AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Renault 5 Iconic Cinq (2025) - trekhaak stekkerdoor hulp gevraagd

Je was toch niet vanavond die rubbers bij de Karwei aan het bij elkaar schrapen he

nee ik was naar herman finkers, en bij de karwei kun je de auto gratis parkeren :D

ik zag jou auto later ook wel staan naast de motorzaak ;)

Gister reed ik achter een Calibra met grote wielen. Hij reed, maar de velgen leken wel op die van jou. Dacht bijna dat jij het was, maar jij hebt natuurlijk niks te zoeken bij Stroe in de buurt

Hoe laat was dat? Ik heb gisteren namelijk wel bij stroe gereden!

Na de show van herman finkers ben ik rond 23.00 uur uit hengelo vertrokken naar breda. Ik breda ben ik rond 1.00 uur 's nachrs aangekomen, dus denk dat ik iets voor 0.00 uur bij stroe heb gereden.

Dus als jij rond die tijd een calibra hebt gezien met wielen die op die van mij leken, dan kan het haast niet missen dat ik het was (y)

Bandjes al opgehaald?

yeps (y) rond 11 uur was ik in barneveld, en lagen de bandjes inderdaad klaar. Ze zien er nog prima uit, alleen zitten bij 2 bandjes als je heel erg goed kijkt miniscule scheurtjes in volgens mij. Alsof het iets uitgedroogd is? :confused: Ik weet niet of dat echt heel erg is, oud zijn de bandjes zeker niet aan de code op de band te zien. Ze zijn ongeveer 1.5 maand geleden van velg gegaan dus wel heel raar. Even zien dus.

Calibraling ook nog, dan maar even paar foto's posten van mijn auto, is al weer even geleden (y)
10112007015.jpg

velgjes zien er nog steeds super uit, ze gaan er binnenkort wel af, om ze de winter te besparen (y)
27102007011.jpg

Hmm.. Op de bovenste foto lijken de velgen nog wel redelijk in proportie met de auto.. :)

vandaag draagarmrubbertjes besteld, komen in de loop van de week binnen...

nu nog even tijd zien te maken wanneer ik ze er onder ga zetten. Iemand een idee hoeveel werk het is om die (voorste) draagarm rubbers te vervangen?

De een zegt dat het heel makkelijk en redelijk snel te doen is. De ander zegt dat het nog wel wat tijd vergt en dat je de draagarmen er onderweg moet halen en moet persen en zo :rolleyes:

Ik zeg nooit wat over mijn auto, vind het al erg genoeg dat ik moet zeggen dat ik een calibra rijd

omdat iedereen gelijk zijn vooroordelen klaar heeft liggen hoe slecht ze wel niet zijn, en dat er alleen maar aso's in rijden, en dat het alleen maar afgetrapte bakken zijn ect. wat overigens ook niet altijd onterrecht is als je sommige calibra's ziet :T

Het schijnt idd zo te zijn dat de draagarmrudders erin moeten worden geperst. Weet niet hoeveel werk het is, ik had het toen uitbesteed.

Ik ben een arme student dus ik wil het zelf proberen ;) en vind het ook leuk om te doen

morgen komen de rubbertjes binnen, dan even zien wanneer ik ze ga vervangen...

dank u :D

ik kocht een calibra omdat ik hem mooi vind, goed vind rijden, en best ruim, de mening van anderen doet mij niet echt wat, want dan stond deze auto ook niet voor de deur :)

Vanochtend gespot, ging me alleen even te snel op zo'n vroeg tijdstip om de eigenaar te herkennen (was druk bezig om m'n autotje aan de praat te krijgen ;))

ja ik zag jou ook wel :p je was inderdaad met de auto aan de gang.

echt een studenten-actie... met de auto naar de bushalte, om vanuit daar met de bus naar school te gaan o_O Maar scheelt me brandstof en parkeergeld (of ik moet een heel stuk lopen, en dan is de bus sneller)

hij staat er nog vandaag tot 17.30 uur

En ondertussen wel een V6 rijden he :p Ik weet niet of ik er vanmiddag al rond die tijd ben.

Ik heb er weer een leuke gadget bij, van Irmscher uiteraard :cool:

wat het is zeg ik nog even niet, ik hoop dat het deze week bij mijn duitse vriend aan komt, die het volgende week dinsdag bij mij langs gaat brengen :D

jij hebt die in ieder geval niet 2slow :p

en of ik het veel aan ga raken? Denk het wel, net als mijn irmscher velgen :)

Ze stond er mooi bij hoor vanochtend, heb er ook nog een foto van op m'n telefoon ;) Velgen komen in het echt stukken beter over (de auto lijkt ook wat lager te liggen), alhoewel ik fan blijf van de waaier velgen.

die turbo velgen komen er zeer binnenkort onder (y)

ik dacht vanmorgen, laat ik hem maar eens mooi naast de BX van jou neerzetten ;)

Heel verstandig, zo heeft het AutoWeek forum toch al 33 % van de parkeerplaatsen van Scotty's in handen ;)

Het is dat ik niks in Enschede te zoeken heb, anders had ik hem er ook naast gezet :p Woont Biermagnaat (waar is ie eigenlijk, hoor niks meer van hem?) niet bij Enschede in de buurt? Kan die de Micra er mooi naast zetten :)

Zolang de parkeerplekken van m'n huis maar niet worden ingenomen (wonen er met z'n tienen en 6 auto's :T)

Kapper :)? Die heeft er nooit gezeten. Ik woon ónder het bord van de kapper, waar de rooie gordijnen eigenlijk altijd dicht zitten. Dat bord is door studenten heel wat jaartjes geleden ooit opgehangen.

student hé :D

de een rijd met de auto naar de bushalte om naar school te gaan, de ander woont achter de rode gordijnen o_O

Ik dahct dat nog wel aardig verdiende, werken achter de rode gordijnen.. Dan kun je je toch wel iets meer als een BX veroorloven? Of is dat gewoon passie?

Eeuh, een BX is nou niet bepaald de goedkoopste auto om te rijden als student (alhoewel mijne kostentechnisch nog gunstig is)

qua onderhoud bedoel je dan?

Wil je eens ruilen met de mijne? :)

ik denk dat qua onderhoud beide auto's niet veel verschillen, behalve dan dat ik een duurdere bandenmaat heb, en áls er iets stuk gaat, is het ook vrij prijzig met de auto. Ook distributie riem en zo ik stevig aan de prijs. Mede door het vele arbeid is om ergens fatsoenlijk bij te kunnen.

Mijn auto is vooral duur in belasting met 1330 kilo, verzekering is ook net 10 euro duurder dan een normale auto. En verbruik is ook net iets meer dan een normale auto. zeker omdat ik veel stadsritjes rijd, daar doe ik als ik normaal rij 1 op 10.

Elco Schreef:
-------------------------------------------------------
> Op die foto zien de Irmschers er toch wel herl erg
> goed uit...(y)

Uuuh dat zijn originele BX GTI velgen hoor, volgens mij is Irmscher zo'n foute Opel tjoener, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk :confused::)

Gepost door: AsconaGT (IP gelogd)
zoek de 10 verschillen

1 - je hebt de lampen aan, op de foto in jou topic heeft de BX dat noet

Waarschijnlijk ligt ie nog wel een paar millimeter lager bij de grond ;)

Poekoek zei:
Uuuh dat zijn originele BX GTI velgen hoor, volgens mij is Irmscher zo'n foute Opel tjoener, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk confused smileygrinning smiley

Ik had het over de áuto op die foto, niet over de BX.. :p

Biermagnaat meld zich weer is! de laatste tijd erg druk geweest met school dus geen tijd gehad om te posten.

blijft mooi he die calibra! toevallig nog een zwarte signum met kapotte automaat bij bleeker hengelo staan? ;)

dat is wel heel toevallig, wilde net een foto posten van mijn wintervelgjes

heb de bandjes er vandaag omheen gelegt, alleen geen tijd gehad om ze te monteren, zal volgende week gebeuren.

(op de achtergrond zie je idd die signum met de kapotte automaatbak) :D

24112007032.jpg

24112007033.jpg

helaas heeft de automaat mijn strenge bewind niet volgehouden :) fijne leenwagen trouwens meegekregen!

Dat is toch meer mijn smaak, maar ik vind die stikstofventieldopjes (jaja) wel een beetje fout hoor. Werk jij trouwens ook nog wel eens bij Bleeker of is het meer klussen aan je eigen Cali ;)?

Gaan we trouwens nog een keer een meeting plannen of zit dat er niet meer in?:p

Zie het Opeltopic voor mijn reactie op de wintervelgen;)

Terug
Bovenaan