Aso Parkeren

Blackadder the 5th zei:
Bij dergelijke foto's krijg ik toch de indruk dat het in scene is gezet ... :(

Zoiets zeg maar.
witkruis.jpg

Sarcast zei:
voiture zei:
Inderdaad. Of het was een noodgeval ofzo.
Dan zijn er altijd goedkopere plekken dichterbij te vinden.

Nou, zeg dat! €375 excl. administratiekosten. Daar kan je verdomme twee keer van met het vliegtuig naar Parijs/Rome/...

Hoewel dat wellicht meer zegt over de krankzinnig lage vluchtprijzen van tegenwoordig...

voiture zei:
Inderdaad. Of het was een noodgeval ofzo. Altijd makkelijk om op een anonieme foto commentaar te leveren.

Ik wil niet vervelend doen, maar dat is het succes van dit hele topic.

Ik zou me kapot schamen als ik in die groene zeepkist zou moeten klimmen die daar zo lomp geparkeerd staat.

Blackadder the 5th zei:
Een wedstrijdje wie het meest foutgeparkeerd stond? ;)
Min of meer.
Het pendelvoertuig parkeert daar namelijk niet in dat vak maar op de zebra.
Aangezien het geen halte is en een wit kruis geen verkeersteken is verloor ik die wedstrijd kansloos.

Ik ben er overigens niet zo best in.

108378542.jpg

112314159.jpg

Onzin, daar staan geregeld auto's geparkeerd. De foto vertekent ook.

Ik ben het verder wel met je eens, hoewel je dit slechts impliciet zegt, dat de parkeervakken er maar raar ingedeeld zijn.

Zal allemaal best asociaal zijn, maar als ik een Ferrari had parkeerde ik hem ook zo........:D
Muddy Bandit zei:
Wat is er trouwens aso aan die motor?... ik vind het aso om de stoep zo vol te planten met klimroos, hybiscus, hortensia en oleander.:)
Die struik (geen idee wat voor een dat is) die 3 m verderop staat kun je inderdaad ook niet langs als je netjes over de stoep wilt lopen.

VRT zei:
Sinds in Antwerpen vanaf midden juni een nultolerantie geldt voor asociaal rijgedrag zijn er al ruim 12.000 GAS-boetes uitgeschreven voor foutparkeren. Dat zijn er 200 per dag. Gazet van Antwerpen heeft de cijfers kunnen inkijken.
Niet alleen de politie, maar ook parkeerwachters die een opleiding hebben gevolgd, kunnen foutparkeerders beboeten met een GAS-boete of een Gemeentelijke Administratieve Sanctie. Het gaat niet om mensen die de parkeertijd overschrijden, maar wel om zij die andere weggebruikers in gevaar brengen.

"De resultaten zijn hallucinant. Op twee maanden hebben we 12.000 mensen kunnen beboeten, waarvan 700 die gewoon op een plaats van een gehandicapte gaan staan, wat toch zeer asociaal is", zegt burgemeester Bart De Wever (N-VA, foto).

"Er zijn ook mensen bij die zwakke weggebruikers in gevaar brengen door dubbel te parkeren en fietsers de straat op te jagen. De politie heeft nu veel meer volk op de straat. Zij hebben anonieme voertuigen en anonieme motoren gekregen om vaststellingen te doen, dat maakt een heel groot verschil", voegt de burgemeester eraan toe.

Ook de GAS-boete maakt een groot verschil volgens Bart De Wever. "Het is een snel en efficiënt systeem, veel beter dan penale boetes die door het gerecht moesten worden opgevolgd. We hebben veel meer instrumenten en gebruiken die ook volop", besluit de Antwerpse burgemeester.
https://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/antwerpen/1.2426755

Ik ben geen kenner, maar 12.000 in korte tijd lijkt me wel erg veel. Rob: herkenbaar?

Ik kwam vandaag dit tegen:
21029675928_a77fcf4611_z.jpg

Dat je niet helemaal in een vak kan parkeren, nouja prima, maar dan ook nog je auto zo schuin zetten is toch wel een dikke faal in mijn ogen!

Zeer dikke faal inderdaad!

der Magistrat zei:
VRT zei:
Sinds in Antwerpen vanaf midden juni een nultolerantie geldt voor asociaal rijgedrag zijn er al ruim 12.000 GAS-boetes uitgeschreven voor foutparkeren. Dat zijn er 200 per dag. Gazet van Antwerpen heeft de cijfers kunnen inkijken.
Niet alleen de politie, maar ook parkeerwachters die een opleiding hebben gevolgd, kunnen foutparkeerders beboeten met een GAS-boete of een Gemeentelijke Administratieve Sanctie. Het gaat niet om mensen die de parkeertijd overschrijden, maar wel om zij die andere weggebruikers in gevaar brengen.

"De resultaten zijn hallucinant. Op twee maanden hebben we 12.000 mensen kunnen beboeten, waarvan 700 die gewoon op een plaats van een gehandicapte gaan staan, wat toch zeer asociaal is", zegt burgemeester Bart De Wever (N-VA, foto).

"Er zijn ook mensen bij die zwakke weggebruikers in gevaar brengen door dubbel te parkeren en fietsers de straat op te jagen. De politie heeft nu veel meer volk op de straat. Zij hebben anonieme voertuigen en anonieme motoren gekregen om vaststellingen te doen, dat maakt een heel groot verschil", voegt de burgemeester eraan toe.

Ook de GAS-boete maakt een groot verschil volgens Bart De Wever. "Het is een snel en efficiënt systeem, veel beter dan penale boetes die door het gerecht moesten worden opgevolgd. We hebben veel meer instrumenten en gebruiken die ook volop", besluit de Antwerpse burgemeester.
https://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/antwerpen/1.2426755

Ik ben geen kenner, maar 12.000 in korte tijd lijkt me wel erg veel. Rob: herkenbaar?

Zeer herkenbaar. Afgelopen weekend nog 'ruzie' gehad met iemand die het nodig vond om met z'n aanhanger voor onze 8 meter brede garagedeur te parkeren. Ik wou eruit (kon niet), iemand wou erin (kon niet) en op de eenbaansweg stond het verkeer dus ook al gauw vast. Tien minuten later kwam de bestuurder met maten en kastje terug. "Niemand is perfect" was zijn excuus...
En zo wordt het wel vaker gebagatelliseerd hier. Tweehonderd per dag valt me nog mee. Als je alles een boete zou geven dan zouden de flikken hier over een jaar in Jaguars rondrijden.

Laten we hopen dat de X5-bestuurder de plek ernaast ook huren. Anders zou ik behoorlijk not amused zijn.

21105601850_535beecd5b_c.jpg

Dus als ik naar je kom Rob, kan ik ook met de Lancia komen, die past daar wel tussen ;)

Ik kwam onderstaande Skoda tegen:

Vreemde plek om je auto neer te zetten. En zo te zien staat 'ie er ook langer dan vijf minuutjes.

Vanmiddag voor het plaatselijk verzorgingstehuis gespot: 3x scootmobiel, elk netjes midden op een parkeervak geplaatst.:)
Die dingen krijgen (lees: nemen) blijkbaar ook steeds meer rechten.

Muddy Bandit zei:
Vanmiddag voor het plaatselijk verzorgingstehuis gespot: 3x scootmobiel, elk netjes midden op een parkeervak geplaatst.:)
Die dingen krijgen (lees: nemen) blijkbaar ook steeds meer rechten.

En welk recht is dat?

Gehandicaptenvoertuigen mogen ook de rijbaan gebruiken, dus ook in een vak parkeren.

Uiteraard, maar laten we eerlijk zijn: een volledig (auto)parkeervak per scootmobiel? Beetje overdreven niet? Om het direct als asociaal te bestempelen gaat dan wellicht wat ver, maar handig is het allerminst.

Sarcast zei:
Op de stoep is ook niet alles.

In dit geval wel, er zijn naast de ingang van het gebouw namelijk ruim voldoende speciale (overdekte) parkeervakken gecreëerd voor die dingen, incl. laadvoorzieningen.
En dan laat ik die paar minuten (valide) loopafstand vanaf autoparkeerplaats tot gebouw nog even buiten beschouwing.;)

Maar ik erger mij er niet aan hoor, ik vond het alleen komisch om te zien dat die dingen daar wel op een gewone parkeerplaats geparkeerd worden terwijl elders die dingen het liefst pal voor de deur gedumpt worden.
Het had wel iets weg van de parkeerplaats zoekende automobilisten pesten, de scootmobiel werd pas zichtbaar als de auto het vak in wilde draaien.:)

Muddy Bandit zei:
Maar ik erger mij er niet aan hoor, ik vond het alleen komisch om te zien dat die dingen daar wel op een gewone parkeerplaats geparkeerd worden terwijl elders die dingen het liefst pal voor de deur gedumpt worden.
Zodat scootmobielers er niet meer langs kunnen? ;)

bmwi8.jpg

Deze komt uit het gespotte autodraadje.
Geen eigen foto dus.

Maar wie is hier de asociaal?
Degene die onterecht bij de laadpaal staat of de ladende BMW in het gras.....

Vandaag stond er een artikel in de Telegraaf over foutparkeren, er schijnt zelfs een Facebookpagina te bestaan waar je foto's van foutparkeerders kunt posten.

Verbaasd me niets. Er zijn genoeg mensen hier op het forum die foto's van foutgeparkeerde auto's maken en die op het forum zetten. Dus waarom niet op Facebook?

Twix zei:
Lijkt me duidelijk. De BMW-rijder heeft geen andere keus.
Dat heeft ie natuurlijk wel.
Gewoon in een normaal vak parkeren bijvoorbeeld en in de gaten houden wanneer het laadpaal plekje vrij komt.
Zoals hij nu staat is niet toegestaan.
Hij staat niet in een vak.

Ik moest het ff opzoeken.. (voordat ik onzin zou opschrijven) maar die i8 rijder heeft zelfs de keuze om 'dan maar niet' op te laden..

Of zou op dat moment de brandstoftank voor de 1,5 liter 3 pitter geheel droog gestaan hebben?

https://www.autokopen.nl/autonieuws/2013/augustus/34095-bmw-doet-boekje-open-over-techniek-i8

Overigens, gezien het aantal vrijliggende tegels ben ik wel blij dat de i8 rijder die keuze niet gemaakt heeft en de stekker gekoppeld heeft.(y)

i8 heeft vleugeldeuren, en die gaan niet open als hij hem in het vak zet. Achteruit erin zetten is niet handig, want laadpunt zit linksvoor.

Joël D. zei:
i8 heeft vleugeldeuren, en die gaan niet open als hij hem in het vak zet. Achteruit erin zetten is niet handig, want laadpunt zit linksvoor.

Dus het was eigenlijk noodzakelijk dat de i8 zo parkeerde, ongeacht of er wel of niet iemand in het elektrovak stond ...;)

m1mym2ub72wi_600.jpg

Joël D. zei:

En dat vleugeldeuren niet bepaald de meest handige dingen zijn op parkeerterreinen was natuurlijk nog niet bekend bij aankoop?:)

Muddy Bandit zei:
Joël D. zei:

En dat vleugeldeuren niet bepaald de meest handige dingen zijn op parkeerterreinen was natuurlijk nog niet bekend bij aankoop?:)

Zou je de auto niet met de smartphone op afstand kunnen parkeren?

Zoiets als dit?

Waarom binnen de lijntjes parkeren als het ook zo kan?

Er was plek zat, zo klein zijn de vakken ook weer niet en alle andere auto's stonden wel normaal...

Terug
Bovenaan