Bhuddymahn - BMW 320e Touring G21 LCI 2022 & nieuw (oud) speelgoed

Krijg je geen BOA's aan je broek als je in de stad op straat je auto wast? Ziet er wel uit als een interessante oplossing, zeker als je geen wasbox in de buurt hebt.

Ik vind het een vormeloze zwarte vlek, en dat is het eigenlijk ook. Hij mist de diepte die een grille hoort te hebben en de hoogglans afwerking draagt niet bij aan het kwaliteitsgevoel. Het doet me denken aan een spuitgiet-disposable.

2081281149.jpg
Nee in Amsterdam mag je op straat wassen! Daarnaast woon ik in een straat met heel veel bomen, soms 3x per week afspoelen in de wasbox. Dit is financieel dus ook handig ;)

Laatst bewerkt:
De vorige 3-serie nooit gestript? Ik ben als provinciaaltje natuurlijk ook maar weinig gewend, maar als ik mijn auto een dag in de grote stad parkeer ben ik al blij dat ik hem onbeschadigd aantref. Toch altijd hopen dat een ander ook zuinig is op andermans spullen.

Nee, de vorige is vrij ongeschonden gebleven, behoudens dat iemand zonder een briefje heeft achtergelaten de bumper had beschadigd.
Ik denk juist dat doordat alle appartementen direct uitkijken op de auto's, en het altijd redelijk druk is, het lastiger is om hier je slag te slaan. Maak me er juist eigenlijk niet zo druk om :)

Ik doe in de stad ook veel met de auto, probeer altijd file te parkeren, vind ik altijd wat veiliger met deukjes van deuren e.d.

Kleine update, 55k op de teller (16000 in 8 mnd), auto wordt bijna dagelijks gebruikt, de hond gaat zonder aarzelen achterin, het afscheidingsscherm tussen bagageruimte en passagiers is ideaal.

Wat me vooral in positieve zin opvalt is het verbruik. Elektrisch in de stad rij ik 16kwh/km, op de snelweg (met volle accu en battery hold aan) bij 110kmh ongeveer 1 op 24. Dit vind ik voor dit zwaargewicht echt heel goed. De Fiat 500 op Mallorca mild hybrid verbruikte veel meer :)

Herkenbaar, hij rijdt erg zuinig. Ik merk nu de zomer aan het eind loopt wel dat de elektrische range wat terugloopt naar soms nog net geen 40 km. Nu lijkt ie ook wel ietwat pessimistisch te zijn, meestal haal ik er wel iets meer km's uit.

Herkenbaar, hij rijdt erg zuinig. Ik merk nu de zomer aan het eind loopt wel dat de elektrische range wat terugloopt naar soms nog net geen 40 km. Nu lijkt ie ook wel ietwat pessimistisch te zijn, meestal haal ik er wel iets meer km's uit.
Vanochtend stond 'ie bij mij op 45km.
Maakt het nog wat uit dat jij op 19 inch rijdt?

Zal vast een paar km uitmaken. Volgende maand de 18 inch er weer onder denk ik.
Rijstijl, temperatuur etc. zal vast verschil uitmaken, ik kom niet verder dan 38 km vandaag.

Red ik echt niet. Of mijn accu heeft al wat capaciteit verloren of de 19 inch wielen kosten wat range of de LCI is wat efficiënter. Of een combinatie van factoren.

Kleine update, naast de 320e voor de gein een speeltje gekocht vandaag voor de zomer:

Yxa3360thw.jpg

wdDM7875Ho.jpg

uhE8438VoU.jpg

Gt3714bSI.jpg

Het interieur heeft wat liefde nodig, voor de rest lijkt ie technisch wel in orde met nieuwe bobine, olie, remblokken en kachel thermostaat, en rijdt ie super leuk.

Klein plekje roest rechtsachter, verder netjes. Wil vooral van het cabrio rijden genieten deze zomer en verder alleen het noodzakelijke doen en kijken hoe lang we met deze budgetbak vooruit kunnen!

Laatst bewerkt:
Een StreetKa is in alle opzichten geweldig, ik ben groot fan! Goed, objectief bekeken houdt de motor niet over en is hij behoorlijk dorstig, maar daardoor kun je wel vaak voluit gaan zonder dat je rijbewijs gevaar loopt. Op de roest na zijn ze vrij taai, dus daar ga je vast een tijdje plezier van hebben.

Ben benieuwd, ga het verbruik bijhouden. Ik vond hem tot 100kmh best wel vlot eigenlijk, maar daarboven is het sowieso oorverdovend luid allemaal.
Heerlijk om weer lekker te schakelen trouwens.

Ik vind de hele vibe van het ding dus heel spartaans. Een fijne versnellingsbak met korte slagen in combinatie met een zware koppeling. Zwaar sturen. Een lekkere stationair brom. Een gevoel wat ik weer een beetje herken van de Jetta. Het voelt allemaal vrij rauw, maar wel met veel connectie. Daarnaast is 'ie zo mega klein, echt een go-kart.

Ford staat/stond bekend om het fameuze weggedrag bij oa de Ka en de Focus..... "rijdersauto's" werden het vaak genoemd.... Begreep dat roest aan de bodemplaat/kokers vaak vroegtijdig het eind van de auto's veroorzaakte. En natuurlijk de 150 jaar oude 1.3 "Valencia" motor in de eerste series, die een heel klein deukje in een pakje warme boter kon slaan.

Grappig wagentje! Veel plezier ervan.

Ford staat/stond bekend om het fameuze weggedrag bij oa de Ka en de Focus..... "rijdersauto's" werden het vaak genoemd.... Begreep dat roest aan de bodemplaat/kokers vaak vroegtijdig het eind van de auto's veroorzaakte. En natuurlijk de 150 jaar oude 1.3 "Valencia" motor in de eerste series, die een heel klein deukje in een pakje warme boter kon slaan.

Volgens mij heb ik hetzelfde basis blok in mijn kitcar.

De StreetKa heeft een 1.6-liter achtklepper met enkele bovenliggende nokkenas. Dat had natuurlijk de 1.7 uit de Puma moeten zijn, maar met 90 pk heb je aanzienlijk meer in de melk te brokkelen dan met een 'gewone' Ka.

Leuk spul voor te krijgen...

Ik vind t wel goed zo, ook vanwege
Leuke auto! Ook geen roest aan de onderkant?
Ik heb er ooit 2 bekeken, beide pareltjes tot ik ze op de brug zag...
Ik heb werkelijk waar geen idee. Hij heeft net een verse APK, dus kan in ieder geval een jaar door, en dan gaan we t zien :D de dorpels en tankklep zien er goed uit, maar meer dan dat kan ik niet zien.

De afgelopen dagen dagelijks open gereden en de hond wil ook gezellig mee:

Het frame van de 1DIN radio was afgebroken dus die heb ik nieuw besteld (tevens ook een nieuwe radio), net als een deursensor zodat ik niet m'n licht vergeet uit te zetten. Leder weer netjes ingevet.

Reed gister wel weer in de BMW en ik was ff vergeten hoe lekker die rijdt. Relativeert ook wel goed, zo'n beater car

Laatst bewerkt:
Het is echt een super leuk ding! Kan me niet herinneren wanneer ik er voor het laatst 1 heb gezien. Wordt een leuke zomer zo!

Het is echt een super leuk ding! Kan me niet herinneren wanneer ik er voor het laatst 1 heb gezien. Wordt een leuke zomer zo!
Thanks!!

Nieuw radioframe geplaatst, de nieuwe radio (zit nog niet helemaal goed maar werkt perfect met wireless AA voor 40 euro), het klimaat paneel was afgebroken en gelijmd, de 5 euro kostende deur sensor van Amazon zorgt er weer voor dat ik niet mn licht vergeet uit te zetten en de interieurverlichting zelf aan gaat bij t openen van de deuren.
Nieuw lampje in de kofferbak geplaatst, was ook stuk.
Slangetje van de ruitensproeier was aan 1 kant afgebroken, die weer kunnen lijmen.
Interieur- en luchtfilter zijn onderweg.

Dit zijn dus de kleine, maar heel voldoenende klusjes die ik echt heb gemist sinds ik een nieuwere auto rijd.

De stoelverwarming beide kanten doet het niet, begrijp nog niet helemaal waarom, de zekering is heel. Nog even uitzoeken dus.

Laatst bewerkt:
20260503-110405-0.jpg

Ik zag even dubbel :oops:

Verder natuurlijk de afgelopen 2 weken enorm genoten van het schitterende weer. Dagelijks open gereden, echt top, motortje start en loopt prachtig. Voor mn gevoel nu m'n investering al terugverdiend. Na de stortbuien van afgelopen dagen blijkt het dak ook waterdicht.
Heb het maar opgegeven met de stoelverwarming, mogelijk een kabelbreuk maar te veel moeite om daar nu iets mee te doen.

De reacties van iedereen zijn ook super leuk, het is echt een aaibaar ding, gooit echt z'n charmes in de strijd zonder te fout te worden :sneaky:

Super leuke auto. Wat vindt je partner ervan? Wij hebben maar een klein hondje maar mijn vrouw vindt het niet erg comfortabel zitten met de hond erbij.

Super leuke auto. Wat vindt je partner ervan? Wij hebben maar een klein hondje maar mijn vrouw vindt het niet erg comfortabel zitten met de hond erbij.
Mijn partner is niet zo lang, 1,70m, onze hond van 18kg gaat gewoon op de grond liggen onder zn benen, dat gaat dan net.

Edit: vanmiddag geprobeerd, mn beste vriend van 2.06m en Odin (onze hond). Past ook.

20260505-161405.jpg

Laatst bewerkt:
Echt een feestje om in rond te karren. Rijd 1 op 12,5 gemiddeld, wel op euro 98.
Op de foto's niet goed te zien maar optisch wel echt een en ander aan te doen, mocht hij volgend jaar door de APK komen dan ga ik daar wel wat in investeren.
Tevens bij de accountant als youngtimer aangemeld, had ik me nog niet in verdiept maar geeft toch wel wat voordeel.

Laatst bewerkt:
Leuk ding! Hoop dat hij qua roest ook goed is. Iemand in mijn omgeving was er ook een tijdje naar op zoek en weet nog dat hij mopperde over dat er amper fatsoenlijke exemplaren te vinden zijn. en dan doelde hij dus op roest. Geen idee waar, maar zullen vast specifieke plekken zijn.

Oud forummer @smarter was ook een tijdje op zoek en heeft ook veel exemplaren laten staan vanwege roest. Heb het idee dat ie wel op andere plekken roest dan de dichte versie.

Hoi Bhuddyman, ik had me al een paar voorgenomen om een reactie te maken , maar steeds bleef het erbij!

Wat leuk een StreetKA. Mooi exemplaar ook, bij mijn ouders in de straat staat een blauwe, dat is ook mooi vind ik.

Hebben ze eigenlijk allemaal dit bruine interieur? Is het met dak dicht niet heel “claustrofobisch”? Mijn dichte cabrio-ervaring is een MX5, dat valt mee. Maar de Ka lijkt me nog kleiner.

Ohja, en hoewel teamKat hier, wat hebben jullie een mooie hond zeg!

Toch ook wel jammer dat zulke karretjes niet meer bestaan. mini, is die er nog al cabrio? Zag laatst nog wel een impressiefoto van de R5. Je zou denken met EV's waar het skateboard structuur al voor de nodige stevigheid zorgt het makkelijker word om een cabrio te maken. Maar de boekhouders zullen wel wat te veel mee bemoeien. Toch heb ik er hoop op dat er wel weer een merk komt met een compacte leuk sturende cabrio (los van de eeuwige mazda MX5)

Laatst bewerkt:
Oud forummer @smarter was ook een tijdje op zoek en heeft ook veel exemplaren laten staan vanwege roest. Heb het idee dat ie wel op andere plekken roest dan de dichte versie.

Ja, dat geloof ik. Vooral als het subframe aangedaan is dan is het wel einde oefening. Zou super jammer zijn, maar dan kijken we wel verder. Ik durfde het risico wel te nemen voor 1700 euro..

Dankje Pjotr, nee ze zijn er met zwart, bruin of beige leder en zwart stoffen bekleding.
Vind het met het dak dicht niet claustrofobisch, best veel ruitoppervlak, maar rijd eigenlijk niet echt dicht, dan pak ik de 320e.
Onze hond is inderdaad een prachtbeest, maar zo getraumatiseerd dat elke stap buiten in de stad een uitdaging is, zelfs na 1,5 jaar helaas.

Toch ook wel jammer dat zulke karretjes niet meer bestaan. mini, is die er nog al cabrio? Zag laatst nog wel een impressiefoto van de R5. Je zou denken met EV's waar het skateboard structuur al voor de nodige stevigheid zorgt het makkelijker word om een cabrio te maken. Maar de boekhouders zullen wel wat te veel mee bemoeien. Toch heb ik er hoop op dat er wel weer een merk komt met een compacte leuk sturende cabrio (los van de eeuwige mazda MX5)

Ja, vind het ook echt jammer. Maar in Nederland zijn er maar rond de 1500 verkocht in 3 jaar tijd, dus snap het wel..

Ik heb ooit een paar van die dingen bekeken maar als ik de deur dicht gooide lag er een hoopje bruin stof onder. Hopelijk heb jij die unieke die dat niet heeft...

Terug
Bovenaan