Aso Parkeren

Rob0032 zei:
Misschien dat je je foto kunt verkleinen naar 800*600 pixels? Dan is de Audi, waar het immers om gaat, ook te zien voor Firefox-gebruikers. Waarvoor dank!

Durashift zei:
.. dus eigenlijk een stukje zand waar je zonder problemen overheen kan rijden?
Tja, dan zou ik ook niet echt moeilijk doen.. zeker niet als ik op zoek ben naar de juiste weg.

Met opstaande rand ja. Ik vond de nonchalance tamelijk stuitend.

Nog eentje van vanmorgen. Gezien de natte weg eronder, zal de Juke er niet heel lang hebben gestaan. Maar toch. En ja, hij staat echt midden op de rijbaan. Als er iemand staat voorgesorteerd voor linksaf of rechtdoor, dan zou er dus niemand langs kunnen...

23036539069_8976259d76_c.jpg

Er zit een verborgen boodschap in de kentekenplaat.....en dan neem jij alleen een foto. Ik gok een ontvoering.

Met de huidige dreiging en aanwezigheid van blauw en groen op straat zal die hulpkreet ongetwijfeld zeer snel gehoord worden! :D

Geen idee, zo trof ik 'm aan. Normaal kan het daar wel druk zijn, aangezien het voor een school is. Maar nu in de vakantie... Bovendien is er een hele wijk naast, met meer dan genoeg ruimte. Ik snapte het ook echt niet.

Lycan_Capri (TSC) zei:
Dan blijft mijn vraag alsnog onveranderd staan
Hoe kun je het in je hersenpannetje halen om je Deawoo zo neer te knallen

Als ex-Daewoorijder moet ik je het antwoord schuldig blijven, maar wellicht dat de bestuurder van deze Chevrolet het wel weet. :LOL:

Rob0032 zei:
Geen idee, zo trof ik 'm aan. Normaal kan het daar wel druk zijn, aangezien het voor een school is. Maar nu in de vakantie... Bovendien is er een hele wijk naast, met meer dan genoeg ruimte. Ik snapte het ook echt niet.

Dat is helaas voor hele volksstammen geen argument, stel je voor dat je vijftig meter moet lopen...:rolleyes:

Lycan_Capri (TSC) zei:

Heel simpel, als het hersenpannetje leeg is dan resteert slechts het instinctief handelen.:)

der Magistrat zei:
Lycan_Capri (TSC) zei:

Als ex-Daewoorijder moet ik je het antwoord schuldig blijven, maar wellicht dat de bestuurder van deze Chevrolet het wel weet. :LOL:

Dat zeg ik Deawoo (een Chevrolet-kruis op een grille plakken maakt nog niet echt dat het een Chevrolet is :LOL: )

Muddy Bandit zei:
Lycan_Capri (TSC) zei:

Heel simpel, als het hersenpannetje leeg is dan resteert slechts het instinctief handelen.:)

Als het zo leeg is vind ik het knap dat het ooit het roze pasje heeft behaalt :)

Boppie zei:
Lycan_Capri (TSC) zei:
1 vraag, hoe krijg je dat in f*cksnaam voor elkaar?

Gasgeven en sturen :cool:.

Te gemakkelijk :T

arosa zei:
71F7EBF1-009F-4507-84DD-2F69E052E60D.jpg

Dit zijn echt enorm grote vakken. Een camper kan hier nog ruim in staan. o_O

Ruimtelijk inzicht van een ananas. Die smart krijg je er horizontaal nog zo in dat er een auto normaal naast kan staan:eek:

Sowieso merk ik de laatste jaren dat het aso niveau qua parkeren. Hoe nieuwe en duurder de auto is hoe hoger die kans dat die hem even dik op of over de parkeerlijn van een ander vak zat. Bang voor parkeerdeukjes.

Wat ik mijn eigenlijk afvraag, is het nog steeds zo dat elke gemeente/parkeergarage een formaat aanhoud van 30 jaar terug. Als zouden ze de parkeervakken 10 a 15cm groter maken heb je dus 20-30cm meer ruimte om je deur te kunnen openen. Al zullen nog steeds er tokkies bij zitten die dit soort praktijken als hierboven zullen blijven aanhouden.

Dan denk ik aan weemoed terug aan mijn Daihatsu Cuore 1.47cm breed en dan lekker strak ertegenaan met de passagierskant.:)

Goed gezegd, KadettRT! De eigenaar van die Smart zal ook wel weer zo'n rijke stinkerd zijn. Allemaal tuig!

De rijke mensen hier hebben een eigen oprit, de arme mensen zoals ik moeten hem langs de weg of op die parkeerplaats neerzetten.

Niet iedere 5jr wordt een parkeerplaats vernieuwd.
Maar de huidige richtlijn is, dacht ik, 2.5m breed en 5m lang voor gestoken parkeren. Voor fileparkeren is het 2m breed en 6m lang

KadettRT zei:
Sowieso merk ik de laatste jaren dat het aso niveau qua parkeren. Hoe nieuwe en duurder de auto is hoe hoger die kans dat die hem even dik op of over de parkeerlijn van een ander vak zat. Bang voor parkeerdeukjes.

Wat ik mijn eigenlijk afvraag, is het nog steeds zo dat elke gemeente/parkeergarage een formaat aanhoud van 30 jaar terug. Als zouden ze de parkeervakken 10 a 15cm groter maken heb je dus 20-30cm meer ruimte om je deur te kunnen openen. Al zullen nog steeds er tokkies bij zitten die dit soort praktijken als hierboven zullen blijven aanhouden.

Dan denk ik aan weemoed terug aan mijn Daihatsu Cuore 1.47cm breed en dan lekker strak ertegenaan met de passagierskant.:)
Zoiets bedoel je?:T
111ht87.jpg

Was btw ook deels noodzaak, want de enige nog vrije plek op de hele parkeerplaats!

En nu maar hopen dat de leon bestuurder geen afdruk achterlaat omdat hij gefrusteerd is.:cool:

Zelf zou ik het ook doen met een oude auto maar met mijn 11 maanden oude GTi zou ik het niet aandurven.
Zelf vind ik ook dat daar bekeuringen voor uitgeschreven mogen worden.

Op de parkeerplaats bij het winkelcentrum ben je verplicht een parkeerschijf te gebruiken, (die heb ik dan ook) want er wordt op gecontroleerd
Maar als ik zie hoeveel auto's meer als 1 vak nodig hebben kunnen ze daar ook rijk van worden.

Hij staat er vaker zo op te laden, best aso eigenlijk. Waarom niet op de plek ernaast die daar speciaal voor gereserveerd is?

BFwqR2E.jpg

Misschien was de plek bezet. Kan je eigenlijk een bekeuring krijgen als je je auto op een plek zet voor oplaadbare wagens?

Zoals ik al zei, hij staat er vaker. En nee, niet bezet die plek wordt zelden gebruikt.

Ja dat is een R397e a 90 euro omdat je niet op de aangegeven wijze parkeert.

Sarcast zei:
Zoals ik al zei, hij staat er vaker. En nee, niet bezet die plek wordt zelden gebruikt.

Ja dat is een R397e a 90 euro omdat je niet op de aangegeven wijze parkeert.

Want als je staat te laden parkeer je niet?
Oh, en als ie aan het stekkertje zit, is ie dan altijd aan het laden?

Maar hij staat dus met een elektrisch oplaadbare auto op een normale plek toch te laden. Nee, dat is heel asociaal. Nu blijven er te weinig plekken over voor de gewone parkeerders.

Wat vind je eigenlijk van invalidenkaarthouders die op een normale plek geparkeerd staan? Die zijn eigenlijk ook heel asociaal bezig!

arosa zei:
71F7EBF1-009F-4507-84DD-2F69E052E60D.jpg

Dit zijn echt enorm grote vakken. Een camper kan hier nog ruim in staan. o_O

Wel geinig om te zien dit.
Wat mij opvalt is dat het vaak kleine autootjes zo parkeren (ook bij fileparkeren). Eigenlijk moet je hier alleen maar medelijden mee hebben.
Btw: ik parkeer dan mijn auto doelbewust heel dicht er tegenaan. Wat doen jullie en spreken jullie zo iemand aan als je diegene ziet?

Ze parkeren alle 4 bar slecht maar die Slopel spant in mijn ogen toch wel de kroon. Die ... heeft geen eens een poging ondernomen om te parkeren

Lycan_Capri (TSC) zei:
Ze parkeren alle 4 bar slecht maar die Slopel spant in mijn ogen toch wel de kroon. Die ... heeft geen eens een poging ondernomen om te parkeren

Een in de categorie "als ik het doe, dan doe ik het goed".

Nu moet ik zeggen dat die vakjes ook niet de grootste zijn. Ik durf te zeggen dat ik zelf bovengemiddeld soepel parkeer, maar een beetje bestuurder moet het eigenlijk wel beter kunnen dan die vier van Timo...

Is dat een parkeergarage of een bromfietsstalling?... op zulke postzegelvakjes doe ik ook absoluut geen moeite om 4 wielen binnen de lijnen te houden, dan kun je niet eens in- of uitstappen.

stoterstangen90 zei:
Maar hij staat dus met een elektrisch oplaadbare auto op een normale plek toch te laden. Nee, dat is heel asociaal. Nu blijven er te weinig plekken over voor de gewone parkeerders.
Ja, precies.

stoterstangen90 zei:
Wat vind je eigenlijk van invalidenkaarthouders die op een normale plek geparkeerd staan? Die zijn eigenlijk ook heel asociaal bezig!
Als dat dichter bij hun bestemming is begrijp ik dat wel.

Sarcast zei:
stoterstangen90 zei:
Ja, precies.

stoterstangen90 zei:
Als dat dichter bij hun bestemming is begrijp ik dat wel.
Ik vind dat dus precies hetzelfde.
Dichter bij de bestemming of niet. Dat doet helemaal niet terzake.

De electrowagen kan ook op de plek staan die daar speciaal voor bedoeld is, in plaats daarvan neemt hij een plek die voor anderen ook toegestaan is.
Hij mag het, natuurlijk. Maar waarom? Om de laadplek vrij te houden voor andere electros? Zijn die zoveel beter dan normale wagens? Ze krijgen al speciale plekken, moet er dan naast die plekken ook nog "gereserveerd" worden door die subgroep?

Een gehandicapte die zijn wagen naast 5 lege gehandicaptenplekken zet op het enige plekje dat nog vrij is voor de valide personen is ook een lul ja.

Tanken doe je zelf ook met de tankdop aan de juiste kant van de pomp, de één gaat links van de pomp staan en de ander rechts.
Bij deze laadpaal staat dat bord gewoon verkeerd of er ontbreekt een onderbord met 2 pijlen, dus eventjes doorgeven aan de betreffende gemeente en dan gaat het vast wel goed komen.;)

Muddy Bandit zei:
Tanken doe je zelf ook met de tankdop aan de juiste kant van de pomp, de één gaat links van de pomp staan en de ander rechts.
Ik keer de auto. Geweldige blikken van de rij die staat te wachten tot de 'goede' pomp vrij is.

Bij deze laadpaal staat dat bord gewoon verkeerd of er ontbreekt een onderbord met 2 pijlen
Nee, die tweede komt er pas als de bezetting van de paal dat kan onderbouwen.

:D

Toen ik het bij een tankstation langs de A15 deed drukte de kassière me op het hart toch vooral niet in die richting weg te rijden.
"Oh, ja bedankt hoor..." :rolleyes:

Als je je daar al druk om kunt maken dan parkeer je je auto toch gewoon een weekje op die plek als dat zwarte hok even weg is?
Ik kan er geen probleem in zien als iemand daar staat te laden/parkeren, maar als je het wel als probleem ervaart dan moet je er ook maar wat voor over hebben om een duidelijk signaal af te geven.;)

Sarcast zei:
Muddy Bandit zei:
Ik keer de auto. Geweldige blikken van de rij die staat te wachten tot de 'goede' pomp vrij is.

Geweldige blikken.... of misschien toch meewarige blikken?:rolleyes:

Muddy Bandit zei:
Voor personenauto's wel, maar met een busje valt het soms aardig tegen.;)

Afhankelijk van hoe creatief je bent. Je kan hem ook door de ramen steken... :rolleyes:

Maar serieus, ik sta meestal in de rij. Zoveel langer duur het meestal ook niet. Ik tank in iedergeval meestal op de terugweg, heb ik ook geen haast.

Terug
Bovenaan