Bhuddymahn - BMW 320e Touring G21 LCI 2022 & nieuw (oud) speelgoed

Valt wel mee hoor ;)

wassen051209zijkantscho.jpg

Hmmmm weer iets nieuws op het oog... Weliswaar een scheurtje maar dat heeft m'n huidige interieur ook, voor de rest is er wel wat van te maken denk ik :LOL: Staat toch wat sjieker dan dat vrolijke blauw nu :) Je hebt me wel weer aan het twijfelen gebracht Elco wb de logo's o_O

Vandaag luchtfilter vervangen:

ce09c26b44a189a9f7a40c92af5c02cd.jpg

Zoals je ziet nog niet echt aan vervanging toe, maar een nieuwe was maar 5 euro.

Het interieurfilter was daarentegen wel aan vervanging toe:
01aa1edf0cc86fa151bf866ee9851ebb.jpg

Nieuw vs oud

De bougies gingen niet los, durfde niet teveel kracht te zetten maar het lukte gewoon niet. Wel perongeluk ietsbij de gaskabel aangeraakt, daardoor hangt ie ineens slap en is m'n gaspedaal nog maar 2 cm van de bodem verwijderd. Kan er nog mee rijden, maar morgenochtend even naar de gaskabel laten kijke bij de garage.... Dan ook meteen de bougies doen :/

1500 km zit er alweer op in twee weken: bevalt uitstekend. Voorlopig trouwens even geen geld uitgeven aan gekke dingen voor m'n auto, alleen noodzakelijk onderhoud...

Makkelijk hoor bij zo'n relatief eenvoudige auto!
Ik zou bij de mijne ook wel een interieurfilter willen wisselen, maar dat kost een godsvermogen (lees: 30 ex btw)...o_O
Komt bij de beurt wel weer :T

Volgens mij moet dat ook wel lukken met jouw Mégane (toch?). Kijk eens anders op eerder genoemde onderdelen site. Vond het echt goedkoop.

Gaskabel bleek dat een borgje was losgeraakt. Konden we niet meer vinden dus de garage waar ik altijd kom heeft het even tijdelijk gefixt met tiewraps; gaspedaal doet 't weer helemaal normaal. Wel meteen langs de Peugeot dealer om even het onderdeeltje te bestellen, kon maar liefst €1,55 afrekenen :) Komt morgen binnen. Bougies had de man van de garage even geen tijd voor, maar ik ga het eerst nog een keer zelf proberen met wat WD40.

Thanks, maar bij koude motor ging 'ie ook niet los. Bovendien heb ik de indruk dat mijn bougiesleutel net iets te kort is, want ze zitten vrij diep. Morgen afspraak gemaakt bij de garage voor zowel de gaskabel als bougies :)

Kan je hier misschien iets mee: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,4821941,4978802#msg-4978802

Woeh, het is gelukt met de bougies. Heb een bougiedop gekocht voor op een ratel, en met wat kracht kwamen ze los. Er waren twee doppen bij de Brezan, 1tje die echt 'bougiedop' genoemd werd met rubbertjes aan de binnenkant, en de ander was gewoon een dop voor 16mm. Scheelde 6 euro dus ben voor de normale dop gegaan. Wat ik even vergeten was, is dat je die rubbers nodig hebt om de bougies eruit te halen, zeker als ze zo diep zitten. Gelukkig kon ik met een sleuteltje en een schroevendraaier de bougie er telkens uit vissen, maar handig was het niet.. Oeps :) maar ze zijn vervangen en de motor is een stuk soepeler en trekt fijner, dus da's mooi. Alleen de gaskabel nog morgen en dan ben ik finito.

Grrr&#$*(#! Bij het iets gehaast voorruit fileparkeren (kwam iemand van de andere kant), mijn wieldop beschadigd. Ongeveer een kwart van de rand van de wieldop is geschaafd tegen de stoep. Shit happens :(

Een vervelende T bougiesleutel met dubbele knie.

Overigens hoefde ik helemaal niet meer naar de garage, de werkplaats van de dealer heeft het borgpennetje van €1,55 gemonteerd voor me. Het oude pennetje vonden we nog terug, maar was helemaal uitgelubberd. Is niet meer dan een ijzerdraadje. Snap niet dat Peugeot zoiets essentieels zo slap heeft gemaakt o_O Gaspedaal is nu veel fijner: pedaal staat veel! hoger, moet iets steviger trappen en alle speling op het pedaal is verdwenen. Perfect (y)

Met dank aan Peugeot dealer DAVO delft trouwens. Goede service daaro.

Goed gereedschap is het halve werk!(y) Mooi dat de probleempjes weer zijn opgelost en dat het niet veel kostte.

Dit vond ik vanavond ergens bovenop een kast, helemaal verstoft:

1zzt2xk.jpg

M'n verjaardagscadeau toen ik 10 werd :) Een mooi R/C model van Tamiya. Blijkbaar toch nog ergens in m'n achterhoofd onthouden :T Binnenkort maar eens opladen.

Morgen zes winterbanden en vier lm velgen ophalen die ik eerder wilde kopen. Maar nu dus met winterbanden, leek me een goede deal voor 150 euro. Alle 6 de banden hebben 6mm profiel, vredesteins.

Ben er nog niet helemaal over uit of ik de lmvelgen dan direct op de zomerbanden laat zetten en de stalen velgen in de winterbanden. Denk dat ik eerst deze winter gewoon rond rij met de lm velgen in de winterbanden :) en dan bij de wissel naar zomerbanden alles om wissel.

Ik volg je topic met grote belangstelling altijd.
Ben meer een lezer dan een actieve poster. Maar nu vraag ik mij af of je misschien wat foto's kan regelen van de lichtopbrengt van die Ring ultima Xenon lampen. Ben wel erg benieuwd naar een foto/lichtbeeld. Knipperen bijvoorbeeld tegenliggers niet tegen je ? Met een xenon setje van bijvoorbeeld Ebay heb je al veel strooilicht.
En hoe vind jij de bagageruimte van die 206jes ? zit daar een beetje ruimte in ? gewoon zeg maar voor dagelijkse boodschappen/paar sporttassen voor vakanties oid.
Trouwens goede koop gedaan met je winterbanden+ lichtmetalenvelgen. Kan je veilig en vertrouwd de winter door!
(y)

Dankje Hendrik, leuk om te horen! Foto's maken van de lichtopbrengst heeft weinig zin, kan het niet vergelijken met de situatie met normale lampen aangezien ik daar geen foto's van heb. Heb geen knipperende tegenliggers, maar dat is een kwestie van (laten) afstellen. Maar het is niet zo dat je lichtbeeld ineens anders is door deze lampen omdat het gewoon halogeen lampen zijn; het licht is alleen veel sterker!

Bagageruimte vind ik matig. Althans, boodschappen gaan erin, een koffer ook wel maar het is vrij behelpen doordat de kofferbak niet echt diep is. De kofferbak van de megane cabrio was misschien niet groter, maar wel fijner in te delen. Die van de 206 is wel voldoende voor wat sporttassen en boodschappen hoor, zeker als je de hoedenplank eraf laat.

2ltoily.jpg

Opgehaald, uiteindelijk de 2 extra banden laten staan want kon er toch niks mee. Vier bijna zo goed als nieuwe winterbanden met de velgen die ik eerst niet wilde, maar een mooie winterset voor t geld m.i. Over twee weekjes ofzo gaan ze erop :)

Ik zou juist het lichtmetaal in de winter niet gebruiken ivm zout etc. Dus tradionele velgen met winterbanden, maar het is jouw keus.

Daar heb je wel gelijk in, ben alleen blut en om weer 40 euro uit te geven om de velgen te wisselen weet ik nog niet :p misschien een beetje ongewoon, maar dan rij ik dus in de zomer op staal en winter op velgen.... Of als de winter weer voorbij is wissel ik pas alles om, dan heb ik vast wel weer wat centjes :)
Wat ook een beetje meespeelt is dat ik heel graag wil zien hoe de velgen onder mn auto staan :)

barri, ga m'n best doen, was de eerste en hopelijk de laatste keer dat ik langs een stoepje schuur...

Bhuddymahn zei:
Daar heb je wel gelijk in, ben alleen blut en om weer 40 euro uit te geven om de velgen te wisselen weet ik nog niet :p misschien een beetje ongewoon, maar dan rij ik dus in de zomer op staal en winter op velgen.... Of als de winter weer voorbij is wissel ik pas alles om, dan heb ik vast wel weer wat centjes :)

Prima, het was maar een eerste impuls van mij!;)

24ctnqt.jpg

25qbtj8.jpg

11mcmis.jpg

jab1uq.jpg

4l1wuf.jpg

709q1j.jpg

spzss7.jpg

33cusdc.jpg

29w0p6b.jpg

Ik ben erg tevreden. Misschien iets te vroeg erop gezet maar was érg benieuwd naar hoe het zou staan.
Velgen zijn nog vrij mooi ondanks de stoeprandschade, de banden zijn nog best nieuw. Bovendien valt me het design van de velgen wel mee, ze lijken best klein, zeker toen ik de banden aan 't wisselen was en het verschil tussen het voor en achterwiel zag. De velg met wieldop zag er een stuk groter uit dan de lm-velg.

Eerste indrukken met de banden:

- stiller dan de zomerbanden gek genoeg
- comfort hoger dan de zomerbanden
- bijkomend voordeel: zomerbanden zijn niet helemaal 100% gebalanceerd waardoor hij heeeel lichtjes trilt bij 120km/h. Da's nu over.
overigens wel plakloodjes aan de buitenkant van de velg, erg lelijk maar het is even niet anders :)

Hartstikke leuk! Jij bent een echte koopjesjager joh!:)

Keurig net wagentje zo, oogt lekker fris nog.

Dankjewel! Ben na het verwisselen van deze 4 banden wel een goede bandenverwisselaar geworden, haha. Echt idioot dat de velg onder de auto zit en dat de krik in het reservewiel zit. Zit een soort van schroef in de bagageruimte, die moet je losdraaien met de moersleutel die wel in het bagageruim ligt, daarmee gaat het reservewiel omlaag die je vervolgens uit de haak moet halen, dan kan je bij de krik. Opbergen gaat weer in omgekeerde volgorde.

Renaultje: jah heb de velgen gedaan omdat er dus nu winterbanden omheen zaten voor bijna hetzelfde bedrag. En dat kon ik niet laten staan ;) Logo's ben ik nog niet over uit... :p

Zo, die ziet er nog strak uit! Velgen staan naar mijn mening een stuk beter dan de wieldoppen, en ik vind ze zeker niet te klein :) Logo's zou ik er wel op laten zitten, zonder de logo's wordt het wel érg leeg

a2ykgj.jpg

Triest :cry:
Je reed zo fijn, maar we moesten wel van je af met een verlopen APK, kapotte stabilisatorstang, versleten krukaslagers, kapotte stuurbekrachtigingspomp en je versnellingsbak was ook al niet goed, maar toch hielden we van je.
R.I.P. gaat niet op, hij is opgehaald door een handelaar (voor een nog veel te hoge prijs...).

Je hebt me door, Barri :LOL:

Werkelijk nog geen idee, het kan vanalles zijn, maar iig iets met een wat langere APK. Budget is vrij laag dus ik ben weer op koopjesjacht. Misschien een (goed onderhouden) Xantia? In ieder geval iets groters dan de 206 voor de wat langere afstanden.

Deze ziet er vrij netjes uit. Heb het alleen wel altijd spuuglelijke auto's gevonden. Maar zo'n hydraulisch veersysteem vind Jordy wel gaaf :p

Alleen een taalfoutje al kan mij doen afzien van een koop, maar dit is inderdaad een leuk uitziende auto...

Dan is het nog niet eens de lastige woorden, want die weet hij waarschijnlijk niet of zal ze niet gebruiken. Het gaat mij meer om 'd', 'dt' etc.
Die fout wordt in deze aanbieding ook gemaakt.
Nog iets anders: een kentekenplaat met een '1' (laat staan '2' en volgende) koop ik zeker niet.

Bhuddymahn zei:
Dat was de bedoeling :p

Nou dat is uitstekend gelukt dan :)

Ik klik net even door de 100 actieve topics heen, en interessante topics gaan open op een nieuw tabblad. Maar tussen al die tabbladen éérst naar jouw topic. Pff... :T

Sterkte met het wegpinken van de tranen... ;)

Ik heb liever dat een verkoper verstand heeft van goede auto's, dan van goede spelling. In dat laatste ben ik zelf wel goed genoeg, dus ieder z'n eigen kwaliteiten. Zo'n ééntje of veertientje op de kentekenplaat vind ik ook lelijk, maar als je voor 'n laag budget shopt zou ik het geen dealbreker laten zijn.

Zonde van deze Alfa. Ik hoop dat jullie er, ondanks de vele problemen, wel even van hebben kunnen genieten. Verder ben ik wel 'blij' dat de auto inderdaad te mooi was om waar te zijn, anders was ik zelf ook op zoek gegaan naar zo'n 156.. De wielen onder de 206 staan trouwens lekker! Welke ik zelf fantastisch vind onder de 206, zijn de 'Foudre'-velgen. Die zou ik ook wel graag op m'n 306 zien...

Image4.jpg

ja een laguna is ook een goede optie.
schrok ook even van het afscheid, lees normaal altijd mee en dacht al nu al?
maar het is de Alfa, zonde.

Inderdaad, ik kijk niet op van een taalfout eerlijk gezegd. Het is een hele nette advertentie waarin alles duidelijk vermeld staat, en dan ga ik niet moeilijk doen om een d of t'tje :)

Thanks Elco. Ben ook tevreden. Foudre had ik bijna te pakken, was te laat met bieden voor een heel goedkoop setje helaas. Maar staan vrij weinig op MP...

@Tim: laguna hebben we gisteren al naar gekeken, maar was helaas een vrij rot exemplaar. Is dus wel een optie, Jordy vond 'm ook wel aardig maar staan er weinig van op MP. 406 is al helemaal niet voor het budget te krijgen. Maandag wss naar een 306 kijken voor 450 euro, in een betere staat dan Jordy's vorige 306. Kijken of dat wat is :)

Mja, Engels gestuurd. Bij zo'n mainstream auto betekent dat dat je gek bent om hem te kopen, omdat er geen tweede gek gaat zijn die 'm van je overneemt.

Terug
Bovenaan