AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Renault 5 Iconic Cinq (2025) - trekhaak stekkerdoor hulp gevraagd

Ja ik moest even douchen, anders gaat iemand anders me weer voor en kan ik weer een uur wachten o_O

dit zijn ze:
100_8752.jpg

100_8753.jpg

ze zien er wel oud en vies uit, maar ze komen van een saab 9-5 uit 2001

volgende week zaterdag ga ik even een hele snelle opzet maken op werk:

- klauwen er even in hangen, om te kijken of de gaten goed overeen komen.
- 308mm schijf er even in leggen, kijken of het nergens tegen aan komt
- dan de 16 inch lm velg er op en even rond draaien, kijken of het nergens tegen de velg of zo aan komt.

Ziet het er allemaal positief uit,

Dan gaat de klauw uit elkaar, wordt hij helemaal gestraald, en wordt hij voorzien van een DTM-geel kleurtje.

Dan komen overal nieuwe rubberen ringetjes en palletjes in, zodat hij gewoon weer als nieuw is

Ook gelijk nieuwe remslangetjes, want die waren adviespunt voor APK

maar dit gaat allemaal wel een paar weken duren in het gunstigeste geval, erg druk, en heb ook nog een motor staan waar het een en het ander aan moet gebeuren (y)

Gele remklauwen.... als dat maar goed komt ;) Gewoon een staalborstel wil ook wel trouwens:) Maar keep up the good word(y)

mijn collega wilde het gratis voor mij parelglasstralen of zoiets :rolleyes:

tjah, dan ga ik niet klooien met een staalborstel :p

ja ze worden echt geel (y)

eerst volgende week zaterdag kijken of het past, dan met staalborstel er over

dan gaat mijn collega op vakantie maar gelijk als hij terug is gaat hij het stralen

dan in de ontvetterbak, alles schoonmaken op werk

alles mooi kleurtje geven

rivisiesetje bestellen en monteren

nieuwe remslangetjes er op

en klaar :D

Leuk project weer hoor. Zelf hecht ik niet veel waarde aan remklauwen;). Het is dat mijne af-fabriek al rood waren, ik had het zelf nooit veranderd.

Het lijkt me trouwens mooier als je de remklauwen in carrosseriekleur doet, eerlijk gezegd. Misschien eerst eens shoppen voordat je daadwerkelijk gaat spuiten?

Leuk project weer hoor. Zelf hecht ik niet veel waarde aan remklauwen. Het is dat mijne af-fabriek al rood waren, ik had het zelf nooit veranderd.

ik hecht er ook niet zo super veel waarde aan de kleur, maar als ik er toch mee bezig ben ze te reviseren kan er ook wel een fris kleurtje op :p

Het lijkt me trouwens mooier als je de remklauwen in carrosseriekleur doet, eerlijk gezegd. Misschien eerst eens shoppen voordat je daadwerkelijk gaat spuiten?

Ik heb nog nooit een auto gezien met remklauwen in de carrosseriekleur, tenzij de auto zelf ook knalrood-geel of blauw is.

En omdat mijn auto toch de gele DTM emblemen op de deuren en achterop heeft zitten, ga ik in diezelfde geel de klauwen spuiten denk ik.

Ik heb een paar keer gezien dat iemand de remmerij in carrosseriekleur had, kon het niet mooi vinden. Paarsmetalic remklauwen? Nou nee niet voor mij.;)

Geel?

Maak ze dan goudkleurig. Opvallen doen ze al doordat ze stuk groter zijn. Maar geel is wel ERG aanwezig dan.

Ieders zijn eigen! just my 2 cents!

MrMuilie

Kun je geen carbon klauwen voor de Cali krijgen dan? Dat vind ik ook erg vet.

als ik echt geld had voor carbon klauwen, dan zou er eerder zoiets op komen :)

klik
porsche-brake.jpg

Maak ze dan goudkleurig. Opvallen doen ze al doordat ze stuk groter zijn. Maar geel is wel ERG aanwezig dan.

ik zie nog wel even ;) goud is mischien wel een optie ja...

de klauwen passen!

ben helemaal gelukkig, ook de schijven gaan perfect, en mijn 16 inch wielen kunnen er net omheen :D

Nouja, vanmiddag was even een proefopzetje of het allemaal kon en zo...

dus of het goed remt weet ik niet.

NokiaN80joost098.jpg

NokiaN80joost099.jpg

gelijk even schoongemaakt met staalborstel en in de ontvetterbak
NokiaN80joost103.jpg

nu wachten tot mijn collega terug is van vakantie, volgende week pas, dan kunnen ze worden gestraald

Goeie zaak :) Dus volgende week worden ze gestraald en de week erop zitten ze erop?

Netjes!

Zo op het oog op de foto (zonder wiel er omheen) lijkt het niet direct groter ;) Dus is dit wel waar??:p:)

Zo op het oog op de foto (zonder wiel er omheen) lijkt het niet direct groter Dus is dit wel waar??

ik heb de schijven op elkaar gehouden, maar ze zijn wel degelijk een stuk groter :p

Niet echt super veel groter hoor,
Het gaat ook een beetje om de hobbie en lekker prutsen hé ;)

en dit gaat bij alles bij elkaar weinig kosten

remklauwen waren 120 euro, rivisiesetjes zijn ook 20 euro, spuitbus geel 5 euro, remslangetjes 20 euro, die zijn nodig voor APK.

Dus al met al 165 euro, en dan is het adviespunt van APK ook weer in orde, en rij ik met helemaal gereviseerde remklauwen, met grotere schijven.

De huidige klauwen met schijven en blokken kan ik ook nog wel aardig verkopen denk ik (y)

Ben benieuwd hoe het zal staan met die Irmscher velgen en gele remklauwen..ik denk dat dat stoer gaat staan.

Was dat de reden dat je gisteren met de trein was?:LOL:

mooi man!

zijn de schijven een paar mm groter dan origineel of is het echt wel 2 cm ofzo?

Je zult het iig wel merken, misschien moet zelfs de remkrachtverdeling bijgesteld worden.

O ja, adviesje voor de kleur: geel met 3 blauwe diagonale streepjes erover.

zoiets als dit:

planv-725991.jpg

Was dat de reden dat je gisteren met de trein was?

naar school ga ik altijd met de trein :p het is niet altijd feest...

Tjah, dan kom je wel eens een leuke blonde dame tegen waar ik al zeker 30 min. mee stond te klesten o_O ik was mischien wel beetje kortaf... :rolleyes:

zijn de schijven een paar mm groter dan origineel of is het echt wel 2 cm ofzo?

2cm exact op de milimeter naukeurig ;)

O ja, adviesje voor de kleur: geel met 3 blauwe diagonale streepjes erover.

nee, dat niet. Ik had het wel leuk gevonden om er iets van opel of irmscher in de klauw te maken. Maar de klauw is daar niet echt geschikt voor, of er iets in te vresen of op te maken

Vandaag even lekker de auto gewassen.

Tijd druk geweest met poetsen en doen. Ik dacht, alles maar even goed doen, dus de onderste helft en lastige plekjes.

Vanmiddag was hij helemaal super strak.

Rij ik terug naar huis, ritje van 4km

100_8755.jpg

100_8754.jpg

*zucht* :rolleyes:

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHA :) Dat is echt heel zuur.

:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

En ik vorige week balen van die paar kwakies op mijn auto.
Is helemaal niks hierbij vergeleken.

Volgens mij heeft deze meeuw de hele week zitten wachten totdat jij je auto ging poetsen en toen de sluizen open gezet.

Man, dit is echt shit (letterlijk en figuurlijk)

scheitvogels :p

heb het inmiddels wel weer schoongemaakt en weg gepoetst, ja je kunt je wel voorstellen hoe ik me voelde toen ik uitstapte,
terwijl, voordat ik instapte nog even mijn glimmende auto stond te bewonderen.

Die vogel heeft echt voor de hele week opgespaart en precies het moment dat ik er onder reed de stop er uit getrokken :rolleyes:

:rolleyes:

Hmmm geweldig, nouja dit wast er wel af iniedergeval. Maarja dat had je net gedaan...;)

rivisiesetjes ook binnen voor de remklauwen.

was wel even slikken, 38 euro :eek: met mijn korting ook nog. Als je dan kijkt wat er in zit...

NokiaN80joost106.jpg

heb alleen die grote dikke ronde ring écht nodig, maarja, heb het wel dik in orde.

De remklauwen zelf worden vanavond netjes gestraalt als het goed is (y)

AsconaGT Schreef:
-------------------------------------------------------
> Was dat de reden dat je gisteren met de trein
> was?
>
> naar school ga ik altijd met de trein :p het is
> niet altijd feest...
>
> Tjah, dan kom je wel eens een leuke blonde dame
> tegen waar ik al zeker 30 min. mee stond te
> klesten o_O ik was mischien wel beetje kortaf...
> :rolleyes:
>
> zijn de schijven een paar mm groter dan origineel
> of is het echt wel 2 cm ofzo?
>
>
> 2cm exact op de milimeter naukeurig ;)
>
> O ja, adviesje voor de kleur: geel met 3 blauwe
> diagonale streepjes erover.
>
> nee, dat niet. Ik had het wel leuk gevonden om er
> iets van opel of irmscher in de klauw te maken.
> Maar de klauw is daar niet echt geschikt voor, of
> er iets in te vresen of op te maken

Achjah, zou ik ook doen als het een knappe meid was.:)

Verdikke, de rechter koplamp van mijn Xenon is stuk...

Hij springt gewoon aan, dan zie je al wel dat de lamp iets anders van kleur is, en na +/- 20 seconden knippert de lamp en gaat hij uit. En krijg ik ook gelijk een foutmelding van check control in de auto :(

Nou heb ik gewoon 2 jaar garantie op alles. De verkoper zei dat ik wel even de lampjes om moest wisselen om te kijken of het aan de lamp of de starter ligt. Maar is toch kloten, omdat het heel veel werk is om alles los te halen. En wanneer het bekend is waar het aan ligt, kan ik wéér alles loshalen om het te vervangen.

Dat is altijd balen. Maarja je moet het toch weer in orde hebben. Kun je het niet gewoon even doormeten?

Doormeten zit er niet in. Alles is degelijk in elkaar gemaakt, spatwaterdicht.

Ik moet inderdaad de hele bumper er af halen, en de koplampen er uit. Onderhand weet ik hoe het moet, dus is het nog wel een keer gefikst, met het juiste gereedschap...

Alleen moet ik dat wel op het werk doen of wat, hier thuis is het gewoon erg lastig, en niet prettig met dit weer...

dit is de storing :rolleyes:

Ik rij overigens nu gewoon met mistlicht aan (verwerkt in de koplamp), die zie je in het begin ook aan aan even. Ik zie zo ook gewoon wel aardig, en anderen mij, gelukkig (y)

GSI Fahrer zei:
Xenon mag toch in principe niet kapot gaan?

Alles kan stuk. Zo heeft xenon ook geen levenslange brandduur, waarmee men wel vaak adverteerd. Lang leve de garantie.

Ik dacht laatst ook dat mijn stater of lamp kapot was, alles los gehaald en omgewisseld, bleek dat de dradenstekker naar de koplampunit niet goed vast zat :eek:. !,5 uur voor niks staan klooien in de kou.

Erg nette Calibra trouwens!

danku, ik ben er ook zeer zuinig op, en houd hem zo veel mogelijk orgineel :cool:

Xenon mag toch in principe niet kapot gaan? Zuur hoor, de hele bumper moet eraf toch?

ja, bij mij moet de hele voorbumper er af en de koplampen er uit, anders kom je er nooit bij...

In prenciepe heeft xenon een 8x langere levensduur dan een halogeenlamp. En zou theoritisch een autoleven lang mee moeten gaan. Maarja, het blijft een lamp...

Ik heb 2 jaar garantie op alles, dus die kosten heb ik gelukkig niet. Maar heb wel het werk er weer mee :rolleyes: ben zo een hele mogren of middag zoet

vanavond even de lampen omgewisseld, de andere koplamp deed het perfect aan de andere kant:

NokiaN80joost116.jpg

dus het ligt niet aan de starter, maar aan de lamp zelf.

Toen alles weer terug gebouwt, en nu een andere lamp regelen :rolleyes:

Ik bel mijn collega morgen even op, hij zou ze vorige week stralen, en hij zou mij bellen wanneer ze klaar waren.

Ik zei al wel dat ik er niet zo'n super haast mee had, maarja, wil het natuurlijk wel zaterdag a.s. in orde maken :p dus morgen weet ik meer hoop ik...

Daarnaast is er nog een ander leuk speeltje onderweg, iets van Zimmermann :cool: om mijn remmen upgrade compleet te maken

Terug
Bovenaan