Ik was er zelf niet helemaal bewust van, maar de Panda is inmiddels mijn zesde auto in vijf jaar tijd:
Mijn herinneringen op een rijtje:
Jetta. YK-17-KK. 350 euro. Wat was ik ápetrots op je. Het eerste jaar deed je het perfect, het tweede jaar begon je wat te nukken, tot je een nieuwe verdelerkap cadeau kreeg. Roest kende je niet. Je rijdt nog steeds, maar waar? De oude fiets waarop ik het heb geleerd wil ik graag weer terug.
Mégane Cabrio. RX-XF-87. 675 euro. Ik kon het zelf eerst nog niet geloven, een cabrio? Maar je deed 't fantastisch, ineens werd de rit naar Italië toe ook onderdeel van de vakantie. Je was de fijnste auto van de zes met een motor die net zo zuinig is als die in mijn Panda. Roest was je echter niet vreemd, daarom heb ik je ook weggedaan. Hoe dan ook, ook jij rijdt nog steeds rond.
206 XS. 89-FK-SH. 1200 euro. Je voelde als een nieuwe auto toen ik je kreeg. Zo reed je ook. Modern, veilig, stil en vertrouwd. Eén reden waarom ik je weer weg deed: je dak kon niet open. Ook jij rijdt nog steeds ergens door het land.
306 Cabrio. SG-XG-89. 1250 euro. Liefde maakt blind. Liefde voor je cabriodak. Aan de rest van je vond ik echter niets aan. Je was duur, onzuinig, onbetrouwbaar en voelde in alle opzichten veel minder ontwikkeld aan dan de Mégane. Snel de deur weer uit, dan maar weer naar een 206. Ondanks alles rij je nog steeds rond.
206 Roland Garros. 62-GD-XN. 1500 euro. Nog een keer, liefde maakt blind. Dit keer de liefde voor de luxe die je hebt. Flink showen met m'n elektrisch inklapbare buitenspiegels. Wel zo verstandig om wat langer door te rijden met je, maar eigenlijk was ook jij te duur. Twee klasses hoger in de mrb dan je blauwe broertje, onzuiniger dan je blauwe broertje, en slechtere (niet-sport)stoelen dan hij. Allemaal zaken waar ik geen rekening mee had gehouden. Maar ook jij rijdt nog steeds rond.
Panda Emotion. 27-PZ-HF. 4000

euro. Ik krijg steeds meer bewondering voor je. Je bent goedkoop in gebruik, luxe uitgerust, stil en comfortabel. De ruimte mis ik niet. Wat mis ik wel: een cabriodak. Maar dat komt later wel.
Overigens zegt het feit dat al mijn vijf vorige auto's nog steeds rijden wel iets over mijn neusje voor tweedehands auto's, toch? :T