Bhuddymahn - BMW 320e Touring G21 LCI 2022 & nieuw (oud) speelgoed

Morgen komen er nieuwe banden, wordt de multiriem vervangen en wordt de stappenmotor schoongemaakt. En morgenavond lekker naar thailand

Kijk, dat zijn nog eens ritjes om je nieuwe auto uit te proberen!

Bedankt! Het is een stuk minder blauw dan dat van de Jetta gelukkig, dus m.i. een stuk netter :D

Vandaag zijn de banden en multiriem vervangen, erg fijn. Ook een chromen stripje geplaatst:

2v0dhtj.jpg

9lewdf.jpg

2m4px91.jpg

2j18mtv.jpg

Saampjes:

2mgowzm.jpg

Tot over twee weekjes :cool:

Gisteren teruggekomen uit Thailand, waren twee heerlijke weken. Hebben 7 dagen een Honda Jazz gehuurd, eerst een witte op wieldoppen die oververhit raakte op de weg van vliegveld naar hotel, koelvloeistof bleek helemaal op te zijn en kregen een andere witte mee, deze keer op velgen. Na drie dagen de auto ingeleverd om naar een eiland te gaan en bij terugkomst op het vasteland nog voor 4 dagen een zilveren Jazz met parkeersensoren en andere luxe. Ontzettend fijne auto's, rijden heerlijk comfortabel, zijn stil, automaat is prima (conventioneel) en het rijdt erg zuinig. Enige is dat de zittingen erg kort zijn.

eqb394.jpg

Bij terugkomst gisteren zagen we een briefje onder de voorruit, een anonieme tipgever had op het blaadje geschreven dat een buurvrouw haar fiets tegen de Up had laten vallen :( schade is te zien op onderstaande foto's, krassen. Gelukkig een meewerkende buurvrouw die had schadeformulier keurig heeft ondertekend, via Centraal beheer wordt alles z.s.m. nu gemaakt.

sfhshs.jpg

2jc6jk8.jpg

Vervelende plek, zo midden voorop. Gelukkig dat het allemaal netjes afgehandeld kan worden. Wel apart dat er wel een briefje bij zat, maar niet van de dader zelf. Als de dader het zelf echt niet had willen zeggen, dan had ze ook dat briefje wel weggehaald ;) Aan de andere kant; misschien wist ze wel dat jullie op vakantie waren.

Dader heeft volgens de getuige -die voor ons niet meer anoniem is- wel gekeken naar onze auto toen haar fiets erop viel en gezien dat er schade was, maar is daarna naar binnen gegaan zonder een briefje achter te laten. Ze heeft volgens mij niet doorgehad dat de tipgever een briefje onder de ruit heeft achtergelaten. Buurvrouw kenden wij ook niet, woont er pas net. Zij had onmogelijk kunnen weten dat wij op vakantie waren. Tijdens de afhandeling gisteren zei ze dat ze niet doorhad dat ze schade had achtergelaten.

Fijn dus dat de buren een beetje opletten! (y)
Niks is vervelender dan een schade waarbij de dader gevlogen is. Dat heb ik al 3 keer mee mogen maken met de C1, één keer met de DS3 (eigenlijk 2, maar die laatste is te verwaarlozen) en één keer met de Golf (en dat was ook gelijk een stevige deuk).

Ja, da's knap lullig dan. Ben ook erg blij dat dit hersteld gaat worden, denk alleen niet dat het heel bevordelijk is voor de relatie met de nieuwe buurvrouw (die geen WA-verzekering heeft en niet doorhad dat ze dit dan zelf moest gaan dokken).

Sja, dat is haar probleem :) Als jouw verzekeraar slim is stuurt ie haar gelijk een 'offerte' voor een WA-verzekering! ;) Eventueel in ruil voor een kleine verlaging van de schade-vergoeding van haar kant ;)

Ze denkt dat onze verzekering het uitkeert. :/ dat is in principe ook zo, alleen die gaat het natuurlijk weer op haar verhalen.

Prima handige buurvrouw, gelukkig heeft ze het al ondertekend en erkent ze aansprakelijkheid. Mag ze daarna zelf het ophoesten. Mogelijk kan je voor de vriendelijkheid onderzoeken hoe het het goedkoopste kan met de beste kwaliteit.

Wij hebben een polis afgesloten waarbij we naar aangesloten schadeherstellers moeten. Dat laatste zit er dus niet in voor de buurvrouw, helaas.

Bhuddymahn zei:
Ze denkt dat onze verzekering het uitkeert. :/ dat is in principe ook zo, alleen die gaat het natuurlijk weer op haar verhalen.

Snapt ze inmiddels wel dat ze uiteindelijk moet betalen of is het haar nog niet duidelijk?

Mocht je haar spreken, geef dan wel aan dat een eventuele WA verzekering het wel zou betalen. Dit even voor het geval dat de fiets volgende maand weer uit haar handen valt en ze dan absoluut geen schuld meer wil bekennen.

Barri, zullen we wel doen idd nadat de schade is hersteld (25 juli) en de factuur bij haar binnen is. Daar zullen we nog wel wat van horen vrees ik.

Terence, daar lijkt het op alleen is Centraal Beheer daar niet bij aangesloten. Die hebben hun eigen schadeherstel netwerk.

De schade aan de Up is gemaakt door schadebedrijf van As in capelle a/d ijssel. Vreselijk bedrijf verder, auto helemaal smerig (witte vlekken op stuur en stoelen) teruggekregen en bovendien een deuk in de kentekenplaat erbij (we kunnen niet bewijzen dat zij het hebben gedaan). Maar goed, de schade is verdwenen.
Up heeft nu bijna 11000km erop staan en bevalt uitstekend. Steeds meer te spreken over de stoelen, erg stevig met goede steun.

De 206 had wat probleempjes:
- de uitlaat begon te lekken op sommige punten: is gelast
- de auto werd niet warmer dan 75 graden: bleek dat er geen thermostaat meer in zat. Is er nu eentje ingezet maar die gaat ook te vroeg open (wordt niet warmer dan 80-85 graden), dus daar moet weer een nieuwe in
- het ergste: de aircopomp was kapot. Magneetkoppeling eraf geknald :confused: Eentje van de sloop gehaald en laten monteren en vullen. Die werkt weer perfect.

Verder rijdt de auto echt heel erg fijn, binnenkort even flink poetsen.

De Peugeot van mij wordt ook niet warmer dan 75 graden. Heel normaal...

Die 80-85 graden kan ook gewoon kloppen hoor. Als je lang stil staat, gaat de temp. dan niet richting 100 graden om vervolgens weer tot 80 te zakken als de fan aan slaat?

Nee de ventilator gaat nooit aan.. Bij 75-80 graden (volgens het metertje) knalt de thermostaat al open terwijl hij dat eigenlijk pas bij 89 hoort te doen.
Het kan ook liggen aan de temp. sensoren van de koelvloeistof (de blauwe voor de meter en de bruine voor de fans), zodat de fans te laat aan gaan en de meter een te lage temp. aangeeft, maar dat lijkt me wel heel toevallig. Weet niet zo goed hoe ik dit moet testen verder. Denk eerst een andere thermostaat proberen, mocht dat dezelfde problemen opleveren ga ik kijken naar de temperatuur sensoren.

Bhuddymahn zei:
De schade aan de Up is gemaakt door schadebedrijf van As in capelle a/d ijssel. Vreselijk bedrijf verder, auto helemaal smerig (witte vlekken op stuur en stoelen) teruggekregen en bovendien een deuk in de kentekenplaat erbij (we kunnen niet bewijzen dat zij het hebben gedaan). Maar goed, de schade is verdwenen.
Up heeft nu bijna 11000km erop staan en bevalt uitstekend. Steeds meer te spreken over de stoelen, erg stevig met goede steun.

De 206 had wat probleempjes:
- de uitlaat begon te lekken op sommige punten: is gelast
- de auto werd niet warmer dan 75 graden: bleek dat er geen thermostaat meer in zat. Is er nu eentje ingezet maar die gaat ook te vroeg open (wordt niet warmer dan 80-85 graden), dus daar moet weer een nieuwe in
- het ergste: de aircopomp was kapot. Magneetkoppeling eraf geknald :confused: Eentje van de sloop gehaald en laten monteren en vullen. Die werkt weer perfect.

Verder rijdt de auto echt heel erg fijn, binnenkort even flink poetsen.

Dan mag je vrezen dat die eruit is gehaald om een lekke koppakking te verdoezelen. (n)

Ik heb geen olieverbruik, kvsvebruik, geen sludge en geen walmen achter de auto, dus lijkt me niet. Bovendien worst ie met thermostaat ook niet warm... Garagist had het erover dat in landen als Marokko e.d. de thermostaat vaker eruit wordt gehaald als ze kapot zijn omdat de auto's daar snel genoeg warm worden. Kan zijn dat deze voor zo'n tripje gebruikt is. Of de Koppakking is al gemaakt maar de thermostaat vergeten terug te plaatsen...

206 bevalt erg goed, rijdt erg fijn en verbruikt geen druppel olie! Enige is dat de voorwielen opnieuw gebalanceerd moeten worden, aangezien het blinde velgen zijn is dit niet een heel makkelijk klusje. Ben al bij een bandenboer geweest die ze heeft geprobeerd te balanceren maar dat is niet goed gelukt, dus moet weer terug.

De xenon lampen zijn er al een tijdje uit en vervangen door Osram Night Breakers; zijn goedkoper dan de Ring Ultima Xenon's, geven veel licht maar is niet zo wit als de Ring's. Heb ook parkeersensoren achter gemonteerd, een elektromagnetisch systeem zodat er niet geboord hoeft te worden in de bumper! Bumper is er op een 206 zo af, dus montage was super makkelijk. Aangesloten op het achteruitrijlicht en voila, het werkt. Niet zo goed als een ultrasoon systeem, minder gevoelig, maar zodra ik een alarmsignaal hoor betekent het gewoon dat ik moet stoppen, prima systeem voor die 12 euro :D. Deze handleiding gebruikt voor montage.

2r6co44.jpg

We zijn vorig weekend richting Bottrop gegaan met de Up! Met twee auto's, een Audi A6 Avant 2.7tdi en onze Up, op de heenweg met vier man in de Up en dat ging eigenlijk perfect. In Duitsland alleen maar 150km/h op de GPS gereden om de Audi bij te houden, maar de Up gaf geen krimp. Vind het een fantastisch autootje.

246ufmd.jpg

Velgen zonder naafgat zijn het beste te balanceren volgens mijn bandenboer. Is wel een extra adapter voor nodig, dat wel...

Bhuddymahn zei:
We zijn vorig weekend richting Bottrop gegaan met de Up! Met twee auto's, een Audi A6 Avant 2.7tdi en onze Up, op de heenweg met vier man in de Up en dat ging eigenlijk perfect. In Duitsland alleen maar 150km/h op de GPS gereden om de Audi bij te houden, maar de Up gaf geen krimp. Vind het een fantastisch autootje.

Op de Autobahn is de up! fantastisch. Ik reed vorige week met snelheden tussen 150-190 constant richting Oost-Duitsland. Prima weggedrag, comfortabel etc. 586 km gereden in 4 uur en 41 minuten, met een top van 191 km/h op de teller (= 185 km/h op GPS) (y)

targa042.jpg

Bhuddymahn zei:
2r6co44.jpg

Mooiste stukje Delft... :)

Zo'n Up! loopt dan nog goed hard voor een driepittertje zeg!

Bhuddymahn zei:
Nou jongens, het was van korte duur: ik heb een 206 1.6 Roland Garros gekocht vanochtend. In goede staat, zowel van binnen als buiten. 219000km op de teller. Apk tot december dit jaar. Voorzien van een heerlijk werkende climate control, een panoramadak (dat niet open kan maar wel een elektrisch zonnescherm ervoor) en lederen/alcantara interieur. 1550 voor neergeteld.

Net terug gereden van Eindhoven naar Amsterdam en hij rijdt heeeeerlijk. Ik ben gelukkig :D hopelijk blijft deze wat langer id familie. Foto's volgen vanavond.
Wat moet er nog aan gebeuren:
- het display met tijd en temperatuur werkt niet
- twee nieuwe voorbanden
- een nieuwe pookknop
- de kap van de buitenspiegel links zit een beetje los, even kijken hoe die weer vast kan.
Leuk topic (y) en je nieuwe aanwinst ziet er goed uit en voor dat geld een mooie aankoop(y)

Thanks vec. Inderdaad mechanix, Upje loopt schitterend.

Net terug van een weekendje Parijs, Up heeft zich voorbeeldig gedragen. Constant 130km/h en een verbruik van 1:18.

29y1ok6.jpg

Bhuddymahn zei:
Heb ook parkeersensoren achter gemonteerd, een elektromagnetisch systeem zodat er niet geboord hoeft te worden in de bumper! Bumper is er op een 206 zo af, dus montage was super makkelijk. Aangesloten op het achteruitrijlicht en voila, het werkt. Niet zo goed als een ultrasoon systeem, minder gevoelig, maar zodra ik een alarmsignaal hoor betekent het gewoon dat ik moet stoppen, prima systeem voor die 12 euro :D. Deze handleiding gebruikt voor montage.

2r6co44.jpg

Je bent wel voorzichtig begonnen met het testen van de sensoren :D

Mooie foto van de up! in Parijs. Ondanks dat ik weinig heb met de up!, ben ik wel erg benieuwd hoe het rijdt. Ik hoor zoveel positieve verhalen dat ik er wel een keer een proefrit mee moet maken.

Ik geloof niet dat ik ooit gereageerd heb in dit topic, maar ik lees wel altijd mee. Zoals vectrafan al zei: leuk topic!

Bedankt Twix, zeker een keer doen een proefrit, je zult je verbazen hoe het rijdt.

Vind dat ze overigens aardig hun best hebben gedaan op de dashboardverlichting, ziet er een beetje hip en chique uit:

IMAG1653_20130904082726311.jpg

IMAG1657_20130904082400806.jpg

Na bijna 5 maanden staat de Up op 16400km en moest 'ie vandaag -iets te laat- op voor de kleine beurt. Paar dingetjes aangekaart:
- geen ruitenvloeistof bijvullen ;)
- softwareupdate bijwerken voor stuurbekrachtiging die ervoor zorgt dat de Up niet naar een kant trekt wanneer je de auto met ingestuurde wielen parkeert. PON heeft blijkbaar de update verwijderd, nieuwe melding ervan gemaakt bij PON. Ben benieuwd of er een nieuwe update komt.
- stukje isolatiemateriaal aan passagierszijde onder het dashboard kwam los. Moest worden besteld, dus daar moet ik ook nog voor terug.
- al een tijd terug langsgekomen voor terugroepactie (airbag software oid), maar die was nog steeds niet afgemeld bij het RDW en dus nog steeds zichtbaar op OVI rdw: ook nog niet opgelost.

Verder merkte ik dat de Up weer een stukje mooier loopt na olieverversing, erg prettig.

Verdiende wel weer een schoonmaakbeurtje dus:

aomelh.jpg

wko1ug.jpg

23k80b4.jpg

Ideaal zo'n korte auto ;)

Om het topic maar even een schop te geven:

- De Up heeft inmiddels ruim 21000km achter de kiezen in een half jaar. Vanaf 15000km begon de auto te trillen bij remmen, natuurlijk vielen kromme remschijven + blokken niet meer onder de garantie. De verkopende dealer heeft er naar gekeken en geconstateerd dat er speling (0,03mm ipv 0,02mm o_O) op de naaf zat oid? Dat viel wel onder de garantie en daarbij moesten volgens de procedure ook de remschijven en blokken vervangen worden. Volgens mij een leuk trucje van de dealer. Verder nog wel erg tevreden over de auto.

- De 206 heeft nu 224000km gereden, dat is 6000km in 4 maanden. Ik ben er erg over te spreken. Enige is de dat de auto niet warmer wordt dan 80 graden terwijl de thermostaat al vervangen is, dus ik denk dat de nieuwe thermostaat ook niet goed werkt. Verder trilt de auto bij 130km/h, hij is al gebalanceerd maar waarschijnlijk zijn de velgen zelf krom. Kijken of het weggaat met de winterbanden er straks op. Verder erg blij met de auto, krijg ook veel complimenten over het mooie interieur.

M'n 206je is door de APK gekomen, daarvoor is wel de draagarm rechtsvoor vervangen (50 euro) vanwege een gescheurd fuseekogelhoesje. Was nog een heel gedoe: ik had de auto laten keuren bij een onafhankelijk APKstation, daarom moest ik hem ergens anders laten repareren.

De draagarm had ik zelf gehaald, maar toen eenmaal de oude draagarm onder de auto uit was bleek dat de nieuwe niet de rechter, maar de linker draagarm was. Mijn auto stond inmiddels dus half gedemonteerd op de brug, gelukkig was de onderdelenzaak bereid de draagarm te komen brengen naar de garage en te ruilen. En zo is alles toch weer goed gekomen :)

Verder de winterbandenwissel gehad op de 206, maar daardoor is 'ie omgetoverd tot een bejaardenbak.

Zomerbanden:

op6xqv.jpg

Naar:

1e41t0.jpg

Z'n kleur heeft 'ie natuurlijk al niet mee, maar dit maakt het nog even erger :p
Hij rijdt wel een stuk fijner zo, veel comfortabeler en stiller dan de zomerwielen.

De peugeot mag ook wel weer eens lekker vertroeteld worden met een uitgebreide poetsbeurt zo te zien ;) en er is niks mis met kleurtje :cool:

Nu meer comfort en in de lente weer wat dikker, en wat is er mist met de dopjes, LM voor de winter met meer kans op schade?

Vectra, toevallig vanmiddag weer een keer gewassen in de wasbox, ik blijf maar bezig met alle vallende bladeren, regen en storm, dus had de afgelopen weken de hoop opgegeven op een schone auto...

A3, er is niks mis mee maar het lijkt nu echt een bejaardenbak, en ik ben 21, niet 80 :p

Hoe goedkoop was het? Een set compleet nieuwe originele lichtmetalen velgen (15-inch Waffle) inclusief 4 nieuwe winterbanden kun je voor 525 euro kopen...

Ik vind het eigenlijk zo gek nog niet. Als je ze wit spuit en er een gigántisch VW-logo opplakt kan het zo door voor 'special edition'.

Ik vind het ook nog wel meevallen, hebben 120 euro betaald voor vier zgan banden en de stalen velgen.. Helaas bleek dat de velgen toch net iets teveel naar binnen staan waardoor ze schuren bij maximale stuuruitslag... Deze week komen er snel goedkope lm velgem onder.. Banden kunnen we nog gebruiken gelukkig ;)

@Bhuddymahn: Leuk om jou ook even irl gesproken te hebben!

Wat is alleen niet snap. Dan koop je een gloednieuwe auto (best forse uitgave), en ga je beknibbelen op de winterbanden. Voor een paar honderd euro extra had je nieuwe en direct goede winterbanden gehad, die een paar jaar langer meegaan dan deze tweedehands winterset. Zo extreem grote en dure banden zitten er ook weer niet onder de up!, en ik neem aan dat jullie de up! nog wel een tijdje houden. Ik kan natuurlijk niet in iemand zijn portemonnee kijken, maar deze actie snap ik niet helemaal..:p

No hard feelings. Veel plezier met de up! verder..:D

Nou ja, de keuze was snel gemaakt. Het zijn vredestein snowtracks van een maand oud voor 120 euro, bijna nieuw dus. Dan vind ik dat toch aantrekkelijker dan het betalen van de nieuwprijs ervoor, haha :) de banden kan ik nu nog steeds gebruiken natuurlijk.

Joel, helemaal niet aan gedacht, kijken of ik iets kan vinden! Thanks voor de tip.

We hebben alsnog nieuw staal aangeschaft speciaal voor de up, daarmee komt het totaalbedrag nu op 270 euro voor staal + zgan snowtracks uit (de 'haartjes' zitten nog op de banden). Mijn inziens nog best een net bedrag. Omdat er op dit moment geen wieldopsetjes tegen een fatsoenlijk bedrag staan op MP maar gekozen voor tijdelijk een setje aftermarket wieldoppen.. Erg jammer want vond het golf staal veel leuker :(

IMAG2252.jpg

Terug
Bovenaan