Aso Parkeren

peugeot gek zei:
Bij mij voor de oprit (op straat maar voor de oprijlaan) stond vorige week een BMW geparkeerd terwijl ik weg moest.
Nog even langs de deuren bij de huizen in mijn directe omgeving om te vragen van wie de auto was.
Maar heb de eigenaar niet kunnen vinden. Politie nog gebeld maar die hadden "wel betere dingen te doen" kreeg ik te horen.

Toen maar bij de achterbuurman aangebeld of hij zijn auto van zijn oprit kon afzetten en ik even via zijn oprit kon wegrijden.
(hebben de opritten naast elkaar liggen), En dat was geen probleem.
Toch wel geïrriteerd weggereden, Toen 's avonds thuiskwam stond de auto er nog steeds.
Heb ik mijn auto maar aan de straat laten staan en een briefje onder zijn vooruit geduwd waarop ik had geschreven dat ik het associaal vond wat hij deed.

Volgende dag nog afgewacht en toen de auto er de avond daarna nog steeds stond, heb ik de politie nogmaals gebeld en gezegd dat als de auto niet wordt weggesleept ik er zelf voor zou gaan zorgen dat hij niet meer wegkomt.

Daar zou ik een prima oplossing voor hebben. Even zorgen dat je eigen motor warm is en een dikke plank of stuk piepschuim regelen, evenals een behulpzame extra persoon. Piepschuim of plank tussen jouw bumper en die van de asoparkeerder, en dan maar gassen, druk je 'm vanzelf aan de kant. De schade aan assen, versnellingsbak of weet-ik-veel-wat, is niet jouw probleem. Je weet nergens van, toch?
Ik bedoel, een foutje kan gebeuren en dat kan zelf nog wel een complete werkdag duren. Heel zuur, maar ik geloof dan nog in de goedheid van de mens. Daar zou ik redelijk coulant in zijn. Maar 24+ uur parkeren op zo'n plek, dat is geen foutje meer. Juist dan check je of je goed en netjes staat. Heb je daar maling aan, dan heb ik ook maling aan de ander.

Belangrijk is wel dat je in deze niet de politie de dag van tevoren hebt gebeld, want dan kun je heibel krijgen.

Als we toch gaan slopen, zou ik er toch voor kiezen om een ruitje in te tikken zodat je hem in z´n vrij en/of van de handrem kunt zetten...

Piet_Piraat zei:
peugeot gek zei:
Bij mij voor de oprit (op straat maar voor de oprijlaan) stond vorige week een BMW geparkeerd terwijl ik weg moest.
Nog even langs de deuren bij de huizen in mijn directe omgeving om te vragen van wie de auto was.
Maar heb de eigenaar niet kunnen vinden. Politie nog gebeld maar die hadden "wel betere dingen te doen" kreeg ik te horen.

Toen maar bij de achterbuurman aangebeld of hij zijn auto van zijn oprit kon afzetten en ik even via zijn oprit kon wegrijden.
(hebben de opritten naast elkaar liggen), En dat was geen probleem.
Toch wel geïrriteerd weggereden, Toen 's avonds thuiskwam stond de auto er nog steeds.
Heb ik mijn auto maar aan de straat laten staan en een briefje onder zijn vooruit geduwd waarop ik had geschreven dat ik het associaal vond wat hij deed.

Volgende dag nog afgewacht en toen de auto er de avond daarna nog steeds stond, heb ik de politie nogmaals gebeld en gezegd dat als de auto niet wordt weggesleept ik er zelf voor zou gaan zorgen dat hij niet meer wegkomt.

Daar zou ik een prima oplossing voor hebben. Even zorgen dat je eigen motor warm is en een dikke plank of stuk piepschuim regelen, evenals een behulpzame extra persoon. Piepschuim of plank tussen jouw bumper en die van de asoparkeerder, en dan maar gassen, druk je 'm vanzelf aan de kant. De schade aan assen, versnellingsbak of weet-ik-veel-wat, is niet jouw probleem. Je weet nergens van, toch?
Ik bedoel, een foutje kan gebeuren en dat kan zelf nog wel een complete werkdag duren. Heel zuur, maar ik geloof dan nog in de goedheid van de mens. Daar zou ik redelijk coulant in zijn. Maar 24+ uur parkeren op zo'n plek, dat is geen foutje meer. Juist dan check je of je goed en netjes staat. Heb je daar maling aan, dan heb ik ook maling aan de ander.

Belangrijk is wel dat je in deze niet de politie de dag van tevoren hebt gebeld, want dan kun je heibel krijgen.

Actie-reactie, ook asociaal etc, dat kan ik er allemaal van zeggen. Maar wat denk je van schade aan je eigen auto? Erg dom dus.

Dan kun je denk ik beter de sleepkabel eraan hangen en de auto zo verplaatsen, ook al heb je piepschuim of een plank ertussen dan denk ik nog dat je eigen auto het ook niet leuk zal vinden.

hbm-l-3010.jpg-1280x800-6314937c8d.jpg

Jongens toch, waarom zoveel agressie. Ik bedoelde alleen maar dat je even een heftruck moet bestellen om de foutparkeerder even ergens anders neer te zetten. :)

Joël D. zei:
https://www.youtube.com/watch?v=2iR8Z_W42sE

:eek:

Die stond ook niet fout geparkeerd.:p

En leuk dat die kraan alleen de ruiten en dat soort zaken kan mollen. De rest is al zo plat bij een Ferrari dat je de schade niet ziet.:D

Mag ik dit topic even verbasteren naar het 'Aso op een parkeerplaats wachten' topic?
Zie onderstaande situatie zoals ik hem vanmiddag meemaakte.

245j514.jpg

Op de parkeerplaats bij het rode rondje stonden wij (met een Opel Vectra station, niet de kortste wagens) met de neus vooruit. Dat was handiger met de wekelijkse boodschappen inladen. Omstreeks 15.00u willen wij vertrekken staan er minstens 2 auto's op onze parkeerplaats te wachten (getekend vierkantje en buiten beeld de andere) met daarachter ook nog minstens 1 auto.
Het getekende vierkantje moet een Nisscan Micra voorstellen met een wat oudere vrouw erin. Zij staat half in een bocht (kan geen bochten tekenen) te wachten op ons plekje en laat de ruimte die op de foto vrij is IRL ook ongeveer vrij.
Wij draaien ons parkeervak uit, naar de makkelijkste richting (niet eerst de hele rij door, naar getekende auto dus). Mevrouw weigerde alleen om maar 1 millimeter aan de kant te gaan. En maar wijzen naar het plekje waar wij uit komen, zo van daar wil ik in en niet een van die auto's van de andere kant gauw voor mij. Wij hebben écht meerdere keren moeten manoeuvreren voordat we de rij uit waren (millimeterwerk aan ruimte aan 2 kanten) en dan je draai niet kunnen nemen (naar links, richting uitgang parkeerterrein) waardoor we nog 1 a 2x extra moesten manoeuvreren.
Dat was écht een hele asociale actie van die mevrouw!
Als ik gereden had met mijn Opel Corsa was ik er na het uitdraaien van het vak lijnrecht tegenover gaan staan, en dan maar kijken wie de langste adem heeft. Zo is m'n pa echter niet!

Je had ook even een meter of twee achteruit kunnen rijden (of je pa), dan had die vrouw er in kunnen draaien. Je kan overal wel een punt van maken.

Twix zei:
Je had ook even een meter of twee achteruit kunnen rijden (of je pa), dan had die vrouw er in kunnen draaien. Je kan overal wel een punt van maken.

Daar hadden we zelf ook wel opgekomen!
Probleem was echter dat zoals in de eerste post beschreven er daar ook al 1 auto stond te wachten met daarachter ook nog 1 of 2 auto's. Dan zouden er 4 (volgens mij stonden er 3 achter de auto die aan de andere kant stond te wachten en wij dan) achteruit moeten voor die mevrouw van de andere kant?
Zoals in de vorige post al beschreven stonden ze vanaf 2 kanten al te wachten. Het is een redelijk smal paadje zoals je ziet.

Sorry, zo las ik het niet. Maar nogmaals: je kan je ook om alles druk maken. Maar dat vind ik soms met meerdere zaken in dit topic.

Het is op zich ook een kleine moeite om je fatsoenlijk op te stellen als je iemands plekje wilt overnemen.
Helaas ontbreekt het een hoop mensen nogal aan (ruimtelijk) inzicht in het verkeer.

Ik heb al eens meegemaakt dat iemand zo stond te wachten totdat ik wegreed, dat ik in feite niet weg kon rijden (nouja, alleen met heel veel moeite). Tsja, ik heb de auto weer op slot gedaan en ben een kop koffie gaan halen.

@bat, dat was vanmiddag bij ons dus ook het geval. Alleen met heel veel moeite hebben we ons er tussendoor kunnen 'proppen'. Rechts en links millimeterwerk en dat rijdende. Er hoeft maar 1 gek ding te gebeuren, en je hebt schade.
Probleem was bij ons alleen 'blauwe zone' (max. 2 uur parkeren) waardoor koffie halen er niet meer in zat. We zaten aan de maximale tijd.

@Twix, natuurlijk kun je je om alles druk maken. Maar het gaat mij ook om het principe.
Volgens mij is het een (ongeschreven) regel in Nederland dat je mensen eerst uit hun parkeervak laat vertrekken. Dit geldt daarnaast ook voor treinen. Je laat mensen eerst uitstappen voordat je zelf in stapt. Je dwingt mensen niet om terug de trein in te gaan als het regent zodat jij alvast droog kunt gaan zitten, en dat zij daarna een keer kunnen uitstappen. En zo geldt dat ook bij bijvoorbeeld bussen dacht ik.

eerste-opel zei:
Volgens mij is het een (ongeschreven) regel in Nederland dat je mensen eerst uit hun parkeervak laat vertrekken.

Verschilt per land. Hier in Litouwen moet je éérst parkeren, en daarna de ander laten vertrekken. Was wel even wennen voor me.

TYN zei:
eerste-opel zei:
Volgens mij is het een (ongeschreven) regel in Nederland dat je mensen eerst uit hun parkeervak laat vertrekken.

Verschilt per land. Hier in Litouwen moet je éérst parkeren, en daarna de ander laten vertrekken. Was wel even wennen voor me.
:)(y)

Wat ben ik eigenlijk blij dat ik hier nooit problemen mee heb. Ik heb sinds augustus mijn rijbewijs, en ik heb nog nooit hoeven fileparkeren omdat het niet anders kan. Hier kan ik hem gewoon overal vooruit in een parkeervakje gooien. Of er is zoveel ruimte tussen de auto's dat je hem vooruit kunt "fileparkeren" :T

Goedendag zei:
Wat ben ik eigenlijk blij dat ik hier nooit problemen mee heb. Ik heb sinds augustus mijn rijbewijs, en ik heb nog nooit hoeven fileparkeren omdat het niet anders kan. Hier kan ik hem gewoon overal vooruit in een parkeervakje gooien. Of er is zoveel ruimte tussen de auto's dat je hem vooruit kunt "fileparkeren" :T

Ik ben dus niet de enige die dat nog nooit heeft gedaan. En ik heb al 2 jaar mijn rijbewijs....

Het irritantste blijft toch wel als mensen hem straks naast je bestuurdersdeur zetten waardoor je echt maar een paar centimeter ruimte hebt om in te stappen.
Gisteren zag ik dit toevallig ook, vond het best wel zielig voor die arme mevrouw. Zij had haar auto netjes in een vak geparkeerd (zijn niet de breedste vakken) en de auto naast haar bestuurdersdeur heeft hem er half schuin strak tegenaan gezet. Ik zag haar al kijken toen ze bij haar auto aankwam van "hoe moet ik hier in godsnaam in komen?". Het is haar uiteindelijk gelukt (weet niet hoe, ik was ook net aan het parkeren) maar ik hoop dat die andere auto er flink wat butsen en krassen bij heeft (n)

Joël D. zei:
Goedendag zei:

Ik ben dus niet de enige die dat nog nooit heeft gedaan. En ik heb al 2 jaar mijn rijbewijs....
Bij mij in de straat werkt het precies andersom. Fileparkeren wordt hier als kunstvorm gezien, als sport. Dus worden er probleemloos drie auto's in twee vakken geprakt. Toegegeven: die vakken zijn nogal riant, maar drie auto's (formaatje Ibiza) passen er precies in, zonder dat iemand vast wordt gezet :)

eerste-opel zei:
@Twix, natuurlijk kun je je om alles druk maken. Maar het gaat mij ook om het principe.
Volgens mij is het een (ongeschreven) regel in Nederland dat je mensen eerst uit hun parkeervak laat vertrekken. Dit geldt daarnaast ook voor treinen. Je laat mensen eerst uitstappen voordat je zelf in stapt. Je dwingt mensen niet om terug de trein in te gaan als het regent zodat jij alvast droog kunt gaan zitten, en dat zij daarna een keer kunnen uitstappen. En zo geldt dat ook bij bijvoorbeeld bussen dacht ik.

Op zich heb je wel gelijk hoor, daar niet van (met uitzondering van de bussen, de laatste keer dat ik een bus nam in Nederland stapte ik in aan de voorkant en aan de achterkant stapte ik uit), maar soms overdrijven mensen de problemen een beetje. Soms doen mensen dingen onbewust en wordt dat door anderen gezien als aso.

Zevens zei:
Het irritantste blijft toch wel als mensen hem straks naast je bestuurdersdeur zetten waardoor je echt maar een paar centimeter ruimte hebt om in te stappen.
Gisteren zag ik dit toevallig ook, vond het best wel zielig voor die arme mevrouw. Zij had haar auto netjes in een vak geparkeerd (zijn niet de breedste vakken) en de auto naast haar bestuurdersdeur heeft hem er half schuin strak tegenaan gezet. Ik zag haar al kijken toen ze bij haar auto aankwam van "hoe moet ik hier in godsnaam in komen?". Het is haar uiteindelijk gelukt (weet niet hoe, ik was ook net aan het parkeren) maar ik hoop dat die andere auto er flink wat butsen en krassen bij heeft (n)
Hier zijn de parkeerplaatsjes ook gemaakt op A-Kadetts, Mini en Daf 33's. Maar dan ben ik weer de aso om breed uit te parkeren. Kortom netjes in het vak parkeren levert je butsen en krassen op, breedparkeren moet bestraft worden volgens somige met krassen.

Net liep ik langs een (file)parkeerplaats die vrijwel leeg was (zes plaatsen achter elkaar leeg). Er kwam een vrouw in (uiteraard) een Ka aanrijden die invoegend ging parkeren zo ver doorreed dat ze met de voorste anderhalve meter van haar auto in het vak ervoor stond. Dat vak was gereserveerd (er stond een groot bord met een kenteken eronder) voor iemand, die nu hooguit nog een Smart kan parkeren daar. Erg asociaal en nee, dat vak was niet van die Ka.

Tja, hoe moeilijk kan het zijn om fatsoenlijk te parkeren.

Bestuurster kwam aanrijden, parkeerde achteruit in, stond scheeft is vervolgens zeker zes a zeven keer naar voren en naar achteren gereden om hem recht (niet) in het vak neer te zetteno_O

Twix zei:
eerste-opel zei:

Op zich heb je wel gelijk hoor, daar niet van (met uitzondering van de bussen, de laatste keer dat ik een bus nam in Nederland stapte ik in aan de voorkant en aan de achterkant stapte ik uit), maar soms overdrijven mensen de problemen een beetje. Soms doen mensen dingen onbewust en wordt dat door anderen gezien als aso.

Ik weet vrij zeker dat dit niet soms is... Als je zelf zou weten hoe vaak iemand jou "aso" vindt ga je vast anders hier naar kijken, maar feit is dat je het maar zelden meekrijgt. Daarom heb je helemaal gelijk, Twix - waar maakt een mens zich druk om. Je ziet de wereld nou eenmaal door je eigen bril en de bril van een ander ziet echt andere dingen.

Het zou mij niet verbazen als dat vrouwtje in de Micra uit het verhaal van eerste-opel vond dat juist hij aso bezig was, of in ieder geval moeilijk aan het doen was. "Waarom gaan ze nou niet? Ze kunnen er toch uit? Als ik nu weg rij pikt iemand anders dat plekje!" In die trant zeg maar... Het mes snijdt ALTIJD aan 2 kanten... Maar, net zoals verkeersinzicht is ook relativeren een zeldzame eigenschap ;)

LoveD MyJeep zei:
Het zou mij niet verbazen als dat vrouwtje in de Micra uit het verhaal van eerste-opel vond dat juist hij aso bezig was, of in ieder geval moeilijk aan het doen was. "Waarom gaan ze nou niet? Ze kunnen er toch uit? Als ik nu weg rij pikt iemand anders dat plekje!" In die trant zeg maar... Het mes snijdt ALTIJD aan 2 kanten... Maar, net zoals verkeersinzicht is ook relativeren een zeldzame eigenschap ;)
Exact. Mede om die reden neem ik graag deel aan dit soort topics. Voornamelijk meelezen, af en toe en bijdrage leveren. Het kan namelijk best zo zijn dat je goed bedoelde acties door een ander niet begrepen worden en zelfs als ongewenst ervaren worden. Het is soms best interessant en leerzaam om dit soort dingen hier te bespreken.

LoveD MyJeep zei:
Maar, net zoals verkeersinzicht is ook relativeren een zeldzame eigenschap ;)

Prachtige uitspraak (y) Zo relativeer ik al jaren het feit dat er andere auto's op de weg rijden dan een Opel ;) Ik noem dat dan, een tragische vergissing en wens hun dan een spoedig inzicht toe :D

Leon in z'n SEAT zei:
LoveD MyJeep zei:
Exact. Mede om die reden neem ik graag deel aan dit soort topics. Voornamelijk meelezen, af en toe en bijdrage leveren. Het kan namelijk best zo zijn dat je goed bedoelde acties door een ander niet begrepen worden en zelfs als ongewenst ervaren worden. Het is soms best interessant en leerzaam om dit soort dingen hier te bespreken.

Helemaal mee eens. Jammer dat niet iedereen open staat voor andere inzichten:

Zollie zei:
Soms doen mensen dingen onbewust en wordt dat door anderen gezien als aso.

Als je 'onbewust' achter het stuur zit, ben je in mijn ogen inderdaad aso.

Zollie zei:

Autorijden is voor veel mensen zo'n normale, dagelijkse bezigheid geworden dat er nauwelijks nog mensen zijn die continue met alle aandacht rijden. Hoe meer je in het verkeer zit, hoe meer routine en hoe zwaarder dat zelfs wordt. Ik denk niet dat dat aso is, maar meer een teken dat mensen eigenlijk niet gemaakt zijn om voertuigen te bedienen. Alhoewel, ook lopend zijn steeds meer mensen duidelijk met wat anders bezig, zeker sinds de smartphone. Desalniettemin geloof ik niet dat er veel mensen zijn die altijd of zelfs vaak steeds bewust aan het verkeer deelnemen. Ik zou het dan ook bijzonder vinden als jij dat zelf ook doet. Want praat jij met een passagier? Of luister je naar de radio? Dan ben je namelijk je aandacht al aan het verdelen...

vectrafan zei:
LoveD MyJeep zei:
Maar, net zoals verkeersinzicht is ook relativeren een zeldzame eigenschap ;)

Prachtige uitspraak (y) Zo relativeer ik al jaren het feit dat er andere auto's op de weg rijden dan een Opel ;) Ik noem dat dan, een tragische vergissing en wens hun dan een spoedig inzicht toe :D

Nou, ik wil niet beweren dat ik beide eigenschappen feilloos bezit... Ook ik doe wel eens dingen waarvan anderen of ik zelf (achteraf) zich afvragen of dat nou wel handig was. En ook ik zit wel eens te mopperen of te schelden achter het stuur. Maar gelukkig komt steeds vaker en sneller die gedachte van "jamaar, misschien ziet die ander het wel heel anders"... We zijn tenslotte allemaal net mensen, mijzelf incluis.

LoveD MyJeep zei:
Zollie zei:

Autorijden is voor veel mensen zo'n normale, dagelijkse bezigheid geworden dat er nauwelijks nog mensen zijn die continue met alle aandacht rijden. Hoe meer je in het verkeer zit, hoe meer routine en hoe zwaarder dat zelfs wordt. Ik denk niet dat dat aso is, maar meer een teken dat mensen eigenlijk niet gemaakt zijn om voertuigen te bedienen. Alhoewel, ook lopend zijn steeds meer mensen duidelijk met wat anders bezig, zeker sinds de smartphone. Desalniettemin geloof ik niet dat er veel mensen zijn die altijd of zelfs vaak steeds bewust aan het verkeer deelnemen. Ik zou het dan ook bijzonder vinden als jij dat zelf ook doet. Want praat jij met een passagier? Of luister je naar de radio? Dan ben je namelijk je aandacht al aan het verdelen...

Er zullen wel gradaties zijn, maar voorrang van rechts krijgen gebeurt niet zo vaak meer, richting aangeven niet, rechts rijden niet, borden lezen blijkt ook vaak lastig (C06, F05), van rijstrook wisselen zonder iemand op zijn rem/toeter te dwingen... Allemaal vrijwel dagelijkse ergernissen die m.i. te maken hebben met een bepaalde laksheid in het verkeer. Erger is natuurlijk als het bewust gebeurt, maar in beide gevallen aso.
Ik zal geen 100% scoren misschien, maar ben er wel bewust mee bezig.

Dat je dit soort ergernissen benoemt, zegt natuurlijk vooral iets over jezelf.

Rob076 zei:

Dat ik rechts inhaal, een lichtsignaal geef als iemand zijn auto voor mijn bumper drukt, toeter als ik van rechts geen voorrang krijg, mensen achteruit mijn straat uitjaag als ze C6 niet gezien hebben (en alle geparkeerde auto's), mensen achteruit de tunnel uitjaag als ze F6 'over het hoofd gezien' hebben...

Dat zal correct zijn, maar ben ik nu de agressor? Niet gezien is niet gekeken, niet gekeken is laks, laksheid in het verkeer is aso.

Was dit wat je in gedachten had?

@Zollie

Je mist het punt van Twix en LMJ volledig. 'Onbewust' betekent in deze context niet 'laksheid', zoals jij meent, maar heeft betrekking op het feit dat jij als automobilist mogelijk dingen doet die je zelf niet aso vindt en waarvan je je ook niet realiseert dat anderen ze mogelijk als aso beschouwen.

Bijvoorbeeld, om vanuit de parkeerplaats van m'n appartementencomplex weg te komen, moet ik naar links een drukke straat oversteken. 50m verderop staat een stoplicht, dus in de richting waar ik naartoe moet staat vaak file. Dit is een kwestie van goed timen en in de praktijk komt het erop neer dat ik hem bij de eerste de beste auto die een gaatje laat vallen (terwijl er van links niks komt) ertussen prop. Dit vind ik niet aso, omdat ik anders helemaal nooit wegkom en de automobilist achter mij dit maar moet begrijpen. Of deze persoon dit daadwerkelijk begrijpt of dat hij zich groen en geel ergert aan die aso die hem zomaar ertussen propt zal ik evenwel nooit weten.

Zollie zei:
Rob076 zei:

Dat ik rechts inhaal, een lichtsignaal geef als iemand zijn auto voor mijn bumper drukt, toeter als ik van rechts geen voorrang krijg, mensen achteruit mijn straat uitjaag als ze C6 niet gezien hebben (en alle geparkeerde auto's), mensen achteruit de tunnel uitjaag als ze F6 'over het hoofd gezien' hebben...

Dat zal correct zijn, maar ben ik nu de agressor? Niet gezien is niet gekeken, niet gekeken is laks, laksheid in het verkeer is aso.

Was dit wat je in gedachten had?

Ik zeg niet dat jij degene bent die fout zit. Ik zeg alleen dat het benoemen ervan vooral iets over jou als persoon zegt. Kennelijk heb je een groot rechtvaardigheidsgevoel, maar ik lees ook een hoop frustratie bij je. Dat is gewoon zonde van jezelf en er komt wellicht een moment waarop die 'aso' uitstapt en echt asociaal gedrag gaat vertonen naar jou. Ongeacht wiens schuld het dan is, schiet je daar natuurlijk niets mee op.

Dit allemaal zo aan het lezen, denk ik maar 1 ding: "leven en laten leven".
Is het nou zo moeilijk om eens wat door de vingers te zien? Autorijden doen we MET zijn allen en niet TEGEN elkaar.
Tel eens tot 10 en denk dan maar 'de 1 is wat handiger in de auto dan de ander en ik ben zelf de handigste'; is ook erg goed voor je bloeddruk. Probeer het maar eens.

Zollie zei:

Er is een groot verschil tussen "onbewust achter het stuur zitten" en dingen onbewust doen.
In het verkeer moet je dingen soms in een fractie van een seconde beslissen. En dan krijg je soms situaties waarbij je denkt, nou, nou, dat was niet handig van mezelf. Dat komt vooral voor in "langzaamrijdende situaties" waarbij het druk is. Waardoor de gevolgen minimaal zijn, maar waarbij het gedrag niet keurig is. Het gebeurt niet met opzet. En even een sorry-gebaar maakt veel goed. We zijn wel allemaal mensen.
Het komt sporadisch voor, maar ik denk ook wel eens, shit, dat had je anders moeten doen.

Ik knipper altijd 2 keer met de alarmlichten als ik weet dat ik een aso actie heb gemaakt, komt gelukkig zelden voor.

Zevens zei:
Ik knipper altijd 2 keer met de alarmlichten als ik weet dat ik een aso actie heb gemaakt, komt gelukkig zelden voor.

Oja, dan is alles voor iedereen ineens wel duidelijk... :confused:

Meer in de zin van dat ik iemand per ongeluk afsnijd en de achterligger grootlicht geeft/toetert wat je wil, dat ik dan knipper. Handje opsteken heeft geen zin omdat mijn achterruiten geblindeerd zijn en zij dit toch niet zien.

Geloof mij, dat zorgt alleen maar voor meer verwarring. Bekijk het eens van de andere kant: als iemand jou afsnijdt, je reageert boos door te claxonneren en diegene gooit z'n alarmlichten even aan... Diegene zou in mijn ogen dan helemaal geen benul hebben waarmee hij bezig is.

Tja iedereen interpreteert dat natuurlijk anders. Voor mijzelf vind ik het fijn nog even een soort "sorry gebaar" te maken bij gebrek aan beter (hand opsteken zouden ze misschien ook als middelvinger kunnen zien door de donkere ruiten).
Maar ik kan het wel begrijpen dat de alarmlichten verwarrend kunnen zijn inderdaad..

Dat is ook heel begrijpelijk, maar dit gebaar zorgt alleen voor meer verwarring. Bedenk ook dat het niet voor iedereen duidelijk is dat je het niet met opzet deed, dan wordt het nog onduidelijker.
Op tv is een keer een item hier aan besteed, omdat meer mensen met dit 'probleem' zitten. Er kwam niet echt een conclusie uit met een bepaald gebaar dat je dan kunt doen, behalve even je hand opsteken. Er is helaas geen universeel sorry-gebaar.

In het buitenland zie ik vaak dat mensen even naar links en dan naar rechts knipperen om te bedanken / te excuseren. In Nederland zie ik dat nauwelijks. Zou wel een idee zijn.

Terug
Bovenaan