Bhuddymahn - BMW 320e Touring G21 LCI 2022 & nieuw (oud) speelgoed

Sorry Elco, de 306 wordt verkocht op Cyclones, anders krijg ik hem helemaal niet verkocht.... Hopelijk gaat 'ie dit weekend de deur uit en komt er een 206 weer voor terug.

De Up heeft nu 7200km op de teller en bevalt goed. Alleen de maps and more is af en toe wat eigenzinnig... K&N filter lijkt goed te werken!

Dan maar wat fotospam:

2u55h0j.jpg

2zdwu48.jpg

mm93k9.jpg

Winterbanden passen:

IMAG0675_20130608140738755.jpg

Voor 125 euro zgan snowtracks op de kop getikt met golf 3 staal, past echt precies (1 mm speling met de klauw)

Net chromen stripje geplakt:

IMAG0762_20130614110957735.jpg

Vind het wel ok staan, maar kijk het nog even aan.

En de 306 -waar ik totaal geen klik mee heb- aan de Amsterdamse grachten:

IMAG0736.jpg

Apart van die 306, maar het is niet anders! Snel inruilen op een 206 dus! 206CC wellicht? :cool:

Dat chrome stripje op de Up hoeft van mij niet.
Die winterwielen vind ik ook 'shocking'. Andere velgen met wieldoppen wellicht een optie? Of deze Golf-wielen misschien antraciet spuiten?

Is 1mm speling niet te weinig? Ik kan me voorstellen dat de klauwen e.d. een beetje uit zetten na een aantal keer flink remmen.

Getinte achterruit staat goed op de Up! Jammer dat je geen klik hebt met de 306, ik blijf het een prachtige cabrio vinden.

1mm lijkt me ook wat weinig. Als er een beetje vuil, met een steentje erin, op komt dan loopt ie aan.

Dankje dakloos, sja ik vind het ook een mooie auto maar qua rijden en doen en laten zit het in een 206 m.i. echt beter in elkaar.

Wat speling betreft, ik heb nooit gehoord dat een remklauw uitzet (in ieder geval niet naar buiten toe), dus ik hoop dat het bij die 1,5mm blijft. Een steentje zie ik zo snel niet vastzitten tussen velg en klauw, die schiet ee bij het rijden dan meteen uit. Ik ga erop letten van de winter. Even voor de duidelijkheid, de 1,5mm speling gaat om de ruimte in de 'diepte'. De diameter van de velg is ruim voldoende om de klauw niet te raken.

$(KGrHqZ,!poE8WtZ7lu4BPK(1glihw~~_19.JPG

Originele VW Up accessoire, Aspen velgen 14 inch, ruimte ook zeer beperkt.

Jordy wil absoluut niet meer geld uitgeven aan velgen of wieldoppen, die laatste zou ik zelf nog kunnen aanschaffen maar ik denk dat we het maar eerst zo gaan proberen:

qycwht.jpg

Op de een of andere manier krijg ik er een soort van boeren-Up! gevoel bij :D

Baai baai zwaai zwaai 306 cabrio :cry: nog een laatste ritje open Delft - Amsterdam gereden, cabriorijden is heerlijk maar voor mij niet in een 306. Meteen doorgereden naar het postkantoor en daar heeft de nieuwe eigenaresse de 306 meteen op haar naam overgeschreven. Maar liefst 1 reactie in drie weken tijd op mijn advertentie, maar ben blij dat 'ie de deur uit is. Waarom dat zo is ben ik nog niet helemaal achter, had het er gisteren nog met Elco over, maar ik denk door de combinatie van slecht onderhoud, veel rammels kraken en windgeruis, uitgedroogde rubbers, geluid van de versnellingsbak plus het stevige brandstofverbruik dat me niet goed beviel. In de toekomst komt er sowieso een cabrio, maar voorlopig even niet. Hoop dat er snel een 206 voor de deur staat, voorlopig even autoloos door het leven.

Jij blijft bezig zo Ivo.

206 cabrio begint bij zo'n 2500 euro.
Maar die kraakt ook met het dak dicht en heeft ook windgeruis.

Of zoek je eem gewone 206?
Had je die niet al gehad een tijdje geleden?

Ja Jeroen, ik zoek weer een gewone 206. Niet een CC, dat is niks, zeker niet uit de eerste serie. De 206 heb ik idd gehad voor de 306, en zoals ik enkele posts geleden zei heb ik er spijt van dat ik die heb weggedaan. Enige goede wat ik eraan overhoudt is hopelijk een 206 met airco, die had ik eerst niet.

dat gaat snel allemaal! Succes met de zoektocht!

winterwielen van de Up: plastidip in een fel kleurtje een idee?

Nou jongens, het was van korte duur: ik heb een 206 1.6 Roland Garros gekocht vanochtend. In goede staat, zowel van binnen als buiten. 219000km op de teller. Apk tot december dit jaar. Voorzien van een heerlijk werkende climate control, een panoramadak (dat niet open kan maar wel een elektrisch zonnescherm ervoor) en lederen/alcantara interieur. 1550 voor neergeteld.

Net terug gereden van Eindhoven naar Amsterdam en hij rijdt heeeeerlijk. Ik ben gelukkig :D hopelijk blijft deze wat langer id familie. Foto's volgen vanavond.
Wat moet er nog aan gebeuren:
- het display met tijd en temperatuur werkt niet
- twee nieuwe voorbanden
- een nieuwe pookknop
- de kap van de buitenspiegel links zit een beetje los, even kijken hoe die weer vast kan.

Het wordt misschien wel een paar dagen mooi weer en dan ruil je een 306 cabrio in op een suffe 206? Soms... :p

Ik heb tentamen donderdag dus deze dagen toch weinig rijden :p ik ben heel eeg gelukkigmmet mn airco in ieder geval.

Dat klinkt goed Ivo! Wat een snelle move zeg!
Maar ehm, panoramadak kan niet open? hoort dat zo?

En is het een donkergroene, omdat het een RG is?

Jup, dat dak hoort zo. Is een glazen dak, van binnen kan je het elektrisch afsluiten zodat het niet heel heet wordt in de auto.

En ja, hij is groen. Vind het meer middengroen dan donkergroen overigens. Wat direct opvalt is dat hij zwaarder stuurt dan mijn vorige 206 1.4. Komt denk ik door de bredere banden, hij staat op 15 inch Scirocco velgen :cool:

Dat is een erg mooie uitvoering! Dat glazen dak vond ik altijd wel mooi en i.c.m. met airco/clima heb je er meer aan dan aan dat schuifdak wat ook leverbaar was op de 206. Boven de 80km/u doe je dat toch dicht.
Ben benieuwd naar de foto's :)

Inderdaad, die airco was vandaag echt perfect!

Hierbij de eerste gsm-foto's, auto kan zeker een poetsbeurt gebruiken maar de basis is goed. Helaas ook een duplicaatcode (wist ik vantevoren), maar daar was de prijs ook wel naar.
Ben erachter gekomen dat het display in de middenconsole zelf niet kapot is, enkel de lampjes erachter. Die ga ik dus binnenkort vervangen.
Verder zo ontzettend blij met de auto :)

i2pv7q.jpg

2j0oahj.jpg

o9ip83.jpg

2lsglfc.jpg

2yyoa5u.jpg

14snxmv.jpg

2j51iiu.jpg

dq4sn7.jpg

2yxr94z.jpg

Mooi hoor. (y)

Ik heb trouwens ook een keer gehoord dat je alcantara kan scheren zodat het er weer netter eruit ziet. Weet het niet zeker, moet je even Googelen.

Bhuddymahn zei:
Verder zo ontzettend blij met de auto :)

Dat hebben we jou na elke aankoop horen zeggen. I
Ik hoop voor jou dat je er nu beter over nagedacht hebt en het minder een impuls aankoop geworden is.
Hoe dan ook, veel plezier ermee.

Haha isla, dankje. Bij de 306 heb ik vrijwel direct gezegd dat 't toch niet helemaal mijn ding was, maar met de andere auto's was ik altijd erg blij hoor en zijn het nooit impulsaankopen geweest (de jetta, megane en eerdere 206). Ik houd gewoon van verandering denk ik, maar ben nu toch wel tot inzicht gekomen dat ik deze weer wat langer door moet gaan rijden :)

Hij is erg netjes, voor een 206! Ik vind het matig rijdende auto's, maar je bent er blijkbaar gek op dus dan is dit de beste keuze die je kunt maken. Leuk dak, goeie wielen, mooie kleur en fraaie interieurbekleding al kan dat alcantara wel wat aandacht gebruiken inderdaad. Hopelijk blijft 'ie het lang zorgeloos doen en vind je 'n oplossing voor die lelijke duplicaatcode! :)

Dankje Elco, eerlijk gezegd heb ik me al een beetje bij de duplicaatcode neergelegd, ik vraag me af of een setje luxe platen dat heel veel verbeterd. In ieder geval komt er een plaathouder zonder reclame op, dat vind ik echt een storende factor omdat hij te veel uitsteekt naar beneden nu.

Die is netjes zeg! 5-deurs model staat 'm ook leuk.
Duplicaatcode: volgens mij heb ik dat op beide privé-auto's met een GAIK-plaat (Golf en 924). als ik het zie stoor ik me er altijd aan, maar ik laat me er bij een aankoop niet door weerhouden.

Renaultje, m'n eigen nieuwere Sony radio komt er nog in. Die is wat subtieler (hoogglans zwart) en heeft rode toetsverlichting net als de rest vh dashboard.

Barri, thanks.

Leuke 206 (y)! Jammer dat het dak niet open kan. Gek ook, omdat er op de gewone 206'en wel een glazen open dak leverbaar was.

Had zo'n ding geen radio af fabriek standaard?

Barri zei:
Ik vind deze Pioneer juist wel tof staan. Mooie radio! Lekker simpel!

+ 1

Wat een mooie 206 zeg, niet opvallend, maar erg chique! Hopelijk veel plezier hiermee.

WOF

Bedankt! Nee deze radio gaat er echt uit, kan geen mp3 afspelen. De nieuwere Sony radio ziet er mijn inziens ook beter uit, de Pioneer heeft groene verlichting en misstaat een beetje. Geeft wel een goed geluid overigens.

Besteld zijn:
- 2 nieuwe voorbanden
- bougies
- nieuwe multiriem (huidige piept, met WD40 tijdelijk opgelost)
- luchtfilter
- interieurfilter

Verder vanavond even langs de action voor remmenreiniger voor het gasklephuis en stappenmotor en nieuwe ruitenwissers.
En ook even de reclameloze kentekenplaathouder monteren.
Hij rijdt echt heerlijk, gisteren achtergekomen dat de bandenspanning veel te laag was, heb nog nooit zo lang bij de luchtpomp gestaan :rolleyes: 1,2 bar zat er achter in!

Zolang die Pioneer maar niet de container in gaat ;)

Je gaat er weer stevig mee aan de slag, gezien de bestelde onderdelen. (y)

Erg leuk, zo'n Roland Garros! (y). Blijft een uitermate smakelijke kleurencombinatie met een zeer complete uitrusting. Eigenlijk bizar dat je dit voor een dergelijke prijs kan kopen. Goeie deal volgens mij! Veel plezier ermee.

:) thanks Smarter.

Vandaag het display weer aan de praat gekregen, nieuwe ruitenwissers gemonteerd, het leer een beetje opgeschoond, alcantara geschoren (werkt niet echt super), de Sony radio gemonteerd (+ en constante + moesten worden omgedraaid) en kunststof omhulsel van het handvat (aan het plafond) van de passagier weer vastgelijmd.

Woensdag worden de twee nieuwe voorbanden gemonteerd (best prijzig, 15 inch) en wordt de nieuwe multiriem gemonteerd. Misschien dat ik ook al tijd heb voor bougies en luchtfilters.

nwa8hy.jpg

r79e0z.jpg

dx0d90.jpg

6qw7jb.jpg

igvvcp.jpg

4kgsd2.jpg

r9g8pg.jpg

Aantal nieuwe foto's. Ik ben echt verliefd op model en uitvoering, en het rijdt ERG fijn.

Wat is er gebeurd:

- Xenon geplaatst wat ik nog had liggen voor de 306. Is 4300k, en geeft een beetje vreemde kleur licht (gelig met blauwig = groenig?), denk te wijten aan de goedkope lichtpitten, misschien koop ik daar nog andere voor. Ballasten zijn prima. Lichtopbrengst daarentegen is super en bovendien weinig strooilicht, mede mogelijk gemaakt door de heldere koplampen. Ik ben er blij mee, en geeft absoluut geen petjes achtig idee.
- Nieuw interieurfilter + luchtfilter
- nieuwe bougies geplaatst

Morgen komen er nieuwe banden, wordt de multiriem vervangen en wordt de stappenmotor schoongemaakt. En morgenavond lekker naar thailand :D

Terug
Bovenaan