AutoWeek forum feedback topic

Ik mis een link naar de "Nieuwe berichten" bovenaan in het scherm wanneer je in een topic zit. Nu moet je iets te veel browsen voordat je er weer bent.

Het zal nog even wennen zijn, maar het ziet er netjes en duidelijk uit... en het opgestoken duimpje moet je er nu zelf maar even bij denken, ik heb de smileys nog niet ontdekt.
Wat ik nu wel knap irritant vind is dat zonder erop te klikken er al een uitgebreid kader in beeld komt met de gegevens van een forumgebruiker als de muis er per ongeluk even op de avatar komt.

Wat ik wel superhandig vind is dat wanneer je een topictitel kopieert dit blijkbaar automatisch in een link veranderd. Misschien kan er ook nog iets van spellingscontrole worden toegevoegd? Dat scheelt een hoop editen.

het opgestoken duimpje moet je er nu zelf maar even bij denken, ik heb de smileys nog niet ontdekt.

Als je een bericht wil plaatsen heb je helemaal rechts nog eens drie puntjes (meer opties) en dan zie je o.a de smilies.

Zie ik nou pas... ik kan m'n eigen geplaatste berichten al niet eens meer aanpassen, dat vind ik dus wel waardeloos.

Ja na 10 minuten kan dat al niet meer. Zo kan je topictitels en bv inzending occassionwedstrijden ook niet wijzigen. Echt irritant.

Als ik mijn cursor op jouw naam zet dan popt er een schermpje op waarop ik een privé-conversatie kan starten. En op jouw naam klikken lukt me ook gewoon.

Blijkbaar is het ook mogelijk om je profiel te verbergen, bij MCW krijg ik de melding "Dit lid begrenst wie zijn/haar volledig profiel mag bekijken."
1) Voorheen was het zo dat als je op de normale pagina (dus niet het forum) bij een nieuwsbericht op de naam van iemand klikte die daar een reactie had gegeven; dat je dan op zijn persoonlijke pagina kwam: je kon dan zijn auto's zien maar ook zijn reviews zien. Als je dat nu doet krijg je een 404 error melding.
2) bedankt voor de tip van de cursor hier op een naam zetten. Maar dan nog kan ik niet zien welke reviews hij heeft geschreven en er zo makkelijk heen gaan.

Als je een bericht wil plaatsen heb je helemaal rechts nog eens drie puntjes (meer opties) en dan zie je o.a de smilies.

Ja na 10 minuten kan dat al niet meer. Zo kan je topictitels en bv inzending occassionwedstrijden ook niet wijzigen. Echt irritant.
inderdaad, ik hoop dat dat echt aangepast wordt, want langlopende topictitels zijn dan niet meer te wijzigen, zoals mijn eigen topic bijvoorbeeld.

Fijn om te lezen dat er voornamelijk tevredenheid overheerst op het nieuwe forum :D Ik lees met alles mee en probeer hier en daar al wat wijzigingen door te voeren. Als het goed is kunnen jullie inmiddels weer eigen berichten bewerken. Ik heb de termijn opgehoogd van 10 minuten naar onbegrensd.

@SVF : Ik heb je opgegeven topics in de nieuwe "Design sectie" (;)) niet meer vastgepind.

En inderdaad, de topictitels zijn weer aan te passen!

Ik heb je een nog een bericht gestuurd Robert, medeforummer Nico GTR kan niet inloggen, wel op andere sites van de DPG.
Ik weet niet of er meer mensen zijn die niet kunnen inloggen.

Ik vind het fijn werken! Alleen jammer dat ie niet naar de laatste post van een topic springt, maar naar de eerste of - als je de laatste pagina aanklikt - naar het begin van de laatste pagina.

Ik kan eindelijk weer inloggen, heb de afgelopen maanden amper kunnen posten omdat ik 9 van de 10 keer niet in kon loggen. Ziet er verder prima uit.

Ik vind het fijn werken! Alleen jammer dat ie niet naar de laatste post van een topic springt, maar naar de eerste of - als je de laatste pagina aanklikt - naar het begin van de laatste pagina.
Als je in het overzicht van topics rechts op "12 minuten geleden" (etc.) klikt, kom je bij de laatste post van een topic terecht.

Ik ben ook best tevreden met het nieuwe forum. Het is even wennen en er zijn nog wat kinderziekten/onhandige dingen her en der, maar volgens mij filteren we die er met zijn allen (onze feedback en jullie handelingen) wel uit.

Fijn om te lezen dat er voornamelijk tevredenheid overheerst op het nieuwe forum :D Ik lees met alles mee en probeer hier en daar al wat wijzigingen door te voeren. Als het goed is kunnen jullie inmiddels weer eigen berichten bewerken. Ik heb de termijn opgehoogd van 10 minuten naar onbegrensd.

@SVF : Ik heb je opgegeven topics in de nieuwe "Design sectie" (;)) niet meer vastgepind.

Bedankt, erg fijn! Nu stuit ik op nog een probleem. Als ik een oud bericht wil wijzigen, op 'Bekijk' klik, of iets wijzig en het bericht vervolgens wil opslaan, krijg ik de volgende mededeling:

"Gelieve een bericht in te voeren met niet meer dan 10000 tekens."

Als die limiet ook ongedaan kan worden gemaakt, kunnen we weer naar hartenlust onze berichten wijzigen. :)

Ik ben ook best tevreden met het nieuwe forum. Het is even wennen en er zijn nog wat kinderziekten/onhandige dingen her en der, maar volgens mij filteren we die er met zijn allen (onze feedback en jullie handelingen) wel uit.

Bedankt, erg fijn! Nu stuit ik op nog een probleem. Als ik een oud bericht wil wijzigen, op 'Bekijk' klik, of iets wijzig en het bericht vervolgens wil opslaan, krijg ik de volgende mededeling:

"Gelieve een bericht in te voeren met niet meer dan 10000 tekens."

Als die limiet ook ongedaan kan worden gemaakt, kunnen we weer naar hartenlust onze berichten wijzigen. :)
Een te hoge waarde of uitzetten van het limiet kan wel leiden tot prestatieproblemen en het forum trager maken. Aangezien sommige oude topics wel standaard meer tekens bevatten, heb ik de limiet van 10000 naar 20000 veranderd. Hopelijk is dit genoeg voor alle huidige topics binnen het forum.

Ik ben nog een beetje aan het vogelen met de navigatie op het forum. Ik maakte vooral gebruik van de “actieve topics”, dus die mis ik wel.
Voel me nog wat “onthand”, maar zal wel een kwestie van wennen zijn.

Wel goed om te zien dat er meteen wat forumleden hun oorspronkelijke forumnaam weer terug hebben.
Nu Kristian(2) nog.

Kijk, dan heb ik bovenstaand berichtje gepost. Maar hoe kom ik dan weer terug in het overzicht (“Wat is er nieuw”, “Nieuwe berichten”)?
Snap er niks van.

Inderdaad Rembrandt.

8UJ3WrT.png

Voorheen kon je gemakkelijk via dit menu (helemaal bovenaan) naar de Actieve topics. Als je op 'Nieuwe berichten' gaat gaat ie naar tabblad 'Wat is er nieuw' en niet naar de tabblad 'Nieuwe berichten'

Ga je naar 'Laatste bijdragen' dan snap ik er niks van. Ik zie vooral wat ik zelf heb gedaan maar ook willekeurige dingen zoals iemand iets in een topic waar ik niet in ben geweest en ook niet de meest recente berichten. Iemand enig idee wat dit nou precies is? Je moet dan zelf nog doorklikken naar het tabblad 'Nieuwe berichten' maar dan staat ie aut. op 'Toon alleen: ongelezen' Als je eerder wel een topic hebt bekeken maar later wil reageren dan is die dus niet zichtbaar. Moet je zelf die weer afzetten. Allemaal erg omslachtig en volgens mij ook niet om gevraagd toen er suggesties werd gevraagd.

Wel mooi dat je elkaars post kan waarderen en grote quote's (dus vooral met foto's) niet volledig te zien zijn. Pagina's zijn nu wel 25 berichten lang ipv 50. Ik vind dat nogal snel.

Nu staat er bij "wat is er nieuw" als je naar beneden scrollt "actieve topics" zoals we dat kennen. Is me nog niet eerder opgevallen dus misschien net veranderd? Zou prettig zijn als dat gewoon bovenaan staat.

Ik heb die link tijdelijk maar even in mijn favorieten gezet (https://www.autoweek.nl/forum/whats-new/posts/) zodat ik snel terug kan.

Als ik naar topics terug ga, zie ik bovenaan “niet meer volgen” staan. Betekent dit dat ik al die topics automatisch volg als ik ze bezoek? En wat betekent dat volgen dan?
In sommige forums betekent “volgen” dat ik van elke reactie een emailbevestiging krijg….en daar zit ik echt niet op te wachten.:confused:

Wat betekent het getal in het tabblad, bovenaan goed te zien ook op de foto van MCW. Bij youtube die daar ook staat weet ik dat het om meldingen gaat.

Het is weer even wennen natuurlijk maar de eerste indruk is niet verkeerd. Ik mis wel de oude grijns-emoticon (die groene met de tanden bloot). Die drukt toch net even een andere emotie uit dan de ROFL- of big grin-emoticon. Oh, en dat je nu alleen nog maar van geselecteerde sites afbeeldingen kan invoegen is ook wel erg onhandig, want nu kan ik er geen voorbeeld van bij plaatsen.

Inderdaad Rembrandt.

8UJ3WrT.png

Voorheen kon je gemakkelijk via dit menu (helemaal bovenaan) naar de Actieve topics. Als je op 'Nieuwe berichten' gaat gaat ie naar tabblad 'Wat is er nieuw' en niet naar de tabblad 'Nieuwe berichten'

Als je op de hoofd (grijze) navigatiebalk 'FORUM' klikt, dan heb je rechtsboven op de forumpagina, in het rood, een blokje 'Nieuwe Berichten'.

Volgens mij zijn dit de nieuwe berichten sinds je laatste bezoek aan het forum.
Als je zo'n nieuw bericht gelezen hebt, verdwijnt het ook uit de lijst. (logisch). Actieve topics staat in de derde kolom, onder de Nieuwste onderwerpen. Is even een weet.

Je kan nu wel redelijk duidelijk de laatste pagina aanklikken. Waren voorheen veel kleinere blokjes met rare pijltjes.

Als je op de hoofd (grijze) navigatiebalk 'FORUM' klikt, dan heb je rechtsboven op de forumpagina, in het rood, een blokje 'Nieuwe Berichten'.

Volgens mij zijn dit de nieuwe berichten sinds je laatste bezoek aan het forum.
Als je zo'n nieuw bericht gelezen hebt, verdwijnt het ook uit de lijst. (logisch).

Dat zijn nog steeds drie handelingen, terwijl het eerst in 1x kon.

Actieve topics staat in de derde kolom, onder de Nieuwste onderwerpen. Is even een weet.

SVF benoemde het al ja. Wel iets handiger maar nog altijd niet logisch.

Is even wennen dit forum, zal wel goedkomen.

Was al ingelogd, maar ontdekte dat ik hier op mijn mobiel eerst moest uitloggen en opnieuw moest inloggen om te kunnen reageren.

Mis de functie om een mail te krijgen als er een reactie komt op een topic die ik geselecteerd heb. Dit werkte (bij mij) al een paar maanden niet meer. En nu zie ik het ook niet meer als mogelijkheid. Ik vond het prettig om vanuit de mail direct door te linken en eens in de zoveel tijd ging ik door de lijst nieuwe topics heen.
Edit: inmiddels deze functie gevonden. Nu wachten op de mails.

Betrap mij er op dat ik door het gemis aan mails minder keek op het forum en soms topics niet meer zag omdat ze te ver naar beneden waren gezakt.

Laatst bewerkt:
Dat zijn nog steeds drie handelingen, terwijl het eerst in 1x kon.

SVF benoemde het al ja. Wel iets handiger maar nog altijd niet logisch.
Iets korter is de filet 'ongelezen' berichten te deleten bij de tab 'Nieuwe berichten'. Is inderdaad nog steeds omslachtig, maar 1 handeling minder...

Nee hoor. Zoals al zei; met je muis ga je naar FORUM bovenaan de pagina.

1) klikken op 'Nieuwe berichten'
2) dan gaat ie niet naar tab 'Nieuwe berichten' maar naar 'Wat is er nieuw'. Dus moet je op tab 'Nieuwe berichten' klikken.
3) 'Toon alleen: Ongelezen' verwijderen.

Dan zie je het pas.

En als je aan de rechter kant je filters opslaat is stap 3 eenmalig.

Ah, bedankt Jean/Jan/Joop/EclecticBlue/Roder. Toch liever gewoon direct 'Actieve topics' terug.

@RobertS86 Allereerst de complimenten voor het nieuwe forum. Heel gaaf wat je, samen met Jan en vele anderen, voor elkaar hebt gekregen.

Ook fijn dat ik weer kan inloggen én dat de vele topics op orde zijn gebleven. Nu nog even de weg vinden en wennen maar dat komt vast goed. En na het fixen van de bugs hier en daar natuurlijk benieuwd hoe jij/jullie de community breder/actiever gaan inzetten.

Succes!

Wat betekent het getalletje in de titel van de pagina? Nu staat er (665), is dat het aantal ongelezen of nieuwe posts ofzo?

En wat top dat er zo weinig problemen zijn! Dit was echt een goed uitgevoerde migratie! (y)

Als ik even snel rondkijk ziet het er goed uit!
Bovenstaande reacties ook even doorgenomen, en top dat er zo snel wordt doorgepakt :)

Hier werkt helaas het inloggen nog steeds niet goed (via Chrome). De Autoweek site was gewoon te openen, maar na een (mislukte) inlogpoging krijg ik direct een HTTP ERROR 400. Via Incognitomodus kan ik wel gewoon op het forum.

Verder mijn complimenten voor deze frisse look!

Het inloggen blijft toch nog een gedoe hoor.

Waarom kan ik op het AW forum niet gewoon ingelogd blijven?
Wil ik onderaan een topic reageren, dan staat er dat ik moet inloggen. Ga ik met mijn muis bovenaan op "account" staan dan ben ik al ingelogd.

Klik ik onderaan op een topic op inloggen, dan gebeurt er niets. Ik blijf bij mijn account op ingelogd staan, maar onderaan een topic kan ik nog steeds niet reageren.

Dus eerst via account uitloggen, opnieuw inloggen, topic weer opzoeken en vervolgens kan ik reageren.

En het allerstomste vind ik nog dat als ik een artikel lees op nu.nl dat ik een pop up krijg dat ik ben ingelogd, doorscrollen kan niet, je moet eerst de pop up wegklikken. Ik wil helemaal niet ingelogd zijn op nu.nl! (al snap ik wel dat ik inlog bij DPG en niet alleen het AW forum,)
Daar werkt het inloggen in elk geval automatisch terwijl ik het niet wil, hier wil ik ingelogd blijven en werkt het niet o_O

Klik ik onderaan op een topic op inloggen, dan gebeurt er niets. Ik blijf bij mijn account op ingelogd staan, maar onderaan een topic kan ik nog steeds niet reageren.

Had ik ook B real, toen maar weer cookies verwijderd.

Reacties per pagina weer 50, zo te zien (y)

Reacties per pagina weer 50, zo te zien (y)
Jammer, dat vond ik juist wel een verbetering. Hoef je ook geen lege berichten meer te plaatsen in Nieuwe auto's topic als een pagina (te)veel fotomateriaal bevat, dus had toch voordelen. :)
Een te hoge waarde of uitzetten van het limiet kan wel leiden tot prestatieproblemen en het forum trager maken. Aangezien sommige oude topics wel standaard meer tekens bevatten, heb ik de limiet van 10000 naar 20000 veranderd. Hopelijk is dit genoeg voor alle huidige topics binnen het forum.
Bedankt wederom! Dat biedt niet in alle gevallen soelaas, bijvoorbeeld in het sticky topic Nieuwe auto's index. Dat kan ik oplossen door de inhoud van dat bericht over vier in plaats van twee berichten te spreiden (hopelijk is het aantal tekens dan wel <20.000 tekens per bericht), maar ik denk dat veel meer mensen hier op enig moment tegenaan zullen lopen. Als mensen een lange openingspost in Mijn auto hebben geschreven, bijvoorbeeld.

Er gaat overigens ook iets niet goed met de avatars/user icons. Als ik op mijn profiel klik zie ik de avatar wel, maar het icoontje werkt niet naast de berichten die ik op het forum plaats.

Dat kan goed kloppen. We zijn momenteel bezig met het oplossen van een kleine bug rondom hoge kwaliteit avatars, dus het kan tijdelijk even mankementen vertonen.

Het viel me op dat als ik een bericht maak en dan zeg maar als "alinea" er een lege regel tussen laat, dmv een enter, dat het het forum dit automatisch aanpast en dit negeert . En er dus 1 hele tekst van maakt. Dit gebeurd bij forum-bijdrages, maar ook bij berichten in de de berichtenbox.

Helpt het als je dan gewoon F5 drukt? Bij mij wel.

OT:

Ook fijn dat de nieuwe techniek het toestaat om een zinsnede in een bericht te selecteren en dat er dan de quote functie verschijnt. (y)

^^ wat nog niet helemaal soepel gaat is de plaats van de cursor na het invoegen van een emotie. Zoals hierboven, in eerste instantie wil mijn cursor niet rechts van de duim gaan staan als ik deze met de muis (knop) bedien. -Ik heb de muis al in mijn handen om de emotie te selecteren, vandaar. -

Ik drukte eerst een paar keer op ENTER maar ik ben er nu achter dat de > toets ook werkt.

Ik kan mij voorstellen dat dit op een touchscreen een minder groot probleem is.

maar ik denk dat veel meer mensen hier op enig moment tegenaan zullen lopen. Als mensen een lange openingspost in Mijn auto hebben geschreven, bijvoorbeeld.

Wat mij betreft eerst maar eens aankijken, misschien wel bij de sectie Uitleg Forum dit punt opnemen, dat er een maximum aan aantal tekens per te plaatsen bericht is gesteld om de forum prestaties voor een ieder goed te houden.
Mensen die veel te vertellen hebben.. maken dan maar een één van twee..of drie bericht aan. ;)

^^Nou, nu werkt het (na bewerken (openen) van dit bericht de > toets niet om de emotie op rechts te passeren. ??
Heb 'm nu maar eerst verwijderd en opnieuw ingevoegd na de ENTER'S.

Zoals al zei; met je muis ga je naar FORUM bovenaan de pagina.
1) klikken op 'Nieuwe berichten'
2) dan gaat ie niet naar tab 'Nieuwe berichten' maar naar 'Wat is er nieuw'. Dus moet je op tab 'Nieuwe berichten' klikken.
3) 'Toon alleen: Ongelezen' verwijderen.

^ Je kan ook geen tekst toevoegen aan een ingevuld quote 'blokje'. De ENTER springt uit de quote blok.

^^
Inhoudelijk @ MCW (was zijn quote): als ik nu bij 'Wat is er nieuw' kijk.. en naar beneden scroll.. dan zie ik daar ook de Actieve Topics. Wat mij betreft worden die blokken omgedraaid.. want dat LPG tanken bericht is van afgelopen zaterdag.. vind ik niet écht nieuw meer, eerlijk gezegd.

Laatst bewerkt:
Er gaat overigens ook iets niet goed met de avatars/user icons. Als ik op mijn profiel klik zie ik de avatar wel, maar het icoontje werkt niet naast de berichten die ik op het forum plaats.
Wel grappig dat je de aanmelddatum kan zien bij de mouse-over op de profielnaam. Ik ben één dag voor jou lid geworden hier. ;)

Ik mis een link naar de "Nieuwe berichten" bovenaan in het scherm wanneer je in een topic zit. Nu moet je iets te veel browsen voordat je er weer bent.
Ik heb nu de laatste dagen gebruikt om te wennen aan het forum.

Ik gebruik de "back" knop van de browser tegenwoordig om terug te gaan naar het overzicht van nieuwe topics. Dit werkt alleen prettig wanneer je maar één pagina van een topic hebt gelezen en wanneer je niet zelf iets gepost hebt.

Overigens heb ik het forum alleen nog maar ook de telefoon gebruikt met een Opera-browser.

Ik mis de oude vlaggetjes waarmee je gelijk bij het eerste ongelezen bericht van een topic komt inmiddels wel, het is nu aardig meer scrollen.
De smileys heb ik al wel ontdekt, de keuze is echter beperkt.;)

Ik mis de oude vlaggetjes waarmee je gelijk bij het eerste ongelezen bericht van een topic komt inmiddels wel, het is nu aardig meer scrollen.
De smileys heb ik al wel ontdekt, de keuze is echter beperkt.;)
Wanneer ik op de topictitel druk kom ik automatisch bij de eerste ongelezen post terecht.

Het viel me op dat als ik een bericht maak en dan zeg maar als "alinea" er een lege regel tussen laat, dmv een enter, dat het het forum dit automatisch aanpast en dit negeert . En er dus 1 hele tekst van maakt. Dit gebeurd bij forum-bijdrages, maar ook bij berichten in de de berichtenbox.
Dit probleem herken ik inderdaad ook. Zodra ik een alinea maak, en daarna 'backspace' gebruik verwijdert ie de lege regel.
Ik wilde dit in mn vorige berichtje al melden, maar toen werkte het opeens wel :)

Ik dacht dat als ik volgen boven een topic aanzet dat ik dan mails kreeg als er reacties waren. Helaas....ook niet in mijn spammap.

Ik kan op mijn mobiel ook geen smileys meer toevoegen....vak blijft grijs en is niet te selecteren.

En het steeds eerst moeten uitloggen en weer opnieuw inloggen om te reageren is vervelend.

Ik dacht dat als ik volgen boven een topic aanzet dat ik dan mails kreeg als er reacties waren. Helaas....ook niet in mijn spammap.

Ik kan op mijn mobiel ook geen smileys meer toevoegen....vak blijft grijs en is niet te selecteren.

En het steeds eerst moeten uitloggen en weer opnieuw inloggen om te reageren is vervelend.
:unsure:

Smileys invoegen werkt bij mij wel op de mobiel.
Het inloggen is helaas af en toe nog niet goed.

Terug
Bovenaan