Aso Parkeren

Weet/Snap ik nog altijd niet waarom je dat kenteken nog een keer extra geblurred hebt. Of is die foto misschien niet van jou?

Zevens zei:
Hij parkeert in ieder geval wel als een gehandicapte

LOL!

Verder een sterk, ongeloofwaardig verhaal. Zeg dan gewoon dat je die foto tegenkwam op internet en wou laten zien dat er in Polen ook van die debielen parkeren.

Laat ik het dan anders formuleren: het is een heel onduidelijk verhaal. Een foto van internet, die niet van jou is en dat vergeet je voor het gemak even te melden. Wel vind je het nodig om de kentekens nog een keer extra te verbergen, ook om volstrekt onduidelijke redenen. Maar desalniettemin heb je de beste man (m/v) aangesproken op deze gedraging...
Je vindt het serieus raar dat hier vraagtekens bij worden gezet?

1. Supermarkt in wijk
2. Stadscode geblurred voor plaatsnaam
3. Het word dus geplaatst op de stadssite

Sommige mensen zijn gesteld op privacy en hoeven dus geen plaatsnaam op internet te hebben ;)

Potverdorie zeg, nu weet iedereen ineens dat je in ergens woont. Weg privacy... Gelukkig ben je (ongetwijfeld terecht) trots daarop! (y)

Geen privé informatie plaatsen zonder toestemming van de betreffende persoon.

Ivanov
AutoWeek Moderator

E34M5 zei:
Rob0118 zei:
Potverdorie zeg, nu weet iedereen ineens dat je in ergens woont. Weg privacy... Gelukkig ben je (ongetwijfeld terecht) trots daarop! (y)

Me verplaatsen luk altijd nog

Met zo'n snelle M5 ben je inderdaad zo weg. Wel jammer, want de kust schijnt daar erg mooi te zijn.

Blijft trouwens wel een interessante vraag, wie heeft die foto dan gemaakt? Wel toevallig dat dat precies is van iemand die jij aanspreekt....

Zoals ik al zei is bekende foutparkeerplek
qnkaw2.jpg

Boppie zei:
Met een kloddertje spuug en een likje glijmiddel krijg je echt alles ingebracht...zelfs een Focus,

Dit topic gaat over parkeren, niet over hoe jij vrouwen oppikt in de kroeg. ;)

Net weer iemand die het meest rechter plekje had gekozen, maar daarbij wel nog 40cm tussen wielen en stoep had overgehouden. Het plekje links van deze auto was het enige vrije plekje na een rondje zoeken. Toch maar erin gezet, de beste man/vrouw kan die 40cm mooi gebruiken voor wat acrobatiek morgenochtend. Ik kon mijn eigen auto maar net uit, dus ik had de ruimte ook gewoon echt nodig.

Jammer dat ik om 0620 weer naar t werk rijd, zal je zien dat hij er nog staat en mijn grap in duigen valt.

Het valt me steeds meer op dat het 2 soorten auto's zijn die ik betrap op inzichtloos parkeren. eigenlijk de lease-bmw/audi, mensen met een wat egocentrischer mentaliteit als je ze aanspreekt, en bejaardengebakjes, die zullen het niet eens opmerken wat ook een kwalijke zaak is.

De auto van 'de gewone man' staat het vaakst gewoon netjes en sociaal in 1 vak.

Ik moet daar toch echt beter op gaan letten. Kennelijk hangen achter de autoruiten overzichten met leeftijd, beroep, inkomen, etc.. Is me echt nog nooit opgevallen...

Afgelopen zaterdag in Uchelen bij het Gelre ziekenhuis. Ik hoop toch echt dat dit de auto van de bewoners is. (waar waarom zouden die hem daar neerzetten?)

12210166805_eb40ff6f8e_c.jpg

Past niet achter de Citroën zonder het voetpad te blokkeren, en ook niet op het paadje tussen de weg en het voetpad?

Zollie zei:
Het valt me steeds meer op dat het 2 soorten auto's zijn die ik betrap op inzichtloos parkeren.

Zoveel auto's zijn er nog niet met een automatische parkeerfunctie, toch? Ik weet dat Ford een systeem levert, maar verder?

Twix zei:
Zollie zei:
Het valt me steeds meer op dat het 2 soorten auto's zijn die ik betrap op inzichtloos parkeren.

Zoveel auto's zijn er nog niet met een automatische parkeerfunctie, toch? Ik weet dat Ford een systeem levert, maar verder?

Sowieso levert Skoda het op de nieuwe Octavia en ik geloof dat Kia het op de C'eed ook heeft zitten.

@ Goedendag:

Is het niet zo dat voor een uitrit parkeren niet mag? Zelfs niet als het je eigen oprit is?

Goedendag zei:
Afgelopen zaterdag in Uchelen bij het Gelre ziekenhuis. Ik hoop toch echt dat dit de auto van de bewoners is. (waar waarom zouden die hem daar neerzetten?)

12210166805_eb40ff6f8e_c.jpg
Gokje: aan de rechterkant van de weg is geen parkeerplaats en de bestuurder van de Ford is even op bezoek bij die woning (en dan heb ik het niet over een verjaardag of uitgebreid koffie leuten, maar even iets afgeven/bespreken/etc.). Uitstappen in het plantsoen is niet zo handig (los van vieze schoenen krijg je de deur soms niet eens fatsoenlijk open door de beplanting), dus maar even doorrijden en ter hoogte van het oprit uitstappen. Even naar binnen, terug naar de auto en klaar.

Weet niet of dat het geval is, maar ik kan me er iets bij voorstellen. En dan vind ik het niet aso.

VqRAFwr.jpg

En ja, de plek waar hij ook op geparkeerd staat is gewoon verhuurd. Aan een vrijwel even grote auto, die daar dus echt niet meer inpast op die manier. Als het nou 1x zou zijn, tsja, kan gebeuren, maar deze meneer/mevrouw met de Astra parkeert regelmatig op die manier. Ik zou daar toch niet heel vrolijk van worden als ik de plek ernaast zou huren.
De plek links er van is ook verhuurd trouwens.

Bij het appratement dat ik hievoor bewoonde hadden we ook dergelijke parkeerplaatsen in de bijbehorende parkeergarage. Niet alle appartementen waren verhuurd, dus er waren her en der plekken "vrij", maar de plekken naast mij waren beide "bezet". Dat wil zeggen: de buur rechts naast mij had een gereserveerde plek, maar parkeerde zijn auto eigenlijk altijd buiten. Bovendien waren de twee plekken naast de zijne allebei vrij (appartementen niet verhuurd).

Op een gegeven moment kregen we nieuwe buren die de plek links van mij kregen. En die hadden een nogal grote auto. Het paste allemaal maar net.

Na een paar keer met moeite te zijn uitgestapt na mijn auto netjes binnen de lijntjes te hebben geparkeerd, sprak ik de buur met de plek rechts van me. Daarmee afgesproken dat het geen probleem was als ik de auto zoals op bovenstaande foto zou parkeren. De enkele keer dat ie dan wel overdekt wilde parkeren, kon hij sowieso gebruik maken van de plekken weer naast hem. Op simpele manier ervoor gezorgd dat iedereen ruimte zat had. Enige wat nodig was, was een opletten of de plekken die nu nog vrij waren niet op een gegeven moment ook bezet zouden worden, maar er kwamen eerder meer dan minder appartementen leeg te staan daar.

Maar ik kan me voorstellen dat er dan ook met gemak een fotootje als bovenstaand zou kunnen worden gemaakt, terwijl er in mijn geval dus geen sprake was van aso parkeren... ;)

@PM: De C5 kan niet via het paadje weg.

Leon in z'n SEAT zei:
Goedendag zei:

https://farm4.staticflickr.com/3794/12210166805_eb40ff6f8e_c.jpg
Gokje: aan de rechterkant van de weg is geen parkeerplaats en de bestuurder van de Ford is even op bezoek bij die woning (en dan heb ik het niet over een verjaardag of uitgebreid koffie leuten, maar even iets afgeven/bespreken/etc.). Uitstappen in het plantsoen is niet zo handig (los van vieze schoenen krijg je de deur soms niet eens fatsoenlijk open door de beplanting), dus maar even doorrijden en ter hoogte van het oprit uitstappen. Even naar binnen, terug naar de auto en klaar.

Weet niet of dat het geval is, maar ik kan me er iets bij voorstellen. En dan vind ik het niet aso.

Aan de rechterkant van de oprit, heb je een paadje naar het ziekenhuis. (die zit er direct achter). De dichtstbijzijnde parkeerplaats was wel 50 meter verderop. (er was ook genoeg ruimte) verder was er ook meer dan genoeg ruimte om een auto kwijt te kunnen, daarnaast kon hij hem dan ook nog op de oprit kwijt.
Aan de rechterkant had ik mijn auto aan de andere kant van het pad geplaatst. Dat ging prima, ik was er voor een bliksembezoek aan het gelre (even medicijnen ophalen). Dat zal zo'n 5 min geduurt hebben, toen ik wegreed, stond de auto er nog.

Mart1n zei:
Twix zei:
Zollie zei:
Het valt me steeds meer op dat het 2 soorten auto's zijn die ik betrap op inzichtloos geparkeerd achtergelaten zijn door de bestuurder.

Sowieso levert Skoda het op de nieuwe Octavia en ik geloof dat Kia het op de C'eed ook heeft zitten.

Oke oke :)

En @Rob:
Het ene soort auto heeft een bepaalde prijsklasse, dus ja daar valt iets uit af te leiden. En ik spreek dit soort mensen genoeg aan, zelfde types en dan sla ik aan het stereotyperen. Veertiger in pak, als je m netjes aanspreekt op zijn gedrag loopt ie weg terwijl hij wat brabbelt over dat ie dingen zelf wel uitmaakt.
Het andere soort auto ziet er vaak ongeveer zo uit:
m1by0jdb8ifq_800.jpg

En daar trek ik ook conclusies uit.

Oh oh oh wat schokkend allemaal.

Het heeft niets met schokkend te maken, het gaat erom dat jij mensen bij voorbaat al be- en veroordeelt aan de hand van... een auto. Ik kan tig mensen bedenken die in een dikke BMW rijden, en die allemaal niet voldoen aan jouw vooroordeel. Het meest kwalijke ervan (want mensen in hokjes plaatsen doen we allemaal) is dat je er heel vaak naast zal zitten, en dat je je eigen gedrag aanpast aan jouw vooroordeel, als het gaat om communicatie naar deze personen (direct en indirect). De paar keer dat je beeld klopt zal voor jou een zelfbevestiging zijn en een 'zie je wel'-moment opleveren.

De paar keer valt wel mee, ik ken de gebruikers van mijn straat aardig goed, voornamelijk bezoekers van het College Hotel en van café Wildschut in Oud-Zuid. Bijzonder genoeg lopen ze na parkeren vaak direct naar één van deze gelegenheden.

En dan is er nu zeker iemand die iemand kent die een BMW 530d heeft, én bezoeker is van Wildschut, én daar met de auto heengaat, én die niet aan mijn vooroordeel/stereotypering voldoet. Of misschien een veertiger in pak die in een witte Range Rover Vogue rijdt, én het College Hotel bezoekt, én daar met de auto heengaat, maar niet voldoet? Iemand?

Zollie zei:
De paar keer valt wel mee, ik ken de gebruikers van mijn straat aardig goed, voornamelijk bezoekers van het College Hotel en van café Wildschut in Oud-Zuid. Bijzonder genoeg lopen ze na parkeren vaak direct naar één van deze gelegenheden.

En dan is er nu zeker iemand die iemand kent die een BMW 530d heeft, én bezoeker is van Wildschut, én daar met de auto heengaat, én die niet aan mijn vooroordeel/stereotypering voldoet. Of misschien een veertiger in pak die in een witte Range Rover Vogue rijdt, én het College Hotel bezoekt, én daar met de auto heengaat, maar niet voldoet? Iemand?
Ik ken hem niet alleen, ik ben hem. Weliswaar dertiger en geen witte maar een bruine RR Vogue in pak.:cool:

Wat een kul.....

Ik zeg niet dat die 'types' de verkeerdparkeerders zijn, ik zeg dat de verkeerdparkeerders vaak die types zijn.

De mensen die ik aanspreek op hun parkeergedrag voldoen nagenoeg allemaal aan soortgelijke criteria, ik stel het niet andersom.

Zollie zei:
Ik zeg niet dat die 'types' de verkeerdparkeerders zijn, ik zeg dat de verkeerdparkeerders vaak die types zijn.

De mensen die ik aanspreek op hun parkeergedrag voldoen nagenoeg allemaal aan soortgelijke criteria, ik stel het niet andersom.
Dus zeg je het wel. Zeg dan niets. Die 'types' ?? Als je bij een sollicitatiegesprek de vraag krijgt of je moeite hebt met minderheden antwoord je zeker ook dat geen moeite hebt met dat 'soort' mensen?

michel1975 zei:
Zollie zei:

Dus zeg je het wel. Zeg dan niets. Die 'types' ?? Als je bij een sollicitatiegesprek de vraag krijgt of je moeite hebt met minderheden antwoord je zeker ook dat geen moeite hebt met dat 'soort' mensen?

Hier ook zo'n aso BMW, gespot in Texas. De aso blokkeert zo 3 vakken. Schandalig.

michel1975 zei:
Zollie zei:

Wow, jullie gaan hier echt ver he, morgen ben ik Hitler? Klassieke Godwin heb je hier ingezet, bravo!

Man man, als je een man in pak in RaRo in het College Hotel in Oud Zuid die na minder-sociaal parkeren niet wenst aangesproken te worden al geen typetje meer mag noemen...

Jeetje zeg, als ik door iemand aangesproken wordt die zo opvliegend is dan zou ik dat ook niet waarderen. Kennelijk zou jij het wel tof vinden als men jou ziet als 'profiteur' of 'belastingontduiker', puur omdat je een oude auto rijdt. Actie is reactie, en wordt een conflict bij een meningsverschil.

Maar goed, laten we deze discussie vooral beëindigen. Op het moment dat er termen als 'Hitler' voorbij komen (jij bent degene die de Wet van Godwin bevestigt) denk ik dat een discussie geen meerwaarde meer heeft.
Ik moet wel zeggen dat ik het oprecht dapper van je vindt dat je deze mensen toch blijft aanspreken op hun (op dat moment in jouw ogen) asociaal gedrag, vooral als je daar slechte ervaringen mee hebt. Ik ben zo niet. Niet alleen omdat ik weet dat je andermans gedrag toch niet kunt veranderen, maar vooral omdat ik geen zin heb in conflicten. Gisteren nog stond er een zwarte Golf IV half voor de uitrit (naar een eenrichtingsstraat) van Albert Heijn. Mensen die eruit wilden moesten zelfs een keer steken om er omheen te rijden, alleen maar omdat de bestuurster niet drie meter verderop in een parkeervak wou staan. De mevrouw kwam aanlopen toen ik net voorbij liep... maar ik deed niets. Ze leek me niet echt voor rede vatbaar en als je op zo'n manier parkeert dan vertoon je al een bepaald soort gedrag ("ik houd rekening met mezelf"), en dat zal ik echt niet kunnen veranderen.

Ben het helemaal met je eens Rob. Zeker de mensen die duidelijk willens en wetens "asociaal" gedrag vertonen laten zich helemaal niet terechtwijzen. Daarbij blijft "asociaal" een beoordeling die ieder voor zich anders maakt en dus alleen in het brein zit. Tel daar bij op dat mensen meestal hun eigen denkbeelden en verwachtingen op het gedrag van een ander projecteren en daardoor meestal volkomen naast de daadwerkelijke motivaties en gedachten zitten die er spelen en het verhaal is rond.

Maar iedereen geeft op zijn eigen wijze (en wellicht eigenwijze) uiting aan zijn frustraties. Zollie doet dat door mensen aan te spreken. Maar ik vind hem wel perfect aantonen wat ik hierboven aangeef, namelijk dat ieder zijn eigen beeld heeft van o.a. "asociaal" en dat aan de hand van zijn eigen normen, waarden en projecties vormgeeft. Zo vindt hij anderen aso en vinden anderen hem aso.

Je zal het daarin nooit allemaal met elkaar eens zijn...

Best intrigerend, mensen ;)

Rob0118 zei:
omdat ik geen zin heb in conflicten
...
maar ik deed niets.

Laf.
De gewapende handhaving van de regels van de maatschappij is uitbesteed aan de politie. Toen dat een beetje te duur zou worden voor de belastingbetalende burger, kregen we ook gemeentelijke handhavers.
Wanneer men elkaar aanspreekt op asociaal gedrag dan zou mij dat een stuk belasting schelen. Ik vind niet aanspreken daarom asociaal.

Geelhoed zei:
Rob0118 zei:
omdat ik geen zin heb in conflicten
...
maar ik deed niets.

Laf.
De gewapende handhaving van de regels van de maatschappij is uitbesteed aan de politie. Toen dat een beetje te duur zou worden voor de belastingbetalende burger, kregen we ook gemeentelijke handhavers.
Wanneer men elkaar aanspreekt op asociaal gedrag dan zou mij dat een stuk belasting schelen. Ik vind niet aanspreken daarom asociaal.

Grappig. Dus iemand die geen nieuwe Ferrari koopt maar met dat geld op vakantie gaat zorgt er voor dat jij volgend jaar een stuk belasting meer moet betalen en is dus asociaal :D.

Terug
Bovenaan