Aso Parkeren

Klopt hoor, ze waren vrij snel weer weg maar is toch vervelend als je weg moet.

Ik vind dit meer een gevalletje 'leven en laten leven'. Als dit al als asociaal gezien wordt... Als iemand staat te laden/lossen dan duurt het (in mijn optiek) wel heel lang voordat je als 'aso' bestempeld kunt worden. Als een doorgaande weg blokkeert of een gevaarlijke situatie creëert bijvoorbeeld.

Wat een miereneukerij, die zijn aan het werk en lopen rond de auto. Die halen ze heus wel weg als je met je auto uit dat parkeervak moet.

Laden en lossen valt niet onder de definitie van parkeren, dus kan er ook geen sprake zijn van aso parkeren. Ergo die foto is off-topic :LOL:

0_0.jpg

Aso parkeren in Los Santos.

Ik heb deze auto niet zo neergezet. Ik kwam dit zo tegen.​

Parkeren op een grasveld is niet mijn favoriet. Ben een keer vast komen te staan. Gladde voorbanden en gras is geen succes.

daan382 zei:
Parkeren op een grasveld is niet mijn favoriet. Ben een keer vast komen te staan. Gladde voorbanden en gras is geen succes.
Zolang het grasveld droog is is er geen probleem. ( ook niet met kale banden )
Ga je op een moddergrasveld staan, tja dan heb je kans dat je vast komt te zitten. ( ook al heb je goede banden )

E34M5 zei:
Zevens zei:

en dan is het lastig om even te vragen of je eruit kan?

Nee niet zozeer maar het is allemaal extra moeite. Daarbij komt ook het feit dat er parkeerplek in overvloed was. Dat lege parkeervak bijvoorbeeld kan hij zijn aanhangertje even neerzetten. Links buiten beeld was ook voldoende plek langs de kant van de weg maar daar hadden ze halverwege hun 107 neergezet. Bovenaan bij de BMW was ook nog zat plek.

De actie op zich is misschien niet zo heel asociaal maar als je kijkt naar hoeveel alternatieven die mensen wel niet hadden vind ik het toch best aso om het dan zo te doen en je dus moet vragen of je met je auto weg kan. Dat soort dingen kan ik gewoon erg 'butthurt' om zijn :eek:

Zevens zei:
E34M5 zei:
Zevens zei:

Nee niet zozeer maar het is allemaal extra moeite. Daarbij komt ook het feit dat er parkeerplek in overvloed was. Dat lege parkeervak bijvoorbeeld kan hij zijn aanhangertje even neerzetten. Links buiten beeld was ook voldoende plek langs de kant van de weg maar daar hadden ze halverwege hun 107 neergezet. Bovenaan bij de BMW was ook nog zat plek.

De actie op zich is misschien niet zo heel asociaal maar als je kijkt naar hoeveel alternatieven die mensen wel niet hadden vind ik het toch best aso om het dan zo te doen en je dus moet vragen of je met je auto weg kan. Dat soort dingen kan ik gewoon erg 'butthurt' om zijn :eek:

Extra moeite? Dat urgument kan ik bij veel mensen begrijpen maar niet bij iemand die er een foto van maakt en deze vervolgens op internet zet...

Twix zei:
Zevens zei:
E34M5 zei:
Zevens zei:

Extra moeite? Dat urgument kan ik bij veel mensen begrijpen maar niet bij iemand die er een foto van maakt en deze vervolgens op internet zet...
Ook nog even blokjes over de personen zetten. Wat een extra moeite.

Volgens mij wordt het tijd een echt leven te zoeken.

Zevens zei:
E34M5 zei:
Zevens zei:

Nee niet zozeer maar het is allemaal extra moeite.
Extra moeite? Dus de bewuste persoon moet maar 20 meter per keer extra lopen om z'n aanhangertje te vullen of legen? Alleen omdat jij het te veel moeite vind om even een vraag te stellen? o_O

Ik vind het ook wel normaal dat daar iemand zijn auto met aanhanger parkeert als er moet worden geladen/gelost. Verwacht dan wel dat er redelijk snel wordt gereageerd als iemand anders wil wegrijden.

Meeuw zei:
Ik vind het ook wel normaal dat daar iemand zijn auto met aanhanger parkeert als er moet worden geladen/gelost.
Nee, dat vind ik niet normaal.
RVV1 zei:
parkeren: het laten stilstaan van een voertuig anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt tot het onmiddellijk in- of uitstappen van passagiers of voor het onmiddellijk laden of lossen van goederen;

Het kan overigens nog handiger: gewoon even de eigenaar van de geparkeerde auto vragen om z'n bolide te verplaatsen zodat je ruimte hebt om je auto met aanhanger kwijt te kunnen. Heb ik zelf onlangs ook nog gedaan. Er waren alleen maar enkele plekken vrij, geen dubbele. Buurman stond toch buiten, gewoon even gevraagd of hij z'n auto aan de andere kant van de straat wou zetten. Geen probleem. Had ik die aanhanger mooi voor de deur staan (y). Het kost even wat moeite (je moet hem toch vragen he...), maar dan heb je ook wat. :)

Ik hoefde nergens heen dus mijn probleem was het niet. En om dan 3 verdiepingen naar beneden te lopen etc. kost wat meer moeite ja dan om een fotootje op internet te pleuren. En ja in de tijd dat ik toch geen leven heb, vind ik het dan wel zo netjes die mensen onherkenbaar te maken.
En ja ik ben 3 keer verhuisd, en nee dan haal ik dit soort capriolen niet uit. Omdat ik verhuis moeten anderen daar maar last van hebben en het accepteren?

En in navolging op het geen leven hebben:

svgb.jpg

De deur waar ze aan het inladen waren zat 10 meter achter de BMW. Waarom zou je die aanhanger dan niet snel op die lege plek gooien?

tbo2.jpg

Waar de BMW nu staat hadden ze hun 107 neergezet die ook volgepakt zat.

8tkp.jpg

Nee hoor ze konden nergens anders staan.

Maar goed, ik ben de zeurpiet en hou me vanaf nu wel stil (y)

Zevens zei:
En ja ik ben 3 keer verhuisd, en nee dan haal ik dit soort capriolen niet uit. Omdat ik verhuis moeten anderen daar maar last van hebben en het accepteren?

Ik probeer het echt te begrijpen, maar snap niet waar je last van hebt. Of het nou handig is of niet voor ze, wat maakt het nou uit? En ja, als je eerder weg moet, dan moet je het even vragen. Poeh poeh. Wat een opgave.

Was dit niet het topic om te huilen over "aso" parkeren? Laat iemand die dat doet dan gewoon zijn gang gaan zeg... Ik zou me er ook niet druk om maken, alleen als ze hem zo laten staan en dan weg blijven. Maar een ander doet dat dan wel. Lekker belangrijk...

Volgens mij wordt er soms ook wel geneuzeld om het neuzelen hoor, van beide kanten...

@Zevens je heb serieus niks beters te doen dan foto's maken? je had ook je raampje even open kunnen doen en gewoon roepen.

Nog even over het tussen twee andere auto's proppen (dat lege vak waar de aanhanger vol staat): wellicht was dat te krap om fatsoenlijk te kunnen laden/lossen?

Die is erg fraai. En op de stoep en ter plaatse van een voetgangersoversteekplaats. Benieuwd of er ten tijd van het neerzetten zoveel andere auto's stonden dat dit nog de enige "mogelijkheid" was, of dat het domweg "lekker voor de deur" parkeren is...

Die staat inderdaad erg lomp.
Toen ik gisteren thuis kwam kon ik ook maar net bij mijn parkeerplaats komen:

Filmpjeeeee

Toen ik een briefje achter de ruitenwisser ging plakken dat er wel erg weinig ruimte overbleef op deze manier, zat er ook al een ander briefje op van een buurvrouw waarop stond dat ze er helemaal niet door had gepast. Ik denk dat de boodschap wel overgekomen is.

Welja, ga bezittingen van anderen vernielen. Dan ben je zelf 10x zo erg als diegene die zo heeft geparkeerd.

E34M5 zei:
FpsDoug zei:

Filmpjeeeee

Toen ik een briefje achter de ruitenwisser ging plakken dat er wel erg weinig ruimte overbleef op deze manier, zat er ook al een ander briefje op van een buurvrouw waarop stond dat ze er helemaal niet door had gepast. Ik denk dat de boodschap wel overgekomen is.

gewoon deuk intrappen (want kan gebeuren als je zo ga parkeren), als het dure auto was had ik het nog enigzins begrepen dat ie er voorzichtig mee is.

Bij het stuk voor de komma dacht ik dat het een troll was, maar toen ik het 2e gedeelte las werd het pijnlijk duidelijk dat je het nog meent ook.
Want dure auto's hebben natuurlijk meer recht om schadevrij te blijven.

Ik vind een briefje onder de ruitenwisser doen al onacceptabel.
Daar beschadigen de ruitenwisser en de ruit immers van (krassen!) Papier op glas kan enorm krassen.

Kan nog wel een goede dag zijn voor oom agent. ;) Aan de rechterkant van de weg staat ook zo'n bord, paste alleen niet of de foto.

QuiCk01 zei:
E34M5 zei:
FpsDoug zei:

Filmpjeeeee

gewoon deuk intrappen (want kan gebeuren als je zo ga parkeren), als het dure auto was had ik het nog enigzins begrepen dat ie er voorzichtig mee is.

Bij het stuk voor de komma dacht ik dat het een troll was, maar toen ik het 2e gedeelte las werd het pijnlijk duidelijk dat je het nog meent ook.
Want dure auto's hebben natuurlijk meer recht om schadevrij te blijven.

Nee maar een dikke mercedes asociaal parkeren of een matiz zit wel een verschil in.

Geelhoed je begrijp me waarschijnlijk niet helemaal, ik bedoel dat je bij sommige auto's kan verwachten dat er een asociaal iemand in rij. En zoals op de foto te zien zijn er nog genoeg parkeerplekken bij de bouwmarkt.

De lui die menen twee parkeerplekken in te moeten nemen zijn doorgaans niet de Matizzen of Clios. Wie is er nou de aso?

stoterstangen90 zei:
Ik vind een briefje onder de ruitenwisser doen al onacceptabel.
Daar beschadigen de ruitenwisser en de ruit immers van (krassen!) Papier op glas kan enorm krassen.
Foldertjes en dergelijke onder de ruitenwisser, ja, met je klauwen van m'n auto afblijven.

Een briefje onder de ruitenwisser omdat m'n auto in de weg stond (of anderzijds: iemand er per ongeluk even tegenaan gezeten heeft en zijn gegevens achterlaat): prima, begrijpelijk, maar liefst wel zodanig dat ik het meteen zie.

E34M5 zei:
Geelhoed je begrijp me waarschijnlijk niet helemaal, ik bedoel dat je bij sommige auto's kan verwachten dat er een asociaal iemand in rij. En zoals op de foto te zien zijn er nog genoeg parkeerplekken bij de bouwmarkt.

In mijn omgeving zie ik regelmatig wat onzekere huisvrouwen die zich in busjes verplaatsen. Of het nu een BMW of Kia is maakt dan niet zo veel uit. Het probleem is dat zij in een te grote auto voor hun rij/inparkeercapaciteiten rijden en daardoor vooral zeer ruim willen parkeren. Stel je eens voor dat er iemand een meter naast klomt te staan, dan wordt uitparkeren wel heel erg lastig.

Geelhoed zei:
De lui die menen twee parkeerplekken in te moeten nemen zijn doorgaans niet de Matizzen of Clios. Wie is er nou de aso?
2 parkeerplekken op een grote parkeerplaats, dat zie ik niet als erg asociaal. Je ben er toch maar een half uurtje binnen. De clio vind ik veel asocialer staan aangezien dat in een woonwijk is (beperkte parkeerplekken).

Terug
Bovenaan