Bhuddymahn - BMW 320e Touring G21 LCI 2022 & nieuw (oud) speelgoed

Thanks alemaal! Net mee heen en weer naar Amsterdam geweest, de wind is al wat gaan liggen en wat een fijne auto is het dan zeg. Stil, lekker weggedrag en de cruise control werkt perfect (y).

@Bofkont: haha, dankjewel.

@meeuw: bij ons zijn juist altijd voor en achter de lampen aan. Dus kunnen het licht nooit vergeten aan te zetten in tunnels.

@Barri: thanks. WhiteUp is helaas nog best wel heel erg prijzig, en dan was dit toch wel een veel betere optie. Verder ga ik er zelf weinig geld aan uitgeven (de middenarmsteun heb ik al betaald), dus laat de knipperlichten zo. Kan me er niet echt aan storen. We hadden nog wel een extra set H4 Ring Xenon Ultima liggen, die heb ik gemonteerd, mooi wit helder lcht!

Zo, we zijn ruim 1100km verder in de Up met voornamelijk snelweg kms, auto bevalt uitstekend en lijkt goed ingereden, motor is vlot en stil. Nu steeds wat vaker doortrekken naar hogere toeren en juist ook de motor laten wennen aan lage toerentallen. Wat opvalt is dat hij erg soepel is, vanaf 1200 toeren pakt hij netjes op, rotondes in zn 3 gaan dan ook prima. Gemiddeld verbruik is tot nu toe 1:18, maar dat is ten eerste bij vooral 120-130kmh en ten tweede is de auto nog niet helemaal ingereden. Cruise control en parkeersensoren blijken echt een waardevolle aanvulling, parkeren nu zonder zorgen in de kleinste vakjes! Andere positieve zaken zijn de stoelen, wegligging, het navigatiesysteem, de zes speakers, startstopsysteem en kofferbakruimte. De middenarmsteun ga ik maandag monteren. Nadelen: de hoedenplank zonder touwtje, geen onetouch ruitbediening en snel beslaan van de ramen bij koud weer. Dan moet de airco aan. Overigens allemaal bekende zaken. Vooralsnog lijkt het een ontzettend fijne auto.

IMAG0045_1.jpg

IMAG0047.jpg

IMAG0048.jpg

IMAG0055_1.jpg

met de ring ultima xenons :)

Best een chique wagentje zo. En niet eens zo klein als je 'm vergelijkt met de Alto die erachter staat.

Thanks, ben ook erg blij met de kleur. Hij oogt wat groter dan in het zwart, vuil zie je er niet goed op en de details van de Up! blijven bespaard.

IMAG0073.jpg

:cool:

Net de armsteun gemonteerd, best een heel bewerkelijk klusje met boren & snijden, maar hij zit nu perfect en muurvast. Erg blij mee, fijn accesoire voor 125 euro.

2u4hpna.jpg

noeql4.jpg

Zoals te zien is hij horizontaal verstelbaar, ook is de hoek van de armsteun in te stellen en zit er een opbergvak in. Lever je wel de bekerhouder achter in.

Kleine update. Na een reset van de boordcomputer een paar honderd kilometer terug, staat het gemiddelde verbruik nu op ruim 1:21. Zeer tevreden.
Auto bevalt echt uitstekend, voor zowel woon-werk verkeer als lange afstanden. Vorige week vrijdag (ah begin van de meivakantie) bijna 4 uur gedaan over Den Haag - Eindhoven, en onvermoeid uitgestapt. Fantastische stoelen voor zo'n kleine auto, en bovendien een geweldig geluid uit de inmiddels goed ingespeelde zes speakers.

Alleen die diffusor plastidippen, dan is ie af! :)
Anders ook nog alleen de achterruit tinten, dat is ook wel gaaf omdat de achterruit totaal van glas is.

Bedoel je of Plastidip tegen hitte kan? Als het goed is wel. uitlaatsierstuk is een origineel accessoire.
Op dit moment zit de uitlaat onzichtbaar achter de bumper overigens.

Ik denk dat eerst begin met het tinten van de ruiten. Had ook al Sonniboys gezien voor de Up, misschien is dat wel wat?

Bedoel idd plastidip, is toch een dunne folie. Voor de sierstukken zou ik mij geen zorgen maken, zo lang er een afstand tussen de diffuser en het sierstuk van een paar cm. blijft.

Donker getinte achterruit vind ik denk ik wel wat hebben bij de zwarte glazen achterklep. Diffuser plastidippen kan ook wel, breekt de achterbumper wat. Daar hoort dan eigenlijk wel weer een zichtbare uitlaat in, maar een dubbel sierstuk vind ik wat overdreven. Voor een goed oordeel zou ik het liever recht van achteren zien.

Ik ben stiekem wel benieuwd hoe zo'n up! smoelt met dat middendeel van de voorbumper (waar de kentekenplaat op zit) in zwart.

Een enkelvoudig sierstuk lijkt mij ook wat mooier.

zo iets: https://i.marktplaats.com/00/s/MjEzWDMyMA==/$T2eC16NHJHwE9n8ig+Y!BR,-nw1cgQ~~60_85.JPG

Erg fraaie Up! Alleen de achterruit tinten staat volgens mij veel fraaier. Ik vind getinte zijramen bij geen enkele auto mooi. Dat dubbele uitlaatsierstuk staat best leuk, ook al is het eigenlijk wat overdreven. En die zwarte diffuser staat ook niet verkeerd.

Thanks BMW, alleen de achterruit zal ik overwegen maar denk dat ik dat niet mooi vind. Vind het plaatje dan niet helemaal meer kloppen, ofzo. Bovendien merken we nu al dat het bij het instappen bloed heet is in de auto, en dan zijn getinte ruiten toch wel (iets) aangenaam(er).

@meeuw: staat erg net onder de panda, zeker door de uitsparing in de bumper.
Moet straks even kijken na het tinten van de ruiten. Over de zwarte diffusor nog niet gesproken, denk dat dat sowieso gaat misstaan zonder sierstuk. Bovendien moet het wel een net autootje blijven ivm jordys werk :p

Ik denk juist dat het leuk staat omdat het erg goed past bij die zwarte glazen achterklep. Maar dat is natuurlijk erg persoonlijk :).

Met dat uitlaatsierstukje lijdt de Up aan het Golf IV-effect: de meeste sierstukken of zelfs hele sportuitlaten daarvoor komen onder de bumper uit. Een uitsparing in de bumper staat een stuk beter. De diffuser zou ik trouwens alleen plastidippen als dat gebeurt in hoogglans zwart (glossifier), anders sluit het niet meer aan bij de achterruit en krijg je een inconsistent geheel. Ramen tinten is wel mooi! (y)

Ik denk dat je gelijk hebt Elco.
Wat ik wel wil gaan doen is het verwijderen van het Up! en Bluemotion logo achter.

Wat er nog meer besteld is:
Korte antenne
Wittere mistlampen en dagrijverlichting (geen LED)
Wel led kentekenverlichting
Chrome knipperlichten voor

En dan ben ik er wel klaar mee :)

Ik vind de auto mooi zoals die nu is. Heb ook kort in een Up gereden en was best onder de indruk. Ik zou hem gewoon zo laten.

Nieuwe foto's:

vdk0if.jpg

vyon7.jpg

347waxx.jpg

x7ziu.jpg

Met Ring Ultima Xenons en extra wit/blauwe HB4 mistlampen voor 2 euro voor 2 stuks van Ebay :p
sewxs9.jpg

:D

Zojuist voor het eerst BlueOne 95 benzine (15% ethanol) getankt, ben benieuwd hoe dat uitpakt!

Nog wat fotospam :p

akwvop.jpg

6xvqtd.jpg

30j2mc1.jpg

33xk4lw.jpg

2zgb055.jpg

Echt geen porum zo die oranje knippers, hopelijk zijn mn chromen lampen snel binnen samen met de witte drl! Wel super blij met dimlichten & mistlampen.

Ik ook wel, maar ze zijn op dit moment nog achterlijk duur omdat ze met de hand gelast moeten worden. Dus die gaat er voorlopig niet komen.

Nieuwe foto's van alle lampen, ook met witte dagrijverlichting en chrome knipperlichten:

6rjybp.jpg

2vrss9f.jpg

2zsxumx.jpg

6gkge9.jpg

68fqeg.jpg

Super tevreden met het eindresultaat.

Erg netjes! Zo'n sierstuk staat inderdaad mooi, maar nu niet zo belangrijk dat je er gekke kosten voor moet doen.

Thanks Escher!

Vandaag de ruiten laten tinten, ontzettend blij met het resultaat. Bovendien gezellig gekletst met Lee Roy en ook nog even met een mede VWUp-forummer kunnen kletsen die een afspraak voor mij had.

Eerst even voor het tinten:

2vame1g.jpg

2zs37nq.jpg

2gvubkl.jpg

314ox0w.jpg

Dan bij Lee Roy (LRS Voorruitherstel) in de garage:

e0fouv.jpg

Wat is er gebeurd: 20% op de achterruit met RAGE folie (groene tint) en 50% op de zijruiten met RAGE folie (ook groen). Ben de eerste die RAGE in 50% heeft op z'n Up, en ik moet zeggen: ik ben super happy ermee :D . Ik wilde eigenlijk de voorste ruiten sowieso niet tinten. Daarom viel 35% af voor de achterruitjes. Dit is 50% en dat past net beter bij de ongetinte voorruiten. Hierbij de foto's, waarin het eigenlijk donkerder uitvalt dan in het echt:

20a58bt.jpg

2z4zrc0.jpg

9jf960.jpg

99p5br.jpg

5b62xd.jpg

:D :D :D :D

Echt heel heel heel erg happy met het totale resultaat!

Dimlicht: Ring Ultima Xenon (halogeen 55w, deze lampen gebruik ik al in 3 verschillende auto's. Echt super lampen).
Drl: ebay lampen, 14 euro per twee stuks met dubbel filament (21/5watt). Geven mooi wit licht.
mistlicht: ebay lampen, 2 euro per twee stuks. Geven wit/blauw licht
knipperlichten: neppe 'silvervisions' van ebay. 5 euro voor 2 stuks.

:)

Hier nog even wat duidelijkere foto's van de zijkant en achterkant:

20houtw.jpg

2n2hl2.jpg

En een binnenshot:

2w3umie.jpg

voorste ruiten ongetint
ruiten achter 50% lichtdoorlatend
achterklep 20% lichtdoorlatend

Wat me opvalt is dat de auto veel langer lijkt door de getinte ruiten. Bovendien vond ik de uitklapraampjes achter geen gezicht op een 5 deurs, en dat valt nu een stuk minder op.

Nog gefeliciteerd met de UP! (y)
Mooie uitvoering en door de upgrades net even leuker!
Luxe platen en naamloze houder doen het ook altijd wel goed .

Bedankt! Luxe platen komen ooit nog wel, vind ze erg mooi staan alleen vrij prijzig. Dealer laat ik gewoon lekker staan, ze hebben goed werk gedaan en wij hebben een mooie deal gesloten, dus dat vind ik geen probleem :)

LED kentekenverlichting:

a59lz8.jpg

Zo, de teller staat op een -schrikbarend hoge- 5000km. Als we zo doorgaan wordt het 50k+ per jaar in de Up!, geen straf want het is een vreselijk fijn dingetje. Ik vind het een ontzettend goede combi tussen stadse wendbaarheid en toch een goed comfort op lange afstanden.
Wat minpunten die zijn opgevallen: de Up! rijdt prima op E10/E15, maar verbruikt dan een kleine 15% meer. Weg voordeel ;)
In de file gaat de Up! ook meer verbruiken, Jordy rijdt er op een gemiddelde werkdag 1:16,5 mee (met héél véél file). Op een normale dag zonder file is 1:20 makkelijk haalbaar. a.s. weekend gaan we naar Parijs, dan zal ik het verbruik ook in de gaten houden.
Maps & More is niet ontzettend stabiel, vooral wanneer er een SD-kaartje in zit doet 'ie moeilijk. Als het eenmaal werkt is het een prima systeem, ondanks de soms vreemde routeberekening.
Wat missen we nog in de Up? Het panoramadak. Is een affabrieksoptie van 700 euro, echter hebben wij een voorraadmodel dus was het niet mogelijk, maar als er één stond voor 700 euro meer hadden we die (achteraf) zeker genomen. Nu een beetje aan het kijken naar aftermarket zonnedakjes, 650 euro voor een elektrische met inbouw, maar ben er nog wel huiverig voor. Ook lang niet zo mooi als het origineel.
Verder staat wél het bekleden van de stoelen in leder op de planning, ben er voor aan het sparen, zal donkerbruin worden met zwart.

De 306 wordt wat minder gebruikt, ik rij er 1x per week mee náár amsterdam vanuit Delft, en één keer per week rij ik weer terug ;). Rijdt prima, alleen de versnellingsbak is nog steeds hoorbaar, gelukkig niet luider geworden. Verder te weinig mooie dagen om open te rijden, en ik mis de klik er een beetje mee zoals ik met de 206 had (achteraf ook een beetje spijt dat ik die heb weggedaan). Dus wie weet wie weet....

Verder staat wél het bekleden van de stoelen in leder op de planning, ben er voor aan het sparen, zal donkerbruin worden met zwart.

Jij spaart voor leer? Van wie is dat ding nou eigenlijk? Of zijn jullie al getrouwd in gemeenschap van goederen? :)

Haha neeee nog lang niet trouwen, ding is officieel van Jordy maar ik rijd er eigenlijk net zoveel in. Over een jaartje of drie neem ik hem denk ik over, dus dan kan er net zo goed nu al leer in ;) als we dan tenminste nog bij elkaar zijn :D

Slim zeg, nu zelf er veel mee rijden zodat de waarde ervan omlaag gaat, en dan over een paar jaar overnemen! :T

Zo 5000 km in een Up! in iets meer dan een maand tijd! Dat schiet lekker op. Ik heb die van mij nu iets van 3 maanden en er staat "nog maar" 6000 km op! Kilometers maken met de Up! gaat echt ongemerkt voorbij, en je pakt hem inderdaad ook snel voor de langere ritten.

Mijn ervaring met E10/E15 is dat iedere auto daar wel meer mee gaat verbruiken.

Jouw ervaring over de navigon deel ik niet. Ik vind het een ideaal en stabiel systeem (nog nooit uitval gehad), en ook de TMC-functie is reuze handig. Ik werd vanochtend zelfs nog mooi om de file heen geleid, om gewoon op tijd op het werk te komen.

Het panoramadak achteraf inbouwen zou ik bij een nieuwe auto zelf niet heel snel doen. Wat je zegt, het resultaat is toch altijd even iets minder dan OEM.

Als je de 306 Cabriolet weer wegdoet, moet je vantevoren even aangeven of je dat mét Cyclones wilt doen of dat je eerst liever 'n dealtje met mij sluit... ;)

Getinte ramen van de Up staan trouwens goed, vooral achter. Zo te zien zonder lelijke witte rand op de overgang tussen ruit en 'ruit'...

Ik zou sowieso niet veel geld in een Up! investeren hoe leuk die er ook uit ziet, je ziet er redelijk wat.
De prijs gaat flink omlaag, en dat lijkt me niet de moeite van het leer waard.

Wat is er mis met een gewone stoffen stoel? mooie zwarte stof vind ik mooier in een auto dan leer.
Maar wel een grappig dingetje inderdaad een Up!, zou zelf denk ik de Mii nemen, vind ik een leukere naam.

Ehrm, ik wil leer omdat ik dat mooi vind, niet omdat ik denk dat de auto er meer waard van wordt ;)
Overigens is de Up benoemd tot meest waardevaste auto, natuurlijk zegt dat niet zo veel, maar voor het geld wat wij er nieuw voor hebben betaald is er op dit moment in ieder geval geen tweedehandse te vinden met dezelfde opties.

zou zelf denk ik de Mii nemen, vind ik een leukere naam.

o_O

2w40m77.jpg

Gisteren naar Maasmechelen geweest ;)

Daarna naar de Up meeting van het vwupforum bij VAGechniek in nuenen, was erg gezellig. Kwam wel een beetje laat aan, maar toch nog gezellig kunnen kletsen. Bovendien nog wel op tijd voor de Up! duw wedstrijd, ik was uiteindelijk de snelste :eek:o_O Beetje verbaasd, maar ik heb een K&N inlegfilter gewonnen incl montage. Op de rollenbank getest: standaard 60 pk Up! zonder luchtfilter heeft al 68 pk, met K&N filter heeft 'ie 70 pk. Ik merk het vrij duidelijk door de betere gasrespons. Lijkt bovendien iets zuiniger, maar weet niet of dat komt door het warmere weer van vandaag. De 75pk overigens heeft standaard al 83pk, en verbeterd niet door het K&N filter. Ben er erg blij mee.

Terug
Bovenaan