AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Renault 5 Iconic Cinq (2025) - trekhaak stekkerdoor hulp gevraagd

De schokbreker heb laat ik even bezinken en heb ik meer informatie nodig voordat ik er echt achteraan ga. Over een paar weken komen de wintervelgen er onder, dus dan heb ik nog een paar maand om het vinden van een oplossing om het aanlopen van de wielen te voorkomen/verminderen.

Vandaag leuke gadget er bij, technische informatie videoband over het V6-motorblok wat ik heb.

Ik zal mijn vriendin wel niet uitnodigen om samen gezellig een filmpje te gaan kijken :D

15102007002.jpg

dat is wel een hele nette calibra, zo op het oog in ieder geval veel pluspunten

goede bouwjaar
km stand is nog heel goed te doen
hij ziet er nog helemaal orgineel uit (!)
Lekker luxe uitgevoerd

'minpuntjes'
kleur is niet echt mooi, vind ik...
velgen zijn erg standaard en klein, je ziet dat het ook allemaal nét kan met de remschijf/klauw
prijs is niet extreem hoog, maar mag wel wat van af
persoonlijk vind ik het achterspoilertje ook niet zo mooi

maar deze is zo op het eerste oog helemaal niet verkeerd, zeker als je kijkt naar de meeste anderen.

Maar nog een V6 gaat echt te ver, dan wordt het een Tubro 4x4 :D

maar als student moet je een keer tevreden zijn ;)

@ Joost: Altijd leuk, zo'n originele uitgave van je auto.

Ik heb me altijd voor genomen om van elke auto die ik zelf zou bezitten een schaalmodel te kopen. Is van de 1e auto welke ik heb geen schaalmodel te verkrijgen.....terwijl zowat heel Nederland er wel eens in heeft gereden.

Je vergeet een minpunt => AUTOMAAT (n) jeg daar vind ik nou niets aan.

Maar idd de kleur is niet echt een mooie Calibra kleur.

velgen zijn erg standaard en klein, je ziet dat het ook allemaal nét kan met de remschijf/klauw

Dat is bij mij niet anders hoor...:p

DSC01505.JPG

velgen zijn erg standaard en klein,

En ook zo op het oog ook nog eens lelijk gespoten! logo en een stuk band is meegekleurd,

Enne over schaalmodellen, ze zijn wel te vinden ruud! Alleen niet als station :( Het G model is dan wel weer vollop te krijgen, F'jes zijn iets lastiger zoeken maar op beursen en modellen winkels kom je ze geregeld tegen! Ebay.de?

jou velgen vind ik wel mooi voor een 15 inch (y) en de remschijven/klauwen ogen wel heel wat beter :cool:

ook als station zijn ze gewoon te krijgen, ook wel als hatchback, ik weet alleen niet of ze ook in 5-deurs hebben zoals ruud, zowiso 3-deurs.

Ik heb ook een schaalmodelletje van mijn calibra gekocht hele poos terug. Die reed altijd vrolijk mee op het dashboard van mijn vorige calibra. Totdat het een dag 35 graden was en mijn auto pal in de zon stond.

Toen waren alle 'ramen' en interieur weggesmolten :eek:

Coole tape, hoewel die van Paris Hilton me iets boeiender lijkt:LOL:

@2slow: een Opel automaat is van GM en dat betekend dat het heel fijn is hoor! Zeker icm de V6. Bij serieuze interesse zou ik er eens in gaan rijden. 10 tegen 1 dat je bijtrekt;)

Ik weet hoe ze rijden, ik vind het ook absuluut geen minpunt, in een omega V6 zou ik het zowiso willen, een vectra mischien, in een calibra schakel ik toch liever zelf :D En zo'n rare automaatpook vind ik ook niet mooi staan

Coole tape, hoewel die van Paris Hilton me iets boeiender lijkt

Ik weet het wel zeker :p gisteren eventjes stukje gekeken. Begin was wel leuk, over de geschiedenis van de Opel V6-motoren, paar filmpjes van Vectra A V6 en Calibra V6.

Daarna gaat het heel erg technisch, hoe je het motorblok uit en in bouwdt. Distributieriem er op legt, de koppakking vervangt en zo. NIet zo heel boeiend :cool:

Nou ik weet het niet... heb niets met een automaat. Heb 1 keer een automaat gereden en die sloeg me af..o_O Verder vind ik het niets aan en raar. Plus ik mag graag schakelen. En idd alleen die pook/hendel al(n) geen gezicht.

Een automaat die afslaat? Dan heb je met een wel heel ralle automaat gereden waarschijnlijk. Maar ieder zijn ding natuurlijk.

Ik ben nog steeds naar een mogelijke oplossing aan het kijken om te voorkomen dat de voorwielen mijn wielkasten raken.

Nou kwam ik dit tegen: veerbegrenzers, het lijkt me beter dat de schokbrekers bij flinke drempels de veerbegrenzers raken, dan het wiel de wielrand.

Begrenzer om de schokbreker
12mm.jpg

Begrenzer in de veer
veerwegbegrenzers2.jpg

Wat zijn de voor en tegens, iemand ervaringen er mee? Het zou een mooie, en niet dure oplossing zijn, of niet... :rolleyes:

Het is niet zo dat mijn wiel regelmatig in de wielrand komt, maar wel bij stevige drempels of een onverwacht gat in de weg of zo

Uitrollen ben ik helemaal geen voorstander van.

Ik hoor heel vaak dat er onzichtbare scheurtjes in de lak komen, waardoor de wielranden na een korte tijd weg rotten. En voor weinig ook niet, áls ik het al liet doen, moet het goed gebeuren, kosten zijn zo'n 40 euro per wielkast :rolleyes:

uitrollen zou ik ook niet doen.
die bovenste heb ik wel eens goede verhalen over gehoord..wel op lichte auto's..maar of het ook werkt op een zware calibra?

Zo het begint stukken kouder te worden 's ochtends, en heb nu al 3x 's ochtends de auto moeten krabben.

Gelijk auto gestart, verwarmde achterruit-spiegels en stoelen aangezet. Wat mij heel erg op valt dat het verbruik buitengewoon stijgt als ik naar de BC kijk :eek: En dat hij stationair dik boven de 1000 toeren staat. Zodra ik een paar km verder ben en de motor warm is het buitengewone wel weer weg.

Ik rij dan gewoon 1 op 5 gemiddeld de eerste paar km. Zal uiteraard te maken hebben met de dingen die je aan hebt staan en de blazer op wat hoger. Maar dan nog...

:eek: Ik denk wel dat dat idd komt omdat alles aan staat ja. Mn buurman heeft een Sierra 2.9(?) V6 gehad. Die had het er over dat hij zo'n 1 op 1 / 1 op 2 liep als hij koud was. Das nog eens Oliesjeiks en overheid spekken.o_O

ook als station zijn ze gewoon te krijgen, ook wel als hatchback, ik weet alleen niet of ze ook in 5-deurs hebben zoals ruud, zowiso 3-deurs.

Ik heb ook een schaalmodelletje van mijn calibra gekocht hele poos terug. Die reed altijd vrolijk mee op het dashboard van mijn vorige calibra. Totdat het een dag 35 graden was en mijn auto pal in de zon stond.

Van de astra F zijn van alle versies, behalve de 5-deurs hatch, modellen beschikbaar.
Zowel de 3-deurs, sedan, als SW en cabrio zijn leverbaar.

Zit er nu zelf aan te denken om een 3-deurs te kopen. Alleen zij die vaak of als GSI uitgevoerd, of als GL (met zwarte bumpers). Daarnaast is de kleur Rio Verde moeilijk verkrijgbaar.

Zit dus te twijfelen over de GL (en een geoefend iemand ze laten overspuiten) of een GSI, waar de velgen dan wel weer overeenkomen met mijn auto, alleen de bumpers weer niet.

1:5 bij de eerste km's lijkt me heel redelijk als alles nog koud is.
wat is het gemiddeld verbruik dan?
1:11??

zelf overspuiten is ook heel goed te doen hoor, spuitbusje kopen op kleur, goed vetvrij maken en heel dun er overheen gaan (y)

ze zijn wel vaak GSI uitgevoerd ja, een optie is om jou auto op een GSI te laten lijken i.p.v. het autootje op die van jou ;)

@ Joost: Heb nu al wel eens dat mensen (petjes in de welbekende VW's) staan te gassen naast een dubbel stoplicht. Ze zien GSI velgjes of brede banden en zijn dan meteen wild.

Dus als het stoplicht op groen springt hen volgas weg, ik gewoon normaal optrekken.....bij het volgende stoplicht kijken ze dan vaak bepaald niet vrolijk.:cool:

Neej, ik verbouw mijn astra niet tot een GSI. Ik vind zelf de GSI vrij "sjonnie" overkomen, komt vooral omdat er veelal een fout publiek mee scheurt (Kan het nu zeggen, aangezien Jimmy er geen meer heeft:))

Ik kijk liever een keer uit naar een Vectra B.

ja ik ken het :p 9 van de 10 keer doe ik er niks mee, maar zo heel af en toe ... :cool:

Calibra's zijn ook sjonnie auto's, ik trek me daar echt niks van aan, als ik het mooi vind doe ik dat. Bovendien, orginele GSI's vind ik helemaal niet sjonnie, het zijn de mega uitlaten, lexus achterlampen en andere accessoires die het sjonnie maakt.

Voor 2 weken terug zag ik nog een zwarte astra GSI staan, helemaal orgineel, en ook prachtig gepoetst. Echt heel mooi (y)

Vraagje ruud:
Jij parkeerd bij school wel eens op de bezoekersparkeerplaats he? Wat zeg je dan als je bij de slagboom staat. Ik parkeer hem altijd direct om het hoekje bij de hellingbaan zoals vanmiddag, maar daar is ook vaak geen plek, de bezoekersparkeerplaats lijkt mij ook wel wat :D

vandaag een verbruiks record gehaald, maar dan in negatieve zin. 1 op 8,9 :eek:

ik denk dat het voornamelijk te wijten is aan de vele korte ritjes die ik gereden heb, eigenlijk 500 km aan stadsritjes. Waarvan ook veel 's ochtends vroeg bij een hele koude start is, met alle stroomverbruikers aan.

BoerBosgoed Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zal ik dan je vriendin bezighouden ;)
>
> Misschien leuk voor erbij?

Niet daar kopen ik zeg t je

Toen ik destijds mijn calibra toch gestart was, stond daar een hele nette ook. Wilde er serieus voor naar toe rijden. Zag er super netjes uit, en de prijs was ook redelijk.

Maar goed dan dat ik daar niet heen ben gegaan :rolleyes:

Als je de situatie op het industrieterrein van Nijmegen/weurt een beetje kent hoef ik je niks uit te leggen. Want daar zitten ze namelijk ook. Ben misschien niet duidelijk geweest maar ik kom er wekelijks langs.

Er worden op dat industrie terrein heel wat gestolen en total loss auto's opnieuw verkocht.

Km-standen terug gedraait etc.

Ik zeg niet dat die auto ook 1 daar van is maar het risico is te groot dat wil ik je niet aan doen.

Altijd als daar mensen komen kijken zijn het oostblokkers.

Km stand terug draaien is nog niet strafbaar.. Maar dat zou het wel heeeel snel moeten worden!

Binnenkort komt er een 92 graden koelfan schakelaar binnen.

Dit omdat mijn auto regelmatig op de 100 graden staat. Zelfs nog bij deze tempraturen wil dat nog soms voorkomen. Dit is voor dit blok normaal dat hij er af en toe op komt. En begint hij ook als een gek te koelen en staat hij snel weer op normale tempraturen.

Maar nu komt er een M-tech 92 graden koelfan schakelaar binnen. Wanneer de auto boven de 92 graden komt, begint hij alvast op stand 1 te koelen d.m.v. de ventilator. blijft de tempratuur alsnog stijgen, dan gaat de fan nog een stuk harder draaien.

Ik hoop dat de tempraturen nu niet meer zo vaak op de 100 komt te staan (y)

nadeel is wel, vooral in de zomer, dat de auto stukken langer gaat nakoelen, maar met een frisse accu gaat dat prima (y)

ze hebben echt super veel andere leuke dingen, ik zou er zo voor 10.000 euro kunnen uitzoeken, prachtige spulletjes hebben ze hier voor mijn auto :D
m-tech_02.jpg

Haha ja verleiddelijk he??

Mare wat een grote reclamebalk ;) Denk trouwens wel dat je vaak met een draaiende vin zult rond rijden dan. Echt zo'n geluid van die grote oude Volvo's, alleen dan anders ;)

Ja ach, beetje reclame moet kunnen ;)

mischien krijg ik de volgende x wel korting bij hun, want goedkoop zijn ze zeker niet! :)

Sensor is binnen, even kijken wanneer ik tijd heb om die er in te zetten, volgens mij is het aardig lastig en moet de bumper er af...

Kreeg er ook nog een sticker bij van M-tech, even kijken of ik die op de auto zal plakken
11112007020.jpg

Zulke stickers heb ik ook. Maar plak ze er niet op. Gaan mensen denken dat hij daadwerkelijk getuned is. (wat hij dus niet is) En denken ze dat hij allicht snel is. (wat hij dus ook niet is;) )

Nuttige mod (y) Sticker zou ik idd niet plakken, tenzij je achterop ook al iets als 16V DOHC GTi intercooler hebt staan.

Leuke en nuttige gadget. De sticker kan wel maar dan zou ik hem onder de motorkap klappen. Op het kleppendeksel ofzo.

Zulke stickers heb ik ook. Maar plak ze er niet op. Gaan mensen denken dat hij daadwerkelijk getuned is. (wat hij dus niet is) En denken ze dat hij allicht snel is. (wat hij dus ook niet is )

Jij hebt toch jou remmen getuned :D maar snap wat je bedoeld, dat is ook de reden waarom ik hem er niet op ga plakken, in ieder geval niet aan de buitenkant of zo.

Nuttige mod Sticker zou ik idd niet plakken, tenzij je achterop ook al iets als 16V DOHC GTi intercooler hebt staan.

Nee dat heb ik niet, wel Tubro Power AMG Rally tuning :)

Leuke en nuttige gadget. De sticker kan wel maar dan zou ik hem onder de motorkap klappen. Op het kleppendeksel ofzo.

ja, daar zat ik ook al aan te denken (y) Eerst even tijd zien te vinden om de sensor zelf er in te zetten

AsconaGT zei:
Quote:
Zulke stickers heb ik ook. Maar plak ze er niet op. Gaan mensen denken dat hij daadwerkelijk getuned is. (wat hij dus niet is) En denken ze dat hij allicht snel is. (wat hij dus ook niet is )

Jij hebt toch jou remmen getuned maar snap wat je bedoeld, dat is ook de reden waarom ik hem er niet op ga plakken, in ieder geval niet aan de buitenkant of zo.

Ja maar remmen tunen heeft style. Stickers plakken niet.;) Al zou een mooi Irmscher i-tje niet misstaan.

Zomerbandjes voor de wintervelgen.

Omdat ik niet met de 18 inch velgen wil gaan rijden in de winter had ik, zoals ik al eerder zei, een set prachtige 16 inch calibra tubro velgjes gescoort.

Ik had al 2 banden die er omheen konden in zeer goede staat van michelin

Nou was ik in twijfel of ik er nou winterbanden of zomerbanden omheen ging leggen. Maar omdat ik dan gelijk 4 winterbanden moet aanschaffen in mijn toch al dure maat ging mij iets te gek.

Dus heb ik 2 voorbanden er bij geregeld die ik vrijdag ga ophalen in barendrecht. Ook exact de zelfde michelins met 5 mm profiel, dus daar kan ik nog wel even mee verder.

Ik ga toch niet op wintersport en zo, dus met zomerbandjes gaat het ook prima

de eigenaar van de zomerbandjes is er alleen niet a.s. vrijdag, dus heb het geld overgemaakt, zou hij de bandjes klaar leggen in de achtertuin :rolleyes: ben benieuwd of dat goed gaat :p

Vanavond tussen de werkzaamheden door de auto door de APK gedaan.

Helaas afkeur :( de schade valt mee, draagarmrubbertjes links en rechts voor waren beiden matig.

kosten: € 30 euro voor beiden, nu nog even er onder zetten, en dan kan ie weer op voor APK (y)

ja, alleen draagarmrubbers voor, verder ook geen adviespunten of wat...

dus als die er aan zitten, komt hij er als het goed is helemaal doorheen (y)

Morgen ff bandjes ophalen(als alles goed gaat) voor de wintervelgjes :p

Je was toch niet vanavond die rubbers bij de Karwei aan het bij elkaar schrapen he ;)

Gister reed ik achter een Calibra met grote wielen. Hij reed, maar de velgen leken wel op die van jou. Dacht bijna dat jij het was, maar jij hebt natuurlijk niks te zoeken bij Stroe in de buurt :p

Oja, volgende post: Calibraling! :D

Terug
Bovenaan