AutoWeek forum feedback topic

Jan Renting

Administrator

Forumleiding
Het nieuwe forum is er!

Na een ontwikkeltijd van bijna een half jaar kunnen we jullie het nieuwe AutoWeek Forum presenteren.

We zijn de komende uren en dagen nog een paar zaken aan het rechtzetten, dus het kan zijn dat er nog een paar onhebbelijkheden in zitten. We horen graag je mening in dit feedback-topic. Onze IT-collega’s lezen mee.

Mocht je nog storende zaken tegenkomen, laat het hier weten. We doen ons best om eventuele problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Ook andere feedback, zoals suggesties voor verbeteringen of gewenste features zijn van harte welkom.

Wat ziet er er mooi uit! Ik moet even wennen, mijn weg vinden in alles. Maar het is zo te zien een hele mooie stap vooruit. Ik zag dat mijn bookmark "recente berichten" niet meer werkt, nouja dat is prima natuurlijk.
Mooi dat ik tijdens het aanmaken van dit bericht een melding kreeg dat er een nieuw bericht geplaatst is. Daarnaast ook heel fijn om te zijn, dat (en dan spreek ik even voor mezelf) alles van "mijn auto" topic is geplaatst en dat er geen oude en waardevolle mooie posts zijn verdwenen, bedankt hiervoor!

Bedankt voor deze mooie update, nee correctie voor dit mooie nieuwe forum!
@RobertS86 bedankt , je hebt mijn PB gelezen en mijn naam weer aankunnen passen! SUPER-fijn, zeker tijdens deze hectiek!

Laatst bewerkt:
Knap gedaan deze mirgratie, mooi dat de oude berichten etc. zijn overgezet. Het zal even wennen zijn hoe het nieuwe forum werkt.

Eerste ervaring is positief!

Wat ik altijd gemist heb op het oude forum is een goede zoekfunctie, om een topic te vinden. Soms al wat een ouder topic. Bij Mijn Auto moet je soms 5 pagina's terug scrollen in de hoop te vinden wat ik zoek.

Komt er een dergelijke zoekfunctie of zie ik m over het hoofd?

Daar gaan we, ben benieuwd Jan en Robert! Ik zie dat we de profielfoto's moeten updaten voor een mooie kwaliteit.

Het is even wennen na al die jaren, maar mijn eerste indruk is dat dit zeker een verbetering is!

Daar gaan we, ben benieuwd Jan en Robert! Ik zie dat we de profielfoto's moeten updaten voor een mooie kwaliteit.

Ik neem aan dat we nu dus profielfoto's in een hogere kwaliteit kunnen gaan gebruiken? De overgezette oude zijn nu inderdaad wel erg lowres.

Ik heb een foto in hogere resolutie geüploadet, maar voor de profielfoto maakt dat zo te zien geen enkel verschil.

Ja inderdaad, ik heb ook met een andere profielfoto geëxperimenteerd, maar dat zet geen zoden aan de dijk.

Overigens is het aantal forumreacties in ieders profiel weer bij nul begonnen. Geen idee of daar iets aan te doen is; zo niet is dat niet het einde van de wereld, maar ik meld het maar even. :)

Eerste ervaring is positief!

Wat ik altijd gemist heb op het oude forum is een goede zoekfunctie, om een topic te vinden. Soms al wat een ouder topic. Bij Mijn Auto moet je soms 5 pagina's terug scrollen in de hoop te vinden wat ik zoek.

Komt er een dergelijke zoekfunctie of zie ik m over het hoofd?

Hij is er zeker, maar nog wel een beetje (te goed?) verstopt ;) Zie onderstaand hoe je deze, en tevens je priveberichten, kan vinden. Dit kunnen we uiteraard nog meer naar voren halen.

vVcFDyI.png

Ziet er prima uit zo, even wennen maar dat komt vast goed. In elk geval tot zover geen problemen meer met inloggen en zulks, top!

Het ziet er prima uit en is vooral veel sneller, vooralsnog lijkt 't een geslaagde migratie! (y)

Ziet er goed uit hoor. (y) Ik mis wel Actieve Topics. Ik vind deze lijst nogal onduidelijk:

Wat is er nieuw
Nieuwe berichten (wat is het verschil met "wat is er nieuw"?)
Nieuwe profiel berichten (wat is dat? En profielberichten is een samengesteld woord)
Jouw nieuwsfeed
Laatste bijdragen (staat bv nu bovenaan dat ik een waardering heb gegeven aan Jan en de tweede is bericht van Wendy om 11:38 terwijl er meer nieuwe reacties op het forum zijn)

Als ik via mobiel naar "nieuwe berichten" ga en op bovenste klik dan gaat ie naar de allereerste post ipv de laatste post. Inloggen via mobiel lukt overigens nog steeds niet :(

• Leuk
Waarderingen: MWH
En zou graag MCW weer willen gebruiken :D Kwestie van dat oude, geblokkeerd profiel in zijn geheel verwijderen, dan kan ik op dit huidig profiel de nickname wijzigen.

Bericht wijzigen kan al snel niet meer, zie ik?

Zoekmachine geprobeerd. Bij "Alles doorzoeken" gebeurt er niks. "Zoek onderwerpen" wel, maar als ik op "GLC" zoek en 'zoek alleen in titels' aan vink dan krijg ik gewoon alle laatste berichten te zien van het forum. Niets met GLC in de titel. Ook zie ik de overzicht-topics bij Nieuwe Auto's en Scoops niet meer :(

Laatst bewerkt:
Foto's plaatsen vind ik ook niet fijner, je ziet gelijk de afbeelding voor je bericht verzonden hebt waardoor je in je bericht soms moet scrollen. Ook staat er klik voor opties maar zijn geen opties te zien.

Zoekmachine geprobeerd. Bij "Alles doorzoeken" gebeurt er niks. "Zoek onderwerpen" wel, maar als ik op "GLC" zoek en 'zoek alleen in titels' aan vink dan krijg ik gewoon alle laatste berichten te zien van het forum. Niets met GLC in de titel. Ook zie ik de overzicht-topics bij Nieuwe Auto's en Scoops niet meer :(

Die overzichtstopics zijn er nog wel, maar zijn niet meer vastgezet. Die topics bungelen nu onderaan in de betreffende subfora.

Dus een verzoek aan Jan, Robert & IT-collega's is dus om in ieder geval de volgende topics weer sticky te maken:

Ik weet niet precies welke topics 'sticky' waren in de andere rubrieken.

Ah.. bij scoops had je ook nog impressie-topic als sticky maar die werd nauwelijks meer gebruikt.

Als ik inlog met mijn normale gegevens, kan ik niet op het forum komen, krijg dan een foutmelding. Gebruikersnaam: vertmaori. Dat is gekoppeld aan mijn DPG-account. Met dit parallelle account lukt het wel. Cookies al verwijderd.

Als ik op de FP op mijn eigen profiel klik zie ik mijn reviews niet (ook geprobeerd met een aantal andere forummers).
Als ik op het forum op mijn profiel klik, zie ik enkel mijn 4 laatste reviews (de meest recente) terwijl ik er 7 heb geschreven.
Als ik in mijn account bij "Mijn Autos/Reviews" kijk, zie ik ze wel nog alle 7 staan.

Zou leuk zijn moesten ze weer allemaal zichtbaar zijn!

En zou graag MCW weer willen gebruiken :D Kwestie van dat oude, geblokkeerd profiel in zijn geheel verwijderen, dan kan ik op dit huidig profiel de nickname wijzigen.
Ik wou net zeggen, Robert een berichtje sturen, maar het is al opgelost
@RobertS86 , fijn dat je meekijkt EN dingen oppakt regelt meteen!

Die overzichtstopics zijn er nog wel, maar zijn niet meer vastgezet. Die topics bungelen nu onderaan in de betreffende subfora.

Dus een verzoek aan Jan, Robert & IT-collega's is dus om in ieder geval de volgende topics weer sticky te maken:

Ik weet niet precies welke topics 'sticky' waren in de andere rubrieken.
Alle 'voorheen' sticky topics zijn weer sticky. Ook een aantal andere zaken zijn al hersteld. O.a. de poll-feature is vanmiddag geactiveerd binnen een aantal fora.
We hebben nog een paar issues open staan, waaronder:
  • Resolutie avatars hoger
  • Mailnotificaties komen nog niet in mailbox
Dat hopen we binnen een paar dagen opgelost te hebben.

Ben benieuwd hoe het allemaal werkt. Op het eerste gezicht vind ik het er wel veel rommeliger uitzien dan de huisstijl die al die jaren werd toegepast. Kwestie van wennen natuurlijk. Vooral de keuze voor blauwe letters vind ik vreemd.

Ik benoemde het al; het plaatsen van foto's vind ik echt irritant. Zeker als je ook nog je post wilt kopiëren voor een ander forum. Dat kan gewoon niet omdat je de url's niet meer ziet. Dan moet je dubbel zoveel werk doen. Het nut van "Bekijk" snap ik dan ook niet als je toch al direct ziet hoe het geplaatst gaat worden.

• Leuk
Oei, dat is onhandig als je een OP/titel wil wijzigen.

@redactie: Is dit iets wat nog terugkomt? Is zeker bij de Mijn Auto-topics een veelgebruikte functie.

• Leuk
Oei, dat is onhandig als je een OP/titel wil wijzigen.

"De termijn waarin dit bericht bewerkt kan worden (10 minutes) is afgelopen." :censored: Een nieuw forum is altijd even wennen maar dat is meestal qua looks. Nu is het ala VW; iets ergonomisch goed werkt is gebruiksonvriendelijker geworden.

Aha. Het knopje om te volgen zit bovenaan met een vakje om aan te vinken. Maar komen er dan ook mailtjes binnen?

En meteen maar een nieuwe profielfoto geplaatst.

Wat ik nog mis is dat je bovenaan een pagina ook de navigatie hebt. Dus de pijltjes om terug of vooruit naar een andere pagina van een topic te kunnen. Nu alleen onderaan.

Ik moet nogal wennen aan de nieuwe layout en een aantal functies die op een andere plek zitten. Zo heb ik lang moeten zoeken naar mijn priveberichten (dacht dat die verwijderd waren) En wat anderen al aangeven zie ik graag dat als ik een topic open dat je meteen naar het laatste bericht gaat en niet naar de beginpost. En het is inderdaad handig dat je je berichten ten alle tijde kunt wijzigen.

Wat ik heel tof vind is dat er blijkbaar naar mijn krtitiek is geluisterd en dat de knutselhoek passé is en een nieuwe naam heeft die m.i. meer recht doet aan de inhoud.(y) Helaas is er nog nauwelijks activiteit en ook ik heb eind vorig jaar min of meer besloten om af te haken maar misschien kom ik daar toch nog op terug. Ik zal in elk geval nadenken over een andere opzet en indeling van mijn topics, mocht ik een doorstart maken... Maar wie weet dat dit nieuwe forum (én de nieuwe naam) ook weer nieuwe bezoekers aantrekt!

2 van de 3 stickytopics kunnen wat mij betreft worden losgelaten en afglijden naar het forumarchief. Bij het Uitleg- & vragentopic Knutselhoek (deel III) is de laatste post van aug 4, 2014 en er staan heel veel dode linkjes van sites die al lang niet meer bestaan. Ik denk ook niet dat er ooit nog een deel V komt.. In het Wedstrijdfoto aanvragen & Scorebord is al bijna 6 jaar niet meer gepost en de wedstrijden zijn zowieso al heel lang geleden gestopt. Het Verzoekentopic deel 3 wordt nog wel af en toe bezocht.

Ik ben al met al wel positief en vind het vooral fijn dat er geluisterd wordt en dat er ook wat met de tips en de kritiek wordt gedaan!(y)

Overigens is het aantal forumreacties in ieders profiel weer bij nul begonnen. Geen idee of daar iets aan te doen is; zo niet is dat niet het einde van de wereld, maar ik meld het maar even. :)
hmmm, het lijkt erop dat het nieuwe forum de oude posts niet herkent ofzo. Want als ik de zoekfunctie gebruik en ik zoekop mijn eigen naam, dan zie ik alleen de posts sinds het nieuwe forum. Hij vindt niet de oude posts onder dezelfde naam en zelfde account.

En dan koppelt hij die posts dus ook niet aan mijn naam, daarom iedereen op 0 posts??

Klopt het dat het mogelijk is je eigen bericht een 'duimpje omhoog, want leuk' te geven? Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Hartelijk dank voor jullie harde werk in de afgelopen tijd om het forummen weer tot een succes te maken. Zoals sommigen al zeggen is het even wennen en de weg vinden hier, maar komt vast goed. Ik zie alleen dat ik het Citybug-topic niet meer kan openen welke ik destijds gestart ben. Kunnen jullie dat nog oplossen?

Zie ik nu goed dat ook als je op pag. 1 van een topic met meer pagina's landt, onderaan toch het venster staat om een bijdrage te schrijven? Dan ga je mogelijk iets schrijven wat iemand vlak daarvoor ook heeft toegevoegd, maar dat zie je niet omdat je niet op de laatste pagina staat. Misschien moet alleen op de laatste pagina een 'nieuwe post' mogelijk zijn, zoals voorheen?

Er zijn inderdaad nog wel wat schoonheidsfoutjes die vast wel kunnen worden opgelost.

Inderdaad zou er de mogelijkheid moeten zijn om tot in de oneindigheid berichten te kunnen wijzigen; dus ook om als topicstarter topictitels te kunnen wijzigen.

Hartelijk dank voor jullie harde werk in de afgelopen tijd om het forummen weer tot een succes te maken. Zoals sommigen al zeggen is het even wennen en de weg vinden hier, maar komt vast goed. Ik zie alleen dat ik het Citybug-topic niet meer kan openen welke ik destijds gestart ben. Kunnen jullie dat nog oplossen?
Dat topic werkt nog gewoon, urls uit het oude forum die naar specifieke posts verwijzen kun je echter niet meer via de oude url bereiken.

Klopt het dat het mogelijk is je eigen bericht een 'duimpje omhoog, want leuk' te geven? Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Volgens mij is dat niet mogelijk?

Het is even wennen maar denk dat dit een goede vooruitgang is. Ik ben blij met de waarderingsknop in een post.
Inhoudsopgave is nog even zoeken.
Fijn dat de migratie gelukt is (y)

Ik zie in de 'tekstverwerker' regel boven dit reactievlak dat er nu ook de mogelijkheid is om tekst of foto's in een spoiler te zetten. Handig voor mensen die veel foto's (van hetzelfde) willen delen en daar niet iedereen mee hoeven lastig te vallen. :sneaky:

Dat topic werkt nog gewoon, urls uit het oude forum die naar specifieke posts verwijzen kun je echter niet meer via de oude url bereiken.

Oké! Dankjewel.

Hoe stuur ik nu aan iemand een prive-bericht?
En hoe kom je op iemand pagina?
Vroeger kon je op iemand naam klikken en kwam je iemands eigen pagina maar doe ej dat nu dan levert dat een 404 op?

Kan nog steeds niet met normale account inloggen. Forummer adinsx loopt tegen hetzelfde aan.

Hoe stuur ik nu aan iemand een prive-bericht?
En hoe kom je op iemand pagina?
Vroeger kon je op iemand naam klikken en kwam je iemands eigen pagina maar doe ej dat nu dan levert dat een 404 op?
Als ik mijn cursor op jouw naam zet dan popt er een schermpje op waarop ik een privé-conversatie kan starten. En op jouw naam klikken lukt me ook gewoon.

Blijkbaar is het ook mogelijk om je profiel te verbergen, bij MCW krijg ik de melding "Dit lid begrenst wie zijn/haar volledig profiel mag bekijken."

Terug
Bovenaan