AutoWeek forum feedback topic

Ja ik vind het wel wat, op 1 of andere manier vind ik het overzichtelijker.
Heb wel wat inlog problemen.

Inloggen gaat nog wel beroerd.
En traag, ik log in via mijn telefoon, omdat via mijn laptop ik niet kan inloggen, als ik het dan toch probeer kan ik de site drie dagen niet gebruiken. (vreemd genoeg sta ik nu wel ingelogd op mijn laptop terwijl ik daar niet op heb in gelogd en type dit bericht dus op mijn laptop....wtf)
Er staat dan in beeld:
Deze pagina werkt niet, als het probleem blijft optreden, neem je contact op met de site eigenaar HTTP ERROR 400
Na de update van het vernieuwde forum staat het volgende in beeld:
Bad Request.
Your browser sent a request that this servecould not understand.
Size of a request header field exceeds server limit.

Verder vraag ik me af wat het probleem/risico is dat als je ingelogd blijft

Ook verschijnt dezelfde tekst al ik topics aan klik.
Ik kom er gewoon niet in

Deze laatste via een omweg dan maar met mn telefoon geplaatst

Ik zie dat er behalve een limiet van 20.000 tekens ook een limiet is van maximaal 20 afbeeldingen per post:

"Oeps! We zijn enkele problemen tegengekomen.
Gelieve een bericht in te voeren met niet meer dan 20 afbeeldingen."

Ik snap het idee erachter maar heb liever dat die limiet wat wordt opgerekt. Bijvoorbeeld bij de occasionwedstrijden zijn er regelmatig meer dan 20 deelnemers en zou je het opeenrijtje moeten verdelen over 2 posts. Als een url gemiddeld 100 tekens bevat zou je volgens die regel ongeveer 200 plaatjes (of miniatuurweergaven) kunnen plaatsen in 1 bericht. Ik overweeg in de knutselhoek het design forum een andere opzet en indeling van mijn topics met in de openingspost een overzicht van mijn shops dmv miniatuurweergaven per categorie of merk maar dat zijn er dan wel veel meer dan 20. Misschien dat voor die miniatuurweergaven de limiet verhoogd kan worden naar 100?

Laatst bewerkt:
Ik begin wel steeds meer te wennen aan het nieuwe forum maar zoals hier al vaak is aangegeven zou ik graag een directe link hebben naar active topics. Een url met tekst plaatsen gaat een stuk gebruiksvriedelijker dan bij het oude forum en als je een nieuw topic start dan wordt er blijkbaar een concept opgeslagen (voor hoe lang?) zodat je op een later tijdstip verder kunt met je post als je om een of andere reden wordt gestoord of verhinderd om je post af te maken.

"Je hebt een opgeslagen concept. Klik hier om het op te halen."

Handig! Als ik met een lange post bezig ben met veel plaatjes maak ik daar altijd een copy van voor ik deze plaats. Vooral met al die foutmeldingen van het oude forum scheelt dat een hoop gevloek in huize SVF als ik alles weer opnieuw moet typen..

Laatst bewerkt:
Dit ziet er stukken beter uit dan het oude forum! Alleen heb ik op een iMac een probleem: Als ik gewoon op de homepage ingelogd ben en ik ga dan naar het forum moet ik daar apart inloggen om te kunnen reageren. Maar dat inloggen lukt niet. Als ik op 'log in' klik dan laad de pagina wel, maar zie ik geen inlogvelden en kom ik gewoon terug op de pagina vanwaar ik in wilde loggen. De browser is Safari. Nu zit ik hier op dezelfde Mac, maar dan via Google Chrome, waar het wel gewoon mee lukt. Zal wel weer een bug van safari zijn zeker?

lol het forum is wel meer dan dat, toch? Sowieso is het laden nooit een probleem geweest behalve even het niet kunnen inloggen.
Het laden nooit een probleem geweest? Ik ben hier jaren niet geweest omdat het laden juist een enorm probleem was! Maar dat is meer dan 20 jaar geleden inmiddels. Pas vanaf dat ik dit account aanmaakte, een jaar of 12 geleden volgens mij, werkte het redelijk goed. Daarvoor was het echt niet te doen.

Wel jammer dat je je oude berichten niet meer meetellen. Ik klikte net op mijn eigen gebruikersnaam en heb pas 2 forumberichten staat er. Dat moeten er toch wel heel veel meer zijn na al die jaren,

Dit ziet er stukken beter uit dan het oude forum! Alleen heb ik op een iMac een probleem: Als ik gewoon op de homepage ingelogd ben en ik ga dan naar het forum moet ik daar apart inloggen om te kunnen reageren. Maar dat inloggen lukt niet. Als ik op 'log in' klik dan laad de pagina wel, maar zie ik geen inlogvelden en kom ik gewoon terug op de pagina vanwaar ik in wilde loggen. De browser is Safari. Nu zit ik hier op dezelfde Mac, maar dan via Google Chrome, waar het wel gewoon mee lukt. Zal wel weer een bug van safari zijn zeker?
Keer uitloggen al geprobeerd?

Het laden nooit een probleem geweest? Ik ben hier jaren niet geweest omdat het laden juist een enorm probleem was! Maar dat is meer dan 20 jaar geleden inmiddels. Pas vanaf dat ik dit account aanmaakte, een jaar of 12 geleden volgens mij, werkte het redelijk goed. Daarvoor was het echt niet te doen.

Serieus? Je hebt het over zolang terug...? Het gaat om het nieuwe forum in vergelijking met het forum hiervoor, dus recentelijk natuurlijk.

lol het forum is wel meer dan dat, toch? Sowieso is het laden nooit een probleem geweest behalve even het niet kunnen inloggen.
Laden, met name pagina's met veel foto's, was hier wel een beetje een ergenis.
De verdere wijzigingen vind ik prima. Soms even wennen.
Ik moet nog steeds elke keer dat ik het forum open opnieuw inloggen. Maar dat moest ik 8 van de 10 x toch al, de laatste maanden althans.

Ik weet niet of het al benoemd is, ik ben te lui om dit topic terug te lezen.
Ik mis de knop "laatste" waarmee je het laatste bericht in een topic opende heel erg. Sommige topics bevatten erg lange pagina's door de grote hoeveelheden foto's en daarmee scheelde het een hoop scrollen door posts die je al gezien had. Vooral in de mobiele weergave trouwens waar zelfs de paginanummers niet te zien zijn vanuit de forumindex.

Daarnaast vind ik het ietwat vreemd dat de subforums in volgorde gewijzigd zijn. Dit was voorheen alfabetisch en nu opeens anders (ik vermoed gesorteerd op een bepaalde parameter in activiteit).

En ik moet telkens opnieuw inloggen, maar daar had ik de laatste tijd in de oude omgeving ook al last van.

Hi all, nog even ter aanvulling; alle besproken punten in dit topic worden door ons meegenomen en opgelost waar mogelijk. We zullen hier uiteraard terugkoppeling op geven.

Wat betreft de nieuwe features, zodra alles stabiel is volgt er een aankondiging op de AutoWeek homepage en het forum met een overzicht. Aangezien de migratie soepel is verlopen, verwacht ik dit al op relatief korte termijn.

Kan het kloppen dat het automatisch inloggen is gewijzigd in het af en toe (met enige onregelmatigheid) opnieuw moeten inloggen?

Kan het kloppen dat het automatisch inloggen is gewijzigd in het af en toe (met enige onregelmatigheid) opnieuw moeten inloggen?
Ik moet echt iedere keer opnieuw inloggen. Is altijd al een probleem bij het forum, maar ik had gehoopt dat dat opgelost was.

Ik gebruik de volgende bookmark om “Actieve topics” te krijgen: https://www.autoweek.nl/forum/whats-new/posts/
Die heb ik zowel op mijn mobiel als op mijn laptop in de favorieten/bookmarks bar en dat werkt goed. Het werkt zelfs eigenlijk beter en sneller dan de oude link in het vorige forum. ;)

Wat wel raar is: als ik in die lijst op een dikgedrukt (ongelezen) topic-titel druk, gaat hij naar de laatstgelezen inbreng. So far so good.
Wil ik echter later weer naar die plek, en druk ik dus in dezelfde lijst nu op de niet-dikgedrukte (gelezen) topictitel, dan gaat hij ineens naar de eerste post van het topic, zelfs als het laatste bericht in het topic van mijzelf was.
Lijkt me een bug.:rolleyes:

Ik had die link ook gebruikt maar dan bewaart ie alleen de keer dat je die ene keer hebt gekeken. De volgende keren krijg je precies hetzelfde lijstje te zien.

Ik was ingelogd maar ik kreeg elke keer in een topic te zien dat ik eerst moest inloggen. Dan maar helemaal uitgelogd en willen inloggen maar krijg ik dit weer te zien

OMtEFoN.png

In paar dagen tijd alweer cookies moeten verwijderen.

Kan iemand mij zeggen wat de functie is van "volgen" boven de topics? Want de verwachtte mails blijven uit...

Laatst bewerkt:
Wel grappig: ik zit ook op skodaforum.nl
Vanwege de Octavia natuurlijk, maar ook volgde ik het Kodiaq-topiq, omdat dit toch dezelfde auto is, en er niet echt een fijn actief VW-forum is.

Nu heeft skodaforum.nl ook nog niet zo lang geleden een nieuwe basis gekregen. Navigatie vond ik lastig, en ik ben daar dus een beetje afgehaakt.
Nu blijkt dat dit dezelfde basis is als dit nieuwe AW-forum, en ik dus tegen dezelfde dingen aanloop.
Ik besteed echter veel meer tijd aan het (lezen van het) AW-forum, dus probeer hier toch wel wat bij te leren om dit nieuwe forum te gebruiken. Maar daarmee snap ik het skodaforum ook wat beter, dus ga ik dat ook maar weer een kans geven. ;)
Ik gebruik daar nu bv eenzelfde link voor de actieve topics.

Kan iemand mij zeggen wat de functie is van "volgen" boven de topics?
Zou dat neit dezelfde functie zijn als op het oude forum? Dat je een bericht/mail krijgt? Maar die mails komen al een hele tijd niet meer.

Ik ben ook benieuwd wat "volg persoon" doet. Ik volg iemand, maar als ik op "mijn nieuwsfeed" druk zegt het forum:

"Je nieuwsfeed is momenteel leeg. Volg anderen om het te vullen."

Reeds eerder, nog voor het opschakelen van die nieuwe site, gemeld dat ik in bijdragen van mede-forummers geen "+" meer kan geven. Heb ook de browser en cookies geleegd maar heeft alles geen effect. Mijn PC heeft Windows 11, alle verdere SW heeft de laatste versie die mogelijk is. Tevens gemerkt dat AW beter functioneert onder Microsoft Edge maar het probleem met de + is ook daar aanwezig. Ben forummer sinds 2008 en tevreden over het nieuwe concept van AW.

Weer was ik ingelogd, kon ook gewoon in mijn profiel maar kon geen reacties plaatsen. Wéér cookies moeten verwijderen. :cautious:

Ik kan de overheersende hoerastemming alvast niet delen.
Na een korte afwezigheid log ik in en vind hier gewoon de weg niet meer.
Vroeger waren forumwijzigingen een vooruitgang, nu wat mij betreft een duidelijke afgang.
Wat een puinhoop is dit forum hier... allesbehalve intuitief!
Nou, ik denk niet dat ik hier nog erg veel zal komen rondkijken, dit nodigt echt niet uit tot een langer verblijf; dan nog liever het geruzie op de nieuwpagina dan pogen dit forum nog te volgen; volstrekt onoverzichtelijk.

Ik vind dit soort dingen echt moeilijk te begrijpen. Een "behulpzame" link van een winkel die iets verkoopt waar de TS het over heeft snap ik nog wel een beetje. Er is toch niemand die zo'n spam link ziet en denkt, ja! Dat lijkt mee een geweldig bedrijf, laat ik daar eens solliciteren!

Kan iemand mij zeggen wat de functie is van "volgen" boven de topics? Want de verwachtte mails blijven uit...

Deze functie zorgt er inderdaad voor dat je een e-mail notificatie ontvangt bij nieuwe activiteit. In de praktijk werkt dit helaas nog niet soepel, maar we zijn ermee bezig! :)

Op mijn profiel kan je enkel de laatste 4 autoreviews zien die ik heb geschreven (en ik steek daar telkens best wat tijd in...), worden de oudere nog toegevoegd want ik zie ze wel nog staan onder "Mijn Auto's", dus ze zijn niet gewist?
Gaan we aanpassen. Die limiet van 4 is er meer per ongeluk op gekomen.

Ik kan de overheersende hoerastemming alvast niet delen.
Na een korte afwezigheid log ik in en vind hier gewoon de weg niet meer.
Vroeger waren forumwijzigingen een vooruitgang, nu wat mij betreft een duidelijke afgang.
Wat een puinhoop is dit forum hier... allesbehalve intuitief!
Nou, ik denk niet dat ik hier nog erg veel zal komen rondkijken, dit nodigt echt niet uit tot een langer verblijf; dan nog liever het geruzie op de nieuwpagina dan pogen dit forum nog te volgen; volstrekt onoverzichtelijk.
Ik zou het nog even aankijken en het een kans geven. Het is een grote verandering en zeker even wennen, maar het werkt mijns inziens wel goed.

Ik zou het erg jammer vinden dat we een gewaardeerd forumlid zoals jij zouden moeten missen.

Ik mis sinds de (geslaagde!) upgrade de lijst met online gebruikers die je onderin beeld had op het oude forum. Dan kun je zien of je op een druk of een verlaten forum aan het posten bent (handig ter indicatie van de reacties die je eventueel kunt verwachten).

Is er ook nog een hoekje voor Cargames/racegames?

Uiteraard! Zodra de migratie is afgerond zal ik mij richten op de verdere uitbreiding van forumsecties, indien gewenst. Dit zal ik waarschijnlijk op een manier doen, waarbij mensen kunnen stemmen op meest gevraagde nieuwe secties, zodat we geen secties openen waar geen activiteit op zit.

Dat DPG-gedoe is echt drama. Doordat dit mailadres anders is dan mijn gebruikelijke mailadres die ik bv gebruik voor DeStentor blijf ik maar zien dat ik ingelogd ben maar niet kan reageren omdat ik moet inloggen... ik heb me bij DeStentor maar uitgelogd en hier na paar keer proberen in te loggen wel weer gelukt. Betekent wel dat ik straks weer bij DeStentor moet inloggen. Die google-accounts (bv prive en werk) zijn ook erg irritant. Plus ik vind het geen fijn idee dat alles zo verzameld wordt.

Kan je op de forum index nog wel zien.
Thanks, dat had ik nog niet gezien! Vooral omdat ik nooit op de Forum Index pagina kom, ik ga altijd binnen via de 'Nieuwe Berichten'-ingang. Veel 'stamgasten' doen dat ook als ik het zo lees, dus misschien toch een idee om het weer terug onderaan alle forum-pagina's te zetten?

Ja, ik keek ook meestal op actieve topics idd, nu nieuwe berichten.

Wat mij betreft voegt het niet zo gek veel toe eigenlijk. Op een forum gebeuren dingen meestal toch niet in 10 minuten. Het kan om 4-5 helemaal dood zijn, en tussen 6 en 7 weer hartstikke druk. Het is niet dat je in de leegte aan het praten bent.

Het alsmaar uitgelogd zijn begint wel te vervelen onderhand, hoewel het met één klik op te lossen is.

De link van Rembrandt heb ik ook opgeslagen, dat werkt prima. Waarom het menukopje 'nieuwe berichten' niet ook gewoon daar naartoe verwijst is me een raadsel. 'Nieuwe berichten' is tenslotte meer 'nieuwe berichten' dan 'Wat is er nieuw'. :rolleyes: En 'laatste bijdragen' zegt al helemaal niets, dat lijkt tekstinhoudelijk precies hetzelfde maar komt ergens uit wat niets toevoegt.

Het direct 'uitklappen' van afbeeldingen in de reactie die je plaatst vind ik ook nog niet heel handig. En wat iemand hier zei over dat backspace ervoor kan zorgen dat alinea's een heel stuk hoger uit je tekst verdwijnen ervoer ik net ook. Bugje.

Ik heb nooit echt problemen gehad met het oude forum.
Het nieuwe is even wennen, maar werkt verder ook prima.
Wat ik wel lastig vind / een gewoonte is die ik misschien moet afleren:
Ik benader(de) het forum altijd via 'Actieve Topics' en die kan ik nu ook nog wel vinden.
Maar vroeger opende hij de laatste post in dat topic bij het klikken op de forumtitel en nu de eerste.
Is daar nog iets aan te veranderen, of moet ik daar gewoon aan wennen?

Terug
Bovenaan