AutoWeek forum feedback topic

Ik benaderde het forum altijd via 'actieve topics', is nu allemaal wel wat omslachtig.
Ik kom er net achter dat je in het forumoverzicht bij de lijstjes rechts op "Actieve topics" kan klikken (die 'header' dus) en dat je dan in dat overzicht komt.

Gewoon niet teveel fotomateriaal plaatsen ;)

Dat kun je ook doen om in het vervolg je puntjesberichten voorkomen! (y):D
Maar de fora die ik ken hebben meestal 25 berichten per pagina (sommige zelfs maar tien). Zeker op een forum waar veel fotomateriaal wordt gedeeld, ook in Wat zag jij voor bijzonders vandaag, heeft dat wel een meerwaarde wat mij betreft. Dan hoef je niet zoveel te scrollen en zijn de laadtijden korter.

Dat kan goed kloppen. We zijn momenteel bezig met het oplossen van een kleine bug rondom hoge kwaliteit avatars, dus het kan tijdelijk even mankementen vertonen.

Oké! Mijn avatar doet het in ieder geval weer. De kwaliteit is nog wel laag, maar goed dat is allemaal luxeproblematiek.

Het is vooral nog even wennen dat de volgorde van de categorieën her en der wat anders zijn, maar het ziet er verder erg goed uit!

Wel grappig dat je de aanmelddatum kan zien bij de mouse-over op de profielnaam. Ik ben één dag voor jou lid geworden hier.
rdc.png

Je kunt nog meer zien, nl. welk topic je aan het lezen bent. Ik moet zeggen dat dat wel een inbreuk op je privacy is: het gaat toch niemand wat aan!?

Beste DPG Media (en ieder ander): mag dat zo maar volgens de AVG-regels??

Als ik met de muiswijzer over mijn Avatar ga zie ik dat ik 3 Badge punten heb gekregen Wat kan ik daarmee, een nieuwe auto kopen met korting? o_O

Als ik met de muiswijzer over mijn Avatar ga zie ik dat ik 3 Badge punten heb gekregen Wat kan ik daarmee, een nieuwe auto kopen met korting?
Ik heb je bericht een 'duimpje omhoog' gegeven en zie hier het resultaat voor en na:

volt.png

Dat heeft dus invloed op je waarderingsscore. Wat de punten zijn blijft een raadsel.

Ik vind dat als je een nieuw forum (of wat voor software dan ook) installeert, je best even de moeite mag nemen een overzicht te maken van wat er nieuw is en hoe het werkt. Nu moeten we het allemaal maar uitvinden.

(Ik erger me er ook aan als ik een app op m'n telefoon update, dat de info van de nieuwe versie dan is "bugfixes". Het is kennelijk bij Android niet verplicht dit soort info toe te voegen. Vaak staat er ook helemaal niets. En toch werkt dan alles anders. Terwijl elke keer als je Windows-versie vernieuwd wordt, je een complete rondleiding krijgt.)

Op mijn profiel kan je enkel de laatste 4 autoreviews zien die ik heb geschreven (en ik steek daar telkens best wat tijd in...), worden de oudere nog toegevoegd want ik zie ze wel nog staan onder "Mijn Auto's", dus ze zijn niet gewist?

Je kunt nog meer zien, nl. welk topic je aan het lezen bent. Ik moet zeggen dat dat wel een inbreuk op je privacy is: het gaat toch niemand wat aan!?

Beste DPG Media (en ieder ander): mag dat zo maar volgens de AVG-regels??
De AVG gaat om persoonsgegevens. Welk forumtopic ik bekijk is direct noch indirect te herleiden tot mijn persoon dus heeft niks met de AVG te maken. Concreet voorbeeld: was nou jouw naam of e-mailadres voor andere forummers zichtbaar geweest zonder dat jij daar toestemming voor had gegeven, dan zou er een datalek zijn en werd de AVG wel geschonden. Toestemming kan op verschillende manieren, zoiets staat meestal in de algemene voorwaarden of privacyverklaring waar je bij inschrijven een vinkje bij zet. Ook geldt bijvoorbeeld dat het hele forum weet dat Timo waarschijnlijk Timo heet, omdat hij dat zelf als forumnaam heeft gekozen.

Kan iemand mij uitleggen hoe je een stuk tekst van iemand kunt quoten? Ik zie alleen een knop "Multi Citaat" en daar kan ik niks mee.

Rechtsonder het bericht: citeren. Of bedoel je iets anders 929V6?
Dan citeer je het hele bericht. Ondertussen ben ik er wel achter dat je als je een stuk tekst van iemand selecteert je een optie "Citeren" krijgt, maar dan kun je dat citaat alleen in hetzelfde topic gebruiken. Er zou dus ook een mogelijkheid moeten zijn om een citaat naar een ander topic te verplaatsen.

Via multicitaat kan ik in elk geval zelf vrijuit typen. Dan zou je desnoods zelf naar het andere topic en datum/tijd van posten moeten verwijzen.

Ik zit rustig door te bladeren en ben enthousiast. Pagina's laden snel, inloggen gaat weer goed, leesbaarheid is prima. Complimenten aan het ontwikkelteam, volgens mij een hele soepele migratie en prima communicatie, beiden heb ik werkgerelateerd vaak genoeg anders meegemaakt. Dank!

Als ik een beetje zoek op internet naar "Badge punten" vrees ik dat de eerste die 100 of 1000 punten haalt een hoop bling, bling rond zijn Avatar krijgt. Misschien wel gouden sterren, we gaan het zien!

Tja, ik ben er jammer genoeg niet onverdeeld gelukkig mee. Wat ik altind een gedoe vond, een foto in een bericht zetten, is nog steeds onhandig/omslachtig.

Wat ik nu ook heb is dat een topic niet meer naar de laatste pagina gaat. Dat kan ik dan ook biet bovenaan kiezen maar ik moet eerst naar onderaan pagina 1 scrollen. Vooral deze hoop ik toch dat dat aangepast kan worden.

Even wennen, maar sommige zaken werken nu beter. Zoals dat ik niet steeds opnieuw hoef in te loggen. Ik kan echter nog geen reacties op de FP plussen en ik zie dat anderen het wel kunnen.

Daarnaast is de layout van de FP in Safari dat het hele beeld naar links is uitgelijnd; in Firefox gewoon in het midden van het scherm.

Ik moet nog steeds continue opnieuw inloggen.

Ook is de “cookie-policy” nu doorgetrokken naar het forum, helaas. Omdat ik die niet heb geaccepteerd, kan ik geen video’s kijken op de homepage. Vind ik niet zo’n probleem, omdat ik die toch op de TV kijk via YouTube.
Nu kan ik echter ook in de topics geen video’s kijken, zelfs geen YouTube links die niks met Autoweek te maken hebben, en zelfs degene die ik zelf geplaatst heb.o_O
Ach, elk voordeel heb ze nadeel. Of zoiets…..;)

Ik had eerder (2) in de tabbladen staan, bleken ongelezen berichten. (die ik al wel gelezen had, maar goed) Oke, prima. Nu heb ik weer een (1) bij de tabbladen staan, ik heb geen flauw idee waarom. Waar moet je die melding überhaupt vinden?

Hoe kun je de volgorde van afbeeldingen in een bericht wijzigen? Wanneer ik nu bijvoorbeeld de eerste en tweede afbeeldingen in mijn inzending voor de occasionwedstrijd wil omwisselen laat het forum de afbeeldingen zien ipv de links+code. Ik kan de afbeelding vervolgens niet kopiëren en plakken volgens mij?

Jawel, de foto kan je gewoon kopiëren; met je muis de foto selecteren zoals je ook zou doen bij een lap tekst. Links+code blijft hoe dan ook veel fijner. Zeker als je, net als ik, vaak nieuws deel en bij sommige websites gewoon het url met een cijfer kunt aanpassen voor een andere foto. Of foto's waarbij je alleen de thumbnail-url kunt gebruiken maar met kleine verandering in url de grote afbeelding tevoorschijn kunt halen. Vele trucjes en dingetjes die voorheen veel makkelijker konden.

Ook verspringt scherm elke keer als je een foto plaatst. Al met al zijn er enkele hoofdzakelijke dingen zo gewijzigd dat het gebruik juist onprettiger is geworden. De look van het nieuwe forum en wat kleine dingetjes vind ik wel een verbetering.

De AVG gaat om persoonsgegevens. Welk forumtopic ik bekijk is direct noch indirect te herleiden tot mijn persoon dus heeft niks met de AVG te maken. Concreet voorbeeld: was nou jouw naam of e-mailadres voor andere forummers zichtbaar geweest zonder dat jij daar toestemming voor had gegeven, dan zou er een datalek zijn en werd de AVG wel geschonden. Toestemming kan op verschillende manieren, zoiets staat meestal in de algemene voorwaarden of privacyverklaring waar je bij inschrijven een vinkje bij zet. Ook geldt bijvoorbeeld dat het hele forum weet dat Timo waarschijnlijk Timo heet, omdat hij dat zelf als forumnaam heeft gekozen.
Dan nodig ik je uit deze Handleiding Algemene verordening gegevensbescherming eens te lezen, met name punt 3.2 t/m 3.2.2.

Samengevat gaat het er in dit geval om dat AW (a) persoonlijke gegevens opslaat van een (b) identificeerbare natuurlijke persoon:
(a) dat gaat verder dan NAW-gegevens, want bijv. ook je locatie is een persoonlijk gegeven; dat kan je online locatie zijn, ofwel in welk AW-forumtopic je zit te lezen;
(b) als iemand hier een foto van z'n auto met kenteken heeft gepost, is hij identificeerbaar, of als uit z'n verhalen blijkt dat hij met z'n Acadiane van 1979 in de kop van NH woont.

Dat Jantje hier alleen maar VW-topics leest of Pietje alleen leest over snelheidsmaniakken, mag je dus niet opslaan. Behalve opslaan doet AW nog wat ergers: ze tonen dat persoonlijke gegeven live aan iedereen.

Waar zijn die persoonlijke gegevens dan? En hoe is iemand precies herkenbaar of herleidbaar aan hun forumnaam?

Waar je bent op een forum is toch geen locatie. o_O Hoe kom je er bij. En waar staat dat verhaal dan precies in die bron? Want dat zie ik er helemaal nergens in staan.

Hier de AVG bij (proberen te) halen is echt compleet idioot. En dat komt van iemand die privacy echt heel hoog in het vaandel heeft staan.

Het gaat er om dat iemand herleidbaar is uit die gegevens. Een forumnaam is over het algemeen anoniem. Dus je hebt een anoniem persoon, waarvan je de forum locatie weet. Wat wil je daar mee? Hoe kan je dat ooit herleiden naar een daadwerkelijk persoon?

Laatst bewerkt:
Gisteravond het forum eens uitgeprobeerd op de computer en tablet, normaal gebruik ik mijn telefoon.

Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met het nieuwe forum. Er zijn altijd zaken die anders kunnen, maar je hebt niet altijd alle keuzes met een softwarepakket.

Zou ik terug willen naar het oude forum? Nee...

Dan nodig ik je uit deze Handleiding Algemene verordening gegevensbescherming eens te lezen, met name punt 3.2 t/m 3.2.2.

Samengevat gaat het er in dit geval om dat AW (a) persoonlijke gegevens opslaat van een (b) identificeerbare natuurlijke persoon:
(a) dat gaat verder dan NAW-gegevens, want bijv. ook je locatie is een persoonlijk gegeven; dat kan je online locatie zijn, ofwel in welk AW-forumtopic je zit te lezen;
(b) als iemand hier een foto van z'n auto met kenteken heeft gepost, is hij identificeerbaar, of als uit z'n verhalen blijkt dat hij met z'n Acadiane van 1979 in de kop van NH woont.

Dat Jantje hier alleen maar VW-topics leest of Pietje alleen leest over snelheidsmaniakken, mag je dus niet opslaan. Behalve opslaan doet AW nog wat ergers: ze tonen dat persoonlijke gegeven live aan iedereen.

In mijn werk is de afweging welke vastlegging in het kader van privacyrichtlijnen zoals de AVG niet alleen legaal, maar ook passend is, van groot belang. Die afweging maak ik meermaals per dag. Ik kan hem nog net niet dromen, al zeg ik zelf. Daarom zeg ik, niet flauw bedoeld, dat je samenvatting niet klopt.
a) Een locatie is een fysieke locatie. Of schendt Facebook ook de AVG als ze bijhouden dat ik PSV-filmpjes wel bekijk en die van Ajax gelukkig niet?
b) Als iemand identificeerbaar is door zijn auto met kenteken hier te posten, of in zijn verhalen te zetten dat hij met z'n Acadiane uit '79 in de kop van Noord-Holland woont is dat ofwel hun eigen keuze, ofwel hun eigen stomme schuld. 't Is maar hoe je daarnaar kijkt. Mijn uitleg over toestemming vind je in mijn post van gisteravond.

Jouw zin over het opslaan van wat Jantje en wat Pietje leest is in dit geval onjuist. Als je je zorgen maakt over je privacy, nodig ik je uit de 'Voorwaarden en regels' en het 'Privacybeleid' van AW/Sanoma te lezen. Links daarnaar vind je onderaan de pagina. Daarin legt AW/Sanoma vast wat ze allemaal vastleggen en wat niet. Bijvoorbeeld: "Wanneer je een account hebt en ingelogd bent, koppelen we je surf- en gebruiksgedrag aan je account en kunnen we zo je gebruikservaring personaliseren op al je apparaten."
Kortom: bijhouden dat Jantje alleen maar VW-topics leest en Pietje alleen over snelheidsmaniakken, mag wel degelijk. Niet alleen van de wet, maar ook van jou en mij. Op deze website inloggen is immers gebruik maken van een dienst.

Ingedrukt houden, klapt er als het goed is iets uit, en dan kopieren oid? Even uit de losse vinger, heb er nog geen ervaring mee hoor.

Moet er even op terug komen hoor... Ben ik echt de enige met (1) die ik niet weg krijg? Je moet toch ook ergens kunnen zien wat dat is? Bij andere forums met deze software had je volgens mij meestal een scherm met meldingen. Ik kan het nergens vinden.
Op zich is het hartstikke handig, maar dan moet je wel kunnen zien wat die (1) nou inhoudt.

Ik kom er nu pas achter waarom er bij mij (134) stond. Dit zijn berichten die ik zelf verstuurd heb, blijkbaar zit de nieuwe software deze als ongelezen.

Oh ja, nu dat je het zegt, het waren mijn eigen reacties. Dat was bij mij in het begin inderdaad ook het probleem.

Laatst bewerkt:
En weet je ook hoe dat op mobiel moet? Ik zit 95% van de tijd met m'n telefoon op het forum.

Waarom zou je dat doen? :LOL: Tijdrovend om foto's op een forum te plaatsen via mobiel. Sowieso op een forum zitten op mobiel... je scrolt je een ongeluk. Heb het ook wel eens gedaan maar daar word ik niet blij van.

Net even geprobeerd fotovolgorde te doen via mobiel maar het is mij ook niet gelukt.

Ik heb nu nog maar (2). Ik weet ook niet waar ik die nog kan vinden.
Volgens mij is het ergens een ongelezen bericht op een topic oid. Want ik heb hem ook al een keer terug zien springen omdat ik een reactie gelezen heb. Heb nog niet veel gereageerd op dit forum, dus zo heel veel kunnen het er niet zijn. Maar ook na door alle topics die ik volgens mij gezien heb gebladerd te hebben, blijft het gewoon staan.

Volgens mij is dat ook een instelling in deze software, of je een melding krijgt bij een nieuwe reactie, of alleen als ze op jou reageren oid. Zo te zien staan ze nu gewoon allemaal aan. Ik zat best veel op HWI forum, dat is voor zo ver ik kan zien dezelfde software. Daar kon je dit soort dingen ook allemaal zelf instellen, en had je dus gewoon een meldingen scherm waar je kon zien wat die (1) nou aangeeft.
Ik denk dat met het samenvoegen er toch wat dingetjes vergeten zijn. Want dat meldingenscherm is vrij kritiek als je ook die () meldingen aan hebt staan, anders krijg je dus dit soort situaties. :p

Kortom: bijhouden dat Jantje alleen maar VW-topics leest en Pietje alleen over snelheidsmaniakken, mag wel degelijk. Niet alleen van de wet, maar ook van jou en mij. Op deze website inloggen is immers gebruik maken van een dienst.
Als je mijn oorspronkelijke reactie nog eens leest, zie je dat het mij vooral gaat om het feit dat AW aan iedereen laat zien wat je op enig moment zit te lezen. En daar hebben we géén toestemming voor gegeven.

afentoe.png

Volgens mij is het ergens een ongelezen bericht op een topic oid. Want ik heb hem ook al een keer terug zien springen omdat ik een reactie gelezen heb. Heb nog niet veel gereageerd op dit forum, dus zo heel veel kunnen het er niet zijn. Maar ook na door alle topics die ik volgens mij gezien heb gebladerd te hebben, blijft het gewoon staan.

Volgens mij is dat ook een instelling in deze software, of je een melding krijgt bij een nieuwe reactie, of alleen als ze op jou reageren oid. Zo te zien staan ze nu gewoon allemaal aan. Ik zat best veel op HWI forum, dat is voor zo ver ik kan zien dezelfde software. Daar kon je dit soort dingen ook allemaal zelf instellen, en had je dus gewoon een meldingen scherm waar je kon zien wat die (1) nou aangeeft.
Ik denk dat met het samenvoegen er toch wat dingetjes vergeten zijn. Want dat meldingenscherm is vrij kritiek als je ook die () meldingen aan hebt staan, anders krijg je dus dit soort situaties. :p
Ik heb ondertussen het hele forum gemarkeerd als gelezen...

De (2) blijft staan. Ach, dat wordt vast nog een keer opgelost.

Ik heb ondertussen het hele forum gemarkeerd als gelezen...

De (2) blijft staan. Ach, dat wordt vast nog een keer opgelost.
Ja, dat had ik ook al een keer geprobeerd, lost het bij mij ook niet op. Denk dat je echt over die reactie heen moet scrollen zeg maar. (of het is gewoon een melding van compleet iets anders)

Ja, ik ga er ook wel van uit dat dit opgelost gaat worden. Hopelijk met een meldingen scherm, want dat vond ik wel altijd heel fijn werken.

Ja, dat had ik ook al een keer geprobeerd, lost het bij mij ook niet op. Denk dat je echt over die reactie heen moet scrollen zeg maar. (of het is gewoon een melding van compleet iets anders)

Ja, ik ga er ook wel van uit dat dit opgelost gaat worden. Hopelijk met een meldingen scherm, want dat vond ik wel altijd heel fijn werken.
Dit is één van de bugs waarvoor we gewaarschuwd zijn.

Ik doe op tweakers altijd @ gebruiker. Dus @MCW (word ook automatisch aangevuld) Dat werkt hier nu ook. Veel makkelijker als kopiëren vind ik. :)

Oh top, dankje! Dat is idd wel handig.

Was mooi geweest als er ook wat uitleg was geweest over nieuwe/andere functies. Of tenminste wat reacties op vragen die mensen hebben die onduidelijk zijn.

Als je mijn oorspronkelijke reactie nog eens leest, zie je dat het mij vooral gaat om het feit dat AW aan iedereen laat zien wat je op enig moment zit te lezen. En daar hebben we géén toestemming voor gegeven.
Als dat een overtreding van de AVG zou zijn had jij nu mazzel gehad dat je geen rechtspersoon bent, anders had jij je met het maken en plaatsen van een screenshot van mijn profiel aan hetzelfde schuldig gemaakt. Hadden daar mijn persoonsgegevens in gestaan, dan had je deze immers middels het maken en posten van het screenshot zonder mijn toestemming verwerkt.
Als je mijn oorspronkelijke reactie op jouw bericht nog eens leest, zie je dat ik probeer uit te leggen dat het echter helemaal geen persoonsgegevens zijn, en dat er mijns inziens dus helemaal geen toestemming voor hoeft te worden gegeven om aan de AVG te voldoen. Ik merk dat ik me begin te herhalen zonder nieuwe argumenten aan te dragen dus zet ik hier de discussie over dit onderwerp niet verder voort. PB met een vraag of discussie kan natuurlijk altijd.

afentoe.png
Nu is daar ook geen toestemming voor nodig, je leest berichten op een openbare site zonder ook maar enige prive informatie.

Ik vind het forum, na enige gewenning, er prima uit zien.
Wel vind ik, zoals al meerdere keren opgemerkt, het lastig als je een onderwerp aanklikt dat je dan bovenaan het topic terecht komt.
Vooral bij grotere topics moet je dan veel scrollen.
Beter zou zijn dat je net als vroeger onderaan het topic terecht komt.
Los van het forum hier blijft bij mij het probleem dat ik al weken lang geen plusjes meer kan geven op de hoofdpagina, ik denk dat ik maar een nieuw account aan ga maken en kijken of het dan wel lukt.

Allemaal erg wennen hier. Maar ik ondervind maar een echt probleem en dat is dat ik op mijn mobiel niet kan inloggen op het forum. Ook al is mijn account wel actief (mijn auto's / mijn gegevens, etc zichtbaar) dan nog kan ik niks op het forum. En daar waar er dan een knopje "login" verschijnt, verwijst deze naar de forumindex en kom ik nergens.

Ik vind het forum, na enige gewenning, er prima uit zien.
Wel vind ik, zoals al meerdere keren opgemerkt, het lastig als je een onderwerp aanklikt dat je dan bovenaan het topic terecht komt.
Vooral bij grotere topics moet je dan veel scrollen.
Beter zou zijn dat je net als vroeger onderaan het topic terecht komt.
Los van het forum hier blijft bij mij het probleem dat ik al weken lang geen plusjes meer kan geven op de hoofdpagina, ik denk dat ik maar een nieuw account aan ga maken en kijken of het dan wel lukt.
Als je rechts op xx minuten geleden klikt kom je onderaan.

Terug
Bovenaan