Inderdaad BRG!
206 is ingeruild op een Panda. Waarom deze keuze? Ik wilde iets nieuwers, zuinigers en voordeligers in gebruik. 206 was toch ruim 1000kg en had een dorstige 1.6 (1:12 uiteindelijk gemiddeld) en had inmiddels 235.000km op de teller (staat nu
te koop voor een m.i. onredelijk bedrag btw). Geen zin in wachten op een koper, dus inruil vond ik fijner.
Panda is een 1.2 8klepper met 60 pk uit 2005, en heeft nog maar 80.000km op de klok! Komt nog redelijk mee. Emotion uitvoering, houdt in: dakrails (die er binnenkort af gaan), lm velgen, elek ramen + cv, climate control, uitgebreide boordcomputer. Verder heeft de eerste eigenaar zo ongeveer alle opties aangevinkt op het skydome na: metallic lak, ESP met hillhold (werkt uitstekend) en tractioncontrol, mistlampen voor, hoofdairbags, radio/cd/mp3speler en de verschuifbare achterbank. Die laatste is echt i-de-aal. Er zitten drie hendels onder de achterbank: met de middelste kan je de bank naar voren en naar achteren schuiven (17 cm) en de buitenste zijn bedoeld om de leuningen te verstellen. Zo kun je lekker liggend zitten achterin. Met de bank naar achteren, de hoedenplank eruit en de leuningen naar achteren gekanteld zitten de achterpassagiers echt vorstelijk

Met de bank compleet naar voren kunnen kleine kinderen nog achterin zitten, maar is de bagageruimte een stuk forser. De drie hendels zijn d.m.v. lussen ook vanuit de kofferbak te bedienen, goed over nagedacht dus.
Hoe bevalt de Panda? Uitstekend. Interieur is nog in zeer nette staat voor Panda-begrippen, alleen de bestuurdersstoel laat ik binnenkort opnieuw vullen. Bekleding is nog helemaal intact. Auto rijdt goed, motor is stiller dan in de Up. Echter wel iets meer banden en windgeruis. Zaken als coming-home verlichting, de fatsoenlijke boordcomputer, automatische vergrendeling bij 15km/h climate control maken dit toch net iets meer auto dan de Aygo-drieling. Ik moest eerst nog even wennen aan de hoge zitpositie, maar nu vind ik het alleen maar prettig. Radio werkt goed, fijn geluid. Echt alles is in te stellen aan de radio, er is zelfs een volwaardige EQ! Ook in het menu tussen de klokken is er veel in te stellen, o.a. intensiteit van dashboardverlichting, welke informatie allemaal getoond moet worden (waaronder radioinfo). Lak is in goede conditie, kan wel een poetsbeurt gebruiken en hier en daar een krasje en butsje.
Ik heb zelf verder nog niks veranderd aan de Panda, behalve dat ik de Ring Ultima Xenon verlichting uit de 206 weer heb geplaatst, Bosch flatblades heb gekocht en dat ik een uitlaatsierstukje heb gemonteerd. Met die laatste ben ik heel blij, een goede is moeilijk te vinden voor de Panda doordat het eindpijpje maar heel kort is en de uitsparing in de bumper juist heel groot. Op de foto's lijkt het sierstuk niet zo subtiel, irl valt het echter wel mee. In ieder geval een stuk beter dan het verroeste pijpje
Enkele foto's: