Bhuddymahn - BMW 320e Touring G21 LCI 2022 & nieuw (oud) speelgoed

Thanks! Op de nieuwe pagina maar nog een keer:

PVDG1A8.jpg

Bhuddymahn zei:
De 1.0 driecilindermet 64 pk is niet in de Colt geleverd, geen idee of die dan alleen door Smart is ontworpen.

Dat is exact dezelfde motor als de 1.1 alleen iets geknepen tot "64 pk", maar ik kan me goed voorstellen dat dat alleen op papier zo was om te verhullen dat het eigenlijk gewoon om een prijsverlaging ging wegens tegenvallende verkopen.

Destijds verkocht ik ze. En geloof me: toen die "1.0" uit kwam, werd er geen 1.1 meer verkocht, en zelfs bijna geen 1.3 meer, alles werd die 1.0 omdat die zoveel goedkoper was en ook gewoon prima reed. De 1.5 en cdi verkochten we sowieso maar zeer mondjesmaat. Het was overigens uitdelen als warme broodjes nadat ze met die prijsverlaging kwamen, want het was toen ook een ijzersterke aanbieding. Zonde dat hij te laat kwam om het model te redden. Dikke marketingmisser van Daimler, want het product was echt prima.

Je merkt tijdens het rijden ook bijna geen verschil tussen die twee driecilinder motoren. De 1.0 haalt z'n maximum vermogen en koppel bij lagere toerentallen dan de 1.1, dus ik heb het vermoeden dat ze hem gewoon bovenin iets hebben geknepen, en dat je dus geen verschil merkt zolang je niet boven 5.500 rpm komt.

Vandaag erachter gekomen dat op m'n Forfour ook het Sound Package zit, destijds een optie voor 6 speakers (waarvan twee tweeters) + een subwoofer onder de bestuurdersstoel. Vond de lage tonen altijd al vrij aanwezig maar had niet in de gaten dat ik bovenop de subwoofer zat :D Ik was echter niet tevreden over de wat hogere tonen, vond ze niet helder en onrustig klinken. Heb de voorste twee papieren speakers nu vervangen voor twee JVC's keurig achter het origineel roostertje, die wat beter zijn in de midden en hoge tonen en minder bas produceren: dat doet de sub immers al. Het geheel klinkt nu een stuk gebalanceerder. Misschien dat ik de achterste speakers nu ook ga vervangen, merk dat deze toch blijven zorgen voor een wat onrustig geluidsbeeld. Voorlopig maar de fader op de voorzijde gezet.

24yqt92.jpg

2q8ohw1.jpg

Met de Clio op Dunlop Winterbanden de eerste week van januari op wintersport geweest, en dat ging echt prima. Genoeg grip in de sneeuw en met de dCi ontzettend plezierig rijden in de bergen.

5ogg0i.jpg

Mooie foto van de Clio in de sneeuw en die Smart is leuk. Altijd sympathiek model gevonden jammer dat het geen groter succes was.

Kleur combi staat hem goed trouwens.

Een korte update:
Inmiddels staat op de klok van de Forfour bijna 59.000km, dat is 15.000km in 8 maanden. Heb afgelopen maand het luchtfilter, interieurfilter en bougies vervangen; daarnaast de olie + oliefilter laten verversen. Had eerst de bougies per ongeluk vervangen met LPG bougies, daar liep 'ie wat rauw op. Daarna vervangen met de juiste NGK bougies en hij loopt nu schitterend, fijn en stationair laag in de toeren. Verbruik is sindsdien ook een stuk verbeterd, afgelopen week een record: 1:20. Bevalt verder nog steeds heel goed. Vriend en ik zijn gaan samenwonen, daardoor rij ik +/- 600km / week.

14xe5o0.jpg

Met de Clio in maart nog een keer op wintersport geweest, dit maal met 4 studiegenoten - dus in totaal 5 man - naar Les Gets, Frankrijk (Les Portes du Soleil, mooi gebied). Was flink proppen met alle bagage en bemanning, maar eigenlijk ging het zonder problemen. Aangezien ik de enige was die mocht rijden (vriend was niet mee) in de Clio heb ik zowel de heen als terugreis zelf gereden. Viel absoluut niet tegen, met regelmatig pauze hebben we het allemaal overleefd. Punten die tegenvallen: windgeruis is vrij duidelijk aanwezig, audioinstallatie is alleen geschikt voor boom-boom muziek, harde bas en weinig heldere hoge klanken. De motor daarentegen vind ik echt heerlijk, trekt lekker door (y)
Op de teller staat nu 52.000km sinds juni vorig jaar, dat gaat hard dus. M'n vriend heeft een nieuwe functie binnen hetzelfde bedrijf, waarschijnlijk gaat de Clio vanaf nu minder kilometers maken.

141i1ab.jpg

Bijna 2 jaar verder, tijd voor een update... ik lees nog dagelijks mee :)

De Clio hebben we vorige maand ingeleverd met 125000km in 2,5 jaar ivm een nieuwe baan van vriendlief. Voortreffelijke B-segmenter, comfortabel, fijne motor, zuinig, goede stoelen, geen problemen mee gehad. Ingeruild voor een BMW 330e met 9000km op de teller uit 12-2016, dus nog met 15% bijtelling :T Onze wens was een 330e met schuifdak. Eis van de werkgever was dat de auto bij één specifieke dealer werd gekozen. Weinig keus dus, de enige optie was de onderstaande met M-sport pakket waar we geen fan van zijn, maar inmiddels ons erbij neergelegd en heel erg aan het genieten van deze heerlijke auto. Vol elektrisch rijden lukt ongeveer 30km, genoeg om de stad in- en uit te rijden. Gemiddeld verbruik is 1:17 afgelopen maand.

Afgeleverd op de winterbandjes:

2v2vd6w.jpg

x3twxs.jpg

dh50rm.jpg

Onderweg naar Hamburg.

Op de 19" zomerbandjes:

2pyavdz.jpg

Daarnaast reed ik sinds juli vorig jaar niet meer in mijn Forfour. Ondanks dat hij betrouwbaar en zuinig was, was het weggedrag ondanks meerdere keren uitlijnen niet optimaal op de snelweg, vaag in de middenstand en veel stuurcorrecties nodig wat het rijden vermoeiend maakte. Daarop besloten een Corsa D 1.2 te kopen, saai, maar degelijk, rijdt degelijk en saai, en eigenlijk met veel plezier in gereden. Na 1,5 jaar prikkelde het weer, en door de 330e verwend met een automaat, dus dat wilde ik nu ook :cool: Na lang zoeken en wikken en wegen tussen verschillende auto's (Mii ASG, Polo, A1) toch gezwicht voor de uitstraling van een Mini. Mini's in automaat zijn zeer schaars, althans zonder de beruchte 1.6 THP... Uiteindelijk bij een handelaar terecht gekomen, goede deal kunnen maken met 3 maanden garantie, en een Mini One Pepper 1.4 95pk met automaat (6 versnellingen) uit 2009 (2nd gen) meegenomen in de kleur Dark Silver:

qn7eoy.jpg

Op de 15" zomerbanden...

Direct een 16" winterset erop laten zetten en de zomerset ingeleverd. Van de zomer kijken naar wat leukere velgen.

9h7z3d.jpg

2iqi9ef.jpg

111o943.jpg

Het rijden erin is echt een ervaring. Ondanks het relatief weinig vermogen rijdt het heerlijk strak, de automaat doet goed z'n werk. Verder voorzien van licht- en regensensor, airco, voorruitverwarming (!). Parrot wordt morgen ingebouwd en parkeersensoren ook binnenkort aangezien het overzicht ondanks het kleine formaat echt heel beperkt is. Benieuwd hoe lang deze in de collectie blijft o_O

Jeetje, wat een flinke veranderingen zeg! Grote stap van Clio naar BMW. Ik ben ook geen fan van dat M-pakket, maar op zo'n zwarte valt het amper op en kan het mijns inziens ook prima. Ook de Mini is een heerlijk ding, erg goede kleur en velgen zo. En ondanks dat weinige vermogen kun je er ook echt lol mee hebben. M'n broer had een vroege One, met geloof ik maar 90 pk, en dat was ook best geinig.

Inderdaad flinke stappen vooruit! De BMW heeft het M-pakket niet nodig, maar zeker in deze kleur kan hij het wat mij betreft wel hebben. De Mini is ook top, wat mij betreft is de R56 de mooiste nieuwe Mini. Jouw exemplaar heeft een mooie kleur en heel goede keus om de velgen in te ruilen.

M pakket vind ik dan weer iets dat verplicht is op elke nieuwe BMW. Deze heeft ook de aandrijflijn om het waar te maken. Dus helemaal top! Veel plezier ermee.

En van forfour naar een Mini is ook een lekkere stap omhoog. Ik heb ook een keertje mogen sturen in een 1.4 automaat. Prima combinatie. Niet mijn keuze maar t is een lekker ding op die manier. Ook daar veel plezier mee. ;)

Herkende de naam van de up avonturen/review nog, top wagentje blijft dat ;) Verder echt heerlijke bmw, mooie aandrijving zo'n 330e. Wist niet eens dat een cooper 1.4 met 6 bak automaat bestond.

Hey Bhuddymahn, Dat is een tijdje geleden! Wat een leuk wagenpark zo!

Mijn wagenpark bestaat op dit moment ook uit een 3-serie en een MINI. Alleen is de "3" wat ouder en de MINI iets nieuwer.

[url=https://flic.kr/p/WJz2Af]

Heerlijke 3! Erg fijne auto en aandrijflijn. Relaxt dat werkgever meewerkt aan zoiets, scheelt veel bijtelling.

En leuke mini maakt het wagenpark af.

Leuk wagenpark Bhuddymahn! (y) Weet nog dat je in de Jetta achter mij reed met aftermarket xenon, dan is dit wel een grote vooruitgang (y)

Wat voor houder gebruik je eigenlijk voor je telefoon in de 3? Ik heb een brodit op dezelfde plek. Bevalt prima, maar is wel stuk dikker dan dit.

Erg fijne auto en aandrijflijn. Relaxt dat werkgever meewerkt aan zoiets, scheelt veel bijtelling.

Echt een hele fijne aandrijflijn inderdaad. Heerlijk stil, soepel, en waanzinnig snel. We gebruiken zo'n magnetische houder, voor 5 euro bij SoLow gekocht. Blijft mooi zitten in het ventilatierooster, een metalen plaatje plak je in je telefoonhoesje en het zit super stevig vast. Ideaal. Zit in onze beide auto's en ook in onze telefoons, dus als we een dag van auto wisselen dan is dat geen probleem :)

089845a2167717cb6c9f34f11bdaa928--car-phone-mount-cell-phone-holder.jpg

Weet nog dat je in de Jetta achter mij reed met aftermarket xenon, dan is dit wel een grote vooruitgang

Hahaha ja, dat weet ik ook nog. Aftermarket xenon komt er niet meer in, dat beloof ik ;)

Vandaag de Parrot in laten bouwen. Een simpele tweedehands CK3000, maar werkt prima. Klein afstandsbedieninkje net zichtbaar naast de volumeknop. Inbouw was een helse klus, 2,5 uur zijn ze er mee bezig geweest waarbij het hele dashboard uit elkaar moest.

30x8sqe.jpg

Afgelopen week de Mini preventief een grote beurt gegeven, nieuwe platinum bougies, verse 5W30 en filters, nieuwe Bosch aerotwins. Motortje loopt hierop weer een stuk fijner! Daarnaast vandaag lekker voor de winter in de wax gezet.

2cyqezq.jpg

2yy2f41.jpg

2ry636a.jpg

10890d4.jpg

2mnn3vq.jpg

:LOL:

Pas op dat je niet te hard boent. Op sommige foto's lijkt het precies alsof alle kleuren vervaagd zijn. ;)

Gezien ik toch dagelijks even een kijkje neem hier, de Corona-tijd, nu maar even stof afblazen :LOL: Leuk om te zien dat een hoop vaste users van destijds toch nog actief zijn.
Ruim 2 jaar geleden hier voor het laatst gepost zie ik, inmiddels afgestudeerd, in opleiding tot huisarts en ook niet meer samen met mijn ex. Geen 330e meer dus (overigens ook niet meer bij hem), maar nog wel de Mini verrassend genoeg. Nog nooit zo lang 1 en dezelfde auto in bezit gehad. Hij bevalt eigenlijk uitstekend. Het blijft echt een scheurijzertje en de automaat doet goed z'n werk.
Behoudens 17 inch velgen op de zomerset heb ik er weinig aan gedaan. Wordt wekelijks gewassen, en kan het zeker af en toe niet laten om lekker even te poetsen.

8TnfRVD.jpg

wzHgonV.jpg

Afgezien van wat olieverbruik blijkt hij een betrouwbaar vervoersmiddel. Krijgt netjes elke 15.000km een beurt en zo hoop ik er nog wel een paar jaar mee door te rijden. Gem. vebruik is rond de 1:13,5. Niet fantastisch, maar ook niet slecht gezien het lage vermogen, de automaat en het feit dat ik meer stadskilometers maak. De teller staat ondertussen op ruim 162.000km, 63000km in ruim 2 jaar tijd.

782crRl.jpg

nbqBB6q.jpg

Hoe gaat het met iedereen hier?

Subaru en Yaris.

Weinig veranderd wat betreft de eerste auto dus, die Daihatsu's was ik nu wel een keer klaar mee.

Goed te zien Bhuddyman.

Ik weet niet of het jammer is van de relatie, maar ja....kan soms he. ;) Als t niet goed voelt voelt t niet goed en de relatie met de mini is wel goed dus.
Mooi te lezen, ondanks Corona ook hier door bijna afgestudeerd. :D

Ha Bhuddy, jij ook weer hier! Als je je opleiding voltooid hebt ruil je m wel in voor een Volvo toch? Beetje huisarts rijdt Volvo! :D
Klopt het dat er steeds minder huisartsen zijn, of niet? Die hier in t dorp stopt er bijna mee en ik vraag me echt af of er een nieuwe komt. Denk haast dat ze het gebied gewoon groter gaan maken al lijkt me dat er genoeg werk is.
Verder hier ook alles goed hoor! (y)

Carkiller zei:
Subaru en Yaris.

Weinig veranderd wat betreft de eerste auto dus, die Daihatsu's was ik nu wel een keer klaar mee.

Volgens mij gaat die Sub nooit meer weg hè ;) Volgens mij heb ik nog eens mee gereden, toch?

Nico GTR zei:
Goed te zien Bhuddyman.

Ik weet niet of het jammer is van de relatie, maar ja....kan soms he. ;) Als t niet goed voelt voelt t niet goed en de relatie met de mini is wel goed dus.
Mooi te lezen, ondanks Corona ook hier door bijna afgestudeerd. :D

Nee, de koek was op inderdaad. Ook is Den Haag niet helemaal mijn stad, woon nu weer lekker in Amsterdam. Kwam misschien ook omdat mijn vrienden allemaal in Amsterdam wonen. Succes met de laatste loodjes. Zie dat je Clio ook goed bevalt!

Barri zei:
Ha Bhuddy, jij ook weer hier! Als je je opleiding voltooid hebt ruil je m wel in voor een Volvo toch? Beetje huisarts rijdt Volvo! :D
Klopt het dat er steeds minder huisartsen zijn, of niet? Die hier in t dorp stopt er bijna mee en ik vraag me echt af of er een nieuwe komt. Denk haast dat ze het gebied gewoon groter gaan maken al lijkt me dat er genoeg werk is.
Verder hier ook alles goed hoor! (y)

Haha, ik vind Volvo's de laatste tijd best mooi, zie mezelf nog best een V40/XC40 rijden. Overigens is eenen auto waar ik helemaal verliefd op ben geworden de nieuwe Puma. Veel value for money denk ik en hoge funfactor. Die komt hoog op m'n lijstje als ik eenmaal huisarts ben.

Er worden niet minder huisartsen opgeleid, maar het probleem is dat geen huisarts de randstad uit wil. Ik vind autorijden over het algemeen geen probleem dus een reistijd van +-1 uur zou ik prima vinden, dus utrecht e.o. zou ook zeker kunnen, maar ook in Noord-Holland noord (Hoorn e.o.) zitten ze te springen om nieuwe huisartsen. Over 1,5 jaar ben ik klaar, en maar eens kijken waar ik dan aan de slag kan. Genoeg werk in het land te vinden in elk geval.

Leuk jullie hier weer te zien!

Ook hier alles goed, ik ga gewoon door met fietsen, de 208 staat onder in de garage met 1.990 km in 26 maanden (ik tank 2x per jaar ;)) ,de fiets staat bij mij op de eerste plaats, ik probeer de conditie (en daarmee mijn gewicht) op peil te houden. Helaas staat er best veel wind nu, maar ik ga er tegenaan.

speedtouch zei:
Ook hier alles goed, ik ga gewoon door met fietsen, de 208 staat onder in de garage met 1.990 km in 26 maanden (ik tank 2x per jaar ;)) ,de fiets staat bij mij op de eerste plaats, ik probeer de conditie (en daarmee mijn gewicht) op peil te houden. Helaas staat er best veel wind nu, maar ik ga er tegenaan.

Goede kant op fietsen dan.

Wanneer komen jullie barbecueën bij mij in de tuin?:T

Carkiller zei:
speedtouch zei:

Inderdaad, goede kant op fietsen, maar ik moet ook nog terug, en ik voelde net dat de wind weer toenam, dus mijn fietstocht naar Zevenbergen stel ik maar een dag of zo uit!;) Als je jeugd voorbij is, ga je er wat makkelijker over denken.

Wat betreft de barbecue, misschien van de zomer, ik zit nu in een drukke periode, heb m'n huis verkocht (in 1 dag), was veels te groot, nu ga ik na een nieuwbouw huurflat in de vrije sector hier, ik krijg de sleutel 1 mei a.s. en dan duurt het 3 weken dat alles ingericht is, volgens de installateur. Geeft trouwens maar een datum op, want ik neem aan dat de barbecue toch in een weekend plaats vindt. Leuk, die uitnodiging!

lang niet gezien op Autoweek, Bhuddyman!

Als ik een post van jou langs zie komen denk ik altijd weer aan je Jetta :).

Leuk ok je hier weer terug te zien! Je hebt het mooi voorelkaar als ik het zo lees! Succes met die laatste 18 maanden studie.

Carkiller zei:
speedtouch zei:

Wanneer het weer kan lijkt het me leuk jullie weer te zien! Dank. Super dat jullie nog allemaal actief zijn.

M'n Jetta, ja goede herinneringen aan en de beste 350 euro die ik ooit besteed heb. Echt in leren autorijden.

Dat is lang geleden! Volgens mij had ik überhaupt gemist dat de ForFour plaatsgemaakt had voor een Min :rolleyes:i. Meestal gaan auto's bij jou niet zo lang mee dus dat je nog steeds in de Mini rijdt is best bijzonder ;).

Om de een of andere reden doet een Mini het enorm goed op foto's. Prachtig.

Ik lees hier nog dagelijks mee, leuk dat er nog zo'n gezellige harde kern is op het forum. De reacties op de website kan ik wat minder mee, wat een (dagelijks) gebash, zeg :)

Inmiddels vol aan het werk als huisarts (inmiddels al weer 4 jaar) en dat bevalt goed. De afgelopen 3 jaar heb ik in een 330e gereden uit 2016; een auto waar ik compleet verliefd op ben geworden. Ik kende de auto natuurlijk al doordat mijn ex hem ook reed. Vrij zeldzame kleur icm beige interieur, full-options (HUD, schuifdak), non-M maar wel met M velgen en stuur, en later nog met Eibach veren laten verlagen. In het begin wel pech mee gehad doordat ik 2 weken na aflevering ben aangereden, maar het is goed hersteld na 2 maanden wachten ivm levering van onderdelen.
De Mini heb ik echt ontzettend veel plezier van gehad (en ook nog nooit zo lang een auto gehad); maar op een gegeven moment te veel olie- en kvsverbruik en begon het ventilatiesysteem heel veel geluid te maken. Op tijd ingeruild :)

rTO5461YE.jpg

sLcy9889XIU.jpg
uS2989aY.jpg
Laly5414FlA.jpg
zxlG7724AOE.jpg

Erg veel plezier van gehad, de elektrische range was net voldoende voor op en neer naar werk (in de kou kwam ik echter niet altijd uit).
Sinds 3 maanden hebben mijn partner en ik een hele lieve asielhond, Odin:

GxX6095aP.jpg

Dus werd het ook tijd voor een wat praktischere auto, ondanks dat ik een sedan schitterend vind is het toch wel erg onpraktisch, zeker icm plugin hybride waardoor er nog minder bagageruimte beschikbaar is.

zfMg6507OH.jpg
FVq6893mJ.jpg
PvH1014Yfc.jpg

cPQV7931.jpg

Dit maal een 320e touring uit 2022, mineral weiss (de cirkel is weer rond - VW Jetta), M-sport, HUD, schuifdak, ACC. Iets minder bijzonder gevoel als ik instap dan de 330e, maar het rijdt allemaal een stuk strakker en voelt veel nieuwer. De range is veel beter, Odin past makkelijk in de kofferbak, hij kwam geleverd met scherm tussen kofferbak en achterbank, panorama/schuifdak is enorm tov mijn vorige auto. Dat enoooorme scherm ben ik snel gewend aan geraakt en is nu ideaal. De racechip heb ik besteld, ben erg benieuwd of ik er wat van ga merken, de 320e is toch wel merkbaar trager dan de 330e.
Dit jaar op wintersport en naar Albanie in september met de hond, dus dan hopen we een mooie roadtrip te gaan maken.

Al jullie posts worden de afgelopen erg gewaardeerd, reageer alleen niet, maar ben hier echt een paar keer per dag :)

Laatst bewerkt:
Ik zag je gebruikersnaam voorbij komen en dacht, dat is lang geleden! Toen zag ik de startdatum van het topic, dat is lang geleden!

Mooie ontwikkelingen. Tansanit blauw leent zich inderdaad perfect voor een chique uitvoering en is een verschrikkelijke mooie kleur.

Mijn huidige en vorige auto zijn vergelijkbaar. Had hiervoor een Tansanit blauwe 420i Gran Coupé (F36), wel volledig M-Sport en net als jouw 330e aardig richting full option. Inmiddels al weer twee jaar een Portimao blauwe G21 330i wederom in M-Sport (plus originele M-Performance onderdelen) en ook een aardig lange optie lijst.

Beide de fijnste auto's die ik tot op heden heb gehad.

Dank, Barry!

Ik zag je gebruikersnaam voorbij komen en dacht, dat is lang geleden! Toen zag ik de startdatum van het topic, dat is lang geleden!

Mooie ontwikkelingen. Tansanit blauw leent zich inderdaad perfect voor een chique uitvoering en is een verschrikkelijke mooie kleur.

Mijn huidige en vorige auto zijn vergelijkbaar. Had hiervoor een Tansanit blauwe 420i Gran Coupé (F36), wel volledig M-Sport en net als jouw 330e aardig richting full option. Inmiddels al weer twee jaar een Portimao blauwe G21 330i wederom in M-Sport (plus originele M-Performance onderdelen) en ook een aardig lange optie lijst.

Beide de fijnste auto's die ik tot op heden heb gehad.

Heerlijk hè, BMW. Ik kan er geen genoeg van krijgen. Altijd een grote glimlach op m'n gezicht als ik instap, zit als gegoten. 330i, heerlijk! Mijn neef heeft een 340i G21, ook echt een beest.

Volgens mij was het imperial blue en niet tansanit (of is dat dezelfde kleur?)

Je vorige 3-serie was echt prachtig geconfigureerd! Je nieuwe is ook mooi hoor maar heb wat minder met al die gekke hoeken en details op de bumpers

Leuk dat je nog altijd actief bent

Lang geleden inderdaad! Leuke update en leuke hond! :)

Mooie 3-series, zeker ook je huidige. Ik vind bij de 3-serie de station fraaier dan de sedan. Ik herinner me de witte Jetta nog wel! Zelf ben ik inmiddels ook overgestapt van Volkswagen naar BMW!

Dank, Barry!

Heerlijk hè, BMW. Ik kan er geen genoeg van krijgen. Altijd een grote glimlach op m'n gezicht als ik instap, zit als gegoten. 330i, heerlijk! Mijn neef heeft een 340i G21, ook echt een beest.

Volgens mij was het imperial blue en niet tansanit (of is dat dezelfde kleur?)

Volgens mij niet hetzelfde. Ik twijfelde obv de daglicht foto's of het Tansanit was, maar bij de avond foto dacht ik het zeker te weten.

Maakt ook niet uit, donkerblauw past prima bij het chique karakter.

Terug
Bovenaan