Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik kom er net achter dat je in het forumoverzicht bij de lijstjes rechts op "Actieve topics" kan klikken (die 'header' dus) en dat je dan in dat overzicht komt.Ik benaderde het forum altijd via 'actieve topics', is nu allemaal wel wat omslachtig.
Gewoon niet teveel fotomateriaal plaatsen![]()
Dat kan goed kloppen. We zijn momenteel bezig met het oplossen van een kleine bug rondom hoge kwaliteit avatars, dus het kan tijdelijk even mankementen vertonen.
O grappig! Je kunt dus stellen dat we samen zijn opgegroeid. Je bent als de oudere broer die ik nooit heb gehad.Wel grappig dat je de aanmelddatum kan zien bij de mouse-over op de profielnaam. Ik ben één dag voor jou lid geworden hier.![]()
Wel grappig dat je de aanmelddatum kan zien bij de mouse-over op de profielnaam. Ik ben één dag voor jou lid geworden hier.
Ik heb je bericht een 'duimpje omhoog' gegeven en zie hier het resultaat voor en na:Als ik met de muiswijzer over mijn Avatar ga zie ik dat ik 3 Badge punten heb gekregen Wat kan ik daarmee, een nieuwe auto kopen met korting?
Ik nu inmiddels ook, moest hiervoor blijkbaar eerst even alle topics opnieuw als gelezen aanmerken.Wanneer ik op de topictitel druk kom ik automatisch bij de eerste ongelezen post terecht.
De AVG gaat om persoonsgegevens. Welk forumtopic ik bekijk is direct noch indirect te herleiden tot mijn persoon dus heeft niks met de AVG te maken. Concreet voorbeeld: was nou jouw naam of e-mailadres voor andere forummers zichtbaar geweest zonder dat jij daar toestemming voor had gegeven, dan zou er een datalek zijn en werd de AVG wel geschonden. Toestemming kan op verschillende manieren, zoiets staat meestal in de algemene voorwaarden of privacyverklaring waar je bij inschrijven een vinkje bij zet. Ook geldt bijvoorbeeld dat het hele forum weet dat Timo waarschijnlijk Timo heet, omdat hij dat zelf als forumnaam heeft gekozen.Je kunt nog meer zien, nl. welk topic je aan het lezen bent. Ik moet zeggen dat dat wel een inbreuk op je privacy is: het gaat toch niemand wat aan!?
Beste DPG Media (en ieder ander): mag dat zo maar volgens de AVG-regels??
Kan iemand mij uitleggen hoe je een stuk tekst van iemand kunt quoten? Ik zie alleen een knop "Multi Citaat" en daar kan ik niks mee.
Dan citeer je het hele bericht. Ondertussen ben ik er wel achter dat je als je een stuk tekst van iemand selecteert je een optie "Citeren" krijgt, maar dan kun je dat citaat alleen in hetzelfde topic gebruiken. Er zou dus ook een mogelijkheid moeten zijn om een citaat naar een ander topic te verplaatsen.Rechtsonder het bericht: citeren. Of bedoel je iets anders 929V6?
Dan nodig ik je uit deze Handleiding Algemene verordening gegevensbescherming eens te lezen, met name punt 3.2 t/m 3.2.2.De AVG gaat om persoonsgegevens. Welk forumtopic ik bekijk is direct noch indirect te herleiden tot mijn persoon dus heeft niks met de AVG te maken. Concreet voorbeeld: was nou jouw naam of e-mailadres voor andere forummers zichtbaar geweest zonder dat jij daar toestemming voor had gegeven, dan zou er een datalek zijn en werd de AVG wel geschonden. Toestemming kan op verschillende manieren, zoiets staat meestal in de algemene voorwaarden of privacyverklaring waar je bij inschrijven een vinkje bij zet. Ook geldt bijvoorbeeld dat het hele forum weet dat Timo waarschijnlijk Timo heet, omdat hij dat zelf als forumnaam heeft gekozen.
Dan nodig ik je uit deze Handleiding Algemene verordening gegevensbescherming eens te lezen, met name punt 3.2 t/m 3.2.2.
Samengevat gaat het er in dit geval om dat AW (a) persoonlijke gegevens opslaat van een (b) identificeerbare natuurlijke persoon:
(a) dat gaat verder dan NAW-gegevens, want bijv. ook je locatie is een persoonlijk gegeven; dat kan je online locatie zijn, ofwel in welk AW-forumtopic je zit te lezen;
(b) als iemand hier een foto van z'n auto met kenteken heeft gepost, is hij identificeerbaar, of als uit z'n verhalen blijkt dat hij met z'n Acadiane van 1979 in de kop van NH woont.
Dat Jantje hier alleen maar VW-topics leest of Pietje alleen leest over snelheidsmaniakken, mag je dus niet opslaan. Behalve opslaan doet AW nog wat ergers: ze tonen dat persoonlijke gegeven live aan iedereen.
Jawel, de foto kan je gewoon kopiëren; met je muis de foto selecteren zoals je ook zou doen bij een lap tekst.
En weet je ook hoe dat op mobiel moet? Ik zit 95% van de tijd met m'n telefoon op het forum.
Volgens mij is het ergens een ongelezen bericht op een topic oid. Want ik heb hem ook al een keer terug zien springen omdat ik een reactie gelezen heb. Heb nog niet veel gereageerd op dit forum, dus zo heel veel kunnen het er niet zijn. Maar ook na door alle topics die ik volgens mij gezien heb gebladerd te hebben, blijft het gewoon staan.Ik heb nu nog maar (2). Ik weet ook niet waar ik die nog kan vinden.
Als je mijn oorspronkelijke reactie nog eens leest, zie je dat het mij vooral gaat om het feit dat AW aan iedereen laat zien wat je op enig moment zit te lezen. En daar hebben we géén toestemming voor gegeven.Kortom: bijhouden dat Jantje alleen maar VW-topics leest en Pietje alleen over snelheidsmaniakken, mag wel degelijk. Niet alleen van de wet, maar ook van jou en mij. Op deze website inloggen is immers gebruik maken van een dienst.
Heel goed, mijn naam moet altijd groot en dikgedrukt zijn.
Ik heb ondertussen het hele forum gemarkeerd als gelezen...Volgens mij is het ergens een ongelezen bericht op een topic oid. Want ik heb hem ook al een keer terug zien springen omdat ik een reactie gelezen heb. Heb nog niet veel gereageerd op dit forum, dus zo heel veel kunnen het er niet zijn. Maar ook na door alle topics die ik volgens mij gezien heb gebladerd te hebben, blijft het gewoon staan.
Volgens mij is dat ook een instelling in deze software, of je een melding krijgt bij een nieuwe reactie, of alleen als ze op jou reageren oid. Zo te zien staan ze nu gewoon allemaal aan. Ik zat best veel op HWI forum, dat is voor zo ver ik kan zien dezelfde software. Daar kon je dit soort dingen ook allemaal zelf instellen, en had je dus gewoon een meldingen scherm waar je kon zien wat die (1) nou aangeeft.
Ik denk dat met het samenvoegen er toch wat dingetjes vergeten zijn. Want dat meldingenscherm is vrij kritiek als je ook die () meldingen aan hebt staan, anders krijg je dus dit soort situaties.![]()
Ja, dat had ik ook al een keer geprobeerd, lost het bij mij ook niet op. Denk dat je echt over die reactie heen moet scrollen zeg maar. (of het is gewoon een melding van compleet iets anders)Ik heb ondertussen het hele forum gemarkeerd als gelezen...
De (2) blijft staan. Ach, dat wordt vast nog een keer opgelost.
Dit is één van de bugs waarvoor we gewaarschuwd zijn.Ja, dat had ik ook al een keer geprobeerd, lost het bij mij ook niet op. Denk dat je echt over die reactie heen moet scrollen zeg maar. (of het is gewoon een melding van compleet iets anders)
Ja, ik ga er ook wel van uit dat dit opgelost gaat worden. Hopelijk met een meldingen scherm, want dat vond ik wel altijd heel fijn werken.
Ik doe op tweakers altijd @ gebruiker. Dus @MCW (word ook automatisch aangevuld) Dat werkt hier nu ook. Veel makkelijker als kopiëren vind ik.![]()
Als dat een overtreding van de AVG zou zijn had jij nu mazzel gehad dat je geen rechtspersoon bent, anders had jij je met het maken en plaatsen van een screenshot van mijn profiel aan hetzelfde schuldig gemaakt. Hadden daar mijn persoonsgegevens in gestaan, dan had je deze immers middels het maken en posten van het screenshot zonder mijn toestemming verwerkt.Als je mijn oorspronkelijke reactie nog eens leest, zie je dat het mij vooral gaat om het feit dat AW aan iedereen laat zien wat je op enig moment zit te lezen. En daar hebben we géén toestemming voor gegeven.
Nu is daar ook geen toestemming voor nodig, je leest berichten op een openbare site zonder ook maar enige prive informatie.Als je mijn oorspronkelijke reactie nog eens leest, zie je dat het mij vooral gaat om het feit dat AW aan iedereen laat zien wat je op enig moment zit te lezen. En daar hebben we géén toestemming voor gegeven.
![]()
Ik ben zeer tevreden over het nieuwe forum, even wennen aan de nieuwe structuur maar het werkt veel sneller.
Het laden van de pagina's gaat veel beter hier.Je hebt nog maar één bericht geschreven op dit nieuwe forum... wat werkt veel sneller dan?
Als je rechts op xx minuten geleden klikt kom je onderaan.Ik vind het forum, na enige gewenning, er prima uit zien.
Wel vind ik, zoals al meerdere keren opgemerkt, het lastig als je een onderwerp aanklikt dat je dan bovenaan het topic terecht komt.
Vooral bij grotere topics moet je dan veel scrollen.
Beter zou zijn dat je net als vroeger onderaan het topic terecht komt.
Los van het forum hier blijft bij mij het probleem dat ik al weken lang geen plusjes meer kan geven op de hoofdpagina, ik denk dat ik maar een nieuw account aan ga maken en kijken of het dan wel lukt.