Bhuddymahn - BMW 320e Touring G21 LCI 2022 & nieuw (oud) speelgoed

Weer zo'n schitterende 306 Cabrio hier op het forum! (y) Prachtige kleur ook. Meer foto's en het verhaal er omheen zijn altijd welkom.

306 Cabrioling...
24n3e35.jpg
Wow, super! Veel plezier ermee.

Dé wielen! (y). Wel een beetje 'n behoudend kleurtje.. Schiet op met die nieuwe foto's, ik ben enorm benieuwd!

Dankje, zo'n koopje (1200 euro) was het dit keer niet, en er moet bovendien nog wel wat aan gebeuren. Maar hij rijdt gelukkig érg fijn, APK tot 8-13 en staat op bijna nieuwe banden. 198.000km.

Het is een 1.6, voorzien van een handmatige (in goede staat verkerende) kap, mistlampen voor, lederen stuur + pook, alarmsysteem en zwart lederen bekleding. Auto heeft rondom kleine schades, de eerste die verholpen moet worden is bovenop rechtsachter, een kleine plek met oppervlakkige roest en lakschade. Er zit ook lakschade links bovenop, maar die valt wat minder op. Deze beide plekken zijn waarschijnlijk het gevolg van een niet goed geplaatste hardtop.
Met wat poetsen moet 'ie er overigens al wat beter uit zien. Waarschijnlijk morgen een beetje met de hand polijsten en in de wax. Gelukkig geen grote deuken oid.

Volgende week wordt de koppeling + drukgroep vervangen bij Pugfix (325 euro), die zijn hoorbaar. Koppeling slipt echter niet, maar wil niet wachten tot het zover is.

Er zit een brandgaatje van +/- 1cm in de lederen bekleding, die laat ik in de loop van tijd ook maken.
Drie van de vier Cyclones hebben blaasjes, dus ook daar moet naar gekeken worden.
Gelukkig zijn de laatste twee punten niet heel noodzakelijk om snel uit te voeren, dus dat komt nog wel.

Ik heb hem gekocht bij Woltinge auto's, een niet-officiele Mercedes dealer in Hoogeveen (drenthe). Met het OV naar toe gegaan (3,5 uur onderweg) om de gok te wagen. Auto is daar samen met een V70 ingeruild door een ouder paar voor één Mercedes cabrio (type geen idee).
Wel beetje rare ervaring om zo'n auto bij een Mercedes dealer te kopen waar auto's staan die letterlijk 100x zo duur zijn. Verder ontzettend vriendelijk, in eerste instantie per mail, door de verkoper Erik geholpen en bovendien zijn in de werkplaats na aankoop nog even alle vloeistoffen gecontroleerd en bijgevuld.

Foto's komen écht morgen haha.

Leuke cabrio heb je gekocht! Ben benieuwd of deze langer gaat blijven. Het is nu wel lekker weer ervoor (y)

Gaaf hoe snel je hier van auto kan wisselen én telkens weer nieuwe unieke koopjes weet te vinden. Veel plezier met deze dakloos (y)

Je blijft lekker bezig zo Ivo, mijn complimenten met deze mooie 306 Cabrio.
Laat die wind maar weer lekker door de haren waaien :).

Hopen dat alle kleine puntjes die je op noemt redelijk eenvoudig te verhelpen zijn maar jou kennende zal dat geen probleem worden.

Veel rijplezier (y)

Sorry jongens, vandaag ontzettend druk gehad. Ben even langs carclean gegaan en heb daar een kitje van Raggtop gekocht om de kap te reinigen en te conditioneren.

Hier paar foto's vóór de conditioner, het ziet er inmiddels beter uit! Op de foto's ziet het de rest er overigens allemaal nog vrij goed uit, van dichtbij is het wat minder. Ook zijn sommige delen van het rubber rondom de voorruit uitgedroogd (bekend fenomeen), moet ik nog iets op verzinnen maar denk aan 'koude kit'.

2a7u2ps.jpg

25sxxrb.jpg

14npmqw.jpg

65v0hi.jpg

Het leer is in het echt nog heel mooi zwart, leer is nog in goede conditie op het gaatje na. Wordt gerepareerd.

Wat heb ik dus vandaag gedaan:
- speakers voorin vervangen, de originele speakers kraakten. Bij kijkshop voor 15 euro simpele marquant speakers gehaald maar klinken prima en passen ook goed.
- Deurbekleding weer vastgezet met dubbelzijdig tape
- Auto gewassen en dak gereinigd en geconditioneerd.

To do:
1. Rubbers voorruit bijwerken (deze week)
2. Koppeling + drukgroep vervangen (volgende week)
3. Gaatje bestuurdersstoel repareren (volgende maand)
4. Schades agv hardtop herstellen (over een maandje of twee)
5. Cyclones herstellen (als ik nog geld over heb)

Een hoop te doen dus, maar houdt me bezig en hopelijk heb ik daarna een prima 306 cabrio!

Dat ziet er absoluut heel netjes uit! Tweede airbag is ook fijn, en dan heb je waarschijnlijk ook wel ABS. De kap is inderdaad nog netjes. Over al dan niet reconditioneren zijn de meningen volgens mij wel verdeeld, maar kwaad zal het niet kunnen als je 't bijhoudt.

Apart trouwens dat je een 'gewone' antenne hebt; de mijne heeft een motoraangedreven exemplaar! De heldere koplampen staan wel erg goed. Misschien moet ik t.z.t. toch maar...

Ohja, en benieuwd naar hoe je die rubbers gaat bijwerken. Ik heb namelijk ook exemplaren met wat kleine scheurtjes erin.

Dank julliewel!

Eerste dingen die me opvallen in vergelijking met de Mégane en 206:

- cabriodak van 306 is niet zo gemakkelijk in- en uit te klappen als van de Mégane, iets omslachtiger
- korte zittingen, zelfs nog korter dan de 206 :confused:
- Mégane en 206 waren beide comfortabeler
- 306 stuurt zwaar, wel erg fijn
- pedalen érg dicht op elkaar, met nette schoenen absoluut vervelend te bedienen, dus heb maar een paar gympen in de auto liggen. Lijkt nog erger dan bij Jordy's 306 Break. Bij de 206 waren ze al wat meer gespreid.
- ik vind hem vooral mooi :)

Bhuddymahn zei:
- pedalen érg dicht op elkaar, met nette schoenen absoluut vervelend te bedienen, dus heb maar een paar gympen in de auto liggen. Lijkt nog erger dan bij Jordy's 306 Break. Bij de 206 waren ze al wat meer gespreid.
Dan moet je eens in een Ferrari 456 rijden, dat is helemaal dramatisch. Ik heb redelijk grote voeten (maatje 46½) en redelijk breed, maar als ik bij een 456 het gas in trap moet ik m'n voet kantelen om niet ook de rem mee te nemen :LOL:.

Geweldig leuke auto trouwens! Nog steeds een heel erg mooi ontwerp, zowel van binnen als van buiten! De kleur die je hebt is ook erg mooi, op een 306 moet je niet een té schreeuwerige kleur hebben vind ik (bordeauxrood en deze zijn wat mij betreft de mooiste kleuren).

Droomauto hoor Ivo! Mooie kleur en goede velgen. Volgende auto wordt een 406 coupé?:T

406 Coupés zijn ook al zeer bereikbaar, maar het nadeel daarvan is... dat er een dak op zit ;)

Thanks allemaal. 406 Coupé schitterend, maar inderdaad, er zit een dak op. Beetje jammer.

Micha D. zei:
Geweldig leuke auto trouwens! Nog steeds een heel erg mooi ontwerp, zowel van binnen als van buiten! De kleur die je hebt is ook erg mooi, op een 306 moet je niet een té schreeuwerige kleur hebben vind ik (bordeauxrood en deze zijn wat mij betreft de mooiste kleuren).

Dankje!

Dan moet je eens in een Ferrari 456 rijden

Dat wil ik wel eens proberen :T Heb maat 45 trouwens.

Net even wat nieuwe foto's gemaakt:

67ljrm.jpg

azba5f.jpg

2r2nqcz.jpg

2m5le92.jpg

157djz5.jpg

i1ii6p.jpg

207rqjq.jpg

2rfqbgh.jpg

35auh55.jpg

Het beeld van de auto wordt er niet minder om; fraaaaie aanschaf, mistlampridder! ;)

DSCF9150_zps5136525d.jpg

(y) goeie combi, blauw en geel.

Bhuddymahn zei:
- korte zittingen, zelfs nog korter dan de 206 :confused: Korte zitting? Ik ben 1.89m en vind ze juist van goede lengte. In de 207 van mijn vriendin vind ik ze korter lijken...
- 306 stuurt zwaar, wel erg fijn Miss. even de stuurbekrachtiging nakijken? 306 stuurt niet super-superlicht, maar de niet-GTi's dienen juist soepel te sturen.
- pedalen érg dicht op elkaar, met nette schoenen absoluut vervelend te bedienen, dus heb maar een paar gympen in de auto liggen. Lijkt nog erger dan bij Jordy's 306 Break. Bij de 206 waren ze al wat meer gespreid. Zitten er wel de originele pedalen in? Ik heb maat 47 en heb nog nooit ondervonden dat ze (te) dicht op elkaar zitten. Totaal niet juist.
- ik vind hem vooral mooi :) Helemaal mee eens!(y)

B.t.w.: er zit niet het originele interieur in... is te zien aan de wangen van de zitting. Dit zijn de meest kuip-achtige stoeltjes :)

Ik vind hem echt een korte zitting hebben ja. Van bovenbeen tot knieholte is denk ik bijna 10cm niet ondersteund!
Wb zwaar sturen en stuurbekrachtiging, hij is wel licht op lage snelheid, maar wordt al heel snel zwaarder. Maakt ook geen gekke geluiden bij ver insturen, dus ik betwijfel of het de stuurbekrachtiging is. Stuurt verder gewoon soepel hoor, maar zwaarder in vergelijking met die van Jordy, maar dat zou ook kunnen komen door de 15 inch bredere wielen ipv 14 inch.
Pedalen dicht op elkaar heb ik ook al gemerkt bij die van Jordy, zijn ook originele pedalen dus volgens mij ligt het niet aan mij o_O Wanneer het stoplicht op groen gaat en ik mijn voet van het rem- naar gaspedaal moet verplaatsen druk ik vaak alsnog het rempedaal in bij het indrukken van het gaspedaal. Misschien dat jij hem meer bediend met de bovenkant van je voet?
Dat het geen origineel interieur was had ik al wel een beetje vermoed, ook vanwege de stoffen deurpanelen (ook al komt dat vaker voor!). Maar wat is er te zien aan de wangen van de stoelen? Een ander interieur dan een 306 cabrio interieur past er toch niet in?

Leuk dat er opeens twee 306 in dakloze vorm hier bij de forummers in bezit zijn! Een erg fraaie verschijning de 306 Cabrio.

Bhuddymahn zei:
Ik vind hem echt een korte zitting hebben ja. Van bovenbeen tot knieholte is denk ik bijna 10cm niet ondersteund!
Wb zwaar sturen en stuurbekrachtiging, hij is wel licht op lage snelheid, maar wordt al heel snel zwaarder. Maakt ook geen gekke geluiden bij ver insturen, dus ik betwijfel of het de stuurbekrachtiging is. Stuurt verder gewoon soepel hoor, maar zwaarder in vergelijking met die van Jordy, maar dat zou ook kunnen komen door de 15 inch bredere wielen ipv 14 inch.
Pedalen dicht op elkaar heb ik ook al gemerkt bij die van Jordy, zijn ook originele pedalen dus volgens mij ligt het niet aan mij o_O Wanneer het stoplicht op groen gaat en ik mijn voet van het rem- naar gaspedaal moet verplaatsen druk ik vaak alsnog het rempedaal in bij het indrukken van het gaspedaal. Misschien dat jij hem meer bediend met de bovenkant van je voet?
Dat het geen origineel interieur was had ik al wel een beetje vermoed, ook vanwege de stoffen deurpanelen (ook al komt dat vaker voor!). Maar wat is er te zien aan de wangen van de stoelen? Een ander interieur dan een 306 cabrio interieur past er toch niet in?

Bredere banden kan idd het wat zwaarder sturen verklaren.

Ik bedien de pedalen met de voorkant van mijn voet. Zeg maar met de tenen en voorste middenvoetsbeentjes.

De zittingwangen van de phase 1 stoelen zijn hoger dan die van de phase 2 en 3. Als je de wangen van rugleuning naar voren toe volgt zie je vooraan een dwarse naad. De phase 2 en 3 hebben een naad in lengte richting.

dsc09017p.jpg

Phase 1 vs. phase 2/3

Stoffen deurpanelen met lederen stoelen zie je inderdaad vaker. Sommigen storen zich daaraan... kan ik me dus echt niet aan storen. Ik ben nu bezig met het met skai bekleden van phase 2 panelen. Maar nu heb ik in de GTi ook zwart stoffen phase 3 panelen (net wat beter dan phase 2 heb ik geleerd), die hoeven van mij er echt niet uit. Dat ik die phase 2 panelen toch bekleed met skai is omdat ik het project af wil ronden :p

Ach ja ik zie het. Mocht de deurbekleding er echt niet meer uitzien of helemaal losvallen zal ik er over na denken om ze te bekleden met skai. Voorlopig nog niet :) Ik rij overigens meer met de bal van m'n voet, denk dat daar het verschil in zit.

Mooie wagen! Veel cabrioplezier gewenst (als we ooit uit de winter komen...).

Mocht je geld over hebben dan is een originele antenne ook een aanwinst.

Wat een mooie 306! ken er weinig die er zo mooi uitzien, ook zeer mooi die leren bekleding ( wist nieteens dat dat bestond in een 306 o_O )

Zo, tijd voor een update. De 306 cabrio bevalt goed, de schades bovenaan zijn inmiddels bijgewerkt dmv spotrepair en zijn nagenoeg onzichtbaar. Verder rij ik er ook niet zoveel meer in als afgelopen maanden. Gelukkig maar, betaalde me scheel aan benzine.

Een wat grotere update is dat de 306 break van Jordy volgende week donderdag wordt ingeruild, nieuwe baan met goede km vergoeding dus dat werd ineens haalbaar.
Moeten daarvoor wel een stuk ruimte inleveren, maar ik denk dat we er een hoop plezier van gaan hebben. De auto die we gisteren hebben gekocht is een Volkswagen High Up 5drs in dark silver metallic, met drive pakket (cruise control, parkeersensoren en uitgebreide boordcomputer), executive pakket (navigatie met bluetooth en climatic airconditioning). Inbegrepen zijn 15inch lm velgen, radio/cd/mp3 met zes speakers, lederen stuur + pook en handrem, en diverse hoogglans zwarte inlegdelen in het dashboard en stuur. Doordat het een voorraadauto is uiteindelijk bijna 10% vd originele catalogusprijs minder betaald, dus erg tevreden met de deal. Kan niet wachten!!! Foto's volgen.

Donderdag na afleveren haal ik een originele middenarmsteun op bij een dealer in Hoogland voor een spotprijs, om vervolgens naar Nuenen te rijden naar VAGtechniek om een aantal vagcom instellingen te laten wijzigen :):):)

Dat klinkt niet verkeerd! ik heb nog nooit met de Up gereden, maar het lijkt me een topper in z'n klasse!

Tsja, een Up.. ik begrijp die keuze niet zo goed. Ik heb niet de Up maa de Citigo gereden en dat reed erg goed. En zelfs dan kan ik het niet begrijpen ;)

Haha Elco, er waren drie opties:

1. 306 houden, geen idee wat voor onderhoud er aan zat te komen en APK is volgende maand. Voor mij en Jordy de slechtste keuze. Nu in totaal met inruilpremie 1250 voor de 306 teruggekregen.
2. Een iets nieuwere tweedehands kopen, die zou dan wat groter en onzuiniger kunnen zijn dan de Up, maar voor 5-6000 euro weet je nog steeds niet zeker wat wat je krijgt.
3. Een nieuwe Up, met drie jaar zekerheid, weliswaar kleiner maar omdat het erg goed rijdt leek dit ons de beste optie. Veilig, waardevast, luxe en zuinig. Scheelt dus ook qua kosten met privekilometers ipv hogere verbruik van optie 1 en 2.

Overigens gaat Jordy er rond de 15000km per jaar aan woon werk verkeer mee rijden, met privekms kan dit 20-25k worden.

Allereerst nog een eerbetoon aan de 306 Break, bleek een hele fijne auto aflopen half jaar. Zag er ook nog goed uit:

34y2r95.jpg

Dan de eerste foto's van de High Up!, gloedje nieuw, rijdt erg goed maar bleek wel gevoelig voor de windstoten van vandaag. Wel even wennen, zo nieuw :D Prima afgeleverd door Vallei Auto Groep te Veenendaal.

11hvvkh.jpg

nejnle.jpg

2wd0bpj.jpg

2z7ewzp.jpg

24cryo7.jpg

Middenarmsteun opgehaald en daarna VAGcom aanpassingen laten doen in Nuenen, nu ook bochtenverlichting, anti-carjacking, achterlichten die altijd branden, parkeerlicht en nog wat prul. Houd jullie op de hoogte :)

Leuke uitvoering, al zou ik persoonlijk eerder voor een Citigo of een Mii gaan. Wel meteen lekkere updates gedaan! Branden alleen je achterlichten altijd, of je koplampen ook?

Een Citigo of Mii is niet in deze mooie kleur te krijgen :p Nee geintje, zijn ook leuke autootjes, behalve dat we het (zwarte) dashboard van de Citigo niet mooi vinden en van de Mii de bekleding niet. Maar is allemaal persoonlijk natuurlijk. Bovendien zo'n goede deal gesloten dat met oog op de toekomst (inruilwaarde) het echt de moeite waard was de VW te kiezen.

De voorlichten branden ook altijd, althans de dagrijverlichting. Perfect geschakeld zo naar mijn mening, alleen 's avonds nog lichten aan doen, in tunnels hoeft dat niet meer (y)

Tja, zo is voor elk van de drie natuurlijk wel wat te zeggen. Het kleurtje is inderdaad wel leuk!

Persoonlijk rij ik altijd met m'n lichten aan, maar zo is het ook handig (y).

Gefeliciteerd met de Up! Zal inderdaad wel even wennen zijn, een splinternieuwe auto. Netjes en degelijk, ik denk dat je er een heel tijdje zorgeloos mee kan rondrijden! Lichten die constant branden is mooi, maar een lichtsensor vind ik nog net even handiger. Zolang je er niet brainless mee werkt (i.e. lichten wel aanzetten wanneer het bijv. sneeuwt of er mist hangt), is het een erg makkelijke extra.

Bhuddymahn zei:
Een Citigo of Mii is niet in deze mooie kleur te krijgen :p Nee geintje, zijn ook leuke autootjes, behalve dat we het (zwarte) dashboard van de Citigo niet mooi vinden en van de Mii de bekleding niet. Maar is allemaal persoonlijk natuurlijk. Bovendien zo'n goede deal gesloten dat met oog op de toekomst (inruilwaarde) het echt de moeite waard was de VW te kiezen.

De voorlichten branden ook altijd, althans de dagrijverlichting. Perfect geschakeld zo naar mijn mening, alleen 's avonds nog lichten aan doen, in tunnels hoeft dat niet meer (y)

Dat met die tunnels vind ik wel dubieus. Viel mij de vorige week bij een lange rit door België op dat bij de meeste auto's het licht pas halverwege de tunnel aangaat. En dan denk je steeds dat de auto voor je op zijn remmen trapt. Niet goed dus. (heb er niet op gelet wat voor auto's dat waren)

Maar leuke Up (y)

Mooi zeg! De Up vind ik het best gelukt van de drieling. Een WhiteUp vind ik helemaal geweldig, maar ik moet zeggen dat deze kleur voor mij op nummer 2 staat! Stuk mooier dan zilvergrijs of zwart! (y)

@Meeuw: automatische verlichting heeft inderdaad eventjes de tijd nodig. Onder een viaduct blijven ze meestal uit. Bij een tunnel gaan ze inderdaad pas aan na 100 meter ofzo.

Komen er nog 'niet-oranje' bolletjes voor de knipperlichten in de koplampunits?

Ik heb helemaal niets met VW, maar de Up! vind ik leuker dan de Citigo of Mii qua vormgeving. Bovendien heb ik er een paar keer in gereden en kan niet anders dan toegeven dat het een serieus goed autootje is. Als ik nu een auto uit het a-segment uit zou zoeken zou ik, als francofiel, geen moment een C1/Twingo overwegen. Dan komt er een Up!

Wat ik wil zeggen: Goede keuze en veel plezier. ;)

Goeie keuze, Ivo! (y) Ben benieuwd hoe de up! je gaat bevallen, houd ons op de hoogte.

Terug
Bovenaan