Aso Parkeren

Je kan je deur best heel voorzichtig tegen een andere aanzetten zonder schade te krijgen. Mits je geen Parkinson hebt natuurlijk. Als je vervolgens tegen de deur aan gaat drukken dan krijg je wel schade ja.

Als je deur contact maakt met de andere auto en je stapt uit (of in) dan verandert de hoogte van je auto plus dat je auto naar één kant gaat hellen. Hoe dan ook krijg je (de andere auto in dit geval) schade. Al dan niet goed zichtbaar. Ik hoop niet dat iemand met deze instelling zijn deur 'rustig' tegen mijn auto zet :rolleyes:

CorZa zei:
Als je deur contact maakt met de andere auto en je stapt uit (of in) dan verandert de hoogte van je auto plus dat je auto naar één kant gaat hellen. Hoe dan ook krijg je (de andere auto in dit geval) schade. Al dan niet goed zichtbaar. Ik hoop niet dat iemand met deze instelling zijn deur 'rustig' tegen mijn auto zet :rolleyes:
Ik heb gewoon stootstrips, die beschadigen niet als ik ze tegen een andere deur aanzet.
Maar van sommige flut auto's ( Kia, Dacia etc ) snap ik het wel daar is alles van goedkoop plastic, maar daar betaal je dan ook voor ;)

CorZa zei:

Daarom klem ik altijd de vingers om de deur als ik bij krappe plekken uit stap, misschien niet het meest handige met uitstappen omdat het ook al krap is, maar het scheelt beschadigingen.

RRL zei:
CorZa zei:

Daarom klem ik altijd de vingers om de deur als ik bij krappe plekken uit stap, misschien niet het meest handige met uitstappen omdat het ook al krap is, maar het scheelt beschadigingen.

hoop ik dat je nooit een fout maak met uitstappen ;) !

Ik parkeer mijn auto als het even kan bij zo nieuw mogelijke auto's. In de hoop dat die mensen zorgvuldig met hun nieuwe blik omgaan en hun deuren niet tegen mijn auto zullen smijten.

E34M5 zei:
RRL zei:
CorZa zei:

hoop ik dat je nooit een fout maak met uitstappen ;) !

Dat is mij eens overkomen. Na een week was de nagel er dus af. Doet echt pijn.

Re 'rustig' tegen mijn auto zet: Meeuwin heeft eens per ongeluk de deur van haar auto behoorlijk hard tegen mijn auto geknald. Dacht toen echt dat er een deuk in zou zitten. Niets dus, zelfs geen krasje. Daardoor heb ik wel begrepen dat als je auto eens beschadigd is door iemand's deur, die deur er wel heel hard ingeknald moet zijn, expres dus.

Ivanov zei:
Ik parkeer mijn auto als het even kan bij zo nieuw mogelijke auto's. In de hoop dat die mensen zorgvuldig met hun nieuwe blik omgaan en hun deuren niet tegen mijn auto zullen smijten.

Biedt geen garantie bij nieuwe leaseauto's. Zet mijn auto liever naast een met zorg onderhouden (onbeschadigde) oudere auto (mits geen vrouwenautootje).

Ik heb inderdaad een deuk erbij inclusief zwarte lak door een leaserijder. Leaser's auto was toen 4 maanden oud...

Ik had vandaag een asoparkeerder naast me.
Bij het pakeren, het eerste vak van een rij schuine vakken, stapte ik keurig uit zonder iets te raken, de rechter kant van de wagen vlak langs t stoepje, netjes gewoon.
Vandaag weer wegrijden, stond er een knakker (m/v) strak tegen me aan... Pech voor hem dat ik rechts geen sleutelgat heb. Dus eerst de voordeur open om de achterdeur open te doen, dat was al raak. Toen mezelf in de achterdeur wurmen om het portier rechtsvoor te openen, weer raak. Toen met wat acrobatiek op de bestuurderszetel beland.

Mij maakt het niet uit, heb een gebakje uit 1981, ik hoop dat het hem ook niet veel uitmaakt. Ik weet niet of ik krassen heb achtergelaten, eerlijk gezegd kan het me ook niet schelen, hij heeft zijn auto daar zelf zo lekker neergezet.

Wat ik zelf wel eens doe, als het parkeervak heel smal is om de auto heel strak tegen de auto naast mij te zetten (niet aan de kant van de bestuurder natuurlijk), zodat ze de deur niet eens open krijgen. Zo heb ik genoeg ruimte om fatsoenlijk uit te stappen en in te stappen (ook voor de auto links van me) en dat auto rechts van je moet dan maar eerst even uit het vak rijden om een passagier in te laten stappen, het is niet anders. ;)

EDIT: Gaat lekker met typo's. o_O

Doe ik ook vaak. Mijn passagierskant dicht tegen de passagierskant van de andere wagen. Bij krappe vakken moet je auto's gewoon om-en-om zetten.
Ook altijd vingers ertussen als ik de deur open doe. Houd ze ook daar als ik de kids laat instappen, want die snappen het niet en kijken nergens naar :)

Heb een keer gehad er nog maar 1 plek was en ik zo van een busje de bestuurderskant redelijk dicht had gezet, aan de andere kant was geen vak, dus daar kon hij zeker naar binnen. Toen ik terugkwam zat de man toevallig in zijn busje met de raam open te roken. Heb van de mogelijkheid gebruikt gemaakt om me even te verontschuldigen. Hij vond het niet erg en stelde mijn verontschuldiging wel op prijs.

Ford heeft daar iets leuks voor bedacht: door edge protectors. Ik heb ze op m'n Focus. Werkt perfect, maar ontslaat je nog niet van het besef dat je ook met die dingen je portieren natuurlijk niet tegen een andere auto open moet gooien.

Ik parkeer nooit bij de ingang van een winkel, naast een winkelwagenvak, bedrijfsauto's, leasehokken (is vaak zichtbaar), vrouwenauto's, slecht onderhouden barrels, auto's met kinderzitjes achterin en bij voorkeur liefst ergens ver weg in een hoek... lastig, maar na ruim 10 jaar nog niet 1 putje in mijn portieren. Kost wat moeite, maar het resultaat maakt het vooralsnog de moeite waard.

Tsja, wie is er nu de aso: degene die zijn auto gedeeltelijk op de stoep parkeert, of degene die verantwoordelijk is voor het aanleggen van een veel te krappe parkeerplaats?

30tl3lt.jpg

Lol dat is wel heel krap, die polo past er nog niet eens in zo te zien.
Ik had persoonlijk die boom omgezaagd.

Is dat überhaupt wel een parkeervak? o_O gezien de trottoirband zou ik trouwens niet weten wat het dan wel moet zijn, maar toch. Zo'n vak is normaliter zes meter lang namelijk...

D. Elzinga zei:
Tsja, wie is er nu de aso: degene die zijn auto gedeeltelijk op de stoep parkeert, of degene die verantwoordelijk is voor het aanleggen van een veel te krappe parkeerplaats?

30tl3lt.jpg

Je ziet niet hoe de ruimte achter de auto er uit ziet. Gemakkelijk om te oordelen, de situatie blijkt hier totaal niet uit.

Vandaag klem gezet, moet je file parkeren, prima..ik had het middelste vak...kom je terug...heeft een of andere ezel zijn wagen strak tegen de mijne aangezet...wat krijg ik dan de neiging om mijn trekhaak in zijn achterbumper te rossen. 5 Keer steken om weg te komen.

Snap trouwens niet dat als je parkeert je niet voldoende ruimte voor je houdt om eruit te rijden, gezien je aan de achterzijde "klemgezet" bent.

In Boppie zijn situatie kan je prima klemgezet worden zonder dat het jouw fout is. Ik zorg er bij fileparkeren ook altijd voor dat degene voor en achter mij nog voldoende ruimte hebben om eruit te komen.

Weer een 'leuke'

Ik kreeg de auto er gisteren tussen, rechts naast mijn Kangoo een Ford Ka.
1554512_636545883068651_1513450620_n.jpg

Het wordt hier al duidelijk.
1480553_636545873068652_539731410_n.jpg

Kon die auto nu echt niet even een halve meter verder naar rechts zodat een ander ook kan parkeren?
999622_636545893068650_248643419_n.jpg

Snap ik ook nooit, als ik een stoeprand aan een kant van de auto heb, parkeer ik hem daar altijd zo strak mogelijk tegenaan...

Ik trek zelf ook het boetekleed aan (want ben zelf ook niet heilig):

Overigens dezelfde smalle garage als in de post van rzasa op pagina 20. Er was overigens zat plaats, anders had ik het niet gedaan.

sNielz zei:
Snap trouwens niet dat als je parkeert je niet voldoende ruimte voor je houdt om eruit te rijden, gezien je aan de achterzijde "klemgezet" bent.

Ik hou ervan om in het vak te parkeren, zoals het hoort. Ik hou er niet van dat iemand anders zijn wagen dan strak tegen de mijne aanzet zodat je alsnog goed moeite moet doen om eruit te komen.

Misschien snap je ook niet dat het gewoon een kwestie van goed fatsoen is om anderen een beetje ruimte te laten....ik probeer in ieder geval een ander niet vast te zetten als ik mijn wagen parkeer. Soort elementaire beleefdheid.

stoterstangen90 zei:
tja, NP is helemaal niet rechtsgeldig.
Dat ronde bord met die vier blauwe partjes wel, maar dat staat aan de verkeerde kant van de weg.

Jammer dat de "goede" kant van de straat niet op de foto te zien is - waar dat bord zou moeten staan dan - én op de roldeur ook meerdere parkeerverbodsborden aangegeven worden. Ook geen verkeersbord dus niet rechtsgeldig, maar het is toch vrij duidelijk zichtbaar dat het niet de bedoeling is daar te gaan staan én dat er een brandweerauto achter die deur staat.

Als ik daar moest uitrukken zou ik niet alleen die auto aan de kant rammen, maar ook mijn best doen daar zo veel mogelijk schade bij aan te richten....
Gelukkig ben ik geen brandweerman :D :D

stoterstangen90 zei:
tja, NP is helemaal niet rechtsgeldig.
Dat ronde bord met die vier blauwe partjes wel, maar dat staat aan de verkeerde kant van de weg.
Ik zou het toch gewoon op artikel 24 lid 1b gooien hoor...

Ik maakte dit mee. Heeft me een keer of 10 steken gekost om eruit te komen :x De uitrijruimte lijkt nog vrij groot, maar dat is mijn auto ook...
Asociaal parkeren noem ik dat. Klein stukje verderop waren er zat vrije plaatsen, maar dat was vast een minuut te ver lopen.

Link naar youtube filmpje

Briefje erop dan maar.

FpsDoug zei:
Ik maakte dit mee. Heeft me een keer of 10 steken gekost om eruit te komen :x De uitrijruimte lijkt nog vrij groot, maar dat is mijn auto ook...
Asociaal parkeren noem ik dat. Klein stukje verderop waren er zat vrije plaatsen, maar dat was vast een minuut te ver lopen.

Link naar youtube filmpje

Briefje erop dan maar.

Zwaar irritant inderdaad. Maar mogelijk wel onbewust asociaal. Kan me voorstellen dat iemand met beperkt verkeersinzicht niet doorheeft dat ie jou klem zet.

Kan me voorstellen dat iemand met beperkt verkeersinzicht zijn auto daar vooruit inparkeert...

:D

tja, als er verderop voldoende parkeerruimte is, dan is het wel een beetje aso..
Aan de andere kant, er is wel ruimte vrijgelaten..
Ik denk dat die Golf het nog lastiger kan hebben, als zowel jij als rechts naast de Golf nog een auto geparkeerd stond.
Dan heb je nog minder draairuimte.

Als ik het filmpje zo zie, had je de eerste keer iets strakker langs de Golf kunnen steken..;)

Zollie zei:
Kan me voorstellen dat iemand met beperkt verkeersinzicht zijn auto daar vooruit inparkeert...
Had een deelbare fiets mee, dus vandaar dat ik er zo in stond. Dan kon ik die normaal uitladen en in elkaar zetten.

Maar goed, ik denk dat die meneer het verkeerd heeft ingeschat. Op mijn briefje stonden ook geen scheldwoorden hoor.

Dat vind ik nou asociaal.
Gratis gaan parkeren en dan een fiets uit je auto halen en naar een betaaldparkerenlokatie fietsen.

Het freeriden onder het parkeren.

Daarom parkeer ik in 90% van de gevallen achteruit in. Beperkt het steken tot nihil of niks.
En met een auto van 5.20m lang is dat wel nodig ook.

stoterstangen90 zei:
Gratis gaan parkeren en dan een fiets uit je auto halen en naar een betaaldparkerenlokatie fietsen.

Het is daar privéterrein (waar ik mag staan), dus dat slaat in dit geval nergens op. Ik parkeer niet in een drukke woonwijk of iets dergelijks. Hoewel volstrekt legaal snap ik dat zoiets vervelend is voor de bewoners daar en vind ik dat ook asociaal. Dus ik denk dat wij het eens zijn.

FpsDoug zei:
stoterstangen90 zei:

Het is daar privéterrein (waar ik mag staan), dus dat slaat in dit geval nergens op. Ik parkeer niet in een drukke woonwijk of iets dergelijks. Hoewel volstrekt legaal snap ik dat zoiets vervelend is voor de bewoners daar en vind ik dat ook asociaal. Dus ik denk dat wij het eens zijn.
Maar je fietst wel naar een betaaldparkerenlokatie.
Daardoor loopt de gemeente dus wel parkeerbelasting mis. Door op privéterrein te gaan staan nog wel.

De gemeente kan niet genoeg parkeerbelasting mislopen. Helaas voor de middenstand in het centrum zal de gemeente pas achter het falen van het beleid komen wanneer er in het centrum geen winkel meer te vinden is en iedereen naar de beter bereikbare winkelcentra buiten het centrum gaat waar je bovendien gratis of goedkoop kunt parkeren.

stoterstangen90 zei:
FpsDoug zei:
stoterstangen90 zei:

Daardoor loopt de gemeente dus wel parkeerbelasting mis. Door op privéterrein te gaan staan nog wel.

Ik geloof dat FpsDoug misschien een ondertoon mist? Of stoterstangen90 zou hier en daar een smiley kunnen toevoegen. Ik geloof dat stoterstangen het als een grapje bedoeld maar dat het door FpsDoug serieus wordt opgenomen.

dickey zei:
De gemeente kan niet genoeg parkeerbelasting mislopen. Helaas voor de middenstand in het centrum zal de gemeente pas achter het falen van het beleid komen wanneer er in het centrum geen winkel meer te vinden is en iedereen naar de beter bereikbare winkelcentra buiten het centrum gaat waar je bovendien gratis of goedkoop kunt parkeren.

Is het Internetwinkelen ook niet opgekomen omdat je daar niet hoeft te betalen om te parkeren?

Ivanov zei:
stoterstangen90 zei:
FpsDoug zei:
stoterstangen90 zei:

Ik geloof dat FpsDoug misschien een ondertoon mist? Of stoterstangen90 zou hier en daar een smiley kunnen toevoegen. Ik geloof dat stoterstangen het als een grapje bedoeld maar dat het door FpsDoug serieus wordt opgenomen.

dickey zei:

Is het Internetwinkelen ook niet opgekomen omdat je daar niet hoeft te betalen om te parkeren?
Internetwinkelen is ook asociaal omdat je dan parkeerbelasting ontduikt.......:p

Terug
Bovenaan