Piet Piraat
Wegverkenner
peugeot gek zei:Bij mij voor de oprit (op straat maar voor de oprijlaan) stond vorige week een BMW geparkeerd terwijl ik weg moest.
Nog even langs de deuren bij de huizen in mijn directe omgeving om te vragen van wie de auto was.
Maar heb de eigenaar niet kunnen vinden. Politie nog gebeld maar die hadden "wel betere dingen te doen" kreeg ik te horen.
Toen maar bij de achterbuurman aangebeld of hij zijn auto van zijn oprit kon afzetten en ik even via zijn oprit kon wegrijden.
(hebben de opritten naast elkaar liggen), En dat was geen probleem.
Toch wel geïrriteerd weggereden, Toen 's avonds thuiskwam stond de auto er nog steeds.
Heb ik mijn auto maar aan de straat laten staan en een briefje onder zijn vooruit geduwd waarop ik had geschreven dat ik het associaal vond wat hij deed.
Volgende dag nog afgewacht en toen de auto er de avond daarna nog steeds stond, heb ik de politie nogmaals gebeld en gezegd dat als de auto niet wordt weggesleept ik er zelf voor zou gaan zorgen dat hij niet meer wegkomt.
Daar zou ik een prima oplossing voor hebben. Even zorgen dat je eigen motor warm is en een dikke plank of stuk piepschuim regelen, evenals een behulpzame extra persoon. Piepschuim of plank tussen jouw bumper en die van de asoparkeerder, en dan maar gassen, druk je 'm vanzelf aan de kant. De schade aan assen, versnellingsbak of weet-ik-veel-wat, is niet jouw probleem. Je weet nergens van, toch?
Ik bedoel, een foutje kan gebeuren en dat kan zelf nog wel een complete werkdag duren. Heel zuur, maar ik geloof dan nog in de goedheid van de mens. Daar zou ik redelijk coulant in zijn. Maar 24+ uur parkeren op zo'n plek, dat is geen foutje meer. Juist dan check je of je goed en netjes staat. Heb je daar maling aan, dan heb ik ook maling aan de ander.
Belangrijk is wel dat je in deze niet de politie de dag van tevoren hebt gebeld, want dan kun je heibel krijgen.