AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Renault 5 Iconic Cinq (2025) - trekhaak stekkerdoor hulp gevraagd

Ik merk wel dat, met name op ongelijke hobbelige wegen dat het iets anders stuurt, ik kan niet echt zeggen beter of slechter, maar het is gewoon wat anders. Wel merk je dat de auto iets stugger is geworden dan dat hij al was, maar nog lang niet zo erg als de Ascona toen.

Heb gisteren ook stukje autobaan gepakt, maar geen rare dingen gemerkt, of ander bandengeluid. Omdat ik wel van michelin naar marshal ben gegaan was ik daar wel een beetje bang voor. Gripverschil heb ik nog geen last van gehad, maar het is nu dan ook heerlijk weer buiten (y)

Ben benieuwdt wat de banden doen op nat wegdek

Holy moly, 18" met 35 serie banden. Ik vind het mooie velgen, maar naar mijn smaak een maatje tè groot... Hou je nog wel vering over zo?

:)

Ik vind 't niet passen. Groot en dik zijn ze, gemaakt voor een nieuwe bolle brede auto. De calibra is ansich erg mooi, maar dat is een slank, niet dik rond vol, ding.

holy shit hé! wat een enorme velgen! :eek:

de banden hebben een vet profiel man! (y) Goeie keuze!

de velgen moet ik nog ff aan wennen, zou misschien wel komen omdat ze nog enorm nieuw zijn.

AsconaGT Schreef:
-------------------------------------------------------
> >
> Ik merk wel dat, met name op ongelijke hobbelige
> wegen dat het iets anders stuurt, ik kan niet echt
> zeggen beter of slechter, maar het is gewoon wat
> anders. Wel merk je dat de auto iets stugger is
> geworden dan dat hij al was, maar nog lang niet zo
> erg als de Ascona toen.
>
> Heb gisteren ook stukje autobaan gepakt, maar geen
> rare dingen gemerkt, of ander bandengeluid. Omdat
> ik wel van michelin naar marshal ben gegaan was ik
> daar wel een beetje bang voor. Gripverschil heb ik
> nog geen last van gehad, maar het is nu dan ook
> heerlijk weer buiten (y)
>
> Ben benieuwdt wat de banden doen op nat wegdek

Des te beter dus. Ik ben ook wel benieuwd wat ze met nat wegdek gaan doen maar ik denk dat het allemaal meevalt hoor.

Tsjah, schijnbaar ben ik toch de enigste hier die de andere velgen welke je eronder had zitten mooier vond.o_O Naar mijn mening zijn deze velgen te groot voor de auto.

Maar als je het zelf mooi vind, who cares.

@Astra F: Dan kan ik je de hand schudden! Persoonlijk vind ik de oude velgen ook netter en beter bij het type auto passen, dit vind ik net te....

Voor de rest wel een zeer strakke Calibra(y)

Leuk is dat, verschillende meningen (y) zo zie je maar: velgensmaak is zéér persoonlijk.

ik had in het begin ook zoiets van, wow :eek: Maar nu vind ik het echt wel mooi staan.

bedankt voor de reacties ;)

Helaas, ik vind de OZ velgen die je er voorheen onder had liggen een stuk netter.... :(

Ja, ik vind echt dat dit de Calibra een hoog Sjonnie-gehalte geeft. Ik was er van overtuigd dat Joost zijn Calibra dat niet aan zou doen.....maar helaas:cry:

Velgen zijn idd. heel persoonlijk. Maar naar mijn mening haalt dit het subtiele uiterlijk wat jou calibra altijd had naar beneden. Jammer

Zo dit zijn erg mooie velgen. Deze zou ik ook wel onder me Vectra willen. In elk geval Irmscher velgen weet ff niet hoe ze heten maar lijken wel op deze.

Astra F Schreef:
> Ja, ik vind echt dat dit de Calibra een hoog
> Sjonnie-gehalte geeft. Ik was er van overtuigd dat
> Joost zijn Calibra dat niet aan zou doen.....maar
> helaas:cry:
>
> Velgen zijn idd. heel persoonlijk. Maar naar mijn
> mening haalt dit het subtiele uiterlijk wat jou
> calibra altijd had naar beneden. Jammer

Ach wat overdreven. Deze velgen geven de auto echt geen hoog sjonnie gehalte,
niet meer dan Astra GSI waaiervelgen onder een Astra f 1.4i.

Gelukkig maar.....

Je bent niet te porren voor een Irmscher voorbumper???;)

Als ik dat doe krijgt Ruud (Astra F) een hartstilstand ;)

Ik vind 1 bumper heel erg mooi, en dat is die van een Calibra Cliff Edition volgens mij:

dcp_0055.jpg

deze eigenaar heeft hm d'r ook naderhand op gezet.

Of is dat die van irmscher. :confused: Er is alleen heel moeilijk aan te komen, en dan moet hij nog helemaal in kleur gespoten worden en zo. Mocht ik de bumper kapot rijden (laten we het niet hopen) dan is de kans wel groot dat er zoiets voor in de plaats komt.

Dat is idd die van Irmscher:cool: Die vind ik ook eeeeerrrrrrruuuuuugggg mooi.(y) Nadeel alleen wel is, dat je dan eigenlijk alle stootstrips ook moet vervangen om het af te maken. Zie ook hier op de foto.

Sorry, maar ik vind ze net te groot. Het type velg oogt al groter dan het is, maar ik vind em net een maatje te groot voor onder je auto.

Best raar, ik heb ook 18" onder mijn Leon, maar daar oogt 18 weer kleiner onder, terwijl de auto niet groter is ofzo...

Veel plezier ermee, goed schoonhouden, geen stoeprandjes raken enne... let op als je in Belgie rijdt ;)

heeeeel erg strakke voorbumper! ebay.de maar is in de gaten gaan houden? :)

Ruudje zei:
Gepost door: Astra F (IP gelogd)
Ja, ik vind echt dat dit de Calibra een hoog Sjonnie-gehalte geeft. Ik was er van overtuigd dat Joost zijn Calibra dat niet aan zou doen.....maar helaas

Dit heeft niets met sjonnie te maken Ruud. dan had hij er wel 2e hands half afgebladerde chromen onder gezet :)

ik reed van het zomer toevallig door belgië heen, maar dat is inderdaad geen pretje nee. En met deze velgen al helemaal niet.

ik houd ebay altijd strak in de gaten :cool: er werdt laatst wel zo'n bumper van de hand gedaan. Maar is altijd 'nur abholung' dus dan moet ik er ook nog 500 km voor naar toe en 500 km voor terug rijden. Daar heb ik niet zoveel zin in ;)

Maar dit zijn niet echte plannen hoor, dan moet ik er net tegenaanlopen en zo. Voorlopig laat ik hem voor wat hij is (y)

idd ;)

Dit heeft niets met sjonnie te maken Ruud. dan had hij er wel 2e hands half afgebladerde chromen onder gezet

Je hebt dus niks gemerkt dat ik vannacht mijn velgen met die van jou D-ettje hebt verwisseld?:)

Die Irmscher voorbumper is heel mooi! Ik vind de 18" velgen wel erg groot, maar wellicht valt dat in het echt wel mee.. Calibra's zijn wel stoere bakken :D

zeker! :cool: Ben er echt nog steeds helemaal weg van... zolang je ze maar een beetje orgineel laat en zuinig op bent, want dat zijn heel veel eigenaren helaas niet :( Zeker bij de speciale uitvoeringen of Tubro 4x4's is het zonde om soms te zien hoe de auto's toegetakeld worden.

Aan de andere kant, daardoor houd mijn calibra beter z'n waarde ;)

Daar zitten nog steeds dezelfde velgen als jij hebt onder hoor.. :) Mijn verbreede stalen liggen boven op zolder onder een dekentje in de zinkspray. :D

Morgen de 16 inch tubro velgen ophalen waarschijnlijk, om de calibra de herfst en winter door te helpen (y)

AsconaGT Schreef:
> Morgen de 16 inch tubro velgen ophalen
> waarschijnlijk, om de calibra de herfst en winter
> door te helpen (y)

Goed bezig Joost (y) Gaan de andere velgen nu op MP of houd je die er ook bij ?

die OZ velgen staan inmiddels op marktplaats, die gaan weg.

Zijn zeer mooie velgen, en het is zonde om ze als wintervelg te gebruiken, dan kan ik er beter iemand anders gelukkig mee maken. En ze zijn meer waard dan turbovelgjes. Dus kan ik de kosten van de 18 inches weer mooi mee dekken :)

Je velgen vind ik eigenlijk net een maatje te groot, Ascona. 17 inch had denk ik beter gestaan, maar het gaat er om dat je het zelf mooi vindt staan (ik ben al blij met 14 inch o_O)

Is ligt ook aan het soort velg waardoor ze vrij groot lijken. Ik vind ze zelf echt heel mooi, zeker nu is ze een paar dagen heb en er beetje aan gewent ben.

Ik denk ook dat ze in het echt wat beter ogen dan de foto's. Tenminste... 2 vrienden vonden het ook wel erg groot, maar nadat ze het in het echt gezien hadden vonden ze het heel erg mooi staan :)

Jij zult de calibra vast nog wel een keer bewonderen in het echt Poekoek :D

Vanmiddag de wintervelgjes opgehaald,

orginele 16 inch calibra Tubro velgjes (y) voor weinig... die komen er ergens in november onder.

zien er trouwens ook nog zeer goed uit (y)
NokiaN80joost1050.jpg

zekers, nu nog even 2 bandjes regelen in de maat 205-50-16

de andere 2 bandjes kan ik zo overzetten van de OZ-velgen. Hagelnieuwe Michelins.

Gisteren trouwens ook een stukje 160-170 gereden, auto ligt super strak op de weg (y)

Joost, ik denk het wel. Het kan ook Magic grey zijn maar die is iets lichter. Dit lijkt me Nordcape (onze dus).

Klopt, staat ook Nordcape bij...

alleen zie net dat hele auto te koop is in onderdelen...

... behalve de voorbumper

die spiegels zijn van die aftermarket dingen volgens mij, doe hoef ik niet :p

Ik wilde juist graag die voorbumper, maarja, heb eigenlijk toch even geen geld meer voor zulke dingen ;)

Mijn wielen lopen toch aan! :eek: Als je er gewoon mee rijd gaat het prima, maar bij een zak in de weg of een mooie vloeiende drempel waar de auto mooi van inveert lopen de voorwielen toch iets tegen de wielranden aan.

Nou heb ik een vraagje,

Ik kan aan gele koni's komen. Dat zijn verstelbare schokbrekers. Zouden die het probleem tegen kunnen gaan?

En zo ja, hoe werkt dat? Hoe stel je die dingen in?

Ik heb deze op het oog: klikkerdekllik

dat zijn ze toch? :)

Tja, wat kunnen die dempers eraan doen... De demping zal iets straffer worden, maar of dat voldoende is, is afwachten.

Overigens kan ik mij vergissen, maar die Koni geel dempers waren oorspronkelijk niet verstelbaar dacht ik. De draaidop die erop zit, is voor een na-stelling dacht ik. Als de dempers soepeler worden na verloop van tijd kan je dat daarmee compenseren. Kan echter ook iets van 10 jaar geleden zijn hoor, heb me daar de laatste tijd niet meer in verdiept bij Koni.

Check overigens eens wáár ze precies aanlopen. Vaak is het met een beetje dremelen aan de plastic binnenkap (bijvoorbeeld) zo te verhelpen.

Ze lopen precies aan de buitenste rand aan. Als ik iets daar aan wil doen is een mogelijkheid om de wielranden aan de voorkant wat naar buiten om te zetten of zo. Maar daar blijf ik i.v.m. lakschade liever van af.

goed dat je het zegt :rolleyes: moet daar dus even wat info voor zien op te zoeken. Als ik zeker wist dat dit dé oplossing is wil ik evt. wel naar nieuwen kijken. Maar om te kijken of dit voldoende is wil ik liever 2e hands iets vinden.

kennis van me had een tijdje geleden nog een goede set schokbrekers te koop.
xander weet zijn email wel???
illusion..geen idee of hij ze nog heeft..

ohw, hij met de cliff edition...

hij rijd overigens met de zelfde bandensetup als mij, ik zal hem eens vragen :)

je kunt ook de ET waarde verhogen ,door ze laten afdraaien in het hart waar die op de naaf zit

gaat de velg in ze,n geheel naar binnen bijvoorbeeld 3mm als je van ET35 naar ET38 gaat ,alleen zou ik het wel bij een professioneel bedrijf laten doen ,en kijken of het mogelijk is bij de velg en ruimte bij veerpoot/wielkast

nette velgen trouwens ;)

andere dempers zouden wel kunnen helpen ,omdat wat straffer wordt ,maar wielvlucht blijft hetzelfde

Afdraaien is bij mij geen optie, had iets te maken met dat ik stalen bussen heb als gaten of zoiets.

Begin november gaan de velgen er af voor de winterslaap, ik zal eens kijken welke mogelijkheden er zijn. :)

Terug
Bovenaan