AutoWeek forum feedback topic

Ik verwijder geen cookies, gebruik het forum zelden op meerdere apparaten en ik moet elke keer weer opnieuw inloggen. Het is geen catastrofe van caliber WWII maar het hoort natuurlijk niet.
Het zijn weliswaar een aantal onnodige handelingen maar het werkt.
Mja is een beetje als dat je banden elke nacht leeg lopen en je voordat je naar het werk rijdt eerst moet oppompen. Op een gegeven moment begint het toch wel een beetje irritant te worden.

Inderdaad, het is een DPG-inlogprobleem. Zit nu ineens weer op mijn schaduwaccount zonder dat ik het wil.
Misschien is het een sluwe manier van DPG om van zo min mogelijk diensten van het bedrijf gebruik te maken. Het is een complot!

Ook ik moet dagelijks op de knop ‘inloggen’ klikken, maar vervolgens hoef ik géén gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren. Dit wordt dus onthouden!
Persoonlijk kwam ik er eerder deze week achter wat daar de achterliggende reden voor is. Ik heb meerdere (gratis) mailadressen als Hotmail etc. en als je voor de ene DPG site (Autoweek) het ene mailadres, en voor de andere DPG site (de Gelderlander) het andere mailadres gebruikt is het logisch dat het inlogsysteem van DPG het niet meer weet!
Ik vind het ook niet erg om op de knop inloggen te klikken….

Het in-/uitlogprobleem komt voor mij hierop neer:

5rUFQCj.png

Ik ben ingelogd maar toch niet.

Dat heb ik ook als ik op de frontpage heb ingelogd en daarna naar het forum ga.
Wat is trouwens de manier om PB's te bekijken? Ik doe het nu door op iemands username te drukken, nieuw privé bericht sturen aan te klikken en dan vervolgens naar het PB overzicht te gaan. Dat moet handiger kunnen maar ik zie niet hoe.

Hi all,

Laat ik beginnen met excuses voor de radiostilte. Het was de afgelopen weken erg druk met de opzet van meerdere projecten en hadden we noodgedwongen te kampen met een onvoorziene onderbezetting door persoonlijke kwesties. Hierdoor moesten we even flink schuiven met onze resources, zowel binnen community als overkoepelend development en heeft dit helaas impact gehad op onze voortgang.

Het goede nieuws is dat deze taken grotendeels zijn afgerond en ik weer de volledige focus heb voor het AutoWeek forum. Ondanks het vernieuwde platform zijn er nog een aantal zaken die de volle aandacht gaan krijgen, zodat het platform in techniek en gebruiksvriendelijkheid aanzienlijk gaat verbeteren. Ik snap daarom ook zeker de frustratie en is het aan mij om dit z.s.m. in gang te zetten, we willen immers allemaal hetzelfde. Ik geef hieronder dan ook even een kort overzicht van lopende acties en fixes:

Inloggen
Er heerst nog een miscommunicatie tussen ons forum en het DPG breed single sign-on systeem, waardoor inloggen niet automatisch verloopt als voorheen. Jullie moeten hierdoor dagelijks nog los inloggen, maar onthoudt het systeem inmiddels wel jullie gegevens. Om te voorkomen dat jullie middenin een sessie plots worden uitgelogd hebben we zojuist een aanpassing gedaan in de sessieduur op het forum, zodat deze gelijk getrokken is met de AutoWeek website. Hopelijk biedt dit het gewenste effect, maar blijven we het monitoren. De workaround eerder vermeld met het leegmaken van de cookies op dagbasis is uiteraard niet zoals het zou moeten.

E-mailmeldingen
De integratie van e-mailmeldingen bij nieuwe berichten werkt nog niet als verwacht. Gezien het belang en effect op het forum heb ik deze bovenaan de lijst gezet en wordt de mailserver functionaliteit daarom compleet aangepast. Het is geen gemakkelijke klus, dus kan ik hier nu nog geen exacte tijdsindicatie over geven.

Spam binnen het forum
Ondanks onze CAPTCHA beveiliging zien we nog de aanwezigheid van spamberichten en gebruikers binnen het forum. Ook hier geldt een miscommunicatie tussen onze systemen en wordt deze momenteel herzien, zodat spam-accounts op de juiste manier geweerd / gebanned worden. Voor de moderators volgt een integratie waarbij gerapporteerde spamberichten meteen zichtbaar zijn op iedere pagina, zodat deze notificaties snel kunnen worden opgepakt.

@SVF : Kun je mij aanvullende info geven rondom het probleem van het scrollen op een pagina en het verspringen van tekst? Ik probeer het in goede lijn te reproduceren maar wellicht dat dit een meer geïsoleerd probleem is.

@MCW: Staat het overzicht van nieuwe topics en berichten inmiddels nu goed in de header en werkt het zoals gewenst?

Ik ga bewust nog niet in op verdere uitbreidingen van het forum omdat de basis gewoon eerst goed moet werken. Weet dat hier nu de volle aandacht naar uit gaat en ik het platform continu blijf tweaken. De moderators vervullen hierin een onmisbare rol en wil ik iedereen vragen ze op een fijne manier te behandelen. Ik ga de komende periode ook nauw met ze communiceren, zodat de wensen vanuit het forum zo goed mogelijk worden doorgevoerd.

Groetjes,
Robert

@MCW: Staat het overzicht van nieuwe topics en berichten inmiddels nu goed in de header en werkt het zoals gewenst?

Yep (y) Al is het nog altijd niet duidelijk wat Nieuwe profiel berichten en Laatste bijdragen moet voorstellen.

@SVF : Kun je mij aanvullende info geven rondom het probleem van het scrollen op een pagina en het verspringen van tekst? Ik probeer het in goede lijn te reproduceren maar wellicht dat dit een meer geïsoleerd probleem is.

Dat is bij veel topics waar aardig wat foto's staan. Elke keer scroll je naar beneden en dan verspringt ie weer omhoog omdat er onder blijkbaar nog wat geladen moet worden. Dat was bij vorig forum niet zo. Ook "spring naar beneden" ofzoiets werkt dan ook niet zoals het hoort.

RobertS86 dank voor je terugkoppeling! (y)MCW heeft het antwoord op je vraag al gegeven.

Het lukt me dus ook niet om de vet gedrukte tekst hierboven aan de passen: als ik de tekst selecteer en op het het knopje "heel vet" klik dan gebeurd er niks. In sommige gevallen werkt dat wel maar blijkbaar niet altijd.

Ik had me hier niet gemeld met de inlogproblemen.. stond immers al gerapporteerd. Ik zie echter nog geen meldingen dat het nu echt veel beter is.

Ik had eerst regelmatig dat de website aangaf dat ik was ingelogd maar het forum niet en kon daar ook niet op inloggen. Enige optie was op de website uitloggen. Hier heb ik al even geen last meer van dus lijkt opgelost!

Het viel me net op dat ik alleen op de knop "Inloggen" hoefde te drukken, zonder mijn email en wachtwoord in te hoeven vullen. Da's al veel beter, kan ik mijn wachtwoord weer vergeten ;)

Yep (y) Al is het nog altijd niet duidelijk wat Nieuwe profiel berichten en Laatste bijdragen moet voorstellen.

Dat is bij veel topics waar aardig wat foto's staan. Elke keer scroll je naar beneden en dan verspringt ie weer omhoog omdat er onder blijkbaar nog wat geladen moet worden. Dat was bij vorig forum niet zo. Ook "spring naar beneden" ofzoiets werkt dan ook niet zoals het hoort.

Ik heb het even nagevraagd bij ons development team. Het is een bekend probleem binnen het platform, waarbij er gebruik wordt gemaakt van "lazy loading" binnen berichten. Bij het langzaam scrollen in een bericht zul je het niet echt merken, maar zodra je inderdaad sneller naar beneden gaat, zal de tekst verspringen omdat afbeeldingen nog ingeladen worden.

Helemaal verhelpen zal denk ik niet lukken, maar we gaan wel proberen om dit effect zoveel mogelijk te beperken, zodat het minder storend zal zijn. Wordt vervolgd dus!

Het viel me net op dat ik alleen op de knop "Inloggen" hoefde te drukken, zonder mijn email en wachtwoord in te hoeven vullen. Da's al veel beter, kan ik mijn wachtwoord weer vergeten ;)
Helaas te vroeg gejuicht... dit werkt nog niet goed.

Zelfs na een tijdje te kunnen forummen moet ik me opnieuw aanmelden omdat ik dan niet meer kan reageren.

Ik heb het teruggekoppeld, ook voor mij werkt het namelijk nog niet optimaal. We blijven het aanpassen tot we weer op de situatie van het oude forum zijn, waarin eenmaal inloggen volstaat voor een langdurige periode.

Bij het oude forum was het ook niet optimaal, hoor.
Moest ik elke keer opnieuw inloggen als ik van laptop naar mobiel switchte of andersom.
Dus opnieuw inloggen zijn we wel gewend. :p

Het is nu alleen soms erg onduidelijk óf je uberhaupt wel ingelogd bent.

• Leuk
Waarderingen: Twix
En inmiddels weer een maand verder en nog niks veranderd. Het laden van topics met veel foto's is echt superirritant en inloggen geeft bij mij nog steeds dagelijks problemen. We zijn inmiddels alweer 5 maanden verder...

Na ruim 5 weken pauze heb ik het forum maar weer eens opgezocht en de moeite genomen om in te loggen. (en dat gaat helaas nog steeds niet automatisch(n))

Tsja, wat valt er nog te zeggen...
Zo te zien aan de gebruikers en aan de geringe hoeveelheid berichten die er in die afgelopen 5 weken geplaatst zijn ben ik blijkbaar niet de enigste die een lange pauze heeft inlast of zelfs geheel afgehaakt is.
Het is best wel teleurstellend dat je in nog geen 10 minuten tijd alle berichten van de afgelopen 5 weken een beetje bij kunt lezen zonder daarbij het knopje "markeer als gelezen" te gebruiken, ook al was de verleiding hiertoe soms wel groot gezien het inhoudelijke niveau van diverse berichten en nieuwe topics. :rolleyes:
De Autoweek kreet "Het grootste autoforum van Nederland" is inmiddels wel een beetje achterhaald, die kan beter op de kaft van het oude forum blijven staan.

Maar goed, ik heb de laatste weken ook wel weer een voordeel ervaren: doordat het hier toch redelijk dood bloedt heb ik wat meer tijd over voor andere bezigheden zoals een DPG krant wat uitgebreider lezen... en het zal me benieuwen of ik daar nu opeens weer opnieuw in moet loggen omdat ik hier even om de hoek heb gekeken.:unsure:

Ik ervaar dat Autoweek sinds de wijziging wat moeizamer toegangelijk en minder uitnodigend is, kan aan de overzichtelijkheid liggen waaraan ik nog moeten wennen. Als ik na een paar uur op de laptop opnieuw inlog steeds weer opnieuw mijn password invoeren. Persoonlijk denk ik dat ik niet aan de nieuwe lay out kan wenne.

Geef het nog een paar maanden, dan zegt DPG dat het forum uitgestorven is, niet meer de moeite om te onderhouden, en is het gewoon afgelopen. Duurt eerlijk gezegd al langer dat ik verwacht had.

I remember.

Laatst bewerkt:
Ik wou dat het toevoegen van foto's of smileys ging werken vanuit mijn mobiel. Vakjes blijven gewoon grijs.

Hoop echt dat de mogelijkheden die ik voorheen op mijn mobiel kon weer terugkomen. Ik heb geen goede laptop, tablet of pc. Ik doe het met mijn mobiel.

Meerdere foto's plaatsen met mobiel vind ik nog irritanter dan op het forum. Ik hoop echt dat de HTML-codes gewoon weer zichtbaar zijn ipv direct de foto's. Je blijft scrollen en beeld blijft steeds verspringen omdat het veld van bericht anders werkt. Ook zou het fijn zijn voor sommige topics (zoals 'wat zag jij voor bijzonders vandaag', 'evenementen, beurzen- en musea'-topics) minder dan 50 reacties per pagina kan hebben want daar is het ook bijna niet te doen.

Bij mij is nog altijd alles uitgegrijst Kan geen enkele optie gebruiken. Dus geen link of foto plaatsen. Lettertype of dergelijke aanpassen. Geen smiley. Behalve deze "saaie" tekst kan ik niks. Kan wel op de 3 puntjes klikken, maar ook daar is dus alles niet benaderbaar.

Vanmiddag kon ik niet reageren, de inlog knop werkte niet. Ik was al wel ingelogd op de homepage. Daar stond ook een groen vinkje bij mijn account afbeelding. Op de forumpagina stond dat vinkje er niet.. maar ook geen kruis (zoals ik net wel had op de homepage omdat ik nog niet ingelogd was.

Nu kan ik dus deze reactie typen.. maar ik heb geen groen vinkje bovenaan staan bij mijn account. In theorie moet dat betekenen dat ik niet ingelogd ben, toch?

Vreemd.

Het is wel jammer dat de reuring hier op het forum weg is.
'Nieuwe' berichten blijven ook zo lang staan.. na een week is dat niet nieuw meer, voor mij, maar het vervalt niet. Jammer.

Op de homepage staat naast Account een poppetje en daar staat een groen vinkje als je ingelogd bent of een rood kruisje als je dat niet bent. Hier op het forum staat dat er niet bij.

Niet op mobiel (iOS). :rolleyes:
Ok. Dat verklaard het. Want ik herkende het niet. En elke keer op de knop inloggen moet ik wel standaard doen om de laatste bijdragen op het forum te zien. Verbaasd mij wel dat de site mijn gegevens wel heeft. Want heb alleen bij de introductie mijn mailadres en wachtwoord moeten invoeren. Dus dat vinkje van inlog onthouden werkt wel redelijk goed.

Op de homepage staat naast Account een poppetje en daar staat een groen vinkje als je ingelogd bent of een rood kruisje als je dat niet bent. Hier op het forum staat dat er niet bij.

Tja maar dan sta ik op hoofdpagina met vinkje ingelogd maar dan ga ik naar het forum en dan moet ik alsnog uitloggen en weer inloggen omdat ik niet kan reageren. Het werkt gewoon ruk.

Tja maar dan sta ik op hoofdpagina met vinkje ingelogd maar dan ga ik naar het forum en dan moet ik alsnog uitloggen en weer inloggen omdat ik niet kan reageren. Het werkt gewoon ruk.
Bij mij werkt het prima, als ik ingelogd ben dan werkt dat ook gewoon op het forum.

Idem. Elke keer moet je terug naar je profiel om opnieuw in te loggen. Best irritant en daarom post ik ook niet zo snel even op een topic.

^^ welk systeem heb jij dan?

Nu heb ik zojuist op de frontpage ingelogd om daar te kunnen reageren en kan hier dus automatisch een reactie schrijven. Inlog wordt dus (vandaag) onthouden / 'meegnomen' naar de forum sectie. Niet altijd dus en niet bij elke gebruiker, zo te lezen.

Weer zo'n idiote reactie van jou. Je lijkt er wel patent op te hebben.
Dat jij zo dom bent en niet weet hoe een browser, dat maakt jou reactie idioot en dat soort reacties plaats je continue.
Het probleem ligt bij jou, je browser onthoud om een of andere reden niet dat je ingelogd bent, dat ligt niet aan het forum.

Ja natuurlijk. Er word ook door Autoweek gezegd dat er inlogproblemen zijn. Maar nu ligt het aan de browser? Hou toch op man.

Ik kan half ingelogd en half uitgelogd zijn. FP gewoon ingelogd, forum niet. Als je dan inloggen aanklikt, word je soms ingelogd, verversen werkt vaak ook. Maar soms gebeurt er niets, en moet je echt uitloggen en opnieuw inloggen.
Maar volgens jou ligt dat aan mijn browser? En dan noem je andere mensen dom?

Als er iemand is die constant domme reacties plaatst, ben jij het wel.

Ja natuurlijk. Er word ook door Autoweek gezegd dat er inlogproblemen zijn. Maar nu ligt het aan de browser? Hou toch op man.

Ik kan half ingelogd en half uitgelogd zijn. FP gewoon ingelogd, forum niet. Als je dan inloggen aanklikt, word je soms ingelogd, verversen werkt vaak ook. Maar soms gebeurt er niets, en moet je echt uitloggen en opnieuw inloggen.
Maar volgens jou ligt dat aan mijn browser? En dan noem je andere mensen dom?

Als er iemand is die constant domme reacties plaatst, ben jij het wel.
Dat jij geen verstand van zaken hebt, dat zegt meer over dan jou dan over het probleem op de site. Dit heeft niks met de site te maken, maar goed je lult al net zo dom als MCW. Doe eerst eens een beetje kennis op voor je hier begint te roeptoeteren.

Ik had net ook dat ik opnieuw moest inloggen, terwijl ik dat normaal niet hoef. En een DPG scherm met de melding dat er een probleem is opgetreden.

@Frits79 , welk deel van de post van Robert snap jij niet...?

Inloggen
Er heerst nog een miscommunicatie tussen ons forum en het DPG breed single sign-on systeem, waardoor inloggen niet automatisch verloopt als voorheen. Jullie moeten hierdoor dagelijks nog los inloggen, maar onthoudt het systeem inmiddels wel jullie gegevens. Om te voorkomen dat jullie middenin een sessie plots worden uitgelogd hebben we zojuist een aanpassing gedaan in de sessieduur op het forum, zodat deze gelijk getrokken is met de AutoWeek website. Hopelijk biedt dit het gewenste effect, maar blijven we het monitoren. De workaround eerder vermeld met het leegmaken van de cookies op dagbasis is uiteraard niet zoals het zou moeten.

Net zei je dat je ook nog problemen ervaarde..? Ik hoef ook niet ALTIJD opnieuw uit- en in te loggen.

Dat jij geen verstand van zaken hebt, dat zegt meer over dan jou dan over het probleem op de site. Dit heeft niks met de site te maken, maar goed je lult al net zo dom als MCW. Doe eerst eens een beetje kennis op voor je hier begint te roeptoeteren.
Terwijl AW zelf ook zegt dat het wel aan de website ligt?

Ik heb wel eens een website gebouwd. Jij ook?

Nou, vertel eens dan, hoe ligt het precies aan de browser? Als je dat zo goed weet, kan je het ook precies uitleggen toch?

@Frits79 , welk deel van de post van Robert snap jij niet...?

Inloggen
Daar ligt het hele probleem ook niet. Dat wordt gedeelt om jullie tevreden te houden.

Terwijl AW zelf ook zegt dat het wel aan de website ligt?

Ik heb wel eens een website gebouwd. Jij ook?

Nou, vertel eens dan, hoe ligt het precies aan de browser? Als je dat zo goed weet, kan je het ook precies uitleggen toch?
Als jij zogenaamd een website zou hebben gebouwd weet je ook waarom het probleem ligt bij de browser. Maar aan je reacties te zien heb je er geen ervaring mee en weet je totaal niet waar je het over hebt. Dus waarom zou ik de moeite nemen om het je uit te leggen, je snapt er tenslotte niks van.

Aha. We krijgen nu zelfs samenzwering theorieën hier op het forum? o_O

Haha hilarisch zo'n reactie. Echt toppunt kleuterklas.
Ja ik weet het! Ik ga het niet aan jou uitleggen, want dan weet jij het ook, en dat wil ik niet! Maar, ik weet het echt hoor!

Je hebt gewoon geen idee waar je het over hebt.

En nee, zelfs als iemand die wel eens websites gemaakt heeft, zou ik niet zomaar kunnen zeggen wat hier het probleem is. Naar mijn idee zit het ergens in de koppeling tussen het forum en het DPG inlogsysteem. (lijkt me ook vrij duidelijk, maar goed)
Maar om het daadwerkelijke probleem te vinden zal je toch toegang moeten hebben tot de code etc. Die heb ik niet. Dus ik zal ook nooit kunnen vertellen wat nou precies het probleem is. Net als dat jij dat niet kan.

Laatst bewerkt:
Als er iets aan een browser zou liggen heeft niet het grootste deel van de langdurig leden er last van die allemaal met verschillende browsers en instellingen werken en allemaal hetzelfde probleem hebben.

Iemand met een beetje kennis van websitebouw weet ook gewoon dat verschillende inlogsystemen graag in conflict met elkaar raken, vooral als je door fusie van verschillende plaforms ineens meerdere accounts hebt. Dat is trouwens niet alleen in de websitebouw zo. Ook in de industrie gebeurt dit waardoor er soms een deel van een productielijn moet worden stilgelegd.

Even een terugkoppeling voor degene die ermee bezig zijn
Voor degene die (zoals ik) dachten dat ze hun priveberichten kwijt waren. Die blijken onder het knopje Forum (bovenaan) te zitten onder Berichtenbox. Makkelijker is deze link: https://www.autoweek.nl/forum/conversations/
Helaas werken de alerts niet meer. Op het oude forum werd de link bovenaan de forumlist weergegeven en zag je meteen als je een nieuw privebericht had. Hopelijk kan die functie terug komen.

Terug
Bovenaan