Zo, de teller staat op een -schrikbarend hoge- 5000km. Als we zo doorgaan wordt het 50k+ per jaar in de Up!, geen straf want het is een vreselijk fijn dingetje. Ik vind het een ontzettend goede combi tussen stadse wendbaarheid en toch een goed comfort op lange afstanden.
Wat minpunten die zijn opgevallen: de Up! rijdt prima op E10/E15, maar verbruikt dan een kleine 15% meer. Weg voordeel

In de file gaat de Up! ook meer verbruiken, Jordy rijdt er op een gemiddelde werkdag 1:16,5 mee (met héél véél file). Op een normale dag zonder file is 1:20 makkelijk haalbaar. a.s. weekend gaan we naar Parijs, dan zal ik het verbruik ook in de gaten houden.
Maps & More is niet ontzettend stabiel, vooral wanneer er een SD-kaartje in zit doet 'ie moeilijk. Als het eenmaal werkt is het een prima systeem, ondanks de soms vreemde routeberekening.
Wat missen we nog in de Up? Het panoramadak. Is een affabrieksoptie van 700 euro, echter hebben wij een voorraadmodel dus was het niet mogelijk, maar als er één stond voor 700 euro meer hadden we die (achteraf) zeker genomen. Nu een beetje aan het kijken naar aftermarket zonnedakjes, 650 euro voor een elektrische met inbouw, maar ben er nog wel huiverig voor. Ook lang niet zo mooi als het origineel.
Verder staat wél het bekleden van de stoelen in leder op de planning, ben er voor aan het sparen, zal donkerbruin worden met zwart.
De 306 wordt wat minder gebruikt, ik rij er 1x per week mee náár amsterdam vanuit Delft, en één keer per week rij ik weer terug

. Rijdt prima, alleen de versnellingsbak is nog steeds hoorbaar, gelukkig niet luider geworden. Verder te weinig mooie dagen om open te rijden, en ik mis de klik er een beetje mee zoals ik met de 206 had (achteraf ook een beetje spijt dat ik die heb weggedaan). Dus wie weet wie weet....