Bhuddymahn - BMW 320e Touring G21 LCI 2022 & nieuw (oud) speelgoed

Jammer dat de Mégane al weer weg is, was een prachtige auto qua kleur en uitvoering. Ook ik ben zeer benieuwd wat er nu voor in de plaats gaat komen :)

adinsx zei:
Jammer dat de Mégane al weer weg is, was een prachtige auto qua kleur en uitvoering. Ook ik ben zeer benieuwd wat er nu voor in de plaats gaat komen :)

Inderdaad was...

Nou nou nou, laten we niet overdrijven :)

Daarom ga ik ook pas een cabrio kopen als ik er écht geld voor heb. Qua onderhoud valt zoiets toch al snel tegen.. Ga je nu weer op zoek naar een betrouwbare 306-achtige?

Jammer van de Alfa inderdaad. Een goedkope topauto; toch te mooi om waar te zijn?

4 suggesties:

https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=214523424&cd=634832807940000000

https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=218178426&cd=634832694640000000

https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=170986718&cd=634832977860000000

https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=220746395&cd=634833284450000000

Gelukkig heb je een mooie vakantie meegepakt met de Mégane! Het verhaal met de Alfa is helaas wel snel afgelopen ;)

Ik ben ook nog heel erg benieuwd wat m'n nieuwe auto gaat worden, ik neig wel naar een bepaalde auto maar ben er nog niet helemaal over uit... Denk wel dat ik de Mégane op het juiste moment heb verkocht, heb er 20000km mee gereden en het maximale uit de auto gehaald. Verkocht voor een mooi bedrag dus daar mag ik niet over klagen :) Iets meer dan dat ik er zelf voor betaald heb, wilde er snel vanaf eigenlijk en de auto stond al een aantal dagen op marktplaats. Staan super veel Mégane Cabrio's op marktplaats dus het was wel een uitdaging een auto met roestblaasjes en loslatende lak te kunnen verkopen. Maar door de wat lagere prijs is dat wel gelukt.

@JW01: ik neig er naar om iets meer uit te geven aan een auto. Wil weer een klasse kleiner rijden sowieso vanwege mrb, maar dan liever wel iets nieuwers vanaf 99-00. Maar ik weet het nog niet helemaal, misschien weer een simpel ding uit 97. Ben er nog niet over uit haha, hou iig marktplaats in de gaten.

We zijn dit weekend even naar Leuven op en neer geweest naar m'n nicht met de Alfa. Ding heeft zich eigenlijk prima gedragen, en rijdt voortreffelijk zolang je je oren dichthoudt. De motor tikt als een gek (drijfstang/krukaslagers) en bovendien kraakt de wielophanging. Dus oren dicht, radio en blower hard aan en rijden maar :D Maar hij gaat de deur uit, waarschijnlijk maandag voor een zielig bedrag van 300 euro...

@Adinsx: ik vond de Mégane ook wel een opvallende verschijning. Kleur idd zeldzaam, uitvoering wat minder zeldzaam denk ik. Maar zoals gezegd, door de optische gebreken vond ik het geen mooi ding meer...

@Elco: opzich kan ik het prima betalen al dat onderhoud enzo, maar ik vind het gewoon zonde van het geld. Dan besteed ik dat liever aan een nieuwere auto. Sowieso is het onderhoud niet echt anders ofzo tussen een cabrio of niet-cabrio, daar hoef je het echt niet voor te laten.

@haarr: thanks voor de suggesties. Baleno en 323 vind ik niets. Ik wil echt Europees blijven rijden, daar heb ik de meeste klik mee. De Peugeot vind ik sowieso te oud en te groot voor mezelf, de Ibiza te oud en bovendien lijkt 'ie vrij afgetrapt. Ik speur liever Marktplaats dagelijks af, iedere dag nieuw aanbod.

@JW01: Focus vind ik mooi, maar helaas wel te groot en nét iets te duur. Toch bedankt, suggesties zijn altijd welkom!

Oké, even de belangrijkste kenmerken voor de nieuwe Bhuddy-mobiel:

Kleiner
Europees
Van na '00

Eerste ingeving:

Ford Fiesta 1600 - 2001
0008049969.jpg

Tweede ingeving
Ook leuk (weinig km's)

Laatste 'open' ingeving
Als je toch het open rijden mist

Hey Meike, bedankt maar die zijn echt allemaal veel te duur! Max 1300 euro. Veel km's is geen probleem, zolang onderhoudshistorie maar een beetje bekend is (distributie e.d.) en APK tot minimaal april 2013.

@up: nee een oude Jetta wil ik niet meer. Wil per sé qua bouwjaar niet achterruit gaan tov de Mégane.

Overigens ben ik een beetje naar 206'en aan het kijken, misschien dat dat wat is.

Met een budget van € 1300,- vind ik het persoonlijk niet zo slim om Aziaten uit te sluiten in je zoektocht naar een volgende wagen.

Voor dat geld koop ik liever een degelijke Baleno (3 deurs of sedan) of Corolla, dan een afgetrapte 206 of Punto. Ook Alto's zijn er in overvloed te vinden en hebben in mijn ogen ook een bepaalde cult-status. Leuke velgjes eronder en het is sowieso genieten aan de pomp ! *Je staat er alleen wel vaak omdat het maar een kleine tank-inhoud heeft ;)

Meike, ik voel me gewoon niet fijn in wat oudere aziatische auto's. Geen idee, gewoon het gevoel. En dan wil ik 'm niet. Bovendien vind ik onderdelen van de sloop halen (wat ik vrij vaak deed) toch wel makkelijker met Europees. Klein detail.

Een Alto is echt te klein. Zag ze al staan, super zuinig maar nee daar wil ik geen 30000km per jaar in maken... We moeten er op z'n minst mee op vakantie kunnen, dagjes weg enzo :)

Zoals gezegd, was aan het kijken naar een 206. Vandaag wezen kijken in het afgelegen Noord-Hollandse Slootdorp bij een handelaar, ontzettend keurige, vriendelijke verkoper overigens. Samen met een huisgenoot in de auto van m'n vader er naar toe gegaan, een proefrit gemaakt en met 2 auto's weer terug gereden. Het gaat om een 206 1.4 XS uit 2000 met 227000km (!) op de teller. APK tot 4-2013. Tijdens de proefrit reed de auto voortreffelijk, en net naar Den Haag gereden en ook dat was super. 140 km/h with ease. Auto was wel heel smerig, stond een tijdje onder een boom, ook het interieur was niet schoongemaakt maar daar was de prijs ook wel naar. Stond voor €1300,- te koop en voor €1100 gekocht. Auto loopt mooi, staat op goede banden en is goed onderhouden, distributie gedaan bij 208000. Elektrische ramen, centrale vergrendeling met ab, stuurbekrachtig, airbag, mistlampen voor zijn standaard en de reservesleutel zit erbij (eerste keer dat ik die heb gekregen bij een auto :p) :) Auto heeft geleden onder een hagelbui, zitten diverse kleine putjes in, echter geen lakschade. De auto zit wel helemaal onder de swirls, dus dat wordt poetsen...

Foto's uit de advertentie:

ksor7.jpg

4lls8i.jpg

11sigk2.jpg

zt7os7.jpg

20pxz7l.jpg

b5n0ci.jpg

35l7ybs.jpg

153l7rc.jpg

Voor het wassen:

2hy7b5.jpg

Na het wassen:

dr2e4k.jpg

dvlzcn.jpg

Ik ben tevreden. Wil wel even andere, originele 206 HDI wieldopjes. :)

Goeie keus, ik heb o.a. een 206 1.4 Gentry gehad in 2000 en ik was er erg blij mee (met o.a. lederen bekleding en climate control). 1 op 15 is makkelijk haalbaar!
Veel succes ermee!(y)

En, inderdaad, andere wieldoppen (bijv. van de 206 uit 2006) of lichtmetalen velgen geven weer een sportiever uiterlijk!

Goeie kleur zeg!
Mocht je nog een goed adres willen voor deukjes eruit laten halen voor een zeer goede prijs, geef even een pm!

Opknappen in de zin van poetsen en reinigen is een leuke uitdaging (y)

Bedankt allemaal. De nieuwe wieldoppen zijn gekocht via Mp, worden morgen verzonden.

To do listje:
- Radio die er nu in zit is van de verkoper, mondeling afgesproken dat hij die binnenkort bij mij thuis ophaalt omdat hij zelf geen pennetjes had om de radio eruit te halen (lief hè van mij :p). Dus daar moet mijn vorige radio weer in, of de radio die in de Alfa van Jordy zit, da's een mooie Sony.
- Goed poetsen, denk start maken dit weekend
- Nieuwe lampen plaatsen, lichtopbrengst van deze zijn bedroevend slecht. Had in de Megane Ring-lampen, die waren fantastisch maar zijn uit de aanbieding best prijzig. Misschien Halfords eigenmerk Ultra White (nee niet Ultra Blue)
- De nieuwe wieldoppen moeten erop
- De deukjes er tzt uit laten halen!

Terence, pm heb je binnen. Thanks.

Weer een koopje opgevist! Ziet er mooi uit, en hopelijk heb je met deze auto een portie meer geluk. Qua vormgeving vind ik de 206 nog steeds top meekunnen, maar qua rijden.. vind ik ze vreselijk. Veel plezier!

Leuk ding joh! Jammer van die Megane, maar ook begrijpelijk. Zo'n 206 kan altijd wel, helemaal als je 'm net iets netter maakt met andere doppen en een opfrisbeurt. Ik ben overigens zeer benieuwd naar de doppen, want ik heb geen flauw idee welke je bedoelt. Veel geluk ermee!

Inderdaad cvdl, die bedoel ik. Dacht dat die doppen toebehoorden aan de HDI's, maar het zijn de standaard doppen op de versies na 2006.

Peugeot-206-Hatchback-Benzine-Zwart-001--36949660-Medium.jpg

Dit idee dus, lijkt me een stuk volwassener en stoerder overkomen dan die gekke dingen er nu op zitten :)

Voor de rest bedankt iedereen. 206 tort er lekker op los :) Elco, ik moest inderdaad ook even wennen aan de vreemde zitpositie. Dat gaat nu wel weer. Maar het rijden als in wegligging, sturen e.d. doet 'ie beter dan de Mégane hoor! Eerlijk gezegd ook niet minder dan de 306 die Jordy voor de Alfa reed.

De wegligging van een 206 vond ik ook altijd goed, beter dan een 306? hmmm, dat weet ik niet. Het komt aardig bij elkaar in de buurt denk ik.
De zitpositie van een 206 is wel aardig raar... Stuur, stoel en pedalen staan wel in één lijn maar helaas niet in een rechte ;)
Ik kreeg er na een tijdje rijden altijd een lamme rechter arm van.

Maar buiten dat zijn het perfecte auto's en zien ze er nog steeds goed uit. Ik hoop dat je er veel plezier mee hebt!

Oh die doppen! Ik vind het niet echt een verbetering of verslechtering. Vind ze allebei wel iets hebben. Niet weggooien dus ;)

Ik had andere wieldoppen op mijn 206 uit 2006, die kantiger waren als de getoonde! Ze zijn er overigens maar tijdelijk geweest, ik had een 206 Airline (actiemodel) misschien waren de wieldoppen speciaal daarvoor.

Had je deze speedtouch? Sowieso zijn dat 15 inch wieldoppen, en ik dacht dat deze al vanaf het begin werden geleverd op alle HDI modellen. Blijkbaar ook op de airline? Vind ze wel heel mooi.

Rob, de oude gaan niet weg hoor maar ik begin wel steeds meer een afschuw tegen te krijgen. Vind ze echt lelijk haha :D

Overigens toch maar de Ring Xenon Ultima's besteld. Vond het fantastische lampen in de Mégane. Via Ebay (23 euro per paar) goed te doen ;-)

Bhuddymahn zei:
Had je deze speedtouch? Sowieso zijn dat 15 inch wieldoppen, en ik dacht dat deze al vanaf het begin werden geleverd op alle HDI modellen. Blijkbaar ook op de airline? Vind ze wel heel mooi.

Rob, de oude gaan niet weg hoor maar ik begin wel steeds meer een afschuw tegen te krijgen. Vind ze echt lelijk haha :D

Klopt precies, dat zijn ze! Ik vond ze erg goed staan op mijn 206!

Van beschadigd en smerig:

2j15tl1.jpg

Tot jong en fris:

2i9o9id.jpg

34hj2ph.jpg

10sde9g.jpg

De beste investering die ik heb kunnen doen voor €15 :T

Edit: nog eentje met een normale camera:

29f9v9u.jpg

Daar ben ik het wel met je eens ja. Maar ik vond het design iets te 'platgeslagen'. Bovendien mag een 206 best wat minder speels (lees: minder vrouwelijk) :)

Bhuddymahn zei:
Edit: nog eentje met een normale camera:

Zie je eindelijk de glans. Mooi! De oude wieldoppen vond ik wel iets beter bij het design van de 206 passen, deze zijn dan misschien iets tijdlozer.

Vriend van m'n pa uit Australië die heeft een bedrijf in Rear View security, vooral voor vrachtwagens en bestelbussen dode hoek camera's achtige dingen. Maar hij doet ook in dashcams, dus hij heeft voor de hele familie een dashcam meegenomen. Net gemonteerd, kabel weggewerkt via het plafond richting de sigaretten aansteker. Ziet er zo uit, werkt erg leuk met GPS en accelerometer (kan accidenten herkennen) met speciale software.

985zti.jpg

jpwnb6.jpg

En even bij de Action langs geweest voor wat prullaria, onder andere andere H4 lampjes voor tijdelijk totdat de Ring Xenon Ultima's binnen zijn. Echt niet te geloven hoeveel deze lampjes al meer licht geven dan de H4 Osram Bilux die er eerst inzaten o_O kosten: 3 euro per paar. Ander hoogtepunt bij de Action, dit ding:

9zllac.jpg

Jullie zullen wel denken, waaaat :eek: Het ziet er niet uit natuurlijk, maar voor €7,- kom ik weer warm de wintermaanden door want dat ding is verwarmd :) Werkt echt fantastisch, hi-lo-off schakelaar en wordt al warm binnen 1 minuut. Zat echt te genieten haha. Zowel zitting als leuning bevat een warmteelement.

Mooi wagen. Ziet er goed uit voor dat geld.(y)

Vraagje:
Als die dashcam stroom krijgt via de sigarettenaansteker hoe verwarmt dat stoelverwarm-ding dan?
Of heb je nog een extra 12v-aansluiting?

Inderdaad, heb maar 1 aansluiting. Dus het is óf dashcam óf stoelverwarming. En dan heb ik ook nog vaak een TomTom aan... Eventueel zou de dashcam en TomTom nog samen kunnen in zo'n verdeelstekker, maar de stoelverwarming durf ik niet in zoiets te stoppen. Dus afhankelijk van het weer kies ik tussen de dashcam of stoelverwarming :D

Haha, goed bedacht.(y):)
Als je de 206 wat langer houdt zou ik een extra 12-voltje laten zetten. Wel lekker in de winter. Én stoelverwarming én dashcam. Wat wil je nog meer?:D

Kwaliteit van dashcam is niet heel bijzonder, VGA filmpjes komt eruit. Wel redelijk wide-angle. Maar voor een dashcam meer dan voldoende en GPS maakt het erg leuk. Software geeft de film weer met daarnaast een kaartje van Google Maps waar je op dat moment rijdt + actuele snelheid.

Terug
Bovenaan