rke
Kilometervreter
Tja, een Polo...D. Elzinga zei:
En ja, die groene Polo en Fiesta stonden er al zo voordat mevrouw haar Polootje 'parkeerde'...
![]()
![]()
De Titanic is er een klein bootje bij.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tja, een Polo...D. Elzinga zei:
En ja, die groene Polo en Fiesta stonden er al zo voordat mevrouw haar Polootje 'parkeerde'...
![]()
![]()
stoterstangen90 zei:Ook tamelijk asociaal dat je aan zijn auto gaat zitten plukken, zijn ruitenwissermechaniek gaat zitten vernielen en, levensgevaarlijk, papier in zijn blikveld gaan lopen opplakken.![]()
rzasa zei:![]()
Ik moet toegeven dat het ook een verschrikkelijk krappe parkeergarage is. (AH-Heemstede)
rzasa zei:Hoe is aangegeven dat jullie die parkeerplaats huren?
(Moderne auto's worden te groot voor de huidige parkeervakken)
Ook tamelijk asociaal dat je aan zijn auto gaat zitten plukken, zijn ruitenwissermechaniek gaat zitten vernielen en, levensgevaarlijk, papier in zijn blikveld gaan lopen opplakken.
Tja, die plekken zijn allemaal uitgevoerd met klaphekjes.PauseBreak zei:rzasa zei:Hoe is aangegeven dat jullie die parkeerplaats huren?
Vrij simpel: Het is een particuliere parkeergarage. Je kunt alleen naar binnen als je een parkeerplaats huurt. Die parkeerplaatsen zijn genummerd en je huurt dus parkeerplaats ### (1 t/m 30 volgens mij, vrij kleine parkeergarage). Daarbij stond deze BMW vrijdag op het vak naast de onze geparkeerd.
Oh en @stoterstangen:
Ook tamelijk asociaal dat je aan zijn auto gaat zitten plukken, zijn ruitenwissermechaniek gaat zitten vernielen en, levensgevaarlijk, papier in zijn blikveld gaan lopen opplakken.
Even goed lezen lieverd, ik heb niks beschadigd. Ik heb zijn ruitenwissers enkel rechtop gezet en dat kan gewoon zonder iets te beschadigen (en ja dat weet ik zeker want ik heb vaak zat met deze serie BMW's gewerkt). Papiertje zit niet vast met dubbelzijdig tape of iets dergelijks en tenzij hij blind is ziet hij het wel voordat hij instapt. Het is niet alsof ik zijn auto vol heb geplakt met a4tjes. Wel leuk dat je het nu volledig omdraait. Ik wijs hem enkel op zijn asociale actie en dan ben ik de aso? Ik vind dat op zijn zachtst gezegd nogal een merkwaardige opvatting.
Overigens is dit zoals eerder gezegd een plek die ik huur. Hij mag blij zijn dat ik het hierbij laat en hem niet laat afslepen. En voordat er rare andere dingen bij worden gehaald: Er zijn genoeg parkeerplekken in de straat, dus deze hele actie van hem is onnodig. Sowieso kan die vent niet parkeren want hij parkeert ook regelmatig gewoon op straat midden op het kruispunt (ik gok dat zijn partner dan nog niet thuis was en hem dus niet in de parkeergarage kon laten). Het is niet een eenmalige, asociale, onbewuste actie. Die kerel stond een dag eerder NAAST MIJN AUTO GEPARKEERD en de parkeerplaatsen zijn genummerd. Je kunt niet naar binnen zónder een parkeerplaats te huren (je krijgt dan een speciale toegangskey). Afgezien van het in- of uitrijden is de parkeergarage altijd afgesloten. Daarom huren wij er ook een plaats.
stoterstangen90 zei:Tja, die plekken zijn allemaal uitgevoerd met klaphekjes.PauseBreak zei:rzasa zei:Hoe is aangegeven dat jullie die parkeerplaats huren?
Vrij simpel: Het is een particuliere parkeergarage. Je kunt alleen naar binnen als je een parkeerplaats huurt. Die parkeerplaatsen zijn genummerd en je huurt dus parkeerplaats ### (1 t/m 30 volgens mij, vrij kleine parkeergarage). Daarbij stond deze BMW vrijdag op het vak naast de onze geparkeerd.
Oh en @stoterstangen:
Even goed lezen lieverd, ik heb niks beschadigd. Ik heb zijn ruitenwissers enkel rechtop gezet en dat kan gewoon zonder iets te beschadigen (en ja dat weet ik zeker want ik heb vaak zat met deze serie BMW's gewerkt). Papiertje zit niet vast met dubbelzijdig tape of iets dergelijks en tenzij hij blind is ziet hij het wel voordat hij instapt. Het is niet alsof ik zijn auto vol heb geplakt met a4tjes. Wel leuk dat je het nu volledig omdraait. Ik wijs hem enkel op zijn asociale actie en dan ben ik de aso? Ik vind dat op zijn zachtst gezegd nogal een merkwaardige opvatting.
Overigens is dit zoals eerder gezegd een plek die ik huur. Hij mag blij zijn dat ik het hierbij laat en hem niet laat afslepen. En voordat er rare andere dingen bij worden gehaald: Er zijn genoeg parkeerplekken in de straat, dus deze hele actie van hem is onnodig. Sowieso kan die vent niet parkeren want hij parkeert ook regelmatig gewoon op straat midden op het kruispunt (ik gok dat zijn partner dan nog niet thuis was en hem dus niet in de parkeergarage kon laten). Het is niet een eenmalige, asociale, onbewuste actie. Die kerel stond een dag eerder NAAST MIJN AUTO GEPARKEERD en de parkeerplaatsen zijn genummerd. Je kunt niet naar binnen zónder een parkeerplaats te huren (je krijgt dan een speciale toegangskey). Afgezien van het in- of uitrijden is de parkeergarage altijd afgesloten. Daarom huren wij er ook een plaats.
Maar zo te zien is iedereen te lui om die te gebruiken.
Lastig natuurlijk ook, om dat hekje iedere keer weer netjes rechtop te zetten als je wegrijdt, en in te klappen als je terug komt.
Maar wel de oplossing om lastige BMW's te weren.
Ergo, het is ook wel een beetje je eigen schuld dat die BMW op jou plek kan staan.
PauseBreak zei:Het is niet nodig om die hekjes te gebruiken want iedereen krijgt zijn eigen parkeerplaats toegewezen, en je kunt er normaal gesproken alleen naar binnen met een speciale sleutel die je krijgt wanneer je een plaats huurt. Dit soort zaken - iemand binnen laten parkeren zonder dat diegene een plaats huurt - is wat voor problemen zorgt. Niet het al dan niet gebruiken van dat hekje (waar jij overigens niks van weet, die hekjes hebben universele sloten dus iedereen kan elk hekje naar beneden klappen wanneer ze willen).
OK, dus als er iemand op je privé oprit gaat staan moet je het ook maar accepteren als er geen hek voor zit? Het blijft gewoon asociaal.stoterstangen90 zei:Ergo, het is ook wel een beetje je eigen schuld dat die BMW op jou plek kan staan.
De politie doet inderdaad niets voor je.Leon in z'n SEAT zei:OK, dus als er iemand op je privé oprit gaat staan moet je het ook maar accepteren als er geen hek voor zit? Het blijft gewoon asociaal.stoterstangen90 zei:Ergo, het is ook wel een beetje je eigen schuld dat die BMW op jou plek kan staan.
Bij osns vorige huis (appartement) hadden we ook een eigen parkeerplek in de parkeergarage. In feite precies hetzelfde verhaal als bij jullie, alleen toegang met een afstandsbediening en genummerde parkeerplaatsen. Alleen bij ons op zich ruimte zat: lang niet alle parkeerplaatsen bezet. Op een dag kam ik thuis en stond er een onbekende auto op de plek van de buren. De dag erna stond ie op de plek van andere buren. De dag erna op de plek van weer andere buren.PauseBreak zei:Kom je terug van een dagje elders in het land, staat er een BMW geparkeerd op de parkeerplaats die we huren ... Eerder stond hij dus NAAST ons geparkeerd. Kan het nog huftiger?
peugeot gek zei:Als de buurman net thuis was geweest was ik dus niet weggekomen met mijn auto.
Dan denk ik ook dat dat die BMW al vier lege banden had gehad.
D.E.N.N.I.S. zei:Al met al duurde de laatste 6 zinnen 2 uur.
Scherp... het schrijven was niet meer dan een paar minuten werk...vectrafan zei:D.E.N.N.I.S. zei:Al met al duurde de laatste 6 zinnen 2 uur.
Gaat het niet goed met je Dennis? Heb je hulp nodig?
D.E.N.N.I.S. zei:Maar een half uur later stond er wel politie voor de deur, omdat hij ze telefonische had wijsgemaakt dat wat ik deed wederrechtelijke vrijheidsberoving was. Ik ben met de agenten in discussie gegaan en ik vertelde dat als ik me schuldig zou gemaakt aan wederrechtelijke vrijheidsberoving, dan maakte hij zich schuldig aan huisvredebreuk (of beter gezegd tuinvredebreuk) en bedreiging (zijn dreigement om mijn auto te slopen).
Dat was zijn argument ook; er was geen expliciet verbod. Waarschijnlijk ook de reden dat hij daarvoor geen PV heeft gekregen.Geelhoed zei:D.E.N.N.I.S. zei:Maar een half uur later stond er wel politie voor de deur, omdat hij ze telefonische had wijsgemaakt dat wat ik deed wederrechtelijke vrijheidsberoving was. Ik ben met de agenten in discussie gegaan en ik vertelde dat als ik me schuldig zou gemaakt aan wederrechtelijke vrijheidsberoving, dan maakte hij zich schuldig aan huisvredebreuk (of beter gezegd tuinvredebreuk) en bedreiging (zijn dreigement om mijn auto te slopen).
Burgerlijk wetboek 5 artikel 22 en 23.
Meneer mag zijn auto daar zetten als dat niet expliciet verboden is, (bordje, afgesloten hek)
Echter, jij hoeft hem geen toegang tot je perceel te geven om zijn auto weer op te halen.
Je had trouwens van de agenten ook zelf een prent kunnen krijgen voor het parkeren voor een inrit.
Eigen rechter?D.E.N.N.I.S. zei:Dat was zijn argument ook; er was geen expliciet verbod. Waarschijnlijk ook de reden dat hij daarvoor geen PV heeft gekregen.Geelhoed zei:D.E.N.N.I.S. zei:Maar een half uur later stond er wel politie voor de deur, omdat hij ze telefonische had wijsgemaakt dat wat ik deed wederrechtelijke vrijheidsberoving was. Ik ben met de agenten in discussie gegaan en ik vertelde dat als ik me schuldig zou gemaakt aan wederrechtelijke vrijheidsberoving, dan maakte hij zich schuldig aan huisvredebreuk (of beter gezegd tuinvredebreuk) en bedreiging (zijn dreigement om mijn auto te slopen).
Meneer mag zijn auto daar zetten als dat niet expliciet verboden is, (bordje, afgesloten hek)
Echter, jij hoeft hem geen toegang tot je perceel te geven om zijn auto weer op te halen.
Je had trouwens van de agenten ook zelf een prent kunnen krijgen voor het parkeren voor een inrit.
Ten opzichte van de laatste zin. Er is bij mij genoeg plek om 2 C5's achter elkaar te parkeren, dus ik stond met de Pixo volledig op eigen terrein. Er is alleen maar 1 uitgang en geen mogelijkheid om te passeren.
edit: Ik kreeg trouwens een waarschuwing omdat ik voor eigen rechter had gespeeld (bewoording van de agent)
Dat had meer te maken met mijn weigering om de C5 eigenaar te laten vertrekken.Ton. zei:Eigen rechter?D.E.N.N.I.S. zei:Dat was zijn argument ook; er was geen expliciet verbod. Waarschijnlijk ook de reden dat hij daarvoor geen PV heeft gekregen.Geelhoed zei:D.E.N.N.I.S. zei:Maar een half uur later stond er wel politie voor de deur, omdat hij ze telefonische had wijsgemaakt dat wat ik deed wederrechtelijke vrijheidsberoving was. Ik ben met de agenten in discussie gegaan en ik vertelde dat als ik me schuldig zou gemaakt aan wederrechtelijke vrijheidsberoving, dan maakte hij zich schuldig aan huisvredebreuk (of beter gezegd tuinvredebreuk) en bedreiging (zijn dreigement om mijn auto te slopen).
Ten opzichte van de laatste zin. Er is bij mij genoeg plek om 2 C5's achter elkaar te parkeren, dus ik stond met de Pixo volledig op eigen terrein. Er is alleen maar 1 uitgang en geen mogelijkheid om te passeren.
edit: Ik kreeg trouwens een waarschuwing omdat ik voor eigen rechter had gespeeld (bewoording van de agent)
Hoezo? Als je wil mag je best 2 auto's op eigen terrein parkeren toch?
D.E.N.N.I.S. zei:Dat had meer te maken met mijn weigering om de C5 eigenaar te laten vertrekken.
Ton. zei:D.E.N.N.I.S. zei:Dat had meer te maken met mijn weigering om de C5 eigenaar te laten vertrekken.
Hij had toch de benenwagen of de trein kunnen nemen? M.a.w. ik had hem 't leven ook zuur gemaakt.
Wel mooi dat ie een verbaal kreeg.
Wat?D.E.N.N.I.S. zei:Dat had meer te maken met mijn weigering om de C5 eigenaar te laten vertrekken.
Ja, dat vertel jij me nu. Maar dat wist ik toen niet.Geelhoed zei:Wat?D.E.N.N.I.S. zei:Dat had meer te maken met mijn weigering om de C5 eigenaar te laten vertrekken.
Je had hem zelf kosten mogen rekenen voor het verwijderen van zijn voertuig.
Rob076 zei:Een stuk minder 'associaal' inderdaad...
peugeot gek zei:Rob076 zei:Een stuk minder 'associaal' inderdaad...
Nu had ik niet heel veel haast, dus had ik de tijd om wat te regelen.
Maar als je met spoed weg moet, (mijn moeder ligt in het ziekenhuis).
Maar als de buurman niet thuis was geweest was ik dus mooi de lul.
Dan was ik niet weggekomen en daar sta je dan.
Rob076 zei:Wat is dan het nut van iemands banden leeg laten lopen? Het duurt dan alleen maar langer voordat je weg kunt. Beetje een vreemde redenatie.
Rob076 zei:En hoe zal 'peugeot gek' zich dan opluchten? De auto in brand steken?
Agenten zijn doorgaans niet de beste raadsheren.D.E.N.N.I.S. zei:Ja, dat vertel jij me nu. Maar dat wist ik toen niet.Geelhoed zei:Wat?D.E.N.N.I.S. zei:Dat had meer te maken met mijn weigering om de C5 eigenaar te laten vertrekken.
Je had hem zelf kosten mogen rekenen voor het verwijderen van zijn voertuig.
Dat waren de woorden van de agent.
Rob076 zei:Dat is zeker begrijpelijk, maar het enige resultaat is dat het voor een groter conflict zorgt. En hoe zal 'peugeot gek' zich dan opluchten? De auto in brand steken?
309 Turbo zei:Hier hadden ze in het straatje erachter ook enorme parkeerproblemen.
Zo erg dat de gemeente een huis heeft gesloopt om het pleintje tussen die straat en de straat erachter open te maken en zo in te delen als parkeerplaats.
Wat is nu het geval, het huis dat op de hoek staat van de uitrit van de parkeerplein parkeerd zijn auto half op de stoep/straat en nu kunnen de auto's die wel hun auto geparkeerd hebben op het pleintje niet meer verlaten en zelfs degene die gewoon door de straat willen en een brede auto kunnen er niet door.....
Nu is de straat een eenrichtingsweg, maar je begrijpt wel dat er dus in de tegenovergestelde richting word gereden om toch weg te kunnen.
Waar moet je bij zoiets zijn als je dus vast geparkeerd word, de politie of de gemeente?