Wesley21
Wegverkenner
ja je hebt de echte A merken zoals michelin, die zijn in mijn ogen overprized. Ja onder een M3, 140i of dikke hothatch zou ik daar misschien wel voor kiezen maar voor een 520i allicht te veel. Ik had vroeger op mijn 325i ook een hele sportive band van vredestein gekozen en die waren na 20.000 km helemaal op, dus daarom dat ik ook wat huiverig ben voor die hele sportieve banden.
A en B merken, is altijd een beetje dubbel wat nu wat is. Een garage die ik goed ken monteert doorgaans Hankooks als de klant geen eisen heeft en is daar heel erg tevreden over. Die had ik toevallig ook af fabriek op de Opel zitten en bevielen mij ook goed. porsche cayennes en audi's Q8 en BMW modellen komen daar ook af fabriek mee + ze komen goed uit testen. ze zijn wel fors goedkoper dan een michelin of bridgestone. Is dat dan een A merk of B ? Geen idee. Bovendien komt er deze maanden net een nieuwe zomerbanden serie van uit. Mijn maat staat nog niet te koop, maar wel in de lijst van banden waarin deze zomerband beschikbaar komt. Als die op tijd komt neem ik die zeker mee in de overwegingen.
Maar eerst maar eens kiezen tussen run flats , zomer of toch misschien een all weather band voor mijn gebruik
Hankook zijn gewoon A merk banden. Heb zelf Bridgestone Turanza zomerbanden en Hankook winterbanden. Ben zelf niet heel erg tevreden met de Bridgestone en denk er aan om deze te vervangen door Hankook als ze op zijn. Met de Hankook ben ik tot nu toe niet ontevreden (ook met in gedachten dat het winterbanden zijn).