Hi all,
Laat ik beginnen met excuses voor de radiostilte. Het was de afgelopen weken erg druk met de opzet van meerdere projecten en hadden we noodgedwongen te kampen met een onvoorziene onderbezetting door persoonlijke kwesties. Hierdoor moesten we even flink schuiven met onze resources, zowel binnen community als overkoepelend development en heeft dit helaas impact gehad op onze voortgang.
Het goede nieuws is dat deze taken grotendeels zijn afgerond en ik weer de volledige focus heb voor het AutoWeek forum. Ondanks het vernieuwde platform zijn er nog een aantal zaken die de volle aandacht gaan krijgen, zodat het platform in techniek en gebruiksvriendelijkheid aanzienlijk gaat verbeteren. Ik snap daarom ook zeker de frustratie en is het aan mij om dit z.s.m. in gang te zetten, we willen immers allemaal hetzelfde. Ik geef hieronder dan ook even een kort overzicht van lopende acties en fixes:
Inloggen
Er heerst nog een miscommunicatie tussen ons forum en het DPG breed single sign-on systeem, waardoor inloggen niet automatisch verloopt als voorheen. Jullie moeten hierdoor dagelijks nog los inloggen, maar onthoudt het systeem inmiddels wel jullie gegevens. Om te voorkomen dat jullie middenin een sessie plots worden uitgelogd hebben we zojuist een aanpassing gedaan in de sessieduur op het forum, zodat deze gelijk getrokken is met de AutoWeek website. Hopelijk biedt dit het gewenste effect, maar blijven we het monitoren. De workaround eerder vermeld met het leegmaken van de cookies op dagbasis is uiteraard niet zoals het zou moeten.
E-mailmeldingen
De integratie van e-mailmeldingen bij nieuwe berichten werkt nog niet als verwacht. Gezien het belang en effect op het forum heb ik deze bovenaan de lijst gezet en wordt de mailserver functionaliteit daarom compleet aangepast. Het is geen gemakkelijke klus, dus kan ik hier nu nog geen exacte tijdsindicatie over geven.
Spam binnen het forum
Ondanks onze CAPTCHA beveiliging zien we nog de aanwezigheid van spamberichten en gebruikers binnen het forum. Ook hier geldt een miscommunicatie tussen onze systemen en wordt deze momenteel herzien, zodat spam-accounts op de juiste manier geweerd / gebanned worden. Voor de moderators volgt een integratie waarbij gerapporteerde spamberichten meteen zichtbaar zijn op iedere pagina, zodat deze notificaties snel kunnen worden opgepakt.
@SVF : Kun je mij aanvullende info geven rondom het probleem van het scrollen op een pagina en het verspringen van tekst? Ik probeer het in goede lijn te reproduceren maar wellicht dat dit een meer geïsoleerd probleem is.
@MCW: Staat het overzicht van nieuwe topics en berichten inmiddels nu goed in de header en werkt het zoals gewenst?
Ik ga bewust nog niet in op verdere uitbreidingen van het forum omdat de basis gewoon eerst goed moet werken. Weet dat hier nu de volle aandacht naar uit gaat en ik het platform continu blijf tweaken. De moderators vervullen hierin een onmisbare rol en wil ik iedereen vragen ze op een fijne manier te behandelen. Ik ga de komende periode ook nauw met ze communiceren, zodat de wensen vanuit het forum zo goed mogelijk worden doorgevoerd.
Groetjes,
Robert