AutoWeek forum feedback topic

Gisteravond bij het openen van de nieuwe occasionwedstrijd had ik eerst de tekst uit het vorige topic gecopieerd en meteen getest of ik het bericht kon plaatsen ivm de limiet van 20.000 tekens. Dat was geen probleem. Als ik echter maar iets in de tekst aanpas kreeg ik de melding dat het bericht niet geplaatst kon worden, ook niet na het verwijderen van de banner en afbeeldingen! En inderdaad tussendoor telkens opnieuw moeten inloggen. Uiteindelijk de hele tabel van de voorgaande wedstrijden maar in een aparte post gezet wat overigens ook niet vlekkeloos ging. Ik had het in eerste instantie opgeslagen in een word bestand en vandaar weer gecopieerd naar mijn bericht maar dan zitten er opeens overal loze ruimtes tussen de regels!

De irritatie liep bij mij zo hoog op dat ik bijna had besloten om definitief af te haken! Ik was in het begin redelijk positief over het nieuwe forum maar dat is langzaam aan omgeslagen in ergenis. Er zijn wel wat dingen die beter zijn maar overall verlang ik toch terug naar de oude opzet. Ik sluit mij verder helemaal aan bij het verhaal van Pobresh hierboven!
Ik hoop echt dat er heel snel iets gedaan wordt aan de hier door velen genoemde ergenissen!

Hah, ik kan weer posten op het forum. Gek genoeg lukte dit enkel nog op de FP de voorbije tijd. Ook kon ik op mijn profiel klikken. Deels ingelogd en deels niet leek het?
Ben sowieso geen actieve forummer maar hoop voor degenen die dat wel zijn dat ze jullie grieven ter harte nemen!!

Het begint nu wel echt belachelijk te worden met hoe vaak ik opnieuw moet uitloggen (terwijl ik eigenlijk nog ingelogd ben) om vervolgens weer opnieuw in te loggen voordat ik een reactie kan plaatsen en dit is bij ieder bezoek aan dit forum hetzelfde liedje. Ik kijk het nog even aan met de occasionwedstrijden en fotowedstrijden maar eigenlijk is de lol er verder wel vanaf. Als dit niet opgelost gaat worden verwacht ik niet veel langer nog van dit forum gebruik te maken.

Ik had het in eerste instantie opgeslagen in een word bestand en vandaar weer gecopieerd naar mijn bericht maar dan zitten er opeens overal loze ruimtes tussen de regels!
Daar kun je beter Kladblok voor gebruiken. Word gooit er allerlei ongewenste opmaak tussen als je tekst uit dat programma terugkopieert.

• Leuk
Waarderingen: SVF
Ik was hele dag niet thuis. Wilde even via mobiel iets plaatsen. Inloggen ging gewoon niet, uitgelogd bij DeStentor maar kreeg steeds foutmelding. Ik word er echt moe van. Ook dat er nog steeds geen directe Actieve Topics is. Ik kijk vaak wel even op hoofdpagina voor het nieuw en wil daarna direct door naar forum. met bijna alles vergt het extra stappen. Het is dat ik dit forum te leuk vind, net als het delen van nieuws e.d., anders had ik het vaarwel gezegd.

Er is gewoon een actieve topics gedeelte. Als je naar nieuwe berichten gaat en dan een stukje scrollt dan kom je het tegen.

Hi all,

Het issue rondom inloggen was uiteraard al bij ons bekend, maar was het complex de oorzaak te achterhalen gezien de migratie en het nieuwe single sign-on systeem. Het goede nieuws is dat de boosdoener gevonden is en het development team dit nu aan het rechttrekken is. Ik verwacht op korte termijn dat de inlogproblemen verleden tijd zijn.

Uiteraard hebben we nog meer suggesties en feedback op het lijstje, maar was dit voor ons de belangrijkste om op te pakken. Om het in de toekomst ook makkelijker te maken, zal ik tevens binnenkort een nieuwe suggestie tool lanceren op het forum, zodat overzichtelijk wordt waar jullie als actieve forum gebruikers het meest behoefte aan hebben! :)

Of het nieuwe forum nu een verbetering is of niet, lijkt het er wel op dat het forum steeds minder leeft. Volgens mij wordt er de laatste tijd veel minder gepost en haken er steeds meer personen af, waardoor het forum langzaam een beetje dood lijkt te bloeden. Of zien anderen dat anders en is dit slechts een gevoel mijnerzijds?

Deels klopt het deels gevoel. Ik zie minder nieuwe topics maar als ik naar de Occasion wedstrijden kijk zie ik daar ongeveer evenveel inzendingen als voor het forum wissel.

Filter op een bepaalde tekst .. bijvoorbeeld. Alarm is nu niet mogelijk

Het is goed dat er gewerkt wordt aan de inlogproblemen en fijn dat er over gecommuniceerd wordt!

Of het nieuwe forum nu een verbetering is of niet, lijkt het er wel op dat het forum steeds minder leeft. Volgens mij wordt er de laatste tijd veel minder gepost en haken er steeds meer personen af, waardoor het forum langzaam een beetje dood lijkt te bloeden. Of zien anderen dat anders en is dit slechts een gevoel mijnerzijds?
Dit merk ik dus ook en dat is ook geen vreemde reactie op de problemen die het nieuwe forum kent.

Er wordt veel feedback genegeerd die de forumbeleving nog meer naar beneden halen dan alleen de inlogproblemen. Al is het logisch dat daar prioriteit ligt.
Mensen haken af als er een probleem is die nadelig is op de bruikbaarheid van het forum en het lijkt alsof er niets mee wordt gedaan. Zeker als er dan meerdere problemen zijn.

Een huis met een lekkend dak zal nooit droog worden als je er niets aan doet. En de bewoner zal altijd blijven klagen als je niet laat weten dat er gewerkt wordt aan een oplossing (en wat er gedaan wordt, welke termijn e.d.)

Informeer, communiceer. En ga ermee aan de slag.

Is het nu de bedoeling dat we (ik in ieder geval) voortaan altijd met tweetraps verificatie moeten inloggen? Ik kan niet inloggen met alleen gebruikersnaam en wachtwoord, ik moet altijd een 6-cijferige code in mijn mail ontvangen en die toevoegen. Is niet gebruikersvriendelijk en demotiverend om nog de moeite te nemen om in te loggen en te posten.

Het issue rondom inloggen was uiteraard al bij ons bekend, maar was het complex de oorzaak te achterhalen gezien de migratie en het nieuwe single sign-on systeem. Het goede nieuws is dat de boosdoener gevonden is en het development team dit nu aan het rechttrekken is. Ik verwacht op korte termijn dat de inlogproblemen verleden tijd zijn.

@Auteur : er wordt aan gewerkt, lijkt mij dat je dan nog één keer middels tweetraps verificatie moet inloggen en je daarna ingelogd blijft, indien je dat wenst.

Na het plaatsen van een bericht duurt het vaak minuten voordat deze zichtbaar is, wat mij betreft vrij irritant.

Heeft het nieuwe forum een functie om afbeeldingen/ foto's rechtstreeks vanaf je laptop of telefoon op het forum te zetten?

Hi all,

Laat ik voorop stellen dat dit topic gericht is op feedback voor het vernieuwde forum en dat we al jullie suggesties actief meenemen en doorvoeren waar mogelijk. Ik heb het merendeel van jullie feedback daarom ook verzameld en in onderstaande actielijst de terugkoppeling gezet:

• Er zijn problemen met inloggen bij gebruikers sinds het nieuwe DPG account.
    Hier is inmiddels al een fix voor doorgevoerd en zouden de problemen met inloggen inmiddels verleden tijd moeten zijn. We hebben het tot op heden nog niet kunnen reproduceren, dus mochten jullie nog steeds problemen ervaren, let me know!

• Limiet afbeeldingen per post staat enkel op 20, wat soms problemen en onnodig extra werk kan geven.
    Deze is zojuist opgehoogd naar 30 afbeeldingen. Ik hoor graag of dit een acceptabele limiet is voor jullie.

• Directe link naar actieve topics is niet zichtbaar.
    Het klikken op de "Nieuwe berichten" button op de homepage zou nu moeten linken naar alle nieuwste posts. Hiermee kan je dus ten alle tijden zien wat er onlangs is geplaatst.

• E-mail notificaties worden niet gegeven bij nieuwe berichten.
    Bij het opzetten van het nieuwe forum was de mailserver voor deze functie nog niet volledig opgebouwd, Hier zijn we momenteel echter wel mee bezig, zodat e-mailnotificaties correct gegeven worden indien er een reactie komt op een topic dat je volgt.

• Verruimen van toegestane tekens, de huidige limiet van 20000 is nog niet voldoende.
    Deze is nu naar 30000 gezet. Ook hier hoor ik graag of dit een limiet is die voor jullie werkt.

• Foto’s in berichten worden direct getoond ipv de URL, zodat kopiëren een issue wordt.
    Dit kan ik aanpassen zoals je in onderstaande afbeelding ziet, maar heeft dit ook consequenties dat afbeeldingen mogelijk dubbel getoond / geplaatst kunnen worden. Uiteraard kan ik de embedding optie ook volledig uit zetten, waardoor het kopiëren van berichten weer als vanouds gaat. Wat heeft jullie voorkeur?

RgE65Df.png

• Vreemd getal rondom ongelezen berichten in je tabblad die niet weg gaan.
    Dit is voor ons ook nog even een mysterie, maar we zijn ermee bezig om dit te achterhalen. Het vermoeden is dat oude berichten van de migratie nog steeds als ongelezen worden beschouwd, maar niet worden getoond.

• Mobile issue: Mobiele weergave springt niet meteen naar de laatste post.
    Dit zou inmiddels al moeten werken. Bij het klikken op dag / tijdstip onder de topictitel in het overzicht, zou je meteen naar de laatste post van het onderwerp moeten gaan.

• Nieuwe privéberichten zijn niet direct zichtbaar zoals voorheen.
    Dit klopt en ligt dit momenteel bij de developer om op te pakken. Het idee is om een button / link op de homepage te plaatsen die meteen naar je priveberichten gaat en duidelijk aangeeft of je een nieuw bericht hebt.

• De huidige zoekfunctie is nog enigszins verborgen.
    Dit ligt momenteel ook bij de developer. De zoekfunctie wordt nog verder geoptimaliseerd en ben ik van plan om deze ook op de homepage zichtbaar te maken, zodat gebruikers gemakkelijk gebruik kunnen maken van deze functie. Dit kan ook voorkomen dat er meerdere topics over hetzelfde onderwerp worden aangemaakt.

Ik hoor graag of ik nog punten ben vergeten of als er nieuwe suggesties zijn. Wat betreft de verdere uitbouw van het forum rondom nieuwe features en suggesties kom ik binnenkort nog bij jullie terug met een voorstel.

Groetjes,
Robert

Vreemd getal rondom ongelezen berichten in je tabblad die niet weg gaan.
Dit is voor ons ook nog even een mysterie, maar we zijn ermee bezig om dit te achterhalen. Het vermoeden is dat oude berichten van de migratie nog steeds als ongelezen worden beschouwd, maar niet worden getoond.
Het vreemde is dat dit getal wel wijzigt.

• Er zijn problemen met inloggen bij gebruikers sinds het nieuwe DPG account.
    Hier is inmiddels al een fix voor doorgevoerd en zouden de problemen met inloggen inmiddels verleden tijd moeten zijn. We hebben het tot op heden nog niet kunnen reproduceren, dus mochten jullie nog steeds problemen ervaren, let me know!
Ik had/heb geen probleem met inloggen in de zin dat het niet lukt, maar moet tegenwoordig wel steeds een 6-cijferige code uit mijn e-mail vissen want zonder die code kan ik niet inloggen. Is het de bedoeling dat dit zo blijft?

Er zijn problemen met inloggen bij gebruikers sinds het nieuwe DPG account.

Helaas, nog steeds problemen. Als ik browser sluit en weer open en ik sta ingelogd bij DeStentor (ander mailadres) dan logt ie op AW in maar kan ik nog geen reacties geven. Dan moet ik wederom uitloggen bij DeStentor voor ik weer aan de slag kan op AW. Via mobiel inloggen lukt al helemaal niet. Eerst in het klein "too many HTTP redirects" en daarna groot "De webpagina is niet beschikbaar", en had ik mezelf al uitgelogd bij DeStentor app. Ik had via Pm gevraagd of je dit mailadres kon gelijktrekken met degene die ik overal gebruik, dit is niet gebeurd/gelukt.

Directe link naar actieve topics is niet zichtbaar.
Het klikken op de "Nieuwe berichten" button op de homepage zou nu moeten linken naar alle nieuwste posts. Hiermee kan je dus ten alle tijden zien wat er onlangs is geplaatst.

Nog altijd niet opgelost dus. Want als je via het menu bovenaan de pagina naar FORUM > NIEUWE BERICHTEN klikt dan kom je nog steeds bij 'Wat is er nieuw' (nog altijd zonder vraagteken) uit ipv 'nieuwe berichten' dus niet naar waar je wil. Het blijven extra handelingen. Waarom niet in FORUM gewoon klikken op Actieve Topics zoals voorheen? Dat is het enige wat de meesten hier vragen.

En nog altijd geen antwoord gehad wat 'Laatste bijdragen' nou betekend? Ik zie wat willekeurige berichtjes van paar onbekende forummers die ergens in ochtend ergens op hebben gereageerd. 'Nieuwe profiel berichten' (nog altijd los van elkaar geschreven) is altijd leeg, geen idee wat dat is. 'Nieuwe topics' en 'Actieve topics' is het enige wat we willen, direct te kiezen in het FORUM-menu. AUB!

Ik open aardig wat nieuwe topics en kwam er later achter dat dan dit gelijk aangevinkt staat onder als je een bericht typt. Ik had bij sommige topics op 'Niet meer volgen geklikt' (staat boven aan als je topic opent) en toen werden het er iets minder. Denk alleen dat niet dat dat het enige is.
qTKvtyD.png

De andere, makkelijkere, punten zijn dus verbeterd. De grootste ergernissen helaas nog niet :(

Ik zat net een half uurtje op AW, niet eens op een andere website en ook niet ingelogd bij DeStentor. Ik druk op pagina verversen terwijl ik in een topic ben en opeens moet ik weer inloggen om te reageren ondanks dat ik wel ingelogd ben. Uitgelogd en proberen in te loggen maar kreeg dan weer foutmelding en kon niks beginnen. Wéér cookies verwijderd en kon weer inloggen. :(

Het inloggen is nog niet 100% inderdaad. Ik kan na een dag wel direct reageren (zonder andere DPG-sites bezocht te hebben), maar mijn profiel niet bereiken. Als ik op 'Account' ga staan zegt de dropdown dat ik nog moet inloggen. Met één druk op de knop is dat opgelost. Klein bier vergeleken met het gedoe wat MCW heeft dus.

Wat foto's betreft zou ik liever het voorbeeld uit hebben staan. Dat is een stuk overzichtelijker bij iets langere bijdragen. Maar dat zeg ik als ervaren fotoplaatser, ik begrijp dat het voor een leek fijner is om direct te kunnen zien of het goed gaat.

En ik zal nog even het punt onderstrepen dat een directe link naar 'Nieuwe berichten' zeer welkom is. Berichten waarop gereageerd is zijn veel relevanter voor vaste bezoekers dan puur nieuwe topics. Vervang dan gewoon dat onzinnige 'Laatste bijdragen' wat totaal niet lijkt te werken.

Ik heb ook inlog problemen.

En ik zie ook heel veel het onderstaande op het forum.
Ik denk dat ik hier niet heel erg actief ga zijn als het niet duidelijk is wie en wat wel en geen bots zijn. En deze berichten lijken ook niet meer te worden verwijdered als ik ze raporteer.

uXe7CPB.png

Het inlogprobleem is hier een stuk minder geworden, maar ik moet dagelijks nog wel steeds opnieuw inloggen i.p.v. automatisch ingelogd worden zoals bij het oude forum.

Verder vind ik die infokaders welke telkens weer vanzelf geopend wordt als de cursor toevallig op een gebruikersnaam, avatar of op de datum/tijd boven het bericht komt steeds irritanter worden bij het forumgebruik, kan dat niet zo ingesteld worden dat dit infokader enkel met een muisklik geopend wordt?
Momenteel heb ik na 5 minuten forumgebruik al weer zoveel van al die ongevraagde infokaders op het scherm gekregen dat ik al weer weg vlucht van dit forum.:(

Het inloggen is nog niet 100% inderdaad. Ik kan na een dag wel direct reageren (zonder andere DPG-sites bezocht te hebben), maar mijn profiel niet bereiken. Als ik op 'Account' ga staan zegt de dropdown dat ik nog moet inloggen.
I stand corrected, toch weer ineens uitgelogd.

Mobile issue: Mobiele weergave springt niet meteen naar de laatste post.
Dit zou inmiddels al moeten werken. Bij het klikken op dag / tijdstip onder de topictitel in het overzicht, zou je meteen naar de laatste post van het onderwerp moeten gaan.

Ja, dit werkt (bij mij) maar of dit gebruiksvriendelijk is? Je moet het weten. Vanochtend wilde ik dit testen en drukte dus, uit gewoonte / gewenning óp het topictitel en belande dus op de eerste pagina van de draad ipv het laatste bericht.

Nu lees ik nog eens wat ik moet doen én dan werkt het dus wel.
Is het logisch? Ik vind van niet.

Het was even een wat vreemd gezicht, dat vernieuwde forum, maar het went klaarblijkelijk en ik vermaak me ouderwets prima.

Het enige wat ik heel vervelend vind is dat als je van boven naar beneden wilt scrollen met dat verschuivende blokje rechts aan het beeldscherm van een pc, dat dat blokje dan haperend en stotend volgt en dat je hem telkens moet terugpakken met je cursor. Voorheen was dat niet zo, het is pas sinds de 2023 vernieuwing.

Dah wast..

Ik was niet ingelogd en bekeek de Occasionwedstrijd. Die teksten van de berichten, abracadabra. Iemand die net een week Nederlandse les heeft gehad. Dacht aan een 1 april grap. Goed, ik zal reageren, log dus in en wat blijkt: berichten is weer normaal Nederlands en ik ben opeens niet meer Dutch Finnatic maar Johannes 2971632. Ik begrijp wel, 1 inlog voor alle DPG-websites enzo, maar hoe krijg ik mijn oude account terug? Ik kan nog wel op mijn oude account inloggen maar vervolgens niet meer als zodanig reageren.

Het enige wat ik heel vervelend vind is dat als je van boven naar beneden wilt scrollen met dat verschuivende blokje rechts aan het beeldscherm van een pc, dat dat blokje dan haperend en stotend volgt en dat je hem telkens moet terugpakken met je cursor. Voorheen was dat niet zo, het is pas sinds de 2023 vernieuwing.

Volgens mij hebben ze dat gedaan om de pagina's sneller te laten laden, vooral als er veel foto's in staan.

Maar het is inderdaad ontzettend irritant: als je de schuif rechts helemaal naar beneden trekt, zodat je verwacht onderaan de pagina uit te komen, schiet hij ineens weer naar halverwege (want dan gaat hij het volgende deel van de pagina laden), en kom je dus halverwege de pagina uit. En dat kun je dan nog een paar keer herhalen om echt onderaan te komen.

Volgens mij hebben ze dat gedaan om de pagina's sneller te laten laden, vooral als er veel foto's in staan.

Maar het is inderdaad ontzettend irritant: als je de schuif rechts helemaal naar beneden trekt, zodat je verwacht onderaan de pagina uit te komen, schiet hij ineens weer naar halverwege (want dan gaat hij het volgende deel van de pagina laden), en kom je dus halverwege de pagina uit. En dat kun je dan nog een paar keer herhalen om echt onderaan te komen.
Er zit op je toetsenbord een "end" knopje, scheelt wat scrollen. Page down/page up doet het met stukjes. Het gaat een stuk sneller dan scrollen in elk geval.

Maar ook dan krijg je hetzelfde gedrag bij veel foto's. Het is idd iets waarmee de laadtijd verkort zou moeten worden.
In de regel verlengt het dat juist omdat er pas geladen wordt indien alle objecten (foto's/tekst) van dat gedeelte geladen zijn.
Het rare is dat het bij tekst/weinig foto's ook die lange laadtijd heeft, terwijl er niks te laden valt. Tekst kost immers geen/weinig laadtijd over het algemeen, hetzelfde geldt voor kleuren van een lay-out.

Er zal een laad-buffer in zitten die eigenlijk gewoon te klein is. Wellicht zal het verruimen van die buffer (hoeveel er tegelijkertijd geladen wordt) het probleem al verminderen/verhelpen.

De inlog-problemen zijn er overigens nog steeds. Als ik wil posten kan ik bij elk bezoek opnieuw inloggen. Welliswaar met 1 klik. Het zou me niets verbazen als dit simpelweg ligt aan de sessielengte ligt.
Je kunt meestal ergens instellen hoe lang de sessie voor "ingelogd blijven" aanwezig blijft. Als die elke keer na, bijvoorbeeld 2 uur vervalt, krijg je dit soort problemen.

Aan RobertS86:
Fijn dat er gecommuniceerd wordt over de stand van zaken!

Ik vroeg me af of er ook al een oplossing is bedacht voor het aantal berichten wat er ooit geplaatst zijn door een account. Hij geeft nu alleen het aantal berichten weer van het huidige forum, niet meer het werkelijke totaal aantal berichten.
Zo lijken stamgasten net nieuwe leden omdat ze maar weinig berichten hebben. Mogelijk heeft dit ook nog gevolgen voor de functionaliteit als er een minimaal aantal berichten nodig is om bijvoorbeeld pm's te sturen (geen idee of er zo'n restrictie ergens zit overigens)

Ik had van de week enkele dagen dat ik wel op de frontpagina in kon loggen maar niet hier in het forum. Vandaag is dit weer op beide delen mogelijk. (y)

Via Chrome kan ik niet meer reageren, de melding/knop "je moet ingelogd zijn om te reageren" blijft onderaan staan. Als ik daarop druk gaat hij terug naar de forumindex maar er gebeurd verder niets. Volgens de knop bovenin het scherm ben ik wel gewoon ingelogd. Via Firefox heb ik dit probleem niet.

Via Chrome kan ik niet meer reageren, de melding/knop "je moet ingelogd zijn om te reageren" blijft onderaan staan. Als ik daarop druk gaat hij terug naar de forumindex maar er gebeurd verder niets. Volgens de knop bovenin het scherm ben ik wel gewoon ingelogd. Via Firefox heb ik dit probleem niet.

Dit had ik dus vorige week, in Firefox (Chrome niet geprobeerd) maar nu is het weer okay, in Firefox. Eén keer op inloggen drukken en ik krijg het reactiescherm na herladen van de pagina.

Blijft vreemd allemaal, inloggen en inlogstatus.

Het doorlopen van de topics blijft, voor mijn gevoel, meer tijd kosten dan voorheen. Navigatie is moeizamer.

Bij mij is dit opgelost. Wanneer ik alle nieuwe berichten in topics die ik volg heb gelezen, dan staat er geen getal meer.

Er is nog iets vreemds bij het inloggen: ik moet steeds met tweestaps verificatie inloggen (wachtwoord en vervolgens inlogcode uit een e-mail).

Maar als ik vervolgens uitlog en later op de dag nog een keer wil inloggen, dan is er geen inlogcode meer nodig. Ook niet als ik mijn browser had afgesloten. De browser staat zo ingesteld dat het afsluiten alle cookies en andere geschiedenis worden verwijderd. Daarom moet ik dan eerst weer wel de DPG Media cookies-schermen door voordat ik überhaupt op de AW-site mag kijken. Maar ik kan dus wel inloggen zonder code. Zeer vreemd...

Ik vermoed dat een nieuwe email-code in het algemeen slechts steekproefsgewijs vereist is. Dus er wordt willekeurig af en toe een bevestiging via email vereist. Want als elke keer een tweede factor bevestiging vereist zou zijn, zou het inloggen wat te bewerkelijk worden, en het risico lijkt beperkt (het gaat hier niet over inloggen bij je bank of zo).

Bij mij is dit opgelost. Wanneer ik alle nieuwe berichten in topics die ik volg heb gelezen, dan staat er geen getal meer.
Bij mij nog niet. Is er ergens ook een overzicht? Voor wat je volgt, misschien is er nog een ouder topic. Heb al een keer alles op gelezen gezet, dat hielp in ieder geval niet.
Ik weet niet of het mogelijk is, maar misschien een pagina waarbij je een overzicht hebt? Is ook wel eerder gesuggereerd zie ik.

Bij mij nog niet. Is er ergens ook een overzicht? Voor wat je volgt, misschien is er nog een ouder topic. Heb al een keer alles op gelezen gezet, dat hielp in ieder geval niet.
Ik weet niet of het mogelijk is, maar misschien een pagina waarbij je een overzicht hebt? Is ook wel eerder gesuggereerd zie ik.
Ik heb het overzicht nog niet gevonden, zou inderdaad erg fijn zijn.

• Foto’s in berichten worden direct getoond ipv de URL, zodat kopiëren een issue wordt.
    Dit kan ik aanpassen zoals je in onderstaande afbeelding ziet, maar heeft dit ook consequenties dat afbeeldingen mogelijk dubbel getoond / geplaatst kunnen worden. Uiteraard kan ik de embedding optie ook volledig uit zetten, waardoor het kopiëren van berichten weer als vanouds gaat. Wat heeft jullie voorkeur?

RgE65Df.png
Ik ga hier toch even op reageren:

Zet maar mooi uit...
Dat scheelt een hoop onzichtbare youtube en facebook linkjes waar nu groot een waarschuwing komt dat je het niet kan zien ivm cookievoorkeuren (wat de leesbaarheid van het forum ook nog eens verslechterd)
Hou het dan maar op linkjes. Dan kan de lezer zelf beslissen of en zo ja hoe (incognito of via een ander browser) de link opent.

^^ Mag van mij ook uit, al kan ik mij voorstellen dat AW het belang van zo ruimhartig ingestelde cookievoorkeuren ook waardeert.

Er viel me nog iets op: op de gewone pagina's van de site is er in de tab van je browser een Autoweek icoontje te zien. Dat is waar ik naar zoek als ik vanaf een andere tab naar de tab met de AW-site of het forum wil. Maar als je in de gewone thema- en topicpagina's van het forum bent (alles onder ...autoweek.nl/forum/), zit dat icoontje niet in de tab. Daar is dus iets misgegaan of vergeten.

Een ander ding dat ik me afvraag: er wordt zo af en toe gereageerd door de community manager of iemand anders van het webteam over sommige kritiekpunten of dat ze druk bezig zijn 'alles' beter te maken, maar zou het niet effectiever zijn als de community manager hier het lijstje publiceert (en bijhoudt) waarin staat:
- aan welke punten wordt gewerkt (evt. in welke volgorde),
- welke punten zijn gefixt, en
- aan welke genoemde punten niets zal worden gedaan (plus waarom niet)?
Dan weten we wat we kunnen verwachten (en kunnen we nog reageren als er een punt ontbreekt dat wel is genoemd). Want nu is het eigenlijk wel vaag wat er met alle opmerkingen op deze inmiddels zes pagina's wel en niet wordt gedaan.

Zeker. Duurde alleen wel een maand voor er iets werd verandert en alleen maar paar dingen die met een simpele aanpassing zijn te doen. Veel vragen zijn onbeantwoord gebleven en inmiddels zijn we bijna weer een maand verder. Iedere dag weer irritatie met in/uitloggen bv.

Ze zullen vast hun best doen maar in twee maanden heb je best veel werkdagen om er aan te werken, lijkt mij.

Terug
Bovenaan