Bhuddymahn - BMW 320e Touring G21 LCI 2022 & nieuw (oud) speelgoed

Da's een goeie Elco. Ga ik doen.

Heb er (kort) even over nagedacht maar ga toch wachten met vervangen. Dure decembermaanden komen er weer aan, dus het gaat hoogstwaarschijnlijk van 't voorjaar dan wel gebeuren. Van de winter maar met een iets lagere bandenspanning rijden om het harde rubber te compenseren, hopelijk werkt dat :Tgeen goed idee

Na een hoop getwijfel tussen wel/geen, nieuwe/gebruikte, zomer/allseasons/aparte winterbanden, 1/2/4 stuks, vanmiddag maar eens een bezoek gebracht aan een lokale bandenboer op zoek naar twee gebruikte zomerbanden om m'n compleet uitgedroogde continental en m'n chinese band te vervangen. Toen ik daar aankwam zei 'ie dat juist de chinese band nog de béste band op m'n auto was, de rest was volgens hem compleet uitgedroogd. Bij die band uit 2004 zaten de scheuren tot het karkas, de banden uit 2008 zat het er aan te komen (althans, dat heeft 'ie me aangepraat, het leek vrij ernstig iig) en de chinese band vertoonde droogtescheuren in de wang. Goed, dan toch maar alle vier vervangen ondanks op alle banden nog een profiel van >4mm. En geluk bij een ongeluk: er lagen in mijn maat precies 4 all-seasons (Vredestein Quatrac 2), dus die heb ik maar genomen en laten monteren. Zit op alle banden nog ruim 7mm profiel. €100,- afgetikt en ik kan weer veilig verder :)

Ik denk het ook. Heb ze nog even opnieuw nagemeten, op twee banden zit ruim 7 mm en de andere 8mm, zo goed als nieuw dus. De haartjes zitten nog op de wangen :)

o94j84.jpg

Ze bevallen goed. Maken iets meer rolgeluid dan de continentals, daarin tegen is het een flink stuk comfortabeler, stuurt het fijner, trilt het stuur niet meer (ondanks dat ik de vorige banden ook nog opnieuw had laten balanceren) en lijkt het verbruik gelijk gebleven.

Waar ik iets minder blij mee ben is de staat van de lak. Veel ingebrande vogelpoepvlekken, vooral op het dak. Dit was al bij aankoop zo, maar het zijn er in de loop van de tijd nog meer geworden ondanks dat ik nooit vogelpoep op m'n auto zie o_O Misschien is het vogelpis ofzo :( Niets aan te doen, gewoon goed in de wax blijven zetten... In ieder geval is het lakwerk van een Up veel sterker.

Na niet zo goede ervaringen met aftermarket Xenon op de Jetta en de 206, dit keer iets anders geprobeerd. Voor 6 tientjes een setje biLED dimlichten gehaald, 30watt per lamp, waarvan 20 watt aan staan bij dimlicht en het volle vermogen bij groot licht. Achterop zitten ventilatortjes om ze te koelen. Montage is verder plug and play. Ik ben ontzettend tevreden met het resultaat, duizend keer beter dan xenon. Vandaah de lampen af latenstellen. Wat blijkt:.Veel gerichtere bundel licht, strooilicht is nihil. Verder net zo fel als Xenon met dezelfde kleurtemperatuur. Leuk om te zien is dat de lampen geen opwarmtijd hebben, dus direct de volle sterkte. Echt duidelijk dat het LED is dus. Bovendien geen canbus storing. Weinig strooilicht is te danken dat de lampjes alleen naar boven schijnen en daarmee gereflecteerd worden door het bovenste gedeelte van de koplamp die de bundel naar beneden richt. Bij Xenon schijnt het alle kanten op, en dat is dus wel hinderlijk. Ik ben een blij man, en de garage waar ik de lampen heb laten afstellen was er ook over te spreken.

2wqfo69.jpg

syvvbt.jpg

24bjcdw.jpg

125ibkl.jpg

9vbes1.jpg

Weinig van me laten horen afgelopen maand, veel aan het werk door heel het land (ik verricht medische keuringen bij diverse bedrijven en gemeentes) en dat betekent ook veel kilometers met de Panda, 8000km afgelopen drie maanden gedaan en dat bevalt uitstekend. Inmiddels ook een pasvorme middenarmsteun gemonteerd en een Parrot MKi9200 laten monteren (voor 60 euro over kunnen kopen van een man die gestopt is met Parrot inbouw, 35 euro montage), fijn apparaatje ondanks vele problemen die op diversa fora te lezen zijn. Ik heb er geen enkel probleem mee, geupdate naar de laatste versie 2.20 en bovendien geeft de versterker van de Parrot nog een fijner geluid dan de versteker van de Blaupunkt radio. Erg fijn voor mp3'tjes zowel via bluetooth als op een SD kaart of USB stick. Stemherkenning werkt uitstekend. Display lijkt scheef maar zit op een kogelgewrichtje dus is ideaal in te stellen.

Het ziet er op dit moment als volgt uit:

if7jew.jpg

Een vriendin merkte op dat het wel héél veel knoppen waren. Bijna als een Ford dus :eek::

2013-Ford-Focus-ST-dashboard.jpg

Maar gelukkig zitten alle knoppen in de Panda op een redelijk logische plek ;)

Ohja, nog vergeten: olie + oliefilter laten verversen en afgevuld met 5W40 zoals voorgeschreven. 20000km geleden volgens mij 10W40 in gegaan, het is echt duidelijk merkbaar dat er weer nieuwe smering in zat. Ook koud loopt 'ie direct een stuk mooier. Verder zelf de bougies en luchtfilter nog vervangen, waren ook 20.000km geleden gedaan. Voor 9 tientjes totaal alles weer fris en fruitig, kan de Panda vrolijk verder met kilometers maken. LED dimlicht vind ik nog steeds erg prettig.

Ziet er goed uit Bhuddymahn ! Waar kun je die lampen kopen?

Feestje! Panda mag legaal de weg op tot 4 januari 2016, zonder enig aandachtspunt. Zelfs het aandachtspunt olielekkage wat vorig jaar genoteerd stond en ik over het hoofd heb gezien bij aankoop :( heeft zich vanzelf opgelost (was toevallig door zelfde keurmeester gedaan).

Led lampen bij leddel gekocht, maar volgens mij heeft hij ze niet meer op voorraad. Op dealextreme staat hetzelfde setje voor 66 dollar geloof ik, gaat dan om 3000lm 30w lampen met drie leds aan 1 zijde en een losse ballast (dus geen all in one set)!

33agrhf.jpg

Chromen stripje, mooi he :)

Deze week flinke ritten voor de boeg, Groningen, Tilburg en 2x Zwolle. Dan gaan we wel over de 90.000km :)

Stoelhoezen trouwens verwijderd, toch wel een stuk netter. Parrot is echt een geniaal systeem.

Chroomstripje staat netjes!
Wat is er aan de hand met je uitlaat? Lijkt ovaal te zijn en dus 60 graden verkeerd te hangen?

Waarom heb je de stoelhoezen verwijderd?

Uitlaatsierstuk is ook licht ovaal, komt denk ik door hoek van de foto, maar volgens mij hangt ie recht. Stoorde me aan de stoelhoezen, zag er slordig uit. Na drie maanden al flink uitgelubberd.

Ik was er zelf niet helemaal bewust van, maar de Panda is inmiddels mijn zesde auto in vijf jaar tijd:

sqtd7a.jpg

Mijn herinneringen op een rijtje:
Jetta. YK-17-KK. 350 euro. Wat was ik ápetrots op je. Het eerste jaar deed je het perfect, het tweede jaar begon je wat te nukken, tot je een nieuwe verdelerkap cadeau kreeg. Roest kende je niet. Je rijdt nog steeds, maar waar? De oude fiets waarop ik het heb geleerd wil ik graag weer terug.

Mégane Cabrio. RX-XF-87. 675 euro. Ik kon het zelf eerst nog niet geloven, een cabrio? Maar je deed 't fantastisch, ineens werd de rit naar Italië toe ook onderdeel van de vakantie. Je was de fijnste auto van de zes met een motor die net zo zuinig is als die in mijn Panda. Roest was je echter niet vreemd, daarom heb ik je ook weggedaan. Hoe dan ook, ook jij rijdt nog steeds rond.

206 XS. 89-FK-SH. 1200 euro. Je voelde als een nieuwe auto toen ik je kreeg. Zo reed je ook. Modern, veilig, stil en vertrouwd. Eén reden waarom ik je weer weg deed: je dak kon niet open. Ook jij rijdt nog steeds ergens door het land.

306 Cabrio. SG-XG-89. 1250 euro. Liefde maakt blind. Liefde voor je cabriodak. Aan de rest van je vond ik echter niets aan. Je was duur, onzuinig, onbetrouwbaar en voelde in alle opzichten veel minder ontwikkeld aan dan de Mégane. Snel de deur weer uit, dan maar weer naar een 206. Ondanks alles rij je nog steeds rond.

206 Roland Garros. 62-GD-XN. 1500 euro. Nog een keer, liefde maakt blind. Dit keer de liefde voor de luxe die je hebt. Flink showen met m'n elektrisch inklapbare buitenspiegels. Wel zo verstandig om wat langer door te rijden met je, maar eigenlijk was ook jij te duur. Twee klasses hoger in de mrb dan je blauwe broertje, onzuiniger dan je blauwe broertje, en slechtere (niet-sport)stoelen dan hij. Allemaal zaken waar ik geen rekening mee had gehouden. Maar ook jij rijdt nog steeds rond.

Panda Emotion. 27-PZ-HF. 4000 :eek: euro. Ik krijg steeds meer bewondering voor je. Je bent goedkoop in gebruik, luxe uitgerust, stil en comfortabel. De ruimte mis ik niet. Wat mis ik wel: een cabriodak. Maar dat komt later wel.

2mhyknq.jpg

Overigens zegt het feit dat al mijn vijf vorige auto's nog steeds rijden wel iets over mijn neusje voor tweedehands auto's, toch? :T:D

Je verkocht ze dan ook altijd voordat er ook maar iets mis kunt gaan. Ik blijf 't apart vinden dat de 306 Cabriolet je maar niet wilde bevallen, maar aan de andere kant begrijp ik het ook wel. Jij bent meer 't type voor een nieuwere auto, ik vind de 306 na praktisch elke nieuwe auto weer een verademing. Die Panda lijkt me dan ook een goede keuze voor je, maar dat 'ie nog zoveel geld kostte had ik niet verwacht.

Ondanks mijn eerdere woorden dat de Up nooit de deur uit zou gaan is het vandaag toch gebeurd :cry: De Up is verkocht. Jordy heeft een nieuwe functie gekregen bij zijn werkgever en heeft daar een leaseauto bij onderhandeld. Helaas wil de werkgever het leasebudget niet omzetten in loon (onbegrijpelijk) en zit Jordy min of meer 'gedwongen' aan de leaseauto. Financieel was het voor mij helaas niet haalbaar de Up over te nemen dus moest 'ie de verkoop in. Zaterdag stond 'ie op Marktplaats en vandaag is 'ie verkocht aan een erg vriendelijke handelaar. Beide tevreden over de inkoop/verkoopprijs dus dat was wel een goede deal. Ga de Up zeker missen, echt een allemansvriend en toch wel weer enigszins aan gehecht na 70000km. Helaas, het heeft nog geen twee jaar mogen duren. Auto naar volle tevredenheid gereden zonder een enkel (groot) probleem. Vorige week nog een grote beurt gekregen en eindegarantie controle waarbij een los hitteschild is vervangen.

Wat komt er dan voor terug? Eisen waren een auto uit de B-klasse en voor Jordy 14% bijtelling. Veel blijft er dan niet over en het wordt dan toch een soort van kiezen uit 3 kwaden: de Clio, Polo en 208. De 208 vind ik prachtig van binnen maar verschrikkelijk van buiten, de Polo viel echt onwijs tegen vanwege de beperkte beenruimte voorin (m.n. knieën konden we nergens kwijt) en de trillende 1.4 driecilinder. Auto trilde enorm bij optrekken maar ook bij 80km/h in de vijfde versnelling waarbij het leek alsof de motor het nét niet aan kon. Uiteindelijk is het dus een Clio geworden, de 1.5 dci vinden we beiden een fantastische motor en ook het exterieur bevalt ons wel. In de Night & Day uitvoering nog redelijk aangekleed met airco, navi, lmv, getinte ruiten en chromen accenten. Enige minpunt is de afwerking van het interieur, maar dat zal een kwestie van wennen zijn. Erg verbaasd over de bagageruimte die erg groot aandoet. Zo wordt 'ie volgende week (uit voorraad) geleverd:

renault-clio-dci-90-s-en-s-night-en-day-14-bijtel-8000941-2.jpg

renault-clio-dci-90-s-en-s-night-en-day-14-bijtel-8000941-9.jpg

renault-clio-dci-90-s-en-s-night-en-day-14-bijtel-8000941-10.jpg

De enige extra optie die we hebben genomen is de middenarmsteun voor. Is een dealeraccessoire.
Clio komt ergens volgende week dus, tot die tijd rijdt Jordy rond in een bo-rent Aygo :LOL:

Hoewel ik geen fan ben van beide auto's, vind ik het toch een vooruitgang! Jammer dat het enigszins gedwongen is, maar volgens mij zijn er vervelendere dingen die gedwongen kunnen worden. ;)

Best netjes, zo'n Clio!
De up! zijn jullie snel kwijt. Niet gek, want het blijft een gewilde auto.

Die is snel verkocht!

Snap dat er voor de Clio gekozen is, heb er van het weekend 1 in Frankrijk gehad als huurauto. Ook een 1.5 dci, heerlijk blok. De afwerking binnenin vond ik ook erg tegenvallen, ben ik dus niet de enige in. Veel plezier alvast met de Clio. :)

Goede deal, lijkt me! Privé lekker wat euro's in het handje en geen rare verhuisdoos meer op de stoep. Zal wel even wennen zijn, die Clio. Er zit namelijk vorm aan ;)

Ook is die 1.5 DCi inderdaad een erg mooi blok en zelfs in de praktijk lekker zuinig. Hier gaan jullie veel plezier aan beleven (y)

Wat de 208 betreft: ging het hier om de facelift, of nog om een pre-facelift uit voorraad? De FL vind ik er zelf rustiger en daardoor veel mooier uitzien.

Nog proefgereden in de pre-facelift, wist niet eens dat er een facelift aan kwam. Ziet er inderdaad een stuk beter uit (y). Ondanks dat, we hebben de auto snel nodig en de Clio stond op voorraad :T

Dat zou financieel erg onvoordelig zijn aangezien een Europese tankpas met onbeperkt km's tot het pakket behoort... Bovendien moet Jordy moet vaak in Tilburg werken en aangezien zijn familie in Eindhoven woont wil hij regelmatig vanuit werk even langs moeders rijden. Dat gaat niet met die 500km per jaar.

Ah joh die clio is hartstikke leuk autootje en zeker niet slechter afgewerkt dan een Up, maar wel groter.

1.5 Dci blijf ik een juweel van een motor vinden, heerlijke soepele loop en een lekkere karakteristiek.
Maar......ik kan me jouw Megane nog herinneren, dus hoelang ben ik hier weg geweest?

Geloof me, de Clio is echt slechter afgewerkt dan de Up. Scherpe randjes aan het stuur (die ik maar ga wegvijlen ofzo) en dat soort rare Franse fratsen. Waren Jordy en ik het beiden over eens.

Mijn Mégane is al hééél lang weg, ondertussen heb ik een 206, 306 cabrio, nog een 206 gehad en nu rijd ik alweer bijna een jaar in een Panda. Iets te lang weggeweest? ;)

Geloof me, de Clio is echt slechter afgewerkt dan de Up. Scherpe randjes aan het stuur (die ik maar ga wegvijlen ofzo)

Ja, die kan ik ook niet helemaal begrijpen. Moet wel zeggen dat ze me bij 'n test (Captur) opvielen maar ik me er in de praktijk nooit aan heb gestoord.

Bhuddymahn zei:
Geloof me, de Clio is echt slechter afgewerkt dan de Up. Scherpe randjes aan het stuur (die ik maar ga wegvijlen ofzo) en dat soort rare Franse fratsen. Waren Jordy en ik het beiden over eens.

Mijn Mégane is al hééél lang weg, ondertussen heb ik een 206, 306 cabrio, nog een 206 gehad en nu rijd ik alweer bijna een jaar in een Panda. Iets te lang weggeweest? ;)

Hoe laag was het leasebudget? De clio's die bij ons allemaal thuis zijn geweest van 1.9 Dci tot 1.5 Dci hadden allemaal lederen stuurwiel en waren goed afgewerkt.
En ik heb in beide gereden, in de High Up! en de clio crisisuitvoering met Tce (bleh) en vind dat ze elkaar niet veel ontlopen, anders dan dat de navigatie in de Up beter was.
Maar scherpe randjes, anders dan aan de rand van de middenconsole, maar hoe vaak kom je daar met je handen, vond ik het plastic stuurtje best lekker liggen in de hand en heb ik er persoonlijk niks van gemerkt.

Daarnaast vind ik het rijgedrag beter maar ja, meningen he.

Wat je er trouwens ook aan kan doen in plaats van met een nagelvijltje gaan lopen pielen is een mooi lederen stuurwiel kopen en die er zelf opzetten, kost echt niet heel veel en ligt lekker in de hand.

Vind trouwens wel grappig dat je dit nu franse fratsen vindt terwijl de Megane je best auto was en je al 4 fransen hebt afgewerkt ;)
Dus inderdaad iets te lang weggeweest.

De Night & Day heeft standaard het lederen stuurwiel. Echter zit er dan nog steeds een kunststof inleg in het stuur, voorzien van scherpe randjes. Voornamelijk voelbaar onderaan het stuur, in de hoek op 6 uur zeg maar. Qua rijden is de Clio natuurlijk een klasse hoger maar de Up rijdt echt niet veel slechter. De Polo vonden we echt drama, voornamelijk door de beperkte beenruimte en motor. Qua stuurgevoel was het exact hetzelfde als de Up.

Ik rijd al 20.000km met een Captur, voorzien van hetzelfde stuur. In het begin dacht ik ook: scherpe randjes. Heb er echter nog nooit last van gehad, heb de handen altijd keurig op 10 voor 2. :D

Het ziet er allemaal best cheap ass uit, maar voldoet wel en gaat niet gauw kapot. Bij mijn Captur en andere Clio's zie ik wel dat het kunststof van de deurstijl slecht tegen een er tegenaan klappende gordel kan. Kraken en rammelen doet het niet.

Bhuddymahn zei:
De Night & Day heeft standaard het lederen stuurwiel. Echter zit er dan nog steeds een kunststof inleg in het stuur, voorzien van scherpe randjes. Voornamelijk voelbaar onderaan het stuur, in de hoek op 6 uur zeg maar. Qua rijden is de Clio natuurlijk een klasse hoger maar de Up rijdt echt niet veel slechter. De Polo vonden we echt drama, voornamelijk door de beperkte beenruimte en motor. Qua stuurgevoel was het exact hetzelfde als de Up.

Oh ja die was ik ff vergeten haha, beperkte beenruimte in de polo merkte ik niet echt, maar ja.........lage instap van een i8 ook niet.
Motor vond ik best redelijk boven de 2500 toeren, maar ik zou ook de clio nemen ;)

Maar de up is echt een goeie auto ook, dat geef ik toe zeker voor wat je ervoor betaalt.

Erg balen, blijkt dat Arval een fout heeft gemaakt en de zwarte Clio pas half mei beschikbaar is; Jordy krijgt nu een voorloop Clio... Was alleen uit voorraad een witte leverbaar of keuze uit diverse Polo's. Maar ik wacht liever even op een zwarte :)

Na een maand in een gloednieuwe Polo BM nu eindelijk de bestelde Clio binnen. Vanochtend meteen in de Collinite 845 wax gezet:

29vxe6w.jpg

34nf6e8.jpg

2q39lya.jpg

555m5t.jpg

De Polo lijkt op alle vlakken de meest verfijnde auto. De Clio voelt echter veel jeugdiger en speelser en is ruimer, we zijn er erg blij mee!

Mooie Clio Bhuddyman. Zo gaat de buurt erop vooruit. (y)
Een tijdje terug met de station Clio rondgereden als vervangend vervoer en deze was inderdaad verrassend ruim van binnen.
Veel plezier met de nieuwe wagen.

Leuke auto's die Clio's. Mooi ook, die chroom strip onder de ruiten langs, lijkt chic. Veel plezier ermee!

Inderdaad, best aardig zo met die chroomstrip. Mooie velgen ook! Niet schreeuwerig, maar wel sportief.

Thnx. Om nog even terug te komen op dat verfijndere van de Polo, da's eigenlijk op alle vlakken:
- geluidsniveau, zowel rolgeluiden als windgeruis. Motorgeluid van de Polo is bij optrekken erg aanwezig maar eenmaal op snelheid juist een stuk stiller.
- kwaliteit en afwerking interieur
- audiokwaliteit en navigatie duidelijk superieur in de Polo, m.n. softwarematige zaken zoals volume demping bij achteruitrijden tbv parkeersensoren, navigatieaanwijzingen op scherm tussen de tellers, verschijnen van extra knoppen bij naderen scherm met de hand, visuele weergave parkeersensoren. Allemaal zaken die de Clio mist. Ook ergonomisch zijn er wat zaken op aan te merken zoals de middenarmsteun die eigenlijk net niet laag genoeg kan, onhandigheid van de knoppen voor audiobediening aan het stuur en de grove werking van de cruise control maken de Clio een auto die minder doordacht is dan de Polo.

Het enige waar de Clio in uitblinkt is de binnenruimte, de fijnere, grotere stoelen en de krachtigere motor. Ondanks dat vind ik de Clio echt véél leuker. :D:LOL:

2ck003.jpg

Toffe Panda heb je Bhuddymhan! En de Clio ook trouwens. Vaak vind ik een Panda met dakrails aantrekkelijker maar in jou geval staat 'glad' hem goed! Bevallen de LED lichten in je Panda nog steeds? Ik vind het wel een mooie toevoeging op de al ruime uitrusting. En ik zie een mooie lederen middenarmsteun, waar heb je die gekocht en laten monteren? Of heb je dat laatste zelf gedaan? Zo'n armsteun ben ik ook aan het overwegen namelijk.

Yo Bhuddyman!

Leuke auto's. Zo'n Panda is verrassend leuk, en in de Clio 1.5 DCI heb ik ook een x gereden, dat is een verrassend fijne, comfortabele auto met een heerlijke motor. Niet voor niets ligt dat blok ook gewoon in de Megane..! Leuke uitvoering ook zo!

Bhuddymahn zei:
Thnx. Om nog even terug te komen op dat verfijndere van de Polo, da's eigenlijk op alle vlakken:

Als de Polo op eigenlijk alle vlakken verfijnder is, waarom is het dan geen Polo geworden?

Omdat de proefrit in de Polo erg tegenviel, achteraf leek die waarschijnlijk erg slecht ingereden. En het groote argument was eigenlijk de beenruimte voorin, die is voor ons echt te beperkt. Voor de rest dus een hele fijne auto, maar de Clio is gewoon leuker :)

De LED verlichting is alweer uit m'n Panda, de klep sloot niet goed af door de ventilatortjes waardoor er vocht in de koplamp kwam.. Middenarmsteun heb ik van Laudorshop, erg makkelijk te monteren door vier gaatjes te boren in plastic en vier schroeven erin te draaien. Zit perfect en is erg comfortabel.

Bhuddymahn zei:
Omdat de proefrit in de Polo erg tegenviel, achteraf leek die waarschijnlijk erg slecht ingereden.

Wat een slecht excuus, maar ja, je kunt er niks mee! Voor mij is de Clio de betere van 2 ondanks jouw superlatieven over de Polo eerder gemeld. Kan best zijn dat de Polo een betere indruk maakt, maar dat is maar een indruk, lijkt mij. Veel succes met de Clio, die volgens mij de betere keus is.

Slecht excuus, niet echt. De demo auto trilde vreselijk bij optrekken en 80 km/h in 5 terwijl onze voorloop-Polo (nadat de Clio dus al besteld was) dat afgelopen maand dus totaal niet had. Dat was voor ons echt een slechte eerste indruk terwijl de Polo afgelopen maand echt wel indruk heeft gemaakt. Alleen het gebrek aan binnenruimte is afgelopen maand niet veranderd, voor de rest doet de Polo kwalitatief zeker aan als een klasse hoger. Qua weggedrag misschien wel iets te slap geveerd, maar voor de rest dik in orde. Als we de Clio nog niet besteld hadden hadden we zeker de Polo weer overwogen na deze maand, dat zou flink twijfelen geweest zijn. Nu ook heel erg blij met de Clio hoor, daar hoor je ons niet over klagen :)

Dat is inderdaad niet handig van de dealer. Ik maakte het mee in mijn tijd bij de Mazda dealer, een on-ingereden Mazda 6 2.2 diesel (163pk) vonden mensen traag en niet lekker op het gas reageren. Daarvoor had ik op een training met zo'n auto (met kilometers) gereden en herkende me daar totaal niet in. Toen ik na die proefrit in die auto ging rijden viel het me op dat hij echt minder soepel reed, nog wat stroef schakelde etc. Met 700 - 1000km was dit er gewoon helemaal uit... dat kan je dus gewoon een klant kosten.

Was die demo misschien een van voor de facelift en de voorloper van erna? Met de facelift heeft de BM een andere motor gekregen, namelijk.

Nee het was al de nieuwe BM, reed echter compleet anders dan de Polo die we een maand hebben (in)gereden. Kregen we met 5km op de klok.

De eerste 1700km zitten er deze week op. Auto bevalt eigenlijk steeds beter, het rijgedrag, de ruimte is dik in orde en de afwerking van het dashboard is in het 2015 model verbeterd met minder glimmend plastic en plastic chrome, maar meer mat afgewerkte stukken; de rand om de tellers is nu mat aluminium, net als de rand om de middenconsole en de deurhendels, en de pianolak deurgrepen binnen zijn vervangen door gewoon matzwarte stukken. Ziet er allemaal een stuk hoogwaardiger uit. De Clio voelt een maat groter aan qua rijden dan de Polo, ondanks het hogere geluidsniveau.

Design vind ik nog steeds schitterend, iedere keer een lach op m'n gezicht als ik er voorbij loop:

PSX_20150518_084556.jpg

Terug
Bovenaan