Aso Parkeren

Onderschat niet de functies van een AMG, Leon! Een glazen bol is onderdeel van het Comand-systeem...

Leon in z'n SEAT zei:
Onbenullig parkeren 'omdat er toch ruimte zat is' vind ik wel het grootste kulargument dat er is. .

Ik vind die C AMG niet onbenullig geparkeerd. Het komt op mij over als 'zorgvuldig ruim geparkeerd zodat kans op schade minimaal is'.

Daarnaast, sommige parkeerlocaties hebben nu eenmaal 24/7 een overschot aan ruimte. Als je dat weet, zie ik het probleem niet zo..

Durashift zei:
Leon in z'n SEAT zei:
Onbenullig parkeren 'omdat er toch ruimte zat is' vind ik wel het grootste kulargument dat er is. .

Ik vind die C AMG niet onbenullig geparkeerd. Het komt op mij over als 'zorgvuldig ruim geparkeerd zodat kans op schade minimaal is'.
Het komt op mij over als "Ik heb lak aan de rest, als IK maar goed sta".

bat zei:
Durashift zei:
Leon in z'n SEAT zei:

Misschien zegt dat ook wat over hoe jij over andere mensen denkt ;)

Ik sluit me bij Durashift aan. Al ben ik persoonlijk ook meer van de betere oplossingen om zorgvuldig te parkeren en de schade te beperken (bijv verdieping hoger waar geen hond parkeert).

BMW Power zei:
bat zei:
Durashift zei:
Leon in z'n SEAT zei:

Ik sluit me bij Durashift aan. Al ben ik persoonlijk ook meer van de betere oplossingen om zorgvuldig te parkeren en de schade te beperken (bijv verdieping hoger waar geen hond parkeert).

Als ik een oude bak had zou ik die er strak naast parkeren ook al was de hele verdieping verder leeg.

BMW Power zei:
Met zo'n instelling komen we er wel in dit land!! o_O :rolleyes:
Je bedoelt met de instelling om met je auto maar 2 plekken innemen, omdat er anders heel misschien iemand zijn deur in de jouwe parkeert? o_O

bat zei:
BMW Power zei:
Met zo'n instelling komen we er wel in dit land!! o_O :rolleyes:
Je bedoelt met de instelling om met je auto maar 2 plekken innemen, omdat er anders heel misschien iemand zijn deur in de jouwe parkeert? o_O

Met je daar druk om maken in een lege parkeergarage én er vervolgens ook nog gefrustreerd op reageren door er strak naast te gaan staan. Ik heb wel wat beters te doen met m'n leven dan me druk maken om zulke dingen eerlijk gezegd.

Wel mooi, iemand die zijn auto keurig in het vak parkeert - hoewel een beetje strak naast de auto van iemand die dat blijkbaar niet is gelukt - beschuldigen van een bepaalde "instelling". Kip en ei...

Het gaat die C-rijder nog wel een keertje overkomen als de garage wel vol loopt en iemand met een klein, oud autootje denkt "past ie nog net tussen".

haarr zei:
BMW Power zei:
bat zei:
Durashift zei:
Leon in z'n SEAT zei:

Als ik een oude bak had zou ik die er strak naast parkeren ook al was de hele verdieping verder leeg.

Waarom 'oude bak'?
Als je consequent bent doe je dat ook met een nieuwe, net bij de dealer, afgehaalde auto.
Of ben je dan 'banger' voor deurschade door de C - AMG rijder..?
Dat is precies de reden waarom de beste man gekozen heeft voor parkeren op de wijze zoals gedaan (vermoedt ik).

Om mijn opmerking omtrent het wel/niet onbenullig (onverschillig is misschien een beter woord) geparkeerd staan.
Dat zou het voor mij zijn als de beste man/vrouw in één beweging schuin was ingedraaid in het parkeervak en de auto in die 'dwarse' stand hebben laten staan. In dit geval heeft de beste man minimaal nog één keer achteruit gereden en opnieuw recht het parkeervak ingereden.. Dat is voor mij het verschil..

Durashift zei:
haarr zei:
BMW Power zei:
bat zei:
Durashift zei:
Leon in z'n SEAT zei:

Waarom 'oude bak'?
Als je consequent bent doe je dat ook met een nieuwe, net bij de dealer, afgehaalde auto.
Of ben je dan 'banger' voor deurschade door de C - AMG rijder..?
Dat is precies de reden waarom de beste man gekozen heeft voor parkeren op de wijze zoals gedaan (vermoedt ik).

Om mijn opmerking omtrent het wel/niet onbenullig (onverschillig is misschien een beter woord) geparkeerd staan.
Dat zou het voor mij zijn als de beste man/vrouw in één beweging schuin was ingedraaid in het parkeervak en de auto in die 'dwarse' stand hebben laten staan. In dit geval heeft de beste man minimaal nog één keer achteruit gereden en opnieuw recht het parkeervak ingereden.. Dat is voor mij het verschil..

Ik zal mijn auto alleen op een plek parkeren waarvan ik denk dat er niets mee zal gebeuren, echter wel binnen de vakken om geen 2 vakken te claimen. Als ik kies voor minder risico op deuken hoeft dat niet ten koste van een parkeerplek voor een ander.

Durashift zei:
In dit geval heeft de beste man minimaal nog één keer achteruit gereden en opnieuw recht het parkeervak ingereden.. Dat is voor mij het verschil..
Ah, dus dan is het goed. (y)

Overigens: je komt steeds met dingen om het goed te praten die van de berijder van deze Benz alleen maar een slechte chauffeur maken. In die garage lukt het je prima om de auto in 1 keer recht neer te zetten. Binnen de lijnen, ook nog. En zonder die pilaar te raken. En dan nog zonder brokken uit te stappen. Als dat voor de berijder van deze Benz allemaal te moeilijk is, zou ik me afvragen of ie z'n rijbewijs gratis bij een pakje boter heeft gekregen.

eenrichting straat van de verkeerde kant inrijden en dan 180 graden draaien om parkeervak in te draaien, vermoedt ik.

@bat.. Ik heb ook wel eens in die garage in Almere geparkeerd. Inderdaad, als je goed insteekt zou het kunnen, dat bewijst de auto links op de foto.. al lukt het die ook niet om de wielen dan nog recht te hebben... en die auto is vermoedelijk wat korter dan de Benz.

Dus ja, met goed, vanaf links, insteken zou het kunnen lukken.
Wij zijn er niet bij-geweest..

Ik vind dat ik niet probeer iets goed te praten.. ik probeer nuance aan te brengen, dat het geen kwade opzet hoeft te zijn, in een zwart-wit discussie over 'over de parkeerlijn' parkeren..
Want laat één ding duidelijk zijn.. er staan in Nederland zat parkeergarages die qua breedte van parkeervakken niet meegegaan zijn in de breedte groei van de automobiel.

@haarr.. dank voor je toelichting maar doe je dat ook met een nieuwe auto?

Durashift zei:
Want laat één ding duidelijk zijn.. er staan in Nederland zat parkeergarages die qua breedte van parkeervakken niet meegegaan zijn in de breedte groei van de automobiel.
Jaha, maar deze dus niet. Past echt prima. Nouja, met een S-klasse denk ik dat je met recht besluit om de garage weer uit te rijden en een ruimere parkeerplaats te zoeken. Dat in andere garages de plekken mogelijk te krap zijn, doet er niet toe.

Toevallig moest ik er van de week nog een keer zijn. Het is me gelukt zonder problemen in één keer mijn Focus (april 2013, vrij nieuw dus, en breder dan die C-klasse) recht tussen de lijnen te parkeren en zonder moeilijke capriolen uit te stappen. Een uurtje later kon ik 'm er weer onbeschadigd uit rijden.

Het is gewoon asociaal parkeergedrag, vind ik. Als de parkeervakken je te krap zijn, zoek je een plek waar je ruimer kunt parkeren en ga je niet zelf "ruimte" creeeren. Daar gaan we het niet over eens worden, dat snap ik inmiddels. Klaar, wat mij betreft.

bat zei:
Toevallig moest ik er van de week nog een keer zijn. Het is me gelukt zonder problemen in één keer mijn Focus (april 2013, vrij nieuw dus, en breder dan die C-klasse) recht tussen de lijnen te parkeren en zonder moeilijke capriolen uit te stappen. Een uurtje later kon ik 'm er weer onbeschadigd uit rijden.

logisch, als je een etage hoger in een lege ruimte geparkeerd staat;)

bat zei:
Het is gewoon asociaal parkeergedrag, vind ik. Als de parkeervakken je te krap zijn, zoek je een plek waar je ruimer kunt parkeren en ga je niet zelf "ruimte" creeeren. Daar gaan we het niet over eens worden, dat snap ik inmiddels. Klaar, wat mij betreft.

Dat mag je vinden... Idd, eens worden wij het niet maar was dat de bedoeling?

Durashift zei:
eenrichting straat van de verkeerde kant inrijden en dan 180 graden draaien om parkeervak in te draaien, vermoedt ik.

@bat.. Ik heb ook wel eens in die garage in Almere geparkeerd. Inderdaad, als je goed insteekt zou het kunnen, dat bewijst de auto links op de foto.. al lukt het die ook niet om de wielen dan nog recht te hebben... en die auto is vermoedelijk wat korter dan de Benz.

Dus ja, met goed, vanaf links, insteken zou het kunnen lukken.
Wij zijn er niet bij-geweest..

Ik vind dat ik niet probeer iets goed te praten.. ik probeer nuance aan te brengen, dat het geen kwade opzet hoeft te zijn, in een zwart-wit discussie over 'over de parkeerlijn' parkeren..

@haarr.. dank voor je toelichting maar doe je dat ook met een nieuwe auto?

Mijn auto is +/- 1 maand oud, die parkeer ik alleen op een plek waar ik de kans op een deuk zeer klein acht, altijd zo gedaan. Dan loop ik gewoon wat verder, nog liever neem ik de Jimny van mijn vriendin mee als ik ergens naar toe ga waar parkeren lastig is. De Jimny zou ik wel op 2 cm van de MB af parkeren; wel binnen het vak.

Ik snap het ook niet helemaal. Als er hier een foto voorbij komt van een auto die 2 vakken in beslag neemt wordt diegene aan de schandpaal gehangen, maar omdat het hier om een dure nieuwe AMG gaat maakt het allemaal niet uit onder het mom van 'hij is zuinig op zijn auto'? Dus als iemand met een 10 jaar oude Fiat Punto hem zo neerzet mag dat ook zolang hij maar zuinig op zijn auto is? O nee want die auto is al zo oud en lang niet zo duur. Beetje krom dit.

@Solo
Misschien zag hij de streepjes niet die de vakken aanduiden? o_O

Durashift zei:
logisch, als je een etage hoger in een lege ruimte geparkeerd staat;)
Nee hoor, van de week vond ik na wat zoeken een plek waar ik aan 1 kant "vrij" stond (muur ernaast), maar aan de andere kant toch echt een "buurman" had - het was namelijk een stuk drukker, de garage was nagenoeg vol.

Durashift zei:
Leon in z'n SEAT zei:

Daarnaast, sommige parkeerlocaties hebben nu eenmaal 24/7 een overschot aan ruimte. Als je dat weet, zie ik het probleem niet zo..
Ja ja. 'Bending the rules' heet dat in het Engels. Mooi om te weten dat dat niet als probleem wordt gezien. Sommige overheden hebben 24/7 een overschot aan geld, ik denk dat ik maar eens stop met het betalen van belasting. 'Zorgvuldig wat financiële ruimte creëren zodat de kans op schade in deze moeilijke tijden minimaal is'. :cool:

Zevens zei:
Ik snap het ook niet helemaal. Als er hier een foto voorbij komt van een auto die 2 vakken in beslag neemt wordt diegene aan de schandpaal gehangen, maar omdat het hier om een dure nieuwe AMG gaat maakt het allemaal niet uit onder het mom van 'hij is zuinig op zijn auto'? Dus als iemand met een 10 jaar oude Fiat Punto hem zo neerzet mag dat ook zolang hij maar zuinig op zijn auto is? O nee want die auto is al zo oud en lang niet zo duur. Beetje krom dit.
Zullen we het anders even omdraaien. Dit topic druipt van de afgunst.

Leon in z'n SEAT zei:
Sommige overheden hebben 24/7 een overschot aan geld, ik denk dat ik maar eens stop met het betalen van belasting. 'Zorgvuldig wat financiële ruimte creëren zodat de kans op schade in deze moeilijke tijden minimaal is'. :cool:

Tuurlijk, maak het maar groter en belangrijker dan het is..:rolleyes:

Voor mij zit dit 'C 63 dossier' op het niveau 'steek je op de fiets je hand uit bij het afslaan op een verder verlaten polderweg?'.
Doe je het niet, dan hinder je niemand.

De enige conclusie die je veilig kan stellen in het C63 dossier is dat de auto een paar centimeter over de lijn staat. Punt.

michel1975 zei:
Zevens zei:
Zullen we het anders even omdraaien. Dit topic druipt van de afgunst.
Ik zie het niet als afgunst in ieder geval. Als ik daar langs zou lopen zou ik ook in eerste instantie denken van 'joh heb je er weer zo een met zijn Mercedes die niet kan parkeren'.
Ik vind het er simpelweg a-sociaal uitzien, niet meer en niet minder. Heeft verder niets te maken met het type auto, ook al lijkt mijn eigen quote daar wel op. Was het een Honda geweest had ik gedacht van 'joh heb je er weer zo een die niet kan parkeren'.

De vergelijking met geen richting aangeven op een polderweg vind ik krom. Dat is een momentopname, daar zal niemand 2 uur later überhaupt last van kunnen hebben. Stroomt de parkeergarage plots vol, dat heb je niet zelf in de hand, dan is de Mercedes wel degelijk een probleem voor anderen.
Los van het feit dat ik het apart vind dat je op een lege weg plots geen richting aan gaat geven. Zoiets zou een automatisme moeten zijn. Ik doe het structureel wel, ondanks dat anderen het wellicht nutteloos vinden. Ik vind het andersom weer kansloos en een slecht excuus om het niet te doen.

Dat is waar. Dank voor het "vertrouwen". Maar goed, ik heb ook nergens merk en type als reden voor het zodanig parkeren genoemd.

Als die AMG echt midden op de twee vakken had gestaan had je nog kunnen beargmenteren dat de bestuurder dit doet om zijn dure wagen te beschermen tegen openwaaiende deuren etc, nu hij hem zo net over het lijntje zet krijgt hij de schijn tegen.

FrankdCI zei:
Als die AMG echt midden op de twee vakken had gestaan had je nog kunnen beargmenteren dat de bestuurder dit doet om zijn dure wagen te beschermen tegen openwaaiende deuren etc, nu hij hem zo net over het lijntje zet krijgt hij de schijn tegen.

Dat zou de zaak natuurlijk al compleet veranderen! Dat is uiteraard een stuk minder asociaal. Ikke, ikke, ikke...

bat zei:
Dat is waar. Dank voor het "vertrouwen". Maar goed, ik heb ook nergens merk en type als reden voor het zodanig parkeren genoemd.
Nee, maar het is wel een AMG, dus is het afgunst.

Zoveel is duidelijk.

Beter zou je alleen oude Punto's fotograferen en de met hard werken verdiende AMG's met rust laten.

Rob0118 zei:
Dat zou de zaak natuurlijk al compleet veranderen! Dat is uiteraard een stuk minder asociaal. Ikke, ikke, ikke...

Het ging mij alleen om het argument, ik vind iemand die zijn wagen niet netjes in het vak parkeert zodat andere mensen er last van hebben, een aso. Zou mooi worden als iedereen die zuinig was op zijn auto zo ging parkeren.

FrankdCI zei:
Rob0118 zei:

Het ging mij alleen om het argument, ik vind iemand die zijn wagen niet netjes in het vak parkeert zodat andere mensen er last van hebben, een aso. Zou mooi worden als iedereen die zuinig was op zijn auto zo ging parkeren.

Als iedereen zo parkeert is er toch niets aan de hand?

Zoals een oude wijze man uit India ooit zei, iets is pas een probleem als je er een probleem van maakt.

h5B6D5D74

Ik volg dit topic vanaf het begin en kijk zelf ook altijd om me heen naar wat voor een prachtige staaltjes parkeertalent zich voor mij afspelen.
Nu ben ik ook maar eens foto's gaan maken van de aso parkeerders.

Bij een vriend van me voor de deur, de witte auto rechts staat erg ver van de stoep, waardoor ik (blauwe auto naast de witte) ook niet helemaal lekker in mijn vak kan staan.
Maar die Astra in het midden maakt het toch wel bont vind ik.
ekca.jpg

Vanmiddag op de dezelfde parkeerplaats als hierboven. Een vrouw die wat haast leek te hebben. Toch wordt hier erg veel kort geparkeerd en had de parkeerplaats zo vol kunnen staan in dat uurtje dat de auto zo stond.
qq25.jpg

Bij mijn school in Deventer
Ah, hier een eerste plaats aso-parkeerder, ook geen invalide kaart onder de voorruit.
l1cn.jpg

En dan hebben we deze nog. Parkeerplaats helemaal vol, en dan gaat dit mens ook nog zo over anderhalve parkeerplaats staan.
Ik was er eigenlijk wel een beetje klaar mee, dus heb wat manoeuvreren mijn toenmalige auto (zilveren 626) er dusdanig vlak naast geparkeerd dat ik nog normaal uit kon stappen en zij amper nog in kon stappen. Wat je op de foto niet zo goed kunt zien is dat mijn voorbumper een goeie 50cm na haar achterbumper pas stopt, en ze de wielen full-lock naar links had staan.
Toen ik terug kwam stond ze met een pruillip om de auto heen te kijken hoe ze zichzelf hier uit ging draaien, dus haar maar even normaal aangesproken en ze snapte mijn frustratie, maar ze had haast. Ja, daar heb ik geen boodschap aan.
55eu.jpg

En dan nog een die ik jammer genoeg niet op de foto heb gezet (de vriendin zei dat ''het wel goed zou gaan''), maar voor mij de ergste was.
Een lul in een zwarte Passat station bluemotion die het nodig vond over 2 parkeerplaatsen breed te gaan staan. Ik kreeg mijn auto er nog net naast (vriendin eerst uit laten stappen, want dat lukte niet op de parkeerplaats zelf), en toen ik terug kwam was de Passat weg en had ik een paar krassen over mijn rechter voorscherm lopen.
Dan baal je dat je niet ff een foto van het kenteken hebt gemaakt.

Hierbij een link van de locatie voor de beeldvorming:
https://goo.gl/maps/FVLtp
Hij stond op de tweede parkeerplaats van rechts en ik ben er links naast gaan staan.

@D.E.N.N.I.S
haha! Dit wil ik ook hebben :D Alleen dan zonder taalfout (revolove? xD)

Van het weekend bij ons vakantiehuisje maakte een wandelaar het ook wel erg bont, er wordt vaker langs de weg bij ons geparkeerd omdat je direct daar de duinen in kan.

Schermafbeelding%202014-02-26%20om%2017.59.56.png

Nu is onze ingang niet heel duidelijk omdat die wordt geflankeerd door twee beukenhagen, maar deze bestuurder had zijn auto zo gezet dat hij vanuit zijn voordeur op onze stenen kon staan zodat hij geen vieze voeten kreeg.

Nu is parkeren bij ons vakantiehuisje sowieso een probleem, wij zijn er al eerder achter gekomen dat onze buurman (waar we geen goede relatie mee hebben) onze parkeerplaats doordeweeks gebruikt. Nu moest mijn vader laatst een keer doordeweeks zijn, en kwam hij met de auto geeneens ons eigen terrein op omdat onze buurman zijn eigen parkeerplaats te klein vond.

het is nog net snoeitijd.. maak er een werkvakantie van en snoei die beukenhaag en maak een duidelijk bord dat die stenen op de grond de ingang van het vakantiehuisjes is...

Zet er dan direct een klapbord bij.. af-aanwezig.. Zodat als je er niet bent, de tegels voor dagrecreanten die een parkeerplek nodig hebben, wel gebruikt kunnen worden. Efficiënte oplossing.
[size=x-small]monteer wel extra goede inbraakbeveiliging voor het dievengilde;)[/size]

Terug
Bovenaan