AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Renault 5 Iconic Cinq (2025) - trekhaak stekkerdoor hulp gevraagd

nee, geen remleidingen...

sport-remschijven, met gaatjes, van zimmermann
bremsscheibe-porsche_300x150.jpg

zimmermann-logo.gif

:D

ja ik hoop het! want echt mee zit het nog niet echt...

Vandaag wel de remschijven binnen gekregen van Zimmermann, ziet er zeer goed uit (y)

NokiaN80joost118.jpg

alleen het stralen van de remklauwen is niet gelukt. De straalkast was niet gebruiks klaar, iets met vocht of zo :confused:

Ik kan het nu wel met de boormachine en zo'n staalborstelkopje er op zetten, maar vraag me af of het resultaat net zo mooi zal worden...

wat denken jullie?

Tips, adviezen?

Hele mooie remschijven! Ik zou ook geduld hebben met het stralen, je kunt het beter in een keer goed laten doen dan dat je er steeds achteraan moet!

Ja, maar wat ik van mijn collega opmaakte was dat het voorlopig niet wat werdt, want er was iets met die kast.

Ik kan evt. wel op zoek gaan naar iemand anders die hem wil stralen

Nee haha sorry ik zou het zo niet weten. Maar kun je niet eens rondvragen bij Bleeker. Mischien dat er een klant is die veel aan klassiekers sleutelt ofzo, die hebben dat soort dingen meestal ook wel voor elkaar ;)

Mooie schijven hoor! Ik zou nog ff geduld hebben met stralen. Als je het zelf doet, krijg je denk ik niet zo'n mooi resultaat. Als het er voor de meeting maar opzit toch?:p

Oh dan val ik buiten de boot, Als het: "de grote ge-upgrade remmen meeting" zou zijn zou ik wel even langskomen met de micra. Grote stijging met mijn GTI-R sunny Remmetjes. :)

Tis al geregeld!

Mijn collega is er op het werk mee bezig geweest, wat hij er mee gedaan heeft weet ik niet, maar het zag er weer strak en netjes uit.

Nu heb ik het even in de primer gespoten voor betere hechting en zodat het geel beter en egaal dekt

alleen ik zit met de rem zuiger, ik wil die er helemaal uit halen, maar hoe krijg ik zo'n ding er uit?

Ik kan trouwens beter eerst helemaal alles spuiten en strak maken, en dan de oude rubbers en zo verwijderen, en de nieuwe er op maken toch?

Ik heb ook Zimmermans gemonteerd maar dan zonder gaatjes Als ze naderhand gedrild zijn is het minder aan te raden omdat je verschillende hittegradaties in je schijf krijgt waardoor je scheurtjes kan krijgen. Mijn zimmermans moeten 2,5 ton laten stoppen.
De remlauwen hebben 6 zuigers en hawk remblokken die echt super zijn.

Ik heb ook Zimmermans gemonteerd maar dan zonder gaatjes Als ze naderhand gedrild zijn is het minder aan te raden omdat je verschillende hittegradaties in je schijf krijgt waardoor je scheurtjes kan krijgen. Mijn zimmermans moeten 2,5 ton laten stoppen.
De remlauwen hebben 6 zuigers en hawk remblokken die echt super zijn.

Deze gaatjes komen orgineel van de fabriek, en zimmermann is een van de bekendere merken als het om remschijven gaat, dus ik verwacht daarmee niet deze problemen:
pic_horror_bremsscheibe_2.jpg

remklauwen met 6 zuigers wilde ik ook wel :eek:

maar die zijn niet zo makkelijk te vinden voor mijn auto,

heb 1 setje gevonden, kost 1750 euro, met schijven, en klauwen, heel erg vet!

remmen2.jpg

echt huge :eek: maar ging mij iets te gek

Vandaag, de zuigers uit de remklauw gehaalt, ging gelukkig mooi soepel,

ook vandaag de klauwen geel gemaakt, even kijken hoe dat staat. Alleen het dekt niet echt goed :rolleyes:

nu eerst alles laten drogen en zo,

maandag maar even verder kijken hoe of wat

vandaag weer een laagje gespoten aan de binnenkant. Nou zie je dit toch niet goed, maar ook dit wil niet echt dekken :rolleyes: ik spuit er nog wel een paar dunne laagjes op, en dan vind ik het wel best...

NokiaN80joost128.jpg

komt omdat het zó dun spul is, en de remklauw niet helemaal glad is. Dus iedere keer komt dat hoogte verschil gelijk weer naar boven.

Ik zie wel, knoei nog wel even verder :p Alleen de spuitbus is nu wel bijna leeg...

Naar mijn idee kun je beter gewoon verfen met kwast in dit geval. Dekt veel beter en een remklauw is ruw dus een strak spuitbus laagje is niet nodig.

Naar mijn idee kun je beter gewoon verfen met kwast in dit geval. Dekt veel beter en een remklauw is ruw dus een strak spuitbus laagje is niet nodig.

achteraf gezien had ik idd beter kunnen verven, dat is wat dikker, en dekt ook nog stukken beter (y)

Super mooie auto! Ook dat verhaal van de vakantie dat heb je leuk onder woorden gebracht:D
Jammer dat de remklauwen er zo slordig uit zien:( Je had het inderdaad beter kunnen verven.
Veel succes nog met je Calibra!!
Mvg Floris

Heyy,

ja dankje, het vakantie verhaal was me wat zeg :D leuke ervaring, maar hoeft echt geen 2e keer...

ik heb er nu de zoveelste laag verf op zitten, nu zien de remklauwen er beduidend beter uit dan op de foto (y)

morgen de laatste laag er op

Inmiddels staat de Calibra weer op de zomerwielen...

kon je gelijk merken, meer last van sporing en het rijd iets anders, maar de looks maken alles weer goed :)

heb al 1 positieve reactie gehad van iemand bij de garagebox waar ik de winterwielen heb opgeslagen

ik heb alle negatieve reactie's nog maar niet vermeld :D

Remklauwen zou ik er eerst vandaag op maken, maar ze zijn nog niet zoals ik ze wilde hebben, dus dat wordt opgeschoven naar volgende week zaterdag.

Zodat ik nog wat dingen kan bijwerken, en rustig alles in elkaar kan zetten (y)

Even weer een updatetje

De remklauwen zijn nu fatsoenlijk geel, en ben begonnen om ze in elkaar te zetten.
NokiaN80joost132.jpg

Iemand nog tips om het rubber om de zuiger er goed omheen te krijgen?

Iemand gaf mij de tip om hem eerst om de zuiger te maken en dan in de klauw, maar dat is nog niet echt gelukt :rolleyes:

NokiaN80joost133.jpg

Daarnaast heb ik mijn Xenon ook weer gemaakt, en hij doet het weer voortreffelijk! :D wat een verschil weer. Kan nu eindelijk weer zonder mislampjes rijden, het was wel een aardig werkje om te doen.

Daarvoor moest de accu er uit
NokiaN80joost129.jpg

maar omdat de accu er uit was, moest ik de radio code ook invoeren. En dat kan alleen maar met de afstandbediening omdat hij anders helemaal dicht klapt, en alles zwart is.

Maar de batterij van de afstandbediening was leeg kwam ik achter, dus geen muziek.

Ik heb de noodoplossing wel gevonden. Omdat ik een bleutooth handsfree kit heb in de auto, kan ik de liedjes in mijn telefoon afspelen, die worden dan over de speakers in de radio weer gegeven, welliswaar in bagger kwaliteit :p dat werkt wel gewoon buiten de radio om gelukkig.

Nu even een batterij voor de afstandbediening regelen...

Op de eerste foto van die gele remklauw vroeg ik me af waar je aan begonnen was, dat zag er echt niet uit. Maar het eind resultaat is idd. stukken beter (y)

Daarna zijn er nog een paar laagjes nog overheen gegaan. Ik had het zelf liefst nóg strakker gewilt, maarja, tis even niet anders. Het zit er wel goed op, en zó goed zie je de klauw toch ook niet als alles gemonteerd is...

Ik denk ook dat als ze er eenmaal onder zitten, je het toch niet goed ziet dat het niet helemaal strak is. Dus zoveel maakt het niet uit :)

inderdaad, dat gene wat echt niet strak is, dat zit toch aan de binnenkant waar de remblokjes en zo op komen, dus daarom vind ik het wel best...

nu nog steeds even verder klooien met die rubbers om die zuiger :rolleyes:

nee soepel is het allemaal wel, maar er is zowat een ruimte tussen de zuiger, en daar moet wel dat rubber op een of andere manier tussen worden gedrukt...

ik zal morgen mijn collega's eens even vragen

Ziet er een stuk beter uit nu dat geel! Misschien moet eerst het rubber in de klauw en daarna de zuiger er achteraan/ doorheen?

Ziet er een stuk beter uit nu dat geel! Misschien moet eerst het rubber in de klauw en daarna de zuiger er achteraan/ doorheen?

dat is dus precies wat mijn collega ook zei om te proberen. :D

Alleen de zuiger zit er nu te vast in om hem er uit te trekken, moet dus met lucht, en dat heb ik hier thuis niet :rolleyes:

Ik heb nu 10.000 km gereden, en er moest slechts een halve liter bij,

valt mee toch? :p bij voornamelijk kortje (stads)ritjes

Morgen neem ik de klauwen even mee naar het werk, ff verder prutsen...

Terug
Bovenaan