dat is me al vaker gevraagd

is ook de hamvraag...
dit weekend heeft mijn broer de calibra mee naar zuid duitsland, dus rij nu het hele weekend met de monza.
De calibra rijd verruit lekkerder, het rijd zó scherpm, ondanks de voorwiel aandrijving, zo fijn, motor is helemaal top
ook is de calibra, ondanks z'n 500CC en 10 PK pinder en paar kilo zwaarder stukken rapper dan de Monza.
Voor de meeste dagelijkse ritjes pak ik dus gewoon de calibra. Ook vanwege alle luxe (airco, stoelverwarming, alles elektrisch)
Maar zoals vandaag de monza, helemaal geen straf. Het geluid is machtig

heel veel leuke reactie's, en automaat is zó relaxed rijden bij zo'n auto. En bij aanhangers, caravans, haak ik gewoon de monza er voor. Die mag 1700 geremt trekken
Maar voor dagelijks gebruik... ondanks de auto zo groot is, er is érg weinig ruimte achterin. Bovendien is het een auto van bijna 30 jaar oud, tjah, daar mankeerd nog wel eens iets aan. Ook het verbruik van 1 op 7 in de stad, en het de Monza lust alleen 98 met loodvervanger, verkies ik de calibra voor de Monza.
Beiden zijn het grote coupé's gebaseerd op een sedan (Vectra en Senator), de calibra legt de nadruk op sportiviteit, de Monza op luxe (voor doen d'r tijd) en comfort.
Even een sfeerbeeldje, van afgelopen week

... het 'wagenpark' voor de deur;