Aso Parkeren

Net niet binnen de lijntjes, de blauwe auto staat in het laatste parkeervak in de straat
oom agent rijd erlangs, kijkt ernaar en vindt het best, peugeotje heeft er een aantal uur gestaan

22502232993_1e7d7f238d_c.jpg

WCR zei:
Net niet binnen de lijntjes, de blauwe auto staat in het laatste parkeervak in de straat
oom agent rijd erlangs, kijkt ernaar en vindt het best, peugeotje heeft er een aantal uur gestaan

22502232993_1e7d7f238d_c.jpg

Dit begrijp ik dus niet, zo parkeren in de bocht is gewoon gevaarlijk. (vracht)auto's moeten er omheen rijden, auto's die op de hoofdweg rijden moeten onverwacht stoppen omdat er een auto in de weg staat ... :cry:

Voor mij veel kwalijker dan iemand die zijn/haar auto niet netjes recht in het vak zet.

Edit: geen alarmknipperlichten aan o.i.d.?

De auto heeft daar een x aantal uren gestaan, zonder alarmlichten o.i.d.
de achterkant staat ongeveer 2 meter uit de kant en inderdaad voor vrachtwagens is het geen pretje om dat je er echt omheen moet, (het is overigens op een industrieterrein) de bestuurder van deze auto maakt zich er al niet zo druk om hoe zijn auto staat of dat een ander er last van heeft, toen hij kwam stond er waarschijnlijk al een auto of twee voor die blauwe anders zet hij hem er strak tegenaan met het idee dat als de bumper boven de parkeerplaats staat is het goed.

politie bureau is om de hoek, ze komen meerdere keren per dag voorbij en bij deze zijn ze op 1,5 meter afstand langs gereden

Blackadder the 5th zei:
Gewoon Dirk zei:
Ter info, de Insignia kwam later pas aanrijden, de Corsa stond er toen al.

Ik heb het idee dat de bestuurder van de Isignia zich ook in zijn parkeerlot geschikt heeft door gedeeltelijk buiten het vak te parkeren.
Zou me niets verbazen als het parkeerprobleem al ergens links buiten het beeld is begonnen ... ;)

Het gaat me er ook niet om dat de Insignia (ook) scheef staat maar juist om de Corsa. Vooral omdat alle andere auto's, buiten de later gearriveerde Insignia, netjes binnen de lijntjes stonden.

Gewoon Dirk zei:
Het gaat me er ook niet om dat de Insignia (ook) scheef staat maar juist om de Corsa. Vooral omdat alle andere auto's, buiten de later gearriveerde Insignia, netjes binnen de lijntjes stonden.

Foto blijkt dan te bedriegen, het lijkt alsof de auto links naast de Isignia ook al niet netjes in het vak staat ... ;)

Ik vind in het algemeen dat de meeste parkeervakken aan de krappe kant zijn.
Als de linksparkeerder rechts in het vak en de rechtsparkeerder links in het vak parkeert,
heb je in het eigen vak vaak al te weinig ruimte om fatsoenlijk uit te stappen,
terwijl men toch keurig binnen de lijntjes parkeert ... ;)

Ik had het hier al eerder aangehaald, de overbuur die doodleuk zijn auto op de stoep onder mijn raam zet.
Nu dacht ik dat ik een oplossing had gevonden. Door mijn fiets op de stoep te zetten bleef het daar autovrij. Mensen uit de uitrit naast mijn huis konden aankomend verkeer weer zien, kinderen hoefde niet de stoep af om voorbij mijn fiets te komen, iedereen blij. Deze morgen dacht mijn overbuurman er anders over. Nadat zijn vrouw de auto op de stoep voor het huis van mijn buren had gezet is hij naar buiten gekomen om mijn fiets te verplaatsen en zijn auto door te rijden tot onder mijn raam. Op zo'n moment begint mijn bloed te koken maar gelukkig ben ik dan verstandig genoeg om binnen te blijven. Die man is niet voor rede vatbaar weet ik uit ervaring en op dat moment was ik dat ook niet. Maar ik zit er nu wel behoorlijk mee in mijn maag. Ik heb de gemeente al meerdere malen kennis gegeven over dit wangedrag maar die doen niets. De politie inschakelen lijkt me wat ver gaan maar zelf een gesprek aanknopen met die man heeft ook geen zin...

Waarom niet de politie / gemeente bellen? Ik weet niet of het gedoogd wordt dat iedereen op de stoep parkeert, maar als ik hier bel heeft de fout-parkeerder binnen no-time een boete onder zijn ruitenwisser. Dan leren ze het zo af.

Niet illegaal, maar m.i. wel aso: pal voor de deur van de supermarkt (dat is op de plek waar de schaduw van het pand een bolletje vormt op deze luchtfoto) blijven staan wachten op je vrouw/vriendin/whatever, met achter je een T-splitsing en een zebrapad en voor je de uitrit van de parkeerplaats van diezelfde supermarkt en een wegversmalling net na die uitrit.

Wat ik mij bij deze 2 foto's afvraag is, hóe krijg je het voor elkaar? o_O

En deze foto's spreken voor zich:

Als de auto van links aan is komen rijden prima mogelijk lijkt mij...

Is het aso? Volgens mij is-ie niemand tot last zo. Ziet er alleen een beetje wonderlijk uit :T

Gewoon Dirk zei:
Ik had het hier al eerder aangehaald, de overbuur die doodleuk zijn auto op de stoep onder mijn raam zet.
Nu dacht ik dat ik een oplossing had gevonden. Door mijn fiets op de stoep te zetten bleef het daar autovrij. Mensen uit de uitrit naast mijn huis konden aankomend verkeer weer zien, kinderen hoefde niet de stoep af om voorbij mijn fiets te komen, iedereen blij. Deze morgen dacht mijn overbuurman er anders over. Nadat zijn vrouw de auto op de stoep voor het huis van mijn buren had gezet is hij naar buiten gekomen om mijn fiets te verplaatsen en zijn auto door te rijden tot onder mijn raam. Op zo'n moment begint mijn bloed te koken maar gelukkig ben ik dan verstandig genoeg om binnen te blijven. Die man is niet voor rede vatbaar weet ik uit ervaring en op dat moment was ik dat ook niet. Maar ik zit er nu wel behoorlijk mee in mijn maag. Ik heb de gemeente al meerdere malen kennis gegeven over dit wangedrag maar die doen niets. De politie inschakelen lijkt me wat ver gaan maar zelf een gesprek aanknopen met die man heeft ook geen zin...

Er al eens over nagedacht om "per ongeluk" even een pot verf of een bloempot uit het raam te laten vallen?... in dat soort gevallen kan ik ook knap "onhandig" zijn.:)
Nooit mee in de maag gaan zitten, gelijk een oer-instinct volgen is veel beter voor je bloeddruk.

Muddy Bandit zei:
Gewoon Dirk zei:

Er al eens over nagedacht om "per ongeluk" even een pot verf of een bloempot uit het raam te laten vallen?... in dat soort gevallen kan ik ook knap "onhandig" zijn.:)
Nooit mee in de maag gaan zitten, gelijk een oer-instinct volgen is veel beter voor je bloeddruk.

Goede tip, door hetzelfde soort gedrag aan te nemen als de overbuurman zal het vast niet escaleren. (n)

Gewoon Dirk zei:
Die man is niet voor rede vatbaar weet ik uit ervaring en op dat moment was ik dat ook niet. Maar ik zit er nu wel behoorlijk mee in mijn maag. Ik heb de gemeente al meerdere malen kennis gegeven over dit wangedrag maar die doen niets. De politie inschakelen lijkt me wat ver gaan maar zelf een gesprek aanknopen met die man heeft ook geen zin...

Vraag eens aan de buurman en de aan de gemeente of ze mee willen doen met een uitzending van "De rijdende rechter".
Misschien hebben ze dan wel interesse/willen actie ondernemen ...;)

Je kan best de politie bellen, daar zijn ze toch voor. Overwin die schroom dus maar gewoon.
Het is ook niet gezond voor jou om je te moeten ergeren aan die kwast. Daar ga je zo weer een paar maanden eerder aan dood.
Als er iemand in een rolstoel langs wil kan dat ook niet, dankzij die holbewoner.
De kop indrukken, dit soort gedrag.

Rob0032 zei:
Volgens mij heeft Dirk wél fatsoen.

... maar z'n buurman blijkbaar niet.
Ik lees uit Dirk z'n reactie dat die buurman niet voor rede vatbaar is, dus blijkbaar heeft Dirk de fatsoenlijke benaderingswijze al tevergeefs geprobeerd... en als dat niet werkt dan moet je dus maar gewoon accepteren dat zo'n iemand overlast blijft veroorzaken?
Dat buurmannetje maakt gewoon dankbaar misbruik van de angst die een ander blijkbaar voor hem heeft, dan wordt het hoog tijd om je tanden eens even te laten zien om de grens van wat je nog accepteert duidelijk te stellen.

Muddy Bandit zei:
Rob0032 zei:

Ik lees uit Dirk z'n reactie dat die buurman niet voor rede vatbaar is, dus blijkbaar heeft Dirk de fatsoenlijke benaderingswijze al tevergeefs geprobeerd... en als dat niet werkt dan moet je dus maar gewoon accepteren dat zo'n iemand overlast blijft veroorzaken?
Dat buurmannetje maakt gewoon dankbaar misbruik van de angst die een ander blijkbaar voor hem heeft, dan wordt het hoog tijd om je tanden eens even te laten zien om de grens van wat je nog accepteert duidelijk te stellen.

Van angst is geen sprake, een gesprek met die man ontaard echter (bijna) altijd in een hoop loos gebulder, kost een hoop moeite en daar heb ik geen zin in.
Dat wil niet zeggen dat ik het daar bij laat zitten, daarom dat ik hier om advies vraag. Gelukkig komen er ook een aantal bruikbare tips voorbij want met de door jou voorgestelde oog om oog, tand om tand aanpak zorgt er mijns inziens alleen maar voor dat de situatie verder escaleert en daar heb ik écht geen zin in.

Gewoon Dirk zei:
Van angst is geen sprake, een gesprek met die man ontaard echter (bijna) altijd in een hoop loos gebulder, kost een hoop moeite en daar heb ik geen zin in.
Dat wil niet zeggen dat ik het daar bij laat zitten, daarom dat ik hier om advies vraag. Gelukkig komen er ook een aantal bruikbare tips voorbij want met de door jou voorgestelde oog om oog, tand om tand aanpak zorgt er mijns inziens alleen maar voor dat de situatie verder escaleert en daar heb ik écht geen zin in.

No problem, ieder is vrij om z'n eigen richting te volgen waar die zich goed bij voelt.

Ik woon al 48 jaar in volksbuurtjes (met veel plezier trouwens) waar dat soort situaties met enige regelmaat voorkomen, de ervaring heeft mij wel geleerd dat je de grote schreeuwers totaal geen kans moet geven en gelijk stevig aan moet pakken om je grens even zeer duidelijk te maken.
De officiële wegen bewandelen leidt bij dat soort volk veelal alleen maar tot verdere pesterijen en treitergedrag waar de instanties toch geen grip op krijgen, en dan blijf je dus de dupe.
Vandaar ook mijn wat je noemt "oog om oog, tand om tand" tip, al zal ik het eerder de "opvoedkundige schop onder de reet" tip noemen... het betreffende persoontje moet gewoon even goed ervaren dat z'n auto niet bepaald veilig staat tegen jou voorgevel.

braadslee zei:

Ah, het altijd mooie Bloemenkwartier @ Hilversum! Er is hier al weinig plek, dus je leert gauw parkeren zou je denken o_O

Je kind even afzetten en je auto zo parkeren, tsja dat gebeurt weleens. Maar na 2,5 uur stond 'ie er nog steeds....

22985272410_bc0b3edbbe_c.jpg

The SLB zei:
braadslee zei:

Ah, het altijd mooie Bloemenkwartier @ Hilversum! Er is hier al weinig plek, dus je leert gauw parkeren zou je denken o_O

Weinig plek?
Ik heb nog nooit problemen gehad met parkeren, is er geen plek aan het begin van de straat dan is er wel plek aan het eind van de straat, en anders heb je de parkeerplaatsen achter het speeltuintje nog (Stuk of 12) En anders de straat erachter (Leliestraat) Is ook altijd wel plek.
Dan parkeer ik in ieder geval altijd in een straal van 100 meter van m`n huis :)

Misschien was het een medewerker van daar, en de auto's die er voor staan zijn van collega's? Dan scheelt het toch weer plek en blokkeert hij/zij de stoep ook niet.

The SLB zei:
Misschien was het een medewerker van daar, en de auto's die er voor staan zijn van collega's? Dan scheelt het toch weer plek en blokkeert hij/zij de stoep ook niet.

Collega's of niet, iemand die zo parkeert mag als ik diegene z`n baas was in vervolg met de bus naar z`n werk.

braadslee zei:
The SLB zei:

Collega's of niet, iemand die zo parkeert mag als ik diegene z`n baas was in vervolg met de bus naar z`n werk.

Waarom?... met een bus zal diegene nog veel meer geparkeerde auto's blokkeren.:)
Maar zonder gekheid, dat soort parkeren zie ik hier bij bedrijven ook wel eens... lijkt me eerder een gevalletje van goed onderling overleg om (klanten)parkeerplaatsen vrij te houden.

@PM zei:
Als de auto van links aan is komen rijden prima mogelijk lijkt mij...

Is het aso? Volgens mij is-ie niemand tot last zo. Ziet er alleen een beetje wonderlijk uit :T

Nou, omdat het een kleine auto is valt het nog mee. Was het een Clio of een Megane... dat ga je echt naar last veroorzaken toe.

Muddy Bandit zei:
braadslee zei:
The SLB zei:

Waarom?... met een bus zal diegene nog veel meer geparkeerde auto's blokkeren.:)
Maar zonder gekheid, dat soort parkeren zie ik hier bij bedrijven ook wel eens... lijkt me eerder een gevalletje van goed onderling overleg om (klanten)parkeerplaatsen vrij te houden.

Inderdaad, als je 't even overlegt met je collega's dan ist toch prima? Gebeurt op wel meer plekken waar weinig parkeerplek is. Dit hindert niemand (y). (Als het zo is).

Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat niet gezien heeft. Maar ergens van uit gaan moeten we natuurlijk nooit doen :D

Ja geen idee hoe het zit. Dit is voor een school en in de omgeving is echt veel parkeerruimte, dus daaraan zal het niet liggen. Diegenen die asociaal parkeren zien het vaak onbewust wel, maar doen er niet zo veel mee. We zullen het nooit weten.

Vaak een gevalletje van egoïsme en soms onwetendheid, maar merendeel gooit die auto neer en zal het een worst zijn of die andere nu wel of niet in zijn/haar auto kan komen en of uit/in kan parkeren.
Aanspreken kun je in ieder geval altijd proberen maar mijn ervaring is toch wel dat diegene je dan staat aan te kijken of ze een spookverhaal horen, of met de houding "so what".

Ik ben in de overtuiging dat het onbewust gedrag is, voortkomend uit nonchalance. Zojuist werd ik voor het station aangesproken door een geparkeerde automobilist, die met z'n voorwielen in een perkje je stond. Zo'n vierkante meter waar normaal een boom in staat, in het verlengde van een parkeervak en met lage randen. Ik wees hem de weg en wees 'm erop. "oh oke" kwam er alleen maar uit...

.. dus eigenlijk een stukje zand waar je zonder problemen overheen kan rijden?
Tja, dan zou ik ook niet echt moeilijk doen.. zeker niet als ik op zoek ben naar de juiste weg.

Gewoon Dirk zei:
Muddy Bandit zei:
Rob0032 zei:

Fiets stallen was een goede oplossing nu nog een muuranker en een stukje ketting.:D
https://www.google.nl/search?sclient=tablet-gws&client=safari&channel=ipad_bm&site=&source=hp&q=muurbeugel+voor+fiets&oq=muurbeugel+voo&gs_l=tablet-gws.1.2.0l3.6691.18276.0.21464.14.8.0.6.6.0.108.646.7j1.8.0....0...1c.1.64.tablet-gws..0.14.694.fGOppUhGxJo#channel=ipad_bm&q=muuranker+fiets&imgdii=9r3-R5mkCTqZZM%3A%3BfuBBvvbk8507JM%3A%3BfuBBvvbk8507JM%3A&imgrc=fuBBvvbk8507JM%3A
search

Misschien dat je je foto kunt verkleinen naar 800*600 pixels? Dan is de Audi, waar het immers om gaat, ook te zien voor Firefox-gebruikers. Waarvoor dank!

Durashift zei:
.. dus eigenlijk een stukje zand waar je zonder problemen overheen kan rijden?
Tja, dan zou ik ook niet echt moeilijk doen.. zeker niet als ik op zoek ben naar de juiste weg.

Met opstaande rand ja. Ik vond de nonchalance tamelijk stuitend.

Nog eentje van vanmorgen. Gezien de natte weg eronder, zal de Juke er niet heel lang hebben gestaan. Maar toch. En ja, hij staat echt midden op de rijbaan. Als er iemand staat voorgesorteerd voor linksaf of rechtdoor, dan zou er dus niemand langs kunnen...

23036539069_8976259d76_c.jpg

stoterstangen90 zei:
Maar is er een parkeerverbod?
Het laatste stuk van het voorsorteervak is gemarkeerd met een doorgetrokken witte streep; daar mag je alleen naast parkeren als er meer dan 3 meter overblijft. En - ten overvloede - is de trottoirband geel. Okee, geel geweest... ;-)

En verderop zijn parkeervakken aangeduid, en een deel was nog vrij. Waar zou het idee van 'domme Belgen' toch vandaan komen?

Rob0032 zei:
Waar zou het idee van 'domme Belgen' toch vandaan komen?

Volgens mij uit algemene vooroordelen i.c.m. het feit dat men graag veroordeelt... zegt meestal ook meer over diegene die zo'n uitspraak doet als over diegene waar het aan gericht is.

Terug
Bovenaan