AutoWeek forum feedback topic

1. Probleem met berichtenbox

Als ik ingelogd ben en naar mijn privéberichtenbox ga, dan krijg ik het volgende te zien:

Je moet ingelogd zijn om dat te doen.

Dan kan ik geen berichten lezen. Terwijl ik wel ingelogd ben.

2. Probleem met vette letters

In dit bericht zie ik een nieuw probleem opduiken, vette letters. Ik probeerde ze te ontvetten, maar dat is voor mij nu niet te doen. Met tekst selecteren en dan op de B (bold) clicken, gaat het in ieder geval niet...

1. Probleem met berichtenbox
Als ik ingelogd ben en naar mijn privéberichtenbox ga, dan krijg ik het volgende te zien:

Je moet ingelogd zijn om dat te doen.

Dan kan ik geen berichten lezen. Terwijl ik wel ingelogd ben.

2. Probleem met vette letters

In dit bericht zie ik een nieuw probleem opduiken, vette letters. Ik probeerde ze te ontvetten, maar dat is voor mij nu niet te doen. Met tekst selecteren en dan op de B (bold) clicken, gaat het in ieder geval niet...

Probleem 2 komt omdat het niet alleen vette letters zijn maar tevens een koptekst. Je moet dus ook de Alinea indeling aanpassen naar normaal.

Probleem 2 komt omdat het niet alleen vette letters zijn maar tevens een koptekst. Je moet dus ook de Alinea indeling aanpassen naar normaal.
Ah dat is het. Ik had geen idee dat ik een koptekst gebruikte :oops: Die functie zal vast nuttig zijn, maar voor mij niet nodig. Maakt het voor mij te ingewikkeld.

Op i-Phone is het forum ook wat lastig te lezen vind ik:

(i) bij kantelen van i-Phone (voor breedbeeld zeg maar) is er bovenin het scherm een tamelijk groot stuk dat niet beweegt met scrollen. Dat maakt de leesruimte kleiner, niet fijn.

(ii) bij topics met meerdere bladzijdes kan ik alleen direct naar de laatste bladzijde gaan door het scherm te kantelen in de breedbeeldstand. In de andere stand zijn de bladzijdenummers niet te zien en kan ik alleen clicken op de titel van het topic, waarna ik op de eerste bladzijde van het topic kom.

Verder, de 'categorieen' berichten en het onderscheid daartussen zijn voor mij niet heel erg duidelijk ('laatste bijdragen', 'nieuwe berichten' , 'nieuwe profielberichten').

Niet direct forumgerelateerd, maar het is me vaker opgevallen en dit topic is in elk geval een communicatiemiddel naar iemand die er wat mee kan doen:

Vanuit een Autoreview van een gebruiker wordt nogal eens verwezen naar de verbruiksmonitor van dezelfde auto. Maar die is niet gelinkt aan die review! Bovendien zijn er veel reviews vanwaar je niet op iemands profiel kan komen, dus kom je er niet bij zonder je wild te speuren. Andersom geldt trouwens ook. Waarom zijn profiel, review en verbruiksmonitor niet allemaal gekoppeld en makkelijk doorklikbaar?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren. Log in | Registreer. Het blijft maar aan de gang, iedere dag weer. Terwijl ik gewoon ingelogd ben en niet eens op een ander platform ingelogd ben.

Vaak maakt ie het ook cursief als je een tekst elders van kopieert. Erg irritant.

Ik log iedere dag 1x in omdat ik alle cookies weggooi en als ik dan ingelogd ben kan ik daar gewoon de hele dag mee doen zolang bij PC aan blijft.

Wordt wel weer eens tijd voor een terugkoppeling? Is nu een maand geleden en heb niet het idee dat er sindsdien dingen veranderd / verholpen zijn. Heb wel het idee dat het forum steeds meer uitsterft: minder activiteit en nieuwe topics met name bij nieuwe auto's.

In menu "forum" is nu "Nieuwe berichten" toegevoegd, het oude "Actieve Topics". Verder heb ik ook niks verbeterd zien worden. Ik denk dat ze zelf erg worstelen met dit nieuwe forum en/of weinig tijd aan besteden. Vind forum ook aardig dood. Er zijn paar mensen die regelmatig wat posten (en dan niet alleen maar in 'mijn auto'), soms kom ik terug van een dag werk en is er nauwelijks activiteit geweest. Erg jammer.

Ik heb ook (weer/ nog) klachten. Als ik naar mijn Berichtenbox wil krijg ik de melding dat ik moet inloggen, maar ik ben dan al ingelogd. Daarnaast, minder belangrijk maar toch, kan ik nog steeds niet plussen.

Het is vervelend om te moeten zeggen maar ik vind de opmaak van het forum geen verbetering.

Vandaag toch maar eens weer de moeite genomen om hier in te loggen.
Aangezien dat automatisch ingelogd zijn hier nog steeds niet fatsoenlijk werkt en dwars blijft liggen met diverse andere DPG media lees ik diverse DPG media's de laatste tijd al steeds meer zonder in te loggen, het abonnement op de digitale krant (Tubantia) heb ik hierom inmiddels ook al opgezegd en ik mis het niet eens.
En inmiddels merk ik ook dat het niet meer kunnen reageren op dit en nog een ander forum indien niet ingelogd mij toch wat minder irriteert als continu tegen dat inlogprobleem bij DPG aan te blijven lopen.
Het zal me benieuwen of het nog een keer verder gaat met de lang beloofde verbeteringen hierin, maar ik heb de hoop inmiddels wel een beetje verloren. :(

Even uit nieuwsgierigheid op het profiel geklikt van RobertS86. De laatste post hier is van 20 april, maar dan zie ik dit:

Als ik op die berichten klik krijg ik deze melding:

Blijkbaar bestaat er een soort subforum speciaal voor beheerders? (en misschien ook moderators?)

Ik dat geval denk ik niet dat het de bedoeling is dat dat op deze manier zichtbaar is.

Haha oeps!

Ik moet nog steeds dagelijks uit- en inloggen. Echt zwaar irritant.

Laatst bewerkt:
Same here. Niet eens dagelijks, als ik een uurtje later weer eens kijk moet ik weer inloggen. Soms lijkt het alsof ik een soort semi ingelogd ben, bij het menu. Blijft raar...

Verder mis ik nog steeds een overzicht met openstaande berichten/reacties... ik wil toch heel graag de teller boven op 0 haha!

Ik moet ook nog steeds tig keer per dag opnieuw inloggen. Vervelend is ook dat telkens na het inloggen je automatisch terug gaat naar het forum overzicht en niet naar actieve topics. Ach, het went gek genoeg ook wel. Vooral omdat ik niet de illusie heb dat daar snel verandering in komt.

Ik had lange tijd 3 ongelezen berichten / reacties in de url staan maar sinds een paar weken staat het bij mij nu op 0.

Laatst bewerkt:
Buiten de meldingen van nieuwe berichten die ik maar niet krijg en waardoor ik vaak vergeet hier te lezen merk ik nu dat het (voor mij) niet mogelijk is om oa foto's te plaatsen. Ik werk tegenwoordig enkel met mijn mobiel. Maar kan enkel tekst plaatsen. Alle vakjes boven mijn reactie blijven grijs....

Zelfs ingelogd blijven of opnieuw inloggen is nu al een probleem, wat is er aan de knikker met dit forum?
Ik doe wel eens wat op Amerikaanse of Duitse forums, en zelfs na jaren hoef ik niet in te loggen...

waarom staat er bovenin niet standaard of ik wel dan niet ben ingelogd? Ik vind eerlijk gezegd de toegankelijkheid van het forum minder aantrekkelijk.

"niet meer volgen" (ondanks dat ik nooit geklikt heb op volgen) van topics heeft ook geen nut. Komt elke keer weer terug. Jammer dat ze niks meer laten weten verder. We zijn toch al aardig een tijdje verder.

Als ik nu inlog met mijn gegevens kom ik niet op mijn eigen account (Rutger DC), maar gast 5610083 terecht. Vervolgens zie ik wel mijn username op Mijn Dashboard. Wat is dit nu weer voor gedoe.

Als ik naar de homepage ga, dan staat 'ie op mijn account Rutger DC ingesteld:

ClZWFY0.png

Vervolgens ga ik naar het forum om een reactie achter te laten, dan ben ik getransformeerd tot gast 5610083.

aPcSX2a.png

Heb een PM gestuurd naar Jan Renting, hopelijk biedt dat soelaas. :)

Pff dat inloggen iedere keer....op mijn telefoon lukt het alleen met een cijfercode die via de mail binnenkomt...

Wat ik ook jammer vind is dat je geen signaal krijgt op de en of andere manier ( bijv, een pop-up) dat je een nieuw bericht in je inbox hebt.

Pff dat inloggen iedere keer....op mijn telefoon lukt het alleen met een cijfercode die via de mail binnenkomt...

Wat ik ook jammer vind is dat je geen signaal krijgt op de en of andere manier ( bijv, een pop-up) dat je een nieuw bericht in je inbox hebt.
Dat word toch aangegeven met het cijfer op het tabblad? Nog niet goed geintergreerd, maar bij een nieuw bericht telt hij er volgens mij 1 bij.

Ja, dat begreep ik. Dat telt ook mee. Zo heb ik hem bijna op 0 gekregen, er stonden nog ongelezen berichten in. (die ik al wel gelezen had, maar goed)

Bij mij blijft hij nu overigens op 1 hangen, omdat anderen het daar ook over hadden.
Maar volgens mij telt hij in ieder geval ongelezen berichten in een gevolgd topic, (topic waar je gereageerd hebt, volgens mij kan je ook handmatig volgen) likes etc, een @ en als iemand je quote. Als je daar dan overheen bladert telt hij hem weer af. En ongelezen privé berichten dus.

Ingelogd blijven werkt hier soms ook niet helemaal lekker, maar verversen zorgt er meestal voor dat ik wel weer ingelogd ben.

Laatst bewerkt:
En inmiddels zijn we weer een maand verder zonder verdere verbeteringen of reacties. Lijkt alsof ze de handdoek in de ring hebben gegooid. En wellicht is Robert ook alweer weg.

Ik ga voor het gemak uit van de goede intenties van Robert maar kan me voorstellen dat hij in een team werkt en niet alles alleen beslist. In het begin was de communicatie helder en hoopgevend. Wat er na 20 april gebeurd is weet ik niet, maar het lijkt er op dat ze het idee hadden om binnen een maand de grootste problemen op te lossen wat helaas niet is gelukt....

Misschien vinden ze ons wel een stelletje ongelofelijk zeikerds, of hebben ze de wil en de middelen niet om de problemen op korte termijn op te lossen. Maar geef dan op zijn minst even een korte terugkoppeling ook al is het misschien niet wat wij graag willen horen. Ik zie trouwens de banner over het nieuwe forum en de link naar dit topic bovenaan de pagina ook niet meer verschijnen...?

Dan zullen de adverteerders ook wel een grote rol spelen. Als ik oude topics van een jaar geleden bekijk dan zie ik helaas een aantal grote namen die sinds de forumupdate niet of nauwelijks meer hebben gepost.

Dan de laatste regel uit de post van Robert van 20 april:

"Ik hoor graag of ik nog punten ben vergeten of als er nieuwe suggesties zijn. Wat betreft de verdere uitbouw van het forum rondom nieuwe features en suggesties kom ik binnenkort nog bij jullie terug met een voorstel.

Groetjes,

Robert"

Zijn die nieuwe features nou ook van de baan?

Het inloggen blijft kl*ten maar is voor mij lang niet de grootste ergenis. Wat ik echt zwaar irritant vind is het scrollen in een topic waarbij de pagina telkens verspringt als je iets omhoog of omlaag scrollt. Ook bij het kopieren van een tekst met opmaak (zoals bv de schuine en vetzwarte tekst hierboven) is irritant als je daaronder verder gaat met je tekst en niet automatisch terug gaat naar de normale weergave en opmaak.

Ik had heel even de teller op nul wat betreft de ongelezen berichten maar nu staan er weer 2 die ik niet weg krijg. Alle topics die ik volg en waarin ik heb gereageerd heb ik aangeklikt maar die 2 blijft staan. Kan ook zomaar ineens weer verdwijnen. Ik kan er geen logische verklaring voor verzinnen, echt heel vaag.

Nu heb ik alweer hetzelfde probleem: ik kon niet meer reageren terwijl ik ingelogd was, normaal helpt het dan om op inloggen te klikken. Een beetje irritant, maar goed het werkt.

Nu verscheen er desondanks geen venster om op het forum te reageren. Toen heb ik mezelf maar uitgelogd en weer ingelogd. Het resultaat: ik ben weer gast 5610083, mocht ik op de homepage willen reageren ben ik wel Rutger DC.

De dag na mijn privébericht aan Jan Renting zat ik ineens wel op het goede account, ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft.

Hoe dan ook, er lijkt iets structureels niet te kloppen met het inloggen.

Volgens mij kan dit forum beter terug gezet worden naar de oude versie en geheel losgekoppeld worden van Autoweek c.q. DPG.

De forumleiding schittert de laatste weken weer eens door afwezigheid en gebrek aan respons (hebben blijkbaar andere prioriteiten of tijdgebrek?), en de problemen van dit "verbeterde" forum blijven maar aanhouden ondanks gedane beloftes tot oplossing.
Het enigste wat er tot nu toe werkelijk bereikt is is dat er steeds meer forumgebruikers afhaken dankzij die aanhoudende problemen van dit vernieuwde forum... als dat het werkelijke doel is kap er dan maar gelijk mee i.p.v. stilletjes door blijven sukkelen met dit uitsterfbeleid van niets doen.

Misschien maar een poll op gaan starten met de vraag of dit forum zelfstandig verder moet gaan of onder het beheer van Autoweek moet blijven?
Mijn antwoord hierop zal ongetwijfeld wel duidelijk zijn...

En inmiddels zijn we weer een maand verder zonder verdere verbeteringen of reacties. Lijkt alsof ze de handdoek in de ring hebben gegooid. En wellicht is Robert ook alweer weg.

Het is dan ook eigenlijk bergafwaarts gegaan sinds Robert hier de 'community' op de schop wilde gooien. Vóórdat hij aan de forumknoppen draaide ging het allemaal prima. Nu is het een ongeordend zootje met vreemde benamingen, onnodige 'leegruimtes' en al maanden geen verbetering.
Inderdaad, Muddy, terug naar het oude of een alternatief forum lijkt mij ook het beste.

Ik vind het een hele verbetering, ziet er moderner uit, werkt probleemloos. Het zooitje of de leegruimtes herken ik niet. Lekker zo laten.

Elke dag opnieuw inloggen is niet probleemloos.
Dat ik iedere dag opnieuw moet inloggen is mijn eigen keuze, ik gooi altijd alle cookies weg. Doe ik dan niet, wat ik wel eens geprobeerd heb om te kijken hier op het forum, dan ben ik gewoon ingelogd.

Jij ja, maar ik en vele anderen niet.
nee maar het gaat niet alleen om jou, maar je hebt het er maar moeilijk mee dat er mensen zijn die niet ja en amen zeggen op alles wat jij post. Ik heb geen probleem, jij wel maar accepteer eens dat er mensen zijn met of een andere mening of mensen die geen problemen hebben, toch niet zo heel moeilijk

Net als Frits gooi ik al jaren elke dag mijn cookies weg, dus ik moest sowieso al elke dag overal opnieuw inloggen. Ik zie 'elke dag opnieuw moeten inloggen' dan ook niet als een probleem. Ik ben per saldo tevreden met het nieuwe forum.

Lastig he lezen en niet weer op de man spelen..

"ik en vele anderen"
Leer dan eens dan te accepteren dat niet iedereen het heeft, maar dat is blijkbaar nogal moeilijk voor je. Daarbij kan dar het probleem wel eens liggen. Het is dus geen algemeen probleem, maar bij een groot deel van de bezoekers en dat maakt het dus lastig om het probleem te achterhalen.

Leer dan eens dan te accepteren dat niet iedereen het heeft, maar dat is blijkbaar nogal moeilijk voor je. Daarbij kan dar het probleem wel eens liggen. Het is dus geen algemeen probleem, maar bij een groot deel van de bezoekers en dat maakt het dus lastig om het probleem te achterhalen.

Het is wel een algemeen probleem omdat meerdere mensen die problemen ervaren. Jij redeneert alleen maar vanuit jezelf. Blijkbaar is het voor jou moeilijk te accepteren dat het voor anderen wel een probleem is. Het is niet lastig te achterhalen, jij verwijdert blijkbaar steeds je cookies maar dat kan je niet van iedereen verwachten. De inlogproblemen liggen bij het inlogsysteem van DPG icm AW.

Het is wel een algemeen probleem omdat meerdere mensen die problemen ervaren. Jij redeneert alleen maar vanuit jezelf. Blijkbaar is het voor jou moeilijk te accepteren dat het voor anderen wel een probleem is. Het is niet lastig te achterhalen, jij verwijdert blijkbaar steeds je cookies maar dat kan je niet van iedereen verwachten. De inlogproblemen liggen bij het inlogsysteem van DPG icm AW.
Niet jou probleem omdraaien, het is geen algemeen probleem omdat jij het hebt, het is geen algemeen probleem omdat niet iedereen het heeft, ik ontken ook helemaal nergens dat er geen problemen zijn. Ik zeg ook helemaal nergens dat mensen het moeten doen, maar als je nou alles bij een ander wilt leggen, neem dan wel de moeite om alles te lezen en niet dat wat jou uitkomt. Ik heb al aangegeven dat ik als ik mijn cookies niet verwijder ik gewoon ingelogd ben als ik mijn PC weer opstart.

Mensen gebruiken ook wel eens andere apparaten als alleen de PC.

Als meerdere mensen er last van hebben, al is het maar de helft van de gebruikers, is het natuurlijk gewoon nog steeds een algemeen probleem.

Als je op andere DPG-websites zit kan je deze problemen ervaren. Op mijn telefoon kan ik niet eens meer inloggen. Ga je op iemand anders z'n laptop en diegene is ingelogd op andere DPG-websites dan kan je wel inloggen maar niet op jouw account.

Niet "jou" probleem

Haha

het is geen algemeen probleem omdat jij het hebt, het is geen algemeen probleem omdat niet iedereen het heeft

Koekoek..

Ik vind het niet zo'n probleem om op inloggen te moeten klikken. Het zijn weliswaar een aantal onnodige handelingen maar het werkt.

Ik heb er meer moeite mee als ik ingelogd ben maar nergens meer op kan reageren. Een goede reden om af te haken.

Ga je op iemand anders z'n laptop en diegene is ingelogd op andere DPG-websites dan kan je wel inloggen maar niet op jouw account.
Maar dat lijkt logisch. Een windows-account (ik ga er vanuit dat je windows op die laptop draait) is immers persoonlijk. Als je een eigen windows account aanmaakt op die laptop, en dat dan gebruikt in plaats van het account van de eigenaar van de laptop, dan zal het probleem waarschijnlijk niet meer spelen.

Voorheen kon je gewoon op AW inloggen op welke computer, telefoon of tablet dan ook. Omdat het nu gekoppeld is aan een DPG-account wordt het erg lastig.

Terug
Bovenaan