geen zorgen hoef te maken,

maar anderen zeggen dat het absuluut niet gaat passen. Nouja, meten = weten!

Morgen ga ik eens even 'shoppen' voor een paar bandjes. Het zullen zeker geen michelins of zo worden, dat past echt niet in mijn budget. Maar wanjong, waionling of zo hoef ik ook weer niet.

Marshall banden kan ik voor een zeer schappelijke prijs krijgen, maar weet niet of dat wat is :rolleyes:

toyo proxes T1-R zijn niet zo heel duur, slijten wat harder maar is echt plakband! (y)

Ik heb het gezien (y) die ligt nog net in mijn budget, even kijken of mijn leverancier die heeft liggen. Ik heb zelf ook goede ervaringen met toyo op de twingo. Ik zal eens kijken.

iig beter dan michelin, die over de 200 euro per band gaan ;)

dat zou handig zijn inderdaad. ik denk trouwens dat het wel gaat passen met die velgen. ze zijn namelijk niet extreem groot of breed. (y)

klopt, maar de velg heeft wel een hele lage ET waarde van 35, wat neer komt dat de bevestiging aan de auto heel ver naar binnen staat. Met als gevolg dat de velg ver naar buiten komt. Daar gaat het probleem waarschijnlijk in zitten.

De velgen zijn trouwens onverwachts snel binnengekomen, ik kreeg vanmiddag telefoon van mijn werk dat ze binnen waren en natuurlijk gelijk opgehaald

NokiaN80joost1036.jpg

heb nu nog geen band, dan krijg je pas echt een idee hoe het er onder staat. Als ik de banden deze week nog heb, ga ik ze zaterdag monteren en uitproberen :D

ik kan me haast niet voorstellen dat originele irmscher velgen niet passen. :confused:

Terug
Bovenaan