Aso Parkeren

Sarcast zei:
BioI1HeIIAAlCkS.jpg

Er staan er een paar met de neus naar de weg, maar wat ik stuitender vind is dat ze allemaal hun motor uitgezet hebben!

Artikel 24
1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren
d. op een parkeergelegenheid:
2°. op een andere wijze of met een ander doel dan op het bord of op het onderbord is aangegeven;

Ik parkeer juist altijd achterwaarts. Bij mijn Kangoo is het veiliger wegrijden als ik dat vooruit kan doen. Dan kan ik zien of en wat voor verkeer eraan komt.

Rob0118 zei:
Misschien een gekke vraag, maar wat is in vredesnaam het nut van het verplichten om zo te parkeren?
Dan heb je minder zicht bij het wegrijden en zie je die vervelende kleuters op kinderfietsjes niet.

Vandeweek stond deze puinbak zo geparkeerd. (Ook geen blauwe kaart, jammer geen bekeuring)

Dat briefje was van jou, CVPI?

Lijkt mij meer een reactie voor een vent als bestuurder..
meestal is de vrouw de 'ontvangende' partij.. ;)

Ja heb 'm geschreven.
Wist niet dat de bestuurder van het andere geslacht was.
Ik laat wel vaker briefjes achter, meestal minder grof als deze.
Maar de parkeerplekken bij ons zijn al beperkt en vaak zie je dus dit soort gooi en smijtwerk.
Dat is toch ronduit kansloos?
We wonen er "pas" 3 jaar maar als ik hier een lijstje moet gaan zetten aan wat wij aan parkeerschades hebben opgelopen in die tijd trek je wit weg.
Trekhaken in m'n bumper of tegen de kentekenplaat, deur-smijt schades, in- en uitparkeer schades.
Toen m'n vrouwtje nog een Ford Ka had heeft iemand zelfs vanaf het midden van de deur t/m de achterbumper een deuk gereden bij in of uitdraaien van 1,5 meter lang. Geen briefje, niks. Was geen krasje maar gewoon een grote schade.

CVPI zei:
We wonen er "pas" 3 jaar maar als ik hier een lijstje moet gaan zetten aan wat wij aan parkeerschades hebben opgelopen in die tijd trek je wit weg.
Trekhaken in m'n bumper of tegen de kentekenplaat, deur-smijt schades, in- en uitparkeer schades.
Toen m'n vrouwtje nog een Ford Ka had heeft iemand zelfs vanaf het midden van de deur t/m de achterbumper een deuk gereden bij in of uitdraaien van 1,5 meter lang. Geen briefje, niks. Was geen krasje maar gewoon een grote schade.
Klinkt als een goede buurt. Belachelijk gedrag natuurlijk.

Moi, goede buurt? Wij wonen in een goede buurt met daarbij een AH. Meeuwin heeft daar al 2 keer op het parkeerterrein meegemaakt dat een dame achteruit bij het uitparkeren een deuk in haar auto reed. En dan nog ontkennen dat ze iets had geraakt ook. Mazzel dat er beide keren getuigen waren die het zagen gebeuren, dus de schade werd beide keren vergoed.

Kan zijn Meeuw, maar een supermarkt trekt normaliter meer publiek dan alleen de mensen uit de wijk. Dus die vergelijking gaat niet helemaal op denk ik. Daarbij: op een dergelijk parkeerterrein ben je één van de zovelen, dan ben je toch wat anoniemer dan in je eigen straat. (Het zou geen reden mogen zijn, maar dan is het toch iets makkelijker om te doen of je neus bloedt). Ik ken ook lang niet iedereen bij mij in de straat, maar je (her)kent toch wel de auto's die er staan.

CVPI zei:

Is een dashcam met parkeermodus een idee? Dan achteruit inparkeren zodat je de kentekens van de veroorzakers in beeld krijgt. Prima bewijslast om schades te verhalen lijkt mij.

Al heb ik bij het lezen van de situatie zo mijn vraag of het wel mensen zijn bij wie ik aan zou kloppen voor veroorzaakte schade :rolleyes:

Leon in z'n SEAT zei:
Kan zijn Meeuw, maar een supermarkt trekt normaliter meer publiek dan alleen de mensen uit de wijk. Dus die vergelijking gaat niet helemaal op denk ik. Daarbij: op een dergelijk parkeerterrein ben je één van de zovelen, dan ben je toch wat anoniemer dan in je eigen straat. (Het zou geen reden mogen zijn, maar dan is het toch iets makkelijker om te doen of je neus bloedt). Ik ken ook lang niet iedereen bij mij in de straat, maar je (her)kent toch wel de auto's die er staan.
In het dorpje waar meeuw woont, is het Tokkiegehalte zo goed als nihil. Je ziet, het zijn dus niet alleen het klootjesvolk en de jongeren die aso zijn, het reservaat voor rijke ouderen zit er ook vol mee.

In Breda woon ik in een behoorlijk sjieke wijk en geloof mij, dit is zeker geen garantie voor sociaal gedrag. Integendeel zelfs, de meerderheid leeft vooral voor zichzelf en doet gewoon wat men wil doen. Bij supermarkten was dat nog het ergste. Parkeren of wegrijden is gewoon gas geven en gaan, en met het winkelwagentje hetzelfde. Jouw schade is jouw probleem, en dus moet je dat zelf maar fiksen. Ik weet nog dat ik iemand voorliet in die supermarkt en dat ik werd aangekeken alsof ik zojuist de vraag des levens had beantwoord.

Daarvoor woonde ik in een behoorlijk minder sociaal-economisch welvarende buurt in Tilburg, en daar reageerde men echt veel socialer op elkaar. Oke, er waren ook relatief veel negatieve uitspattingen, maar in het geheel ging dat veel vriendelijker en gemoedelijker. Iets met sociale controle denk ik.

Een overzicht van Rennes van de afgelopen dagen (en eentje van wat langer geleden, de les-C3). Let wel, ik denk dat dit in Nederland sneller als asociaal bestempeld zou worden, hier is het immers schering en inslag. Toch lijkt het me leuk om jullie de blik van de 'insider' te gunnen.
CAM00458_zpse317dda7.jpg

Dat bankje is amper nog te gebruiken (op de reguliere wijze).
CAM00468_zps1cbaf4d9.jpg

Een dag later, nu is het bankje wel vrij (en zit er zelfs iemand op).
CAM00457_zps29f801e6.jpg

Of voetgangers even de straat op willen, de stoep is verboden/gebruikt terrein.
CAM00456_zps10a0762e.jpg

Pick-up...
CAM00470_zps072d327a.jpg

CAM00469_zps08814354.jpg

CAM00466_zpsbbfcfc0f.jpg

Vanaf hier mag er links niet meer geparkeerd worden.
CAM00465_zpsbd0b1141.jpg

CAM00464_zpse8b068ea.jpg

Kruising.
CAM00396_zps46f06277.jpg

En om het af te sluiten (een wazige foto van) een rijschoolinstructeur die toont hoe het niet moet.

Ach joh, het kan nog bonter. Zelf geschoten:

WP_20130809_001_zps722b0122.jpg

Zes fout geparkeerde auto's op een foto. Wie kan ze allemaal noemen?

Als ik een auto zo zie staan heb ik echt zin om er een deuk in te trappen.
Dat is toch niet meer normaal mano_O

nonautomotive zei:
Boppie zei:
Dan zet je jouw wagen toch bij hun voor het raam en voor het pad?

Dat had ik al geprobeerd, maar dan hebben zij in 1 keer wel het recht om tegen je te gaan schreeuwen en te keer te gaan. Het zijn van die onderontwikkelde ASO's die door de gemeente in een fatsoenlijke woonwijk worden geplaatst. Je kan er niets mee, en als ze in de gaten hebben dat ze je ergens mee hebben zullen ze er alles aaan doen om je er mee te irriteren. Gaat tegenwoordig dusdanig ver dat ze eerst even naar binnen kijken om te zien of wij wel in de gaten hebben waar zij hun auto plaatsen.
Dus Boppie was een leuk idee maar gaat niet helpen.
Ik ben bang dat ik mij toch moet verlagen tot het niveau van een aapmens en het in zijn taal op zijn hooft moet trommelen.

En jij de volle mep betalen voor je huisje en zij heerlijk op jouw belasting centen in een mooie woning vertoeven. Je betaald ook nog eens voor hun huis. Ze zouden heel erg blij met jou moeten zijn en heel vriendelijk tegen je moeten zijn toch...TOCH? :D

Bmwlover1 zei:
Als ik een auto zo zie staan heb ik echt zin om er een deuk in te trappen.
Dat is toch niet meer normaal mano_O

Geweld en vandalisme zijn sowieso de enige oplossingen bij dit soort types!

der Magistrat zei:
Een overzicht van Rennes van de afgelopen dagen (en eentje van wat langer geleden, de les-C3). Let wel, ik denk dat dit in Nederland sneller als asociaal bestempeld zou worden, hier is het immers schering en inslag. Toch lijkt het me leuk om jullie de blik van de 'insider' te gunnen.

o_O Ik in vijf maanden Clermont-Ferrand wat aardige staaltjes creatief parkeren gezien, maar zo bont als daar heb ik het nou niet gezien.
Meer gevalletje van buiten de lijntjes kleuren dan echt opvallende zaken. Het meest opvallend vond ik eigenlijk nog wel een Scenic die regelmatig midden op de stoep voor de ingang van een wooncomplex stond, terwijl er een parkeerstrook nog geen 20 meter verderop lag.

Blijkbaar heeft de 'schijt aan alles en iedereen' instelling de Auvergne nog niet ontdekt :)

Terug in mijn geboortedorp even ten oosten van Arnhem is die instelling overduidelijk aanwezig. Ver uit de stoep parkeren is schering en inslag, waardoor het vaak niet meer over houdt qua ruimte. Afgelopen week het toppunt, een bus die makkelijk normaal in een vak paste maar toch met zijn linkerwiel op de stoep stond en de hoek rechts voor nog ruim op de straat, daarmee een opstopping veroorzakend. Het is dat er nog iemand in zat, anders had ik er even een foto van gemaakt.

5Xs7xfy.jpg

Letterlijk 10m verderop is een gratis(!) parkeerplaats voor bewoners, maar mevrouw zet haar Alto neer waar het niet mag. 1) Ze staat op een stoep, en 2) Ze staat binnen 5m van een kruispunt. Jammer is dat toch. Duur ook, want net na deze foto kwam een stadswacht langs.

PauseBreak zei:
5Xs7xfy.jpg

Letterlijk 10m verderop is een gratis(!) parkeerplaats voor bewoners, maar mevrouw zet haar Alto neer waar het niet mag. 1) Ze staat op een stoep, en 2) Ze staat binnen 5m van een kruispunt. Jammer is dat toch. Duur ook, want net na deze foto kwam een stadswacht langs.

Je zou door de lichtere markeringen denken dat het om parkeerplekken gaat. Maarree, waar moeten we dan parkeren?o_O

edit: Ik word helemaal obsedant door het taaltopic.:cry:

Soloman zei:
PauseBreak zei:
5Xs7xfy.jpg

Je zou door de lichtere markeringen denken dat het om parkeerplekken gaat. Maarree, waar moeten we dan parkeren?o_O

edit: Ik word helemaal obsedant door het taaltopic.:cry:

Je moet of in de parkeergarage waarvan zij de ingang deels blokkeert parkeren (dat is aan de rechterzijde van deze foto, niet zichtbaar), of op de tijdelijke parkeerplaats die aan de linkerzijde van deze foto te vinden is. Ik zal morgen eens foto's maken voor je van de huidige situatie. Streetview loopt 5 jaar achter.

Nog wat opvallende 'parkeerpraktijken', niet veroorzaakt door een gebrek aan vrije plekken. Het is een ernstige gewoonte om in deze wijk de auto zo dicht mogelijk bij de voordeur te parkeren, ongeacht de mogelijke overlast ervan. Je zult maar in een rolstoel zitten...

13618935623_830d9d3727_c.jpg

13619279214_1a36710346_c.jpg

13618917665_e08cf73d06_c.jpg

Nee, zo veel papier heb ik helaas niet in huis. Handhavende instanties komen daar in principe nooit, helaas...

Overigens staat er links naast die zwarte Twingo vaak ook nog een Primera, midden op de stoep. Te voet kun je er dan al amper langs. Mijn vader zat in een rolstoel en sindsdien valt het me op hoe asociaal mensen dan de auto parkeren. (n)

Misschien helpt het om de wijkagent in te lichten en te vragen of er meer gehandhaafd kan worden? Dit is wel heel erg asociaal inderdaad. Zo kun je niet meer met goed fatsoen gebruik maken van de stoep.

Overigens zie ik geen enkele vrije parkeerplaats op de foto's. Dat neemt niet weg dat deze manier van parkeren niet erg handig is. Ik zet mijn auto ook wel eens op zo'n manier op de stoep, maar dat is dan puur voor laden/lossen.

Het is niet mijn wijk, dus ook niet mijn probleem (wat klinkt dat slecht). Mijn straat heeft een heel andere vorm van asociaal parkeergedrag helaas... Overigens valt me nu pas de dubbelgeparkeerde auto achter de zwarte 106 op...

@BUMP,
Dit was ook op een drukke dag, maar er zijn altijd wel voldoende parkeerplaatsen in een straal van vijftig meter. Het lastige is wel dat alles eenrichtingsverkeer is, zodat je niet even kunt terugrijden.

Vers van de pers:

13622154585_e54e44cab1_c.jpg

Ziet er vol uit als je het zo bekijkt, maar als je achter de auto kijkt...

13622508624_f5d80737d2_c.jpg

...dan zijn er liefst vier vrije parkeerplaatsen! Die Seat staat trouwens ook niet echt sociaal...

13622171273_254b4645d9_c.jpg

Mijn hemel...zal ik een keer met de kinderwagen langskomen?

edit: wat een deprimerende architectuur! En dan ook nog je huis donker schilderen...

Als je hem dan zo neer zet, doe dan in ieder geval nog wat moeite om hem recht neer te zetten zodat je er in elk geval er zonder problemen langs kan.

Haha, nou je bent van harte uitgenodigd! Ik heb alleen niet het gevoel dat het ze ook maar iets interesseert.

@rzasa,
Dat zegt m'n wederhelft nou ook! Volgens hem lijkt het een beetje op een filmset, categorie 'Flodder'. De donkergrijze vind ik trouwens nog een hele verbetering ten opzichte van die witte huizen.

Ik zie twee verschillende auto's op dezelfde plek. Het is dus een gewoonte geworden. Net zoals bij ons in het dorp dat auto's over een fietspad rijden om sneller op de hoofdweg te komen. Is natuurlijk ontzettend asociaal gedrag. Maar het zegt ook iets over onze politie. Die er nooit is. En de dienst die moet zorgen dat er camera's komen te hangen.

Als je niet schoonmaakt, nemen kakkerlakken je huis over. Altijd.

Zoals ik al zei is het in mijn straat niet veel beter. Maar goed, hier wonen dan ook 'alleen maar nette mensen'...

13622540235_d412f7613c_c.jpg

De Prius staat goed, ter indicatie. Let ook op de Mini linksonder...

Nee, maar ik woon in een grote filmset. Morgen ligt er zelfs sneeuw las ik in het script. ;)

rzasa zei:
Mijn hemel...zal ik een keer met de kinderwagen langskomen?

edit: wat een deprimerende architectuur! En dan ook nog je huis donker schilderen...
Och, dat antraciet vind ik juist wel aardig als kleuraccent in de wijk. Geeft het een beetje een moderne inslag. Probleem is dat je geen enkele plasticiteit in de woningen hebt. Eindeloze blokken met een grauwe kleur. Typische wederopbouw-architectuur. Daar is maar één oplossing voor: platschuiven en opnieuw beginnen.

Je moest eens zien hoe ze een tornado nabootsen. Opeens staan de auto's dan wel zoals ze horen te staan!

Bij de lokale kruidenierswinkel, overal is plek zat maar het blijft toch erg moeilijk om binnen de lijntjes te kleuren.
Ook hier geldt dat het eerder regel dan uitzondering is.
Foto650-4SIYDIZ6.jpg

Terug
Bovenaan