AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Renault 5 Iconic Cinq (2025) - trekhaak stekkerdoor hulp gevraagd

alles past, zolang je het maar aanpast is tot nu toe mijn motto ;)

mocht ik echt ten einde raad zijn, laat ik het je weten

Zoals ik al zei, het heeft te maken met de ET waarde, die is vrij laag waardoor de velg vrij ver naar buiten komt te staan. Bij Astra H, Zafira B, Antara, Vectra C, daar past het allemaal gewoon onder. Maar mijn calibra is van een andere generatie opels, die velgen nodig hebben met een hoge ET waarde, daarom zou het heel goed kunnen dat ze niet gaan passen. De gaten en zo wel, maar puur dat de velg heel ver naar buiten komt. En mischien wel zover dat wanneer ik over een drempeltje ga, dat de wiel tegen de wielrand aan komt...

dat is inderdaad een optie ;) alleen lees ik er ook wel eens wat minder leuke verhalen over, dat wielranden begonnen te roesten na een jaar, of dat het heel lelijk was geworden of zo.

Maar het zal inderdaad een (laatste) optie kunnen zijn (y)

Ook kun je de velg bij de bevestiging enkele mm af laten draaien. Ben ik zelf niet zo van ook, maar daar hoor ik heel weinig negatieve verhalen over.

Iemand hier ervaring?

dat heb ik nog nooit gehoord. ik weet niet wat je zou moeten doen. denk gewoon hopen dat het past :)

Als het niet past, zou ik het spul gewoon op marktplaats zetten en verkopen! Zonde om aan die mooie velgen en aan de mooie auto te prutsen...

Ja daar sluit ik me bij aan. Ik zou niet mn wielkasten op het spel zetten voor een set velgen.

ja ik weet het zo nog niet...

eerst even een hele hoop informatie verzamelen, en zowiso eerst kijken of het past.

wordt als het goed is zo terug gebeld over mogelijke bandjes + prijs en zo (y) hopen dat ik ze deze week nog kan ophalen

En ben inderdaad terug gebeld, een kennis van mij heeft de bandje al opgehaald en voorgeschoten, en komt ze zelfs vanavond nog achter de deur gooien.

Dus als het mee zit ga ik ze zaterdag om de velg leggen, balanceren en monteren (y) spannend :)

beters dus het wordt OF zaterdag een grote teleurstelling OF een hele blije ascona GT :)

bandjes zijn trouwens marshall's geworden. goede prijs-kwaliteits verhouding voor mij. Heb eerder dit merk er onder gehad zonder noemenswaardige problemen, hopen dat het nu weer zo is.
NokiaN80joost1038.jpg

echt lekker plat :D

idd ;)

lekkere maat, 215/35.. Laat hem bij een goede bandenzaak monteren, want hoe platter de band, hoe moeilijker het wordt :)

Zal wel super strak gaan staan.!

Ziet er goed uit dat bandje (y)

Ben echt benieuwd of het past en hoe het staat (y)

Wat is de planning voor je OZ velgen?? Winterbandjes? :D

Wij hebben op het werk daar alle apparatuur voor, van de week had mijn collega nog 22 inch voor een caddilac escalade er op gezet. Dan zal 18 ook wel geen probleem zijn.

vooral dat eerste maak ik mij ernstig zorgen over o_O

ik vind het zonde om de OZ-velgen voor winterbanden te gebruiken, ze zijn nog helemaal in nieuwstaat, geen krasje of niks. Ze zijn ook stevig aan de prijs nieuw, dus moet nog ff zien wat ik er voor ga vragen. Die ga ik dus denk ik verkopen.

Ik vind het ook zonde om met de 18 inches in de winter te gaan rijden, ik denk dus dat ik 16 inch calibra turbine-tubro velgen ga halen. Ten eerste zijn die helemaal niet duur, de meesten vinden ze niet mooi, en ten tweede zijn ze lekker makkelijk schoon te houden, en ten derde zijn het nog orginele calibra wielen ook.

zulke dus:
eccd_27.JPG

maar moet ik nog ff zien

prima winterwielen! ik vindt ze zeker niet lelijk staan trouwens.

:eek:Die banden zijn plat. Die turbo velgen voor de winter zijn wel mooi! Was op het opel forum 1 die ze ook had gekocht en vond dat ze beter reden dan een grotere vervangings velg.

Een knap setje moet wel te scoren zijn.

orginele wielen rijden volgens mij altijd beter dan wanneer je daarvan gaat afwijken.

knap setje is wel te scoren, er staat er nu 1 te koop in Noord-brabant, dan moet ik er wel even 200 km voor rijden :rolleyes: dat is iets waar ik nou niet zoveel zin aan heb. En verkoop ook liever eerst de OZ-racing wielen ivm geld.

wordt vervolgd... ;)

Die velgen zouden eerlijk gezegd niet mijn persoonlijke voorkeur zijn. Ik zat al laatste al eens te denken wat ik echt mooie velgen voor een Calibra zou vinden (die OZ's zijn evenmin mijn smaak ;)) en nu zie ik die waaier velgen en die passen naar mijn mening echt top! Maarja ik rij dan ook BX :p

heb je weer zo'n citroefiel :) alles wat apart is, is mooi

ik vind het ook moeilijk wat nou echt mooi is, maar ik houd wel van orginele opel of irmscher velgen, anders niet. Die tubro-velgen zijn wel heel typerend voor een calibra ja (y) heb waarschijnlijk een setje weten te scoren voor niet al te veel, hier in de buurt ook nog. Er zit alleen geen band om heen, maar die kan ik van de OZ bandjes af halen. Zelfde maat. Daar moeten dan alleen 2 nieuwen op. Heb nog niks besloten verder...

... eerst maar kijken of de 18 inch velgen passen. Als dat zo is zet ik de OZ velgen gelijk op marktplaats, en haal ik gelijk de turbo-velgjes ook op (y)

Om heel eerlijk te zijn vind ik die turbo velgen spuuglelijk. Maar voor de winterbandjes zijn ze wel geschikt :)

Tja je moet er van houden. Ik kan ze wel waarderen. Maar kan me goed voorstellen dat je ze niet mooi vind.

Ook kun je de velg bij de bevestiging enkele mm af laten draaien. Ben ik zelf niet zo van ook, maar daar hoor ik heel weinig negatieve verhalen over.
Dat klopt. Het aanlegvlak kun je wel wat (laten) bijwerken. In de racerij is dat zelfs vrij gebruikelijk; je bestelt een velg en geeft zelf de gewenste ET-waarde op.

ja inderdaad, dat hoor ik dus ook dat je tot 3 á 4 mm kunt (laten) bij draaien. Ik zal eens wat meer info daarover gaan opzoeken :)

dat heb ik precies het zelfde, het zijn echte calibra velgen. Echt lelijk kan ik ze ook niet vinden. Mooi is anders, maar voor de winter zijn ze zeer geschikt :)

die turbine dingen zijn juist helemaal top!...maar dan idd onder een v6 en niet onder een 8vtje of zo.ben zeer benieuwd hoe die nieuwe velgen gaan staan

Joost,

je kan dat alleen af laten draaien als je een vol hart hebt.. dus niet met uitsparingen. (hoop dat je me begrijpt)

Ik kon bij mijn GT wielen ook niet af laten draaien.

ja ik snap helemaal wat je bedoelt, ik zal zo straks gelijk even kijken wat ik heb, volgens mij heb ik wel van die uitsparingen :rolleyes:

Normaal gesproken kunnen die turbine velgen ook alleen maar onder V6'en of Turbo's i.v.m. dat het 5-gaats velgen zijn.

Morgen weet ik of het een 'go' or 'no' gaat worden... :cool:

Ik vind het maar draken, die turbo velgen:p. Maar voor winterbanden is het veel beter dan stalen velgen. En ze zijn origineel!

De Irmscher EVO-star velgen zitten er onder!

Vanmorgen op werk zaten mijn collega's al nee-schuddend te knikken... ze hadden het idee dat het er echt niet onder ging passen. Maargoed, eerst even proberen dus.

Ik ben zelf niet zo'n held in bandjes monteren, zeker geen 18 inch LM velgen met platte bandjes, mijn collega was er ook niet wilt van maar hij wilde dat wel doen voor mij. Hoop gedoe, veel vet er aan, en nou hebben wij niet zo'n super mooi apparaat, maar hij kreeg het niet voor elkaar. Toen stonden ze met 3 monteurs om heen, maar ze kregen het met dit apperaat echt niet voor elkaar. De banden waren dan ook extreem stug!

Dus toen een paar deuren verder gegaan naar banden en wielen centrum westermaat, waar we wel meer zaken mee doen. Hij had wel vaker dit probleem gezien met deze bandenmaat, maar hij wilde wel zorgen dat het in orde kwam, als ik over 2,5 uur terug kwam waren ze klaar.

2,5 uur later gelijk terug gegaan, en ze stonden al netjes klaar, geballanceerd en al (y)

Toen toch gemonteerd, auto laten zakken... ik moest wel heel erg wennen aan de grote maat :eek: maar stond ook wel heel erg mooi, maar echt wennen. Toen mijn collega's goed de auto in lieten veren en doen. Toen even op z'n scherpst naar links en naar rechts gestuurd, geen probleem... maar je vinger kun je er niet tussen steken zo krap gaat het allemaal aan de binnenkant!

Toen een stukje gereden en een paar flinke hobbels gepakt, en ook geen enkel probleem :D

Ook met het weggedrag en zo heb ik nog geen rare dingen gemerkt.

Zo oogt het heel erg raar, maar zal wel beetje aan de fotohoek liggen, ik zal morgen even iets beter foto's maken:
NokiaN80joost1039.jpg

Toen de auto gewassen. Morgen de naafkapjes van Irmscher er op zetten, volgende week wat dingen mooi maken omdat de velgen nu stukken 'openener' zijn dan voorheen (y)

:eek:Allemachtig:eek:

Lijkt wel wielen van een koets. Staan beter dan ik had gedacht. Maar wel eeeerg groot.

De bandomtrek is exact het zelfde als de vorige velgen. Het is optisch bedrog dat hij hoger op de poten staat of zo dan voorheen. Maar groot zijn ze wel ja o_O

Nu tijd voor 'n ingrijpende remmenmodificatie om de ruimte op te vullen? :p

Het is wel heel erg groot eigenlijk. Ben benieuwd naar andere foto's, maar op 't eerste gezicht zeg ik: da's een beetje té.

De vent van het bandencentrum zei; heb je een vriendin? Laat haar er dan nooi mee fileparkeren :)

Calibra's V6'en hebben al behoorlijk grote schijven, dat valt reuze mee, morgen komen er paar meer foto's ;)

Ziet er zeer mooi uit Joost.
Bruut, maar dat kan die Calibra wel hebben.

Ik wil toch de foto's van morgen even afwachten. Ik vind het zeker niet lelijk maar ik vind ze groooooooooooooooot! Qua model passen ze zeker bij de auto.

Zo van een afstand lijkt het net of er geen banden omzitten.. Ik wacht nog even de volgende foto's af.

Ik wacht nog even op betere foto's voordat ik mijn mening geef. Het model is wel erg mooi maar over het formaat heb ik nog mijn twijfels.

Over de grootte, ze zijn inderdaad erg groot, maar eigenlijk ben ik er nu al aan gewent (y)

Ik moest gelijk aan je denken gisteren :)

Hierbij wat meer foto's, wel telefoon kwaliteit:
NokiaN80joost1042.jpg

NokiaN80joost1043.jpg

NokiaN80joost1049.jpg

NokiaN80joost1044.jpg

NokiaN80joost1047.jpg

Het ziet er toch erg goed uit! Op deze foto's komt het beter uit dan op die foto van gisteren. Ik vind het erg mooi, en de remmen zijn groot genoeg idd!

Valt me zo alles mee, staat toch niet verkeerd. De remmen zijn ook groot genoeg.. Het model velg is gewoon echt fraai.

Merk je trouwens nog verschil in grip? Is de auto zoekeriger geworden door de brede banden? Of maakt het niet zoveel uit?

Terug
Bovenaan