Aso Parkeren

PauseBreak zei:
Jep, dat is een onderdeel van het grotere plan om fietsen en OV-gebruik te stimuleren. En laten we eerlijk zijn, als je binnen 10km van je werk woont en niet op pad hoeft dan kun je ook prima de fiets pakken.

Ja prima stelling, alleen de redenen "binnen 10 km" en "niet op pas hoeft" gebruiken (y)

Rob076 zei:
Terence zei:
Rob076 zei:
Het gaat erom dat je dan beelden vastlegt en opslaat, door middel van een vastgemonteerde camera. Tenzij je daar toestemming voor hebt omdat het een bedrijfsbelang dient (beveiliging, overvallers, etc.) mag dit niet zomaar.

En die staan toevallig wat ruim gericht op straat, echt niets aan de hand.

Iedere simpele jurist maakt daar gehakt van. Zoiets mag gewoon niet. Zet dan 'toevallig' een camcorder op de vensterbank.

Dat denk ik niet. Gewoon gericht de camera neerzetten en als je 1/3 openbare weg hebt (ivm nodig voor goed richten van je eigen beeld op priveterrein), dan heb je gewoon beeld hoor.

Meeuw zei:
Er was een tijd (nu nog?) dat er bij de bouw van kantoren/bedrijfspanden er van overheidswege juist een maximum werd gesteld aan het aantal parkeerplaatsen per werkplek. Bijvoorbeeld 2 plaatsen per 5 werkplekken. De wat onnozele politici dachten dat de werknemers zo werden gedwongen om met OV of op de fiets naar hun werk te gaan (in plaats van te gaan parkeren in de achterliggende woonwijken).

edit: geldt nog steeds, zie hieronder een stukje uit een bestemmingsplan

Artikel 22 Algemene gebruiksregels

Ten aanzien van parkeren gelden de volgende bepalingen:
Parkeren mag uitsluitend plaatsvinden met in acht neming van de volgende parkeernormen:
Wonen: maximaal 1 parkeerplaats per 100 m² brutovloeroppervlak;
Kantoren en bedrijven: maximaal 1 parkeerplaats per 125 m² brutovloeroppervlak;
Detailhandel; horeca I, horeca III, horeca IV, consumentverzorgende dienstverlening, maatschappelijke dienstverlening en zakelijke dienstverlening; culturele voorzieningen; onderwijsvoorzieningen; sportvoorzieningen: maximaal 1 parkeerplaats per 100 m² brutovloeroppervlak;
Onderwijsvoorzieningen: maximaal 1 parkeerplaats per 300 m² brutovloeroppervlak;
Horeca V: maximaal 1 parkeerplaats per hotelkamer.
In afwijking van het bepaalde in lid 3 geldt voor kantoren binnen de bestemming Kantoor 2 voor 4480 m² kantoorvloeroppervlak en voor 2050 m² bedrijfsvloeroppervlak een parkeernorm van 1 parkeerplaats per 60 m².
Ongeacht het bepaalde onder b geldt binnen het plangebied een gezamenlijk maximum aantal parkeerplaatsen van 854.
Het bepaalde onder b en c is niet van toepassing op kort parkeren in de vorm van op- en afhalen en taxistandplaatsen.
Let wel: parkeernormen kunnen per bestemmingsplan variëren, en doorgaans wordt een bestemmingsplan op wijkniveau geschreven. Overigens wordt vaak wel weer de normering van CROW gehanteerd, maar dan nog. Ik heb zelf trouwens nog nooit van een maximum aantal parkeerplaatsen gehoord. En ik heb toch met enige regelmaat met bestemmingsplannen van doen. Van welke gemeente is dit als ik vragen mag? Lijkt mij toegespitst op sterk verstedelijkt gebied (binnenstad Amsterdam/Rotterdam/Utrecht etc.)

Terence zei:
Rob076 zei:
Terence zei:
Rob076 zei:
Het gaat erom dat je dan beelden vastlegt en opslaat, door middel van een vastgemonteerde camera. Tenzij je daar toestemming voor hebt omdat het een bedrijfsbelang dient (beveiliging, overvallers, etc.) mag dit niet zomaar.

Iedere simpele jurist maakt daar gehakt van. Zoiets mag gewoon niet. Zet dan 'toevallig' een camcorder op de vensterbank.

Dat denk ik niet. Gewoon gericht de camera neerzetten en als je 1/3 openbare weg hebt (ivm nodig voor goed richten van je eigen beeld op priveterrein), dan heb je gewoon beeld hoor.

Met eenderde beeld zul je dus geen volledige parkeerplaats kunnen filmen, laat staan dat het herkenbare beelden oplevert. Daarnaast vraag ik me af hoe rechtsgeldig die beelden zijn als het om een onderwerp gaat waarvoor de camera's niet zijn opgehangen en ze buiten het bedrijf vallen. Als je al iets vastlegt en weet wie dit op z'n geweten heeft, dan wordt dit een civiele zaak buiten het bedrijf. Ik betwijfel of een bedrijf zomaar beelden mag afstaan aan een particulier om zijn/haar gelijk te halen.

@Leon: Fred. Roeskestraat (is naar ik aanneem Amsterdam).

https://files.planviewer.nl/ruimtelijkeplannen/03/0363/NL.IMRO.0363.K1003BPGST-OW01/r_NL.IMRO.0363.K1003BPGST-OW01_3.22.html

Terence zei:
PauseBreak zei:
Jep, dat is een onderdeel van het grotere plan om fietsen en OV-gebruik te stimuleren. En laten we eerlijk zijn, als je binnen 10km van je werk woont en niet op pad hoeft dan kun je ook prima de fiets pakken.

Ja prima stelling, alleen de redenen "binnen 10 km" en "niet op pas hoeft" gebruiken (y)

Wat een prima reactie. Goed inhoudelijk beargumenteert ook waarom jij te lui bent om te fietsen (y)

PauseBreak zei:
Terence zei:
PauseBreak zei:

Wat een prima reactie. Goed inhoudelijk beargumenteert ook waarom jij te lui bent om te fietsen (y)

Denk dat de gemiddelde receptioniste of administratief medewerkster (netjes aangekleed) toch echt niet elke dag 10 km. heen en terug gaat fietsen. Wel een optie voor sportievelingen van dit forum, maar verder?

Meeuw zei:
Denk dat de gemiddelde receptioniste of administratief medewerkster (netjes aangekleed) toch echt niet elke dag 10 km. heen en terug gaat fietsen. Wel een optie voor sportievelingen van dit forum, maar verder?

Sportievelingen buiten dit forum? ;)

Overigens vind ik 10 km fietsen allesbehalve sportief, maar dat terzijde. Mensen doen het (denk ik) vooral niet uit luiheid en gemakzucht. Voor die nette kleren is echt wel een oplossing te vinden.

Ik vind incidenteel 10 km fietsen naar een kroeg al erg veel (vooral de terugweg ;) ).

PauseBreak zei:
Terence zei:
PauseBreak zei:

Ik fiets überhaupt niet, voor 350 meter pak ik al de auto. Google maps vond ook al dat ik te voet kon gaan voor 4 min. Ik geef kritiek op je stelling, andere hebben het inmiddels al ingevuld.

Als ik eens een keer de fiets wil pakken moet ik beginnen met de banden op te pompen. Dan haak ik weer af en pak de auto (van m'n vriendin) maar.

rke zei:
Ik heb een vervelend probleem.

Mijn vrouw werkt in een bedrijf midden in een woonwijk van Dordrecht.

Op zichzelf niet zo'n probleem, maar aan de ene kant van het gebouw zijn parkeerplaatsen waar winkeliers van afhankelijk zijn. Iedere winkelier weet dat een gratis parkeerplek dicht bij de winkel een key-factor is in de omzet.

Dit laatste is een mythe.
https://www.delaatstemeter.nl/kennisnetwerken/parkeren-is-zo-2012/

Gewoon kwestie van omdenken. Overtuig de winkeliers aan de ene kant en parkeer daar de auto.
Het zijn tenslotte openbare parkeerplaatsen ;)

Beetje een 'Citeon' gevalletje. Was maandag op Pownews... In Amsterdam, naast de Spaklerweg, parkeren de mensen van parkeerbeheer hun privé auto, gedurende werktijd, op door omliggende winkeliers gehuurd parkeerterrein..
Was vermakelijk en tegelijk triest om te zien..

Meeuw zei:
Onderwijsvoorzieningen: maximaal 1 parkeerplaats per 300 m² brutovloeroppervlak;

Ah vandaar dat ik bij de Ikea even verderop moet parkeren als ik (overdag) examen ga doen (Amsterdam Zuidoost).

Parkeren voor de lessen 's avonds kan dichterbij, in een doodlopend zijstraatje dat niet is voorzien van een fietsstrook.

komt ook omdat er tot aan de Arena geen publieke parkeergelegenheden zijn.
Alle bedrijven hebben hun eigen terrein met een slagboom.
Blijft Ikea over om enigszins onopvallend de auto te parkeren en niet bij de Ikea naar binnen te gaan.
Heb het ook weleens moeten doen om te carpoolen met een collega, A'dam in..

Durashift zei:
rke zei:
Ik heb een vervelend probleem.

Mijn vrouw werkt in een bedrijf midden in een woonwijk van Dordrecht.

Op zichzelf niet zo'n probleem, maar aan de ene kant van het gebouw zijn parkeerplaatsen waar winkeliers van afhankelijk zijn. Iedere winkelier weet dat een gratis parkeerplek dicht bij de winkel een key-factor is in de omzet.

Gewoon kwestie van omdenken. Overtuig de winkeliers aan de ene kant en parkeer daar de auto.
Het zijn tenslotte openbare parkeerplaatsen ;)

Beetje een 'Citeon' gevalletje. Was maandag op Pownews... In Amsterdam, naast de Spaklerweg, parkeren de mensen van parkeerbeheer hun privé auto, gedurende werktijd, op door omliggende winkeliers gehuurd parkeerterrein..
Was vermakelijk en tegelijk triest om te zien..

Winkeliers overtuigen? Dat klinkt alsof ik als bank-it-meneertje tegen de door de wol geverfde monteur ga vertellen hoe hij zijn werk moet doen. Dat doe ik met een gerust hart, maar ik merk dat ik op een of andere manier weinig overtuigend over kom....

Parkeren is tegenwoordig een reallife show. Misschien kan een Joop van Ellende daar een mooie soap van bakken. Goede deukjes, slechte deukjes.
Een beetje het gevolg van de al jaren overheersende gedachte dat je met te weinig parkeerplaatsen het autogebruik ontmoedigt.
Het werkt misschien ook wel, ik rij zelf ook bij voorkeur met de motor of de snorfiets als ik in het centrum moet zijn.

Gisteren had een collega een in Tokkie-Nederlands opgestelde brief onder de ruitenwisser met het verzoek haar voertuig daar niet meer te parkeren. Ik zal eens vragen of ik die brief mag inscannen.
Het filmen mag dus alleen met een niet-vast-gemonteerde camera. Ik heb toevallig nog een dashcam liggen die continu filmt en daarbij de oudste bestanden steeds overschrijft. Met een 8 Gb SD-tje kunnen we daar een dikke dag mee filmen, ik zal die eens op een statiefje in een vensterbank laten slingeren.... zodat hij toevallig net de gebruikte parkeerplaatsen filmt. Dan kunnen de werknemers bij schade altijd nog de SD kaart omwissellen zodat het bewijsmateriaal bewaard kan blijven.

Dank voor de tips.

Durashift zei:

Dit lijkt mij een flut onderzoek, eentje uit de categorie dat er alleen rechte bananen zijn.

Rob076 zei:
Terence zei:
Rob076 zei:
Terence zei:
Rob076 zei:

Met eenderde beeld zul je dus geen volledige parkeerplaats kunnen filmen, laat staan dat het herkenbare beelden oplevert. Daarnaast vraag ik me af hoe rechtsgeldig die beelden zijn als het om een onderwerp gaat waarvoor de camera's niet zijn opgehangen en ze buiten het bedrijf vallen. Als je al iets vastlegt en weet wie dit op z'n geweten heeft, dan wordt dit een civiele zaak buiten het bedrijf. Ik betwijfel of een bedrijf zomaar beelden mag afstaan aan een particulier om zijn/haar gelijk te halen.

https://www.politie.nl/gezocht/verdachten/2013/november/05-woninginbrekers-amstelveen.html

Overpad, openbare weg? Uit mn hoofd met toegangsdeur niet, zonder toegangsdeur wel. Politie gebruikt de beelden.

Terence zei:
Rob076 zei:
Terence zei:
Rob076 zei:
Terence zei:
Rob076 zei:

https://www.politie.nl/gezocht/verdachten/2013/november/05-woninginbrekers-amstelveen.html

Overpad, openbare weg? Uit mn hoofd met toegangsdeur niet, zonder toegangsdeur wel. Politie gebruikt de beelden.

Beetje een vreemd voorbeeld, omdat...

- dit niet gaat over overpad (is privéterrein waar anderen ook mogen komen, maar dus wel gefilmd mag worden);
- dit geen civiele aangelegenheid betreft;
- je hier dus ook niet te maken hebt met de Wbp.

Rob076 zei:
Terence zei:

Beetje een vreemd voorbeeld, omdat...

- dit niet gaat over overpad (is privéterrein waar anderen ook mogen komen, maar dus wel gefilmd mag worden);
- dit geen civiele aangelegenheid betreft;
- je hier dus ook niet te maken hebt met de Wbp.

Misschien was het niet duidelijk, maar ik kwam toevallig iets tegen wat ergens op de grens is. Welke kant van de grens weet ik niet ;)

Meeuw zei:
PauseBreak zei:
Terence zei:
PauseBreak zei:

Het zal ook vooral afhangen van waar je woont en werkt natuurlijk. Als je in Groningen woont en werkt dan is het veel sneller om te fietsen dan om de auto te pakken. Zelfde zo rond Eindhoven. Het kan elders natuurlijk anders zijn. Toch zouden denk ik veel meer mensen dan nu naar hun werk kunnen fietsen, al dan niet met een elektrische fiets. Het heeft tal van andere voordelen die wat mij betreft de nadelen ruimschoots overtreffen.

PauseBreak zei:
Het zal ook vooral afhangen van waar je woont en werkt natuurlijk. Als je in Groningen woont en werkt dan is het veel sneller om te fietsen dan om de auto te pakken. Zelfde zo rond Eindhoven. Het kan elders natuurlijk anders zijn. Toch zouden denk ik veel meer mensen dan nu naar hun werk kunnen fietsen, al dan niet met een elektrische fiets. Het heeft tal van andere voordelen die wat mij betreft de nadelen ruimschoots overtreffen.

Eindhoven binnenstad is inderdaad echt een automobiele ramp, altijd megadruk en veel te duur aan parkeren. De fiets heeft dan inderdaad zijn voordelen, alleen worden die weer overtreft door de scooter. Net zo klein, een stuk sneller, en het kost evenveel moeite als de auto nemen. Enkel 2 grote nadelen zijn diefstalgevoeligheid t.o.v. de auto en dat je wel eens nat kunt worden, maar daar heeft de fiets ook last van...

Alleen gaat je lichaam er gestroomlijnder uitzien op de fiets en heb je veel minder last van (scooter)controles. ;)

Even een sub categorie: Aso weg rijden na parkeren.

Vandaag op parking bij het werk:
Als ik aan kom rijden moet ik een bocht naar rechts richting slagboom maken. Als een auto van de andere kant komt, zie ik dat niet i.v.m. de gebouwen die er staan.
Ik draai richting slagboom (stapvoets ander haal ik de draai niet i.v.m. grote draaicirkel dankzij 6-bak) en zie aan de andere kant een Aygo stil staan. Op het moment dat de bestuurster mij ziet geeft ze ineens gas om onder de slagboom door te glippen. Heel veel ruimte zat er niet meer tussen onze auto's!
Had ze gewacht, kon ik na de slagboom naar links en kon zij zonder problemen doorrijden.
Nee, nu moesten er maar 6 auto's 'm in de achteruit gooien...

Asociaal zoals parkeerwachters dat zien: https://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3544775/2013/11/14/Man-bekeurd-voor-doorgeven-parkeerkaartje.dhtml

Wat vinden jullie daar van? Ik heb te ruim betaald, ik ben klaar met boodschappen doen en geeft het kaartje waar nog eventjes op staat door aan de volgende (mits vrouwelijk, begin 20 en lief lachend).
Strafbaar of niet?

Ik vind dat normaal om te doen, geef redelijk vaak mijn parkeerkaartje weg als de tijd nog niet verstreken is. Het gaat erom dat je een geldig parkeerkaartje hebt, niet om wie dat betaald heeft.

Misschien een domme vraag, maar hebben parkeercontroleurs de bevoegdheid om te bekeuren? Bij mij in de wijk schrijven de controleurs een 'naheffing' uit als iemand zonder geldig abonnement of kaartje parkeert. Het mag kennelijk niet 'bekeuring' heten. Alsof je vergeten bent belasting te betalen. Ik heb daardoor -wellicht ten onrechte- de indruk dat controleurs maar een heel beperkte bevoegdheid en takenpakket hebben, en dat zoiets als in het artikel daar niet onder valt.

Verder: Volgens mij is er niks strafbaars aan, een parkeerkaartje doorgeven. Tenzij het parkeerkaartje op kenteken staat wellicht. Maar dan heeft een ander er ook niet zoveel aan lijkt me.

En als dat er wel is, dan bewijst het wederom dat betaald parkeren binnen veel gemeenten op een onheuse manier ingezet wordt. Namelijk: louter om meer inkomsten te genereren. Zoals in mijn woonplaats. Er zit geen grens op het aantal vergunning dat men uitgeeft per zone dus het levert nog geen centimeter extra parkeerruimte op (er is nog maar een paar honderd meter straat waar je niet hoeft te betalen, en die is afgelegen), een tweede vergunning binnen één huishouden kost 12 keer zoveel als de eerste (komt op ca 450 euro/jaar) en de verantwoordelijke gemeenteambtenaren maken domme, onnodige (administratieve) fouten die mij al veel tijd gekost hebben. De bezoekerspas moet je elektronisch aanmelden, iets wat je makkelijk een keertje vergeet. En dan is het -net als een keertje per ongeluk bij de oneven huisnummers aan de overkant van de straat parkeren- gelijk 60 euro boete naheffing aan je broek. En dat alles wordt dan gecommuniceerd naar de bewoners als 'een oplossing voor de parkeerproblemen in de wijk'...

Een jaar of twee geleden heb ik zelfs een kaartje nog aan een derde persoon doorgegeven, omdat degene die het kaartje aan mij gaf zich naar eigen zeggen in de munten vergist had. Paar uur voor nop geparkeerd en degene na mij kon ook nog een tijd staan. Zoals Mach1 al aan geeft, het is toch niet meer dan normaal om een ander nog even plezier te doen met het kaartje?

Ik zou me ook van geen kwaad bewust als een agent mij er op aan zou spreken. Nooit geweten dat het niet mag.

Ben benieuwd wat de agent zou doen als iemand hem een kaartje aan biedt.

Binnenkort in dit theater: Man wordt bekeurd voor het opdrinken van een hem aangeboden biertje.

rke zei:
Asociaal zoals parkeerwachters dat zien: https://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3544775/2013/11/14/Man-bekeurd-voor-doorgeven-parkeerkaartje.dhtml

Wat vinden jullie daar van? Ik heb te ruim betaald, ik ben klaar met boodschappen doen en geeft het kaartje waar nog eventjes op staat door aan de volgende (mits vrouwelijk, begin 20 en lief lachend).
Strafbaar of niet?

Tja, ik zie de gemiddelde parkeerwachter als een laag(st) opgeleide kansarme Medelander die op basis van een minimumloon in een quasi-uniform mag rondlopen, maar eigenlijk niet weet waar hij mee bezig is. Maar voor een bekeuring zal hij toch het overtreden wetsartikel moeten noteren.

En hoe is het zo ver gekomen? Een traditionele bekeuring gaat naar de staatskas, terwijl de Gemeente de parkeerwachters moet betalen. Een naheffing gaat wel naar de gemeentekas en dat dat allemaal niet altijd op een correcte manier gebeurt zal de gemeente een rotzorg zijn. Probeer zelf maar je recht te halen als je wordt belazerd.

pas-op-voor-de-jaloerse-buurman_01.jpg

https://www.autoblog.nl/nieuws/pas-op-voor-de-jaloerse-buurman-63063

(n)

rke zei:

Strafbaar of niet?

Het vervolg:
De gemeente haalt bakzeil.

rke zei:
rke zei:

Strafbaar of niet?

Het vervolg:
De gemeente haalt bakzeil.
Wel gek dat de gemeente zo reageert.
Als ze in hun recht staan, dan hadden ze die niet terug hoeven draaien.

Ik kan me voorstellen dat ze geen zin hebben in een geldverslindende procedure (indirect door de maatschappij bekostigd) om iets waar ze in het vervolg geen bekeuringen meer voor gaan uitschrijven. Lijkt mij geen moeilijke keuze!

Zou dat juridisch haalbaar zijn? Ik bedoel, staat ergens in de wet dat parkeerbelasting altijd is gekoppeld aan een persoon en/of voertuig (afgezien van gevallen waarbij het kenteken op het parkeerkaartje staat vermeld)?

De aso van de buurt. Auto staat op de hoek, voor een afritje. Sta je dan met je scoot of kinderwagen.
1002005_545731975497811_1219479963_n.jpg

Idee om een papiertje onder zijn wisser te stoppen :)
Overigens mag je niet binnen 5 meter van de bocht parkeren :rolleyes: Dit is dus al een boete waard afgezien van het asociale gedrag :(

Op die regel wordt al heel lang niet meer gehandhaafd. Hier staan dagelijks auto's binnen 20cm van een kruispunt geparkeerd(en deels voor de in-/uitgang van de parkeergarage waardoor je soms moet steken om erin of eruit te komen. De reactie die je krijgt als je ze vertelt dat ze er niet mogen parkeren en bovendien in de weg staan is "Oh, ok", en vervolgens staan ze de volgende dag gewoon weer op dezelfde plek ...

PauseBreak zei:
Op die regel wordt al heel lang niet meer gehandhaafd. Hier staan dagelijks auto's binnen 20cm van een kruispunt geparkeerd(en deels voor de in-/uitgang van de parkeergarage waardoor je soms moet steken om erin of eruit te komen. De reactie die je krijgt als je ze vertelt dat ze er niet mogen parkeren en bovendien in de weg staan is "Oh, ok", en vervolgens staan ze de volgende dag gewoon weer op dezelfde plek ...

Treurig, is zo'n reactie (n)

vectrafan zei:
PauseBreak zei:

Treurig, is zo'n reactie (n)

Zeker als je bedenkt dat die mensen daar gaan staan omdat er nergens anders plek is in hun optiek. Terwijl ze gewoon een plek kunnen huren in die parkeergarage, of even 10m verder kunnen rijden en daar kunnen parkeren. Gratis!

het parkeren op deze hoek leidt ook tot gevaarlijke situaties, omdat er maar een auto tegelijk langs kan. Dus als je die straat uit rijdt, en er wil vanaf de voorrangsweg juist iemand indraaien...

rke zei:
Formeel niet toegestaan
Zelfs wethouder Elbert Vissers van Zwijndrecht gaf toe dat hij dat wel eens doet. Maar tijdens een debat in de gemeenteraad zei hij ook dat het formeel niet is toegestaan

Gelul natuurlijk, ik mag met mijn parkeerkaartje doen wat ik wil. Al gaf ik het aan de vuilnisman.

Als de ander nou bekeurd was voor het parkeren op een kaartje van de eerste dan was er nog aardige jurisprudentie geweest dat dat ook mag.

In de straat bij mijn ouders is er ook zo'n pipo die hem op het lange stuk van een T splitsing zet. Als ik bij die splitsing naar links moet, moet ik die auto eerst ontwijken. Als er op dat moment net iemand uit diezelfde weg komt heb je een probleem. Die bocht is daar namelijk ook nog eens erg onoverzichtelijk en het is onmogelijk te zien of er iets aan komt.

Bij mijn schoonmoeder in de straat wordt het zo onderhand qua parkeren ook idioot. Normaal is het al een vrij krap straatje wegens dat ze aan beide kanten "Canadees parkeren', nu staat er halverwege een 40 voets zeecontainer op de straat. Op zich niet handig in een klein en smal straatje, maar wegens verbouwing / renovatie en gebrek aan andere plek... Maar het idiote is nog dat de overbuurman (van de container) zijn auto nog steeds tegenover de container zet. Tuurlijk snap ik zijn ergenis wegens de container en dat hij zijn auto ook kwijt moet. Maar je komt er nu dus nauwelijks tussendoor, spiegel aan spiegel en dat is met een goede chauffeur.

Vrachtwagens kunnen achteruit terug en minder goede chauffeurs ook, tenzij ze nieuwe spiegels willen.

Ik heb dan zo iets van, doe gewoon normaal en laat de ruimte vrij. Zeker als er een brandweer of ambulance langs moet, kunnen ze dus ook achteruit terug. o_O

Wrangler zei:
Ik heb dan zo iets van, doe gewoon normaal en laat de ruimte vrij. Zeker als er een brandweer of ambulance langs moet, kunnen ze dus ook achteruit terug. o_O
Herkenbaar, bij mij in de buurt is ook zo'n straat waar het altijd raak is. Of ze het nou bewust doen of dat die mensen gewoon volstrekt achterlijk zijn, ik weet het niet. Met een personenauto kom je er doorgaans wel tussendoor. Ambulance, wellicht. Brandweer of vuilniswagen, no way. Heb er ook wel eens gestaan met een bedrijfsbusje met een bouwlier er achter. Gelukkig had ik een bijrijder mee die me er tussendoor kon loodsen. Maar het stomste is nog wel: er woont daar gewoon een agent in de straat. De bus van de VOA staat er regelmatig tussen. Zo iemand zou toch ook beter moeten weten?

Terug
Bovenaan