Bhuddymahn - BMW 320e Touring G21 LCI 2022 & nieuw (oud) speelgoed

Autootje vandaag met de hand gewassen en hij is weer mooi glimmend. Verder even de vloeistoffen gecontroleerd, alles nog prima, en het luchtfilter gestofzuigd :D Idee van m'n vader maar hij is wel weer een stuk schoner, ondanks dat 'ie nog vrij schoon was. Kan er nog even tegenaan in ieder geval. Verder staat de auto vrij vaak stil doordeweeks de laatste tijd , teller staat nu 7000km verder dan bij aankoop.

Wel een leuk verhaal: tweede paasdag startte de Corolla van m'n pa niet meer. Accu leeg want de deur zat niet goed dicht, interieur verlichting bleef branden.. Dus mijn auto heeft 'm weer aan de praat gekregen :D

Ben al een tijdje op zoek naar een kofferrek voor op de kofferklep. Nergens te vinden. Heb net de vader van een studiegenoot van me ingeschakeld, die is metaalbewerker dus hopelijk kan die er wat van maken. Heb al wat schetsjes gemaakt, morgen de maten opmeten en doorsturen. Hopelijk gaat het niet teveel kosten, maar dit is het idee haha:

osa58l.jpg

Vandaag is na een herkeuring de Megane goedgekeurd voor weer een jaar :) Erg blij mee. Moesten wel een paar dingetjes gebeuren: stuurkogel linksvoor, remslang linksvoor moest vervangen worden en de remverdeler zat vast, die is losgemaakt. Hele grapje (zonder de APK zelf) heeft me 120 euro gekost, maar valt nog mee...

8000km gereden afgelopen 5 maanden zonder verdere problemen, geniet nog van elke rit! De zoektocht naar de achterklep ben ik inmiddels gestaakt, auto ziet er toch al niet ontzettend mooi meer uit met diverse pitjes, deukjes, roestblaasjes enz, dus ik ga er niet veel geld meer aan uitgeven. Zolang 'ie maar blijft rijden :)

IMAG0797.jpg

Ach, zolang de APK nog onder de 200 EUR blijft is er niks aan de hand.

Valt alles mee qua kosten, remmen zijn nou eenmaal een belangrijk onderdeel van de auto. Bedenk maar eens wat niet goed werkende remmen hadden kunnen kosten (nog los van eventueel leed).

Bhuddymahn zei:
Ben al een tijdje op zoek naar een kofferrek voor op de kofferklep. Nergens te vinden. Heb net de vader van een studiegenoot van me ingeschakeld, die is metaalbewerker dus hopelijk kan die er wat van maken. Heb al wat schetsjes gemaakt, morgen de maten opmeten en doorsturen. Hopelijk gaat het niet teveel kosten, maar dit is het idee haha:

osa58l.jpg
Leuk zo'n rekje, valt de blanke lak op je kofferklep ook minder op. Ik ben overigens genoeg universele cabrio kofferrekjes tegengekomen tijdens mijn zoektocht naar dakdragers voor mijn kofferbakloze cabrio.

@Karmann: Ik ben op zoek gegaan naar universele rekjes, maar kan echt nergens wat passends vinden. Weet jij toevallig een goed bedrijf?

Afgelopen twee dagen volop geprofiteerd van het mooie weer. We zijn in de Ardennen (omgeving Namen) geweest, constant met open dak gereden en het was heerlijk. Temperaturen tot 24 graden en alleen maar zon gehad, wat wil een mens nog meer! :D Mégane heeft zich weer bewezen, 700 km weer extra op de klok en de 178000 is inmiddels gepasseerd (8000km in nog geen 5 maanden).

41a85b26.jpg

7d317001.jpg

9a17c296.jpg

808be646.jpg

5d3912b9.jpg

0511bf5b.jpg

39647bcd.jpg

:cool: Was een mooie voorbode voor de zomer!!

Bedrijf voor die rekjes weet ik zo niet, kwam er toen op ebay verschillende tegen. Ik krijg ook weer zin om te touren als ik dit zie, helaas nog te weinig tijd voor gehad.

Wauw, mooie foto's zeg van die tourrit. Heb je misschien een kaartje met de route?

Thanks Rob. Foto's idd bewerkt met een filter om de ruis te maskeren, zo slim geweest om alle fotos op ISO1600 te maken.. Maar nu ik zo alle fotos achter elkaar zie, wel een beetje veel kleur ja :)

@0LDTIMER: we zijn gewoon op de gok wat dorpjes langsgereden in de buurt van het hotel, en ook richting dinant gereden en langs het riviertje de Lesse gereden bij het plaatsje Anseremme, is erg gezellig daar. Kan je ook goedkoop kanoen trouwens.

Ik ben er ook nog niet uit waarom niet meer mensen een cabrio rijden, in principe heeft een cabrio gewoon een dak :p dus je hebt er alleen maar voordelen aan... Zeker als CC!

327a8acd.jpg

Onze beauties gisteren weer gewassen. De corolla bevalt uitstekend, rijdt nog als nieuw (9 jaar oud), heeft nog geen 90000km op de teller. Gaat ieder jaar weer moeiteloos door de APK. 1.4 liter motor met 97 pk is ook ruim voldoende voor dagelijks gebruik. Verbruik van 1:15 valt niet tegen!

Het vebruik van de megane trouwens tijdens de trip naar de ardennen was ruim 1:15 incl heel veel file, stadsverkeer en heuvels, dus daar mag ik ook niet over klagen. De kms gaan wel heel hard, bijna 9000 weer in 5 maanden...

De 306 van Jordy is verkocht! Anderhalf jaar geleden gekocht voor 400 euro, in de tussentijd 15000km gereden, de einddemper vervangen + 2 voorbanden, en vandaag verkocht voor 675 euro :D

Zoals 'ie in de ad stond op MP:

153tb0z.jpg

Vanmiddag direct gekeken naar een nieuwe auto in Rotjeknor:

2d6uuja.jpg

En gekocht met APK tot november 2012 voor €800,-. Kijken hoe lang deze het volhoud :D

30u451d.jpg

be6dc4.jpg

Het is een metallic donkerblauwe/antraciet 1.8 TS met 175000 km op de teller. Distributie is vervangen bij 165.000. Rijd pokke lekker met een hoop vermogen (144pk), dus hoop dat 'ie lang blijft. Het is verder een vrij kale uitvoering zonder airco, maar wel met elek ramen + CV. Geen deuken, wel veel (kleine) krasjes. Binnenkort wat mooiere foto's maken!

Gefeliciteerd, lekker goedkoop gereden in de Peug dus!

Op het oog een nette Alfa. De komende apk gaat wel even spannend worden ;) Fijne kilometers!

Jah zeker goedkoop in de peug gereden! De uitlaat, banden + APK kostten in totaal 180 euro, dus samen met de aanschaf van 400 euro hebben we er nog winst op gemaakt ook!

Ja, zo'n Alfa 156 is een erg fraaie auto(y) Tegenwoordig voor een prikje te koop (zoals blijkt), benieuwd of deze min of meer betrouwbaar blijkt te zijn!

Je hebt wel een neus voor koopjes, Bhuddy!:)

Weer zo'n mooie wagen voor heel weinig geld, veel plezier er mee!(y)

Thanks iedereen. Ja m'n koopjessnuffelneus staat altijd paraat mechanix ;-)

Morgen en overmorgen retourtjes Amsterdam, kijken hoe 'ie langere afstanden rijdt. Tot nu toe alleen maar binnen de bebouwde kom gereden met de 156, en dat doet 'ie uitstekend. Valt me op hoe goed 'ie remt (beter dan de Corolla van paps). Stuurt goed, trilt niet (tijdens proefrit), trekt niet, motortje klinkt lekker rauw en de banden zijn nog OK. Dus ik hoop dat ik een goeie heb uitgekozen!

Sja jordy's budget was max 1000 euro, dus dan zoek ik op MP tussen 700 en 1100 euro. Paar dagen voordat de 306 verkochtis al begonnen met zoeken. Dan zie je vooral veel ouwe troep voorbij komen, en af een toe een 156. Staan er meer voor dit geld te koop. Jordy een paar fotos van een 156 laten zien, die vond 'm mooi, dus toen ben ik alleen nog verder gaan kijken naar 156's van max 1100 euro en 1x per dag even kijken of er wat nieuws bij zit. De enige die een beetje in de buurt stond van Den Haag was deze, de rest stond helemaal in Friesland (waren wel mooiere uitvoeringen). Dus eerst naar deze kijken, leek me technisch voor zover ik kon beoordelen vrij prima, dus dan is het niet meer de moeite helemaal naar t noorden te rijden. Voor zulke bedragen moet je verder geen eisen stellen aan een auto :) Zo gaat t iedere keer wel een beetje :) overigens heeft jordy niet eens proefgereden, die vertrouwt me volledig wat auto's betreft. Kan ie me ook de schuld geven mocht het een klote auto zijn :D

Mooiere uitvoeringen voor hetzelfde geld in Friesland? Hmmmmmmm... Ik vind het nog steeds een topmodel, die 156. Hopelijk bevalt 'ie net zo goed als de 306 al die tijd deed!

Bhuddymahn zei:
Sja jordy's budget was max 1000 euro, dus dan zoek ik op MP tussen 700 en 1100 euro. Paar dagen voordat de 306 verkochtis al begonnen met zoeken. Dan zie je vooral veel ouwe troep voorbij komen, en af een toe een 156. Staan er meer voor dit geld te koop. Jordy een paar fotos van een 156 laten zien, die vond 'm mooi, dus toen ben ik alleen nog verder gaan kijken naar 156's van max 1100 euro en 1x per dag even kijken of er wat nieuws bij zit. De enige die een beetje in de buurt stond van Den Haag was deze, de rest stond helemaal in Friesland (waren wel mooiere uitvoeringen). Dus eerst naar deze kijken, leek me technisch voor zover ik kon beoordelen vrij prima, dus dan is het niet meer de moeite helemaal naar t noorden te rijden. Voor zulke bedragen moet je verder geen eisen stellen aan een auto :) Zo gaat t iedere keer wel een beetje :) overigens heeft jordy niet eens proefgereden, die vertrouwt me volledig wat auto's betreft. Kan ie me ook de schuld geven mocht het een klote auto zijn :D

Gelukkig woon ik in Friesland en wil mijn broertje graag een 156! Zal wel even kijken. Thnx. (y)

t04595.jpg

v3q0i9.jpg

671img.jpg

2v19fl2.jpg

e7o6eh.jpg

17v7r4.jpg

vcao8.jpg

dctzd5.jpg

igi2x0.jpg

Net even gewassen. Zoals je ziet is de glimt de lak nog mooi, maar zijn de velgen al aardig gecorrodeerd en vuil (wat ik er niet meer af krijg). Interieur is nog netjes op de vlek in de passagiersstoel na. Vandaag naar Amsterdam deed 'ie t voortreffelijk!

Ons wagenpark, haha:

3582ufn.jpg

znpmjl.jpg

dwyyww.jpg

De Mégane had al een tijdje last van een slechte accu, vaak moest 'ie gestart worden met startkabels. Deze week nieuwe accu in gezet en alles loopt weer als een trein. Motorisch is hij echt nog in goede conditie. Optisch is hij helaas wat minder, overal op dorpels, deuren wel wat roest helaas. Binnenkort maar in etappes wat aan gaan doen. Ook de blanke lak op de kofferklep laat steeds meer los, maar heb nog geen vervanging kunnen vinden maar eerlijk gezegd ook niet echt aandacht aangegeven.

De 156 bevalt me echt uitstekend. Hij rijdt zó fenomenaal, ik werk voor Easyway maar heb nog geen enkele keer in een auto gereden die zo fijn rijdt als deze Alfa. Stuurt onwijs strak, ligt fantastisch op de weg, maar is toch comfortabel voor de lange afstand. Enige nadeel vind ik het harde windgeruis bij 120 km/h en dat hij niet de zuinigste is. Helaas moet er wel wat aan gebeuren: de draagarmrubbers worden vervangen woensdag, want die kraken, net als de bougies die preventief worden vervangen voor originele longlife (100.000km) bougies. Verder wordt de nokkenasversteller steeds beter hoorbaar, iets wat niet ernstig is maar wel een heel irritant geluid geeft. Dat wordt na de APK pas verholpen. Maar ben echt in love met deze auto hoor :LOL:

Volgende week dinsdag vertrekken we overigens met de Mégane naar Italie, uiteindelijk iets van 3500km dus kijken hoe dat afloopt :)

Erg leuk inderdaad dat je voor zo weinig geld zulke leuke auto's kunt rijden. Geniet van de vakantie!

Zo, weer terug na een lange reis!

We zijn ruim twee weken geleden vertrokken met als hoofdbestemming het eiland Elba, Italie. We hebben op de heenweg eerst een nacht in Strasbourg geslapen. Dat vonden we echt een onwijs leuk stadje. Vervolgens nog Como aangedaan voordat we de boot opgingen in Piombino richting Elba. Elba is een prachtig eilandje met mooie wegen langs de kust, het was wel druk aangezien de Italianen zelf ook vakantie hebben in augustus, maar er waren genoeg stranden die wel stil en verlaten wren. Dikke aanrader. De megane heeft op het eiland zelf gemiddeld 1:12 gereden, best netjes vind ik zelf. Elba heeft prachtige stadjes. Na 8 dagen Elba weer terug, en via Pisa en Lucca naar Florence gegaan. Dat was super! Vervolgens nog 2 dagen in Siena gezeten, Arezzo bezocht, en geeindigd in het vakantiehuis van mijn oom en tante in de buurt van Perugia. Gisteren daarvandaan vertrokken en via de gotthardpass een nacht in Colmar geslapen, vanmiddag 4 uur uiteindelijk weer thuis. In totaal 4100 km afgelegd, meer dan gepland, maar door het zuinige gemiddelde verbruik van 1:15 is het benzinebudget niet overschreden, echt heel erg netjes lijkt me.

Auto heeft compleet geen krimp gegeven tijdens de vakantie, reed over het algemeen erg goed en is dus zoals gezegd mi erg zuinig. Bijna alle stukken open gereden en dAt beviel uitstekend mede dankzij het windscherm. Er zijn wel een paar dingetjes die opvallen na zon lange rit:
- korte oneffenheden wordt de auto erg springerig, geen idee of dat komt door het sportonderstel of door de mindere stijfheid van een cabrio, erg comfortabel is het niet, zeker niet op de snelwegen in italie. Zaak om dan goed geconcentreerd te blijven om de auto de juiste koers te laten volgen.
- stoelen zijn heel fijn, niet te zacht of te hard
- verlichting is uitstekend
- genoeg bagageruimte voor de vakantie (camping)
- remmen zijn matig. Trommels achter, hadden gerust schijven mogen zijn...
- auto heeft over de 4100km nog geen kwart liter olie verbruikt, maar wel een beetje stuurbekrachtigingsolie.

Verder heeft de auto ons comfortabel, betrouwbaar overal gebracht dus ik heb besloten iets meer aandacht te besteden aan de auto: ik heb een kofferklep gevonden n de juiste kleur, daasrvoor moet ik binnenkort nog even bellen, verder ga ik de roest op deuren en dorpels zelf proberen aan te pakken en over een tijdje een ander, tweedehands dak te monteren. Mijn dak is nog geheel waterdicht maar is optisch niet zo mooi meer dus daar mag uiteindelijk een nieuwe op. Wat fotos:

Ja, daar staat heel groot 'LAMPEN' want de deurschakelaar is kapot waardoor de lichtverklikker het ook niet meer doet en ik al een paar keer met een lege accu heb gestaan... De startkabels zijn we dan ook niet vergeten ;)

De auto is inmiddels weer gewassen ;)

Leuke cabrio en dat voor 700 euro! Open rijden is echt geweldig, heb zelf ook een cabrio het is echt genieten.
156 is ook een geweldige wagen, heb er in het verleden 3 van gehad waaronder ook een 1.8 twinspark echt een fijne en snelle motor.
Maar damn wat een lage prijzen tegenwoordig voor die Alfa's, ik heb er toendertijd 10x zoveel voor betaald o_O
Onderstel van de 156 is geweldig goed, rijdt dan ook stukken scherper/beter als een golf 4 van dezelfde periode.

Echt geweldig dat je het aandurft om met een "oud hok" van 700 Euro een reis te doen van meer dan 4000km! En dat het dan nog een cabrio is maakt het al helemaal super, zeker in zo'n zuiders land :)

Hoed af! En zoals je zelf al aangeeft: als je auto op een dergelijke trip zo probleemloos blijkt, dan verdient hij het wel om nu wat extra vertroeteld te worden :)

Ja, hij is verkocht. Met veel pijn in het hart, zeker. Een beetje onverwachts misschien na zo'n probleemloze vakantie. En met overigens een barst in de voorruit. Ik vond hem te duur worden, zowel qua belasting als onderhoud. Roest was zn grootste vijand, bij de APK werd er al op gewezen... De drukgroep vd koppeling piepte, de thermostaat moest vervangen worden en hij lekte hele kleine beetjes versnellingsbakolie merkte ik laatst op. Na 20000 bijna-probleemloze kms isie weg helaas :( er komt iets nieuws, geen cabrio, ik vond het geweldig in de zomer, maar in de winter is een cabrio niet nodig en geef ik de voorkeur aan een wat stijvere koets. Daar had ik nog wel eens last van in de Megane.. Houd jullie op de hoogte, ook de 156 gaat eruit want dat is een 'mooi van buiten, slecht van binnen'-verhaal.

Je hebt toch een hoop lol gehad van die Megane?!(y) Ik ben benieuwd wat je nu weer weet op te duikelen!:)

Jammer dat ze toch hun beste tijd gehad hebben, maar je hebt er wel veel plezier van gehad (y)

Ben benieuwd naar de opvolgers :)

Jammer dat hij weggaat, maar waarschijnlijk een verstandige keuze. Zo te zien heb je er in ieder geval nog een leuke vakantie mee gehad. (y)

Terug
Bovenaan