AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Renault 5 Iconic Cinq (2025) - trekhaak stekkerdoor hulp gevraagd

komt omdat 205-50-16 niet zo'n hele gangbare maat is. Als je 205-55-16 hebt is het al stuk goedkoper.

sommige 17 inch banden zijn gewoon goedkoper dan 16 inch, juist omdat tegenwoordig veel auto's op 17 of meer staan.

mij irmscher dingetje is helaas nog steeds niet aangekomen bij mijn duitse vriend :(

had het deze week wel verwacht eigenlijk...

Moesten voor school een soort van pagina in elkaar flansen die aan een paar simpele eisen moest voldoen. Er moest een menu in zitten, plaatjes, een filmpje en het moest een .tk site worden. Onderwerp maakte niet uit.

Nouja, dan maar over mijn auto :p

klikkerdeklik

Weet nog niet of ik hem nog ga afmaken, maar op zich wel aardig gelukt voor een eerste keer :p

(lang leve frontpage) :)

Ja ach, had vandaag niet zoveel zin om er nog een uitgebreid ding van te maken, maar wie wiet komt het inderdaad nog binnenkort :p

Ik studeer commerciële economie. Dit is zo'n workshop die tussendoor komt. Als ik een middagje er mee knoei lukt het wel aardig. Ik denk dat de dames in mijn klas hier wat meer moeite mee gaan hebben.

Maar ik kan ze er dan mooi bij helpen ;)

Vandaag de draagarmrubbertjes vervangen links en rechts...

daarbij moets een stabilisatorstangetje er ook aan geloven, dus die ook vervangen.

kosten: 23 euro (y)

dus van de week gaat hij weer voor de APK op :)

Vandaag de auto even door de wasstraat gehaald gewassen...

en even geminimeet in hengelo, het was érg gezellig!

Hier even een paar pics:
AW6.jpg

DSC_4983.jpg

AW4.jpg

En er zit ook een jaartje APK op :D

alleen de remslangetjes moet ik een keer doen. De bevestiging begon iets te roesten, maar was geen afkeur.

En er mist een uitlaatrubbertje, dus die moet ik ook even bijregelen, dan is alles weer top :D

Kun je weer een jaartje legaal rond rijden(y);) Is een set stalen remleiding niet wat? Moet nog even een juiste set voor de mijne scoren.

Euhm... Maar een rubberen rem-slang moet flexibel zijn vanwege het bewegen van het wiel.

Als ik dan stalen rem-leiding neem, dan gaat dat niet goedkomen volgens mij, of zie ik dat verkeerd :)

Stalen remleiding is ook eigenlijk niet de juiste term.
Moet zijn staal of rvs omvlochten remleidingen en zijn gewoon flexibel.

ahh, ik dacht al :p

gewoon een rem-slang, maar dan extra bewapend met staal-rvs (y)

2 gewone remslangetjes kosten mij 13.40, als die stalen-slangen niet heel veel duurder zijn lijkt me dat ook wel wat. Al denk ik dat ze flink duurder zullen zijn. Ik zal het eens even bekijken

kijk... ik wil daar best iets meer voor betalen, maar zoveel meer is het mij niet waard.

Bovendient heeft het voor mijn calibra niet een hele toegevoegde waarde, geef ik dat liever aan andere dingen uit ;)

plannen zijn er wel om de hele remklauw er af te halen als ik toch bezig ben, en die te laten zandstralen door een kennis die dat gratis wil doen, mischien een mooi kleurtje te geven, nieuwe ringen en zo er in maken, ze zitten er ook al zeker 10 jaar op. Remblokjes en pinnetjes weer mooi in het vet zetten zodat alles weer mooi spoepel loopt...

Even alles weer opfrissen en vernieuwen is natuurlijk nooit verkeerd (y)

Staal gevlochten is ook wat ik bedoel idd.;) En circa een € 90, klopt wel ja. Schijnt trouwens wel beter te remmen.

is daar nog een onderbouwt verhaal achter dat het beter zou remmen? :p

ik kan me niet zo indenken hoe dat het remvermogen vergroot. Ik kan me wel voorstellen dat het veel steviger is, zeker als de auto het heel zwaar te verduren hebt, bv bij rallywagens of auto's die de grindbak wel eens ingaan (opspeed :p)

ik blijf 90 euro te veel vinden voor mij, steek dat liever in wat andere zaken nu (y)

Een gewone remleiding zal tijdens het remmen iets uitzetten. Een staagevlochten remleiding kan dit niet. Je hebt een harder rempedaal met meer gevoel.

Dat kan daar in gelderland mischien, maar hier in twente hebben we veel asfalt wegen, en dan werkt zo'n anker niet optimaal ;)

jou uitleg opspeed kan ik me wel iets in vinden, klink logisch, alleen blijf ik 90 euro te veel vinden denk ik...

Het is wel een leuke gadget maar op een Calibra niet zo van belang. Helemaal niet met Joost's rijstijl (1 op 13 met een V6;P). Flauwekul natuurlijk maar op een Speedster is het op het circuit wel handig denk ik.

Ik zag het niet bij biesheuvel sport staan, 85 euro, heb je wel een complete set met 4 slangen.

:rolleyes:

*denk*denk*

overigens: 1 op 13 haal ik laatste tijd niet meer hoor :p tis nu 1 op 10 geworden. Nog niet verkeerd (y)

Ach ja, is toch leuk Joost :D

Ik zat voor de verandering gisteren weer eens te zoeken naar een andere auto. Maar er staan een hoop Calibra's tekoop. Een hoop DTM's, een hoop V6'en en helaas ook een hoop automaten en hoge km standen. Je hebt echt een net exemplaar te pakken (y)

Klopt, er staan een hele berg calibra's te koop. 90% valt daarbij al af omdat het gewoon slechten zijn, of geen mooien.

bij die 10% valt bij mij nog weer eens 90% af vanwege verkeerde kleur, bouwjaar, motor of optie's.

Goede zijn wel te vinden, maar het wordt steeds lastiger, en het heeft zo z'n prijs.

Voor 3500 euro moet je wel een hele nette vinden :)

Ik ben kieskeurig hoor :D
V6 DTM, leer, airco, nette km stand en een redelijke kleur. Vind ze maar eens :D

Minpuntje van de Calibra vind ik de middenconsole van het dashboard, die vind ik echt niet mooi.

Gisteren trouwens gemailed met een eigenaar van een Astra OPC Turbo, erg net exemplaar maar eigenlijk net boven budget (n)

Ik ben kieskeurig hoor
V6 DTM, leer, airco, nette km stand en een redelijke kleur. Vind ze maar eens

ik wilde ook een DTM, met alle optie's, en goede km stand, en uit 1996 of 1997, en geen groen of rood, en een handbak, en hij moest orgineel zijn, en een orginele NL'er zijn.

heel veel eisen dus :D na een half jaartje gevonden. Het valt mij idd ook op dat er laatste tijd veel DTM'ers aan worden geboden, en over het algemeen ook iets meer nette calibra's nu.

V6 was alleen niet de planning, maar daar heb ik nu echt geen spijt van (y)

vandaag even 2 remslangetjes gehaald voor de voorzijde, was een AC punt voor de APK, dus als ik de tijd heb zal ik daar eens mee bezig gaan (y)

Daarbij zit ik er nog aan te denken om de hele remklauw er af te halen, laten stralen en een kleurtje te geven. Alleen zit ik dan wel 3 dagen zonder auto :rolleyes:

JAAAAAAAAAAAAAAa GESPOT vandaag!!

Vandaag heb ik volgens mij jouw auto zien rijden in Enschede, je reed het weggetje in dat langs restaurant de jaargetijden loopt en waarbij je op de parkeerplaats bij het volkspark uit komt. Het verkeer moest allemaal stoppen voor jou omdat je af ging en er tegenliggers aankwamen.

Ik reed 4 auto's achter jou in een zwarte Audi A6 allroad

Ja dat klopt helemaal (y) dat was ik... :D

de gratis parkeerplaatsen bij school waren al bezet, toen ben ik naar de jaargetijden gereden, en heb ik hem daar neer gezet. En ik moest idd even wachten vanwege tegemoedkomende auto's en fietsers.

Heb jou helaas niet gezien :p

Ik ben gister ook nog in Enschede geweest (bedrijvendag op het saxion en daarna de stad in geweest om bier te drinken) maar heb je niet gezien.

Vanmiddag de 16 inch turbo wieltjes gemonteerd, om de irmscher velgen de winter te besparen (als die winter nog gaat komen tenminste)

Je merkt wel dat deze 16 inch wielen echt voor de calibra gemaakt zijn. Het stuurt en reageerd net wat beter dan de 18 inch irmscher wielen.

foto houden jullie nog tegoed ;)

ik wilde ook een DTM, met alle optie's, en goede km stand, en uit 1996 of 1997, en geen groen of rood, en een handbak, en hij moest orgineel zijn, en een orginele NL'er zijn.

heel veel eisen dus na een half jaartje gevonden. Het valt mij idd ook op dat er laatste tijd veel DTM'ers aan worden geboden, en over het algemeen ook iets meer nette calibra's nu.

V6 was alleen niet de planning, maar daar heb ik nu echt geen spijt van

Geduld is een schone zaak inderdaad, maar het probleem is dat ik eigenlijk nog niet eens precies weet wat ik wil hebben :(
Aan de ene kant wil ik het wel verstandig houden, maar aan de andere kant heb ik nu ook zoiets het kan nu nog. Woon nog thuis, vrijwel geen onkosten en een goed inkomen. Dus ja waarom dan niet in ieder geval 1x een dikke auto....

Ben benieuwd naar de turbovelgen, ook die vond ik wederom op de foto niet super. Maar als dat net zo afloopt als met die Irmscher velgen dan zit het wel goed :D

Aan de ene kant wil ik het wel verstandig houden, maar aan de andere kant heb ik nu ook zoiets het kan nu nog. Woon nog thuis, vrijwel geen onkosten en een goed inkomen. Dus ja waarom dan niet in ieder geval 1x een dikke auto....

zelfde geval hier. Lang nagedacht, wat ik nou echt wilde. Nu heb ik de kans gehad, nu kan ik het me veroorloven, ik heb nu geen gezinsauto of zo nodig, en hij is ruim zat om mee op vakantie te gaan of zo. heb verder weinig andere kosten, woon nog thuis en ik heb er geen seconde spijt van gehad nog :)

al ben ik wel blij dat ik veel mensen met autokennis om mij heen heb. Anders was het allemaal stukken duurder geweest.

Type velg past wel een beetje bij de auto, de Irmscher velgen ogen toch een stuk moderner dan dat de auto is (alhoewel ik de Calibra qua uiterlijk nog erg modern vind) als je begrijpt wat ik bedoel :)

Ben ook wel benieuwd naar meer foto's van die motor (y)

het is inderdaad iets comfortabeler, maar met name het bandengeluid is nu iets minder geworden, en het stuurt gewoon net iets beter (y)

Wat voor motor is het? Heb je meer foto's?

Het is een Honda CBR600 F. Wel een oudje, uit 1990 dacht ik. Maar hij is gewoon in nieuwstaat. Ik weet wie de vorige (1e) eigenaar is geweest, en die is er extreem zuinig op geweest. Wat je wel kunt zien.

Plus dat deze in mijn budget lag, en om te beginnen is dit natuurlijk een super mooie motor. Dan weet ik mischien ook of ik iets meer richting race-motor wil, of mischien juist meer richting tour-motor.

Maar komende tijd rij ik met deze motor rond alhoewel, ik heb hem momenteel geschorst.

7 Januari moet ik op voor mijn motorrijbewijs, als ik dat haal en in februari/maart is het lekker weer, dan komt hij zeker van stal!

hier iets meer foto's van de motor. Heb er uiteraard niet zoveel, en al helemaal geen mooie omdat ik er nog niet echt op heb gereden.
26112007034.jpg

16122007047.jpg

16122007049.jpg

16122007048.jpg

:D

@ Joost

Staat goed!(y) Echte Calibra wielen idd! Nette motor trouwens.

@ B-Real

De situatie die jij uitlegt heeft bij het resultaat dat ik ook mn Calibra heb. Een halfjaar voordat we een huis kochten heb ik hem gekocht. Met de gedachte; nu kan het nog! Tis aan jou uiteraard, maar ik zou het zo weer doen.

Ik heb ben alleen nu zo enthausiast geworden over de calibra, dat ik hem niet graag aan de kant wil zetten.

Met z'n tweeën gaat dat ook heel erg goed, het is een best ruime auto, best praktisch afgezien van de hoge tildrempel bij de kofferruimte, perfect.

maar mocht het zo zijn dat het toch goedkoper moet in de maand of er is gezinsuitbereiding, dan zit ik wel met een dilemma...

mischien dat ik tegen die tijd de calibra ga sparen en alleen mooie zomer ritjes mee ga rijden.

maar dat is wel hele verre toekomst, voorlopig zal dat wel niet gebeuren.

nu gewoon altijd genieten tijdens autorijden :D

Tijdje terug nog in een astra coupé turbo gereden, dan kriebelt het ook wel om de calibra weg te doen ooit en met (flink) wat geld bijleggen zo'n auto te halen.

Eindelijk goede berichten van onze oosterburen, hij stuurt mij irmscher pookknop aankomende week op naar mijn duitse vriend.

Mijn duitse vriend waar hij naar toe gestuurd wordt zie ik donderdag a.s. voor het laatst, dus hopen dat het voor woensdag bij hem binnen is...

tevens ben ook ook weer half bezig met wat anders, een kleine technische upgrade voor de remmen van de calibra, maar is nog niet helemaal zeker...

wordt vervolgt... ;)

Ik heb werkelijk geen idee hoeveel PK hij heeft o_O

ik weet alleen dat hij sneller is dan de calibra :D

Nou hoor ik net dat mijn duiste vriend donderdag niet meer naar nederland gaat, pas na de vakantie weer, dus 2e week januari, dus moet ik tot die tijd wachten op m'n pookknopje... maar dat overleef ik ook wel weer

;)

dit is hem:

12af_1.JPG

1348_1.JPG

uiteraard met de i op de plaats van de 1

het was even zoeken, omdat ik de achteruit rechts onder heb zitten...

Terug
Bovenaan