Bhuddymahn - BMW 320e Touring G21 LCI 2022 & nieuw (oud) speelgoed

Aangezien de blauwe leeuw al helemaal onder de swirls zat en ik geen tijd heb om binnenkort te poetsen, heb ik 'm door de wasstraat gegooid. Duurste programma inclusief een behandeling in de poetsstraat incl tyreshine. Je gaat eerst door de normale wasstraat, dan ff stofzuigen en daarna door de poetsstraat, waarbij je auto eerst wordt ingesprayd met wax en daarna door een 'droge' wasstraat gaat met alleen maar lappen. Auto is weer compleet schoon, maar alles wordt dan wel duidelijk (van dichtbij dan): krassen, deukjes (het zijn er echt veel, 20 ofzo) enz. Geen grote schades maar het is wel jammer natuurlijk.

Van ver lijkt het nog wel aardig:

2psglea.jpg

14kfzit.jpg

Van dichtbij dus veel krassen (die gaan we er maar een keer uitpoetsen)

334rnyh.jpg

ampbfo.jpg

En tenslotte het dak met hagelschade :( Je ziet het op de foto niet heel duidelijk, maar op het dak zijn het een stuk of 10 van die kleine deukjes die je een beetje ziet op de foto.

5v249u.jpg

Ach ja, uiteindelijk blijft het een auto, en voor een auto met 230000km op de teller ziet 'ie er niet zo vreselijk uit :) Hij rijdt overigens echt fantastisch. Motor draait zeer, zeer mooi, stuurt strak, weinig kraakjes en piepjes, dus ik heb het vermoeden dat 'ie vooral op de snelweg is gebruikt.

Hij is aardig opgeknapt van een goede poetsbeurt en de wieldoppen zijn ook een enorme verbetering! Binnen het gegeven budget en met de gereden km's in het achterhoofd vind ik dat deze 206 erg goed voor de dag komt. Maar toch vond ik je Mégane leuker, als model op zich.

Dankje Escher, de Mégane was inderdaad wel een stukje specialer. Maar als je hem irl had gezien was je denk ik minder enthousiast geweest, die zag er vergeleken met de 206 echt heel naar uit :rolleyes: Overigens qua model vond ik de Mégane niet echt heel denderend ofzo, maar dat het een cabrio was maakte wel veel goed.

Ik heb net toch de tijd gevonden om ná de wasstraat de auto nog een keer te poetsen, eerst met Super Resin Polish (net als bij de Jetta en de Mégane) en daarna weer in de wax van de ALDI gezet. Resultaat:

2a6w9ch.jpg

2znyemt.jpg

65cohz.jpg

34r64qs.jpg

ptwyu.jpg

Het interieur (er wordt in geleefd zullen we maar zeggen :p)

20i9veu.jpg

En tenslotte m'n vaders auto, die eergister door de wasstraat is gegaan. Blijft sympathieke auto, begin het model steeds meer te waarderen:

dbo0go.jpg

Denk dat ik best tevreden mag zijn :D

Dankje! Inmiddels stadslichten en kentekenverlichting vervangen met LED's, net als bij de Mégane. Verder de handremkabel zelf gesteld (super eenvoudig), dus die staat weer lekker strak en ook de rammelende kofferklep gefixt door de slotvanger iets af te stellen. Toppie (y). Inmiddels 500km afgelegd en het bevalt echt uitstekend. Qua rijden 20x beter dan de Mégane, echt :LOL:

De oude wieldoppen wil ik wit gaan spuiten voor de winter zodat de huidige bespaard blijven. Doen of niet? Leek mij wel een leuk gezicht..

Zou ik niet doen. Als 't een witte 206 zou zijn was 't een ander verhaal.
Dan zou ik eerder de bovenste delen van de spiegelkappen blauw (laten) spuiten.

Het is meer voor de wielen hoor, van de winter ;) Misschien ga ik de spiegelkappen ooit wel doen, maar heeft niet echt prioriteit.

Beading na een dun laagje Lidl W5 wax:

1fv9u0.jpg

Opzich OK, maar nog niet helemaal netjes dus als het wat beter weer is even een extra laagje!

Zojuist in Amstelveen bijna achterop iemand geknald. Mevrouw dacht even een baan opzij te kunnen (vanuit stilstand) terwijl ik eraan kwam met een gangetje of 45km/h. Hup in remmen! Geen ABS dus slipte ook nog een momentje weg (kan je een beetje zien in het filmpje). Toch wel fijn zo'n dashcam!

Toeter ook meteen uitgeprobeerd :) Helaas geluid niet ingeschakeld, zal voortaan weer aanzetten.

Bhuddymahn zei:
Mja bijna Amstelveen dan ;-)

Op de brug willen ze soms nog wel eens controleren, 2x daar ontsnapt. Ene keer doordat ik hem gegund kreeg doordat ik was afgeleid door een ambulance, de andere keer omdat ik sneller was dan haar Lasergun :)
Gaf vanaf het stoplicht vol gas met een lege Mercedes 515 cdi, reed 80, zag wat staan, vol op de rem en kreeg op de brug een vingertje naar mn hoofd :)

Toevallig hier trouwens??

Bhuddymahn zei:
Klopt, staan vaak bij de Esso Express...

Overigens woon ik op Uilenstede, ben er nu t/m donderdag :)

Aha nooit geweten! Vandaar de keuze om bij de RAI toen voor de Megane te kijken ;)
Nooit zien rijden trouwens!

Ik woon het eindpunt van de 51 in Westwijk :)

De huidige banden zijn net zo goed ongeveer als de banden die om de velgen heen liggen. Dus die kunnen dan de schuur in en om de velgen heen gezet worden als ze op zijn..

Eerlijk gezegd vind ik je huidige wieldoppen moderner en beter bij de auto passen dan de velgen. De velgen vind ik zoals je zelf ook al zegt wat ielig ogen en ik vind ze ook wat ouderwets.

Ik zeg, gewoon zo laten en je geld in een paar luxe kentekenplaten steken!

ptwyu.jpg

(y)

Luxe kentekenplaten gaat 'm niet worden, dingen zijn gepopnageld en geen zin in geboor.. Er zat ook dealerreclame op de kentekenplaathouder, die wilde ik dus vervangen maar dat gaat niet als de kentekenplaat zit gepopnageld. Dus nu zit er een stuk zwart electrotape overheen. Niks meer van te zien (y).

@JW01: ja die vind ik wel mooier maar zijn voor dat geld niet te krijgen. Wil ook niet teveel investeren in de auto :)

Bhuddymahn zei:
Luxe kentekenplaten gaat 'm niet worden, dingen zijn gepopnageld en geen zin in geboor.. Er zat ook dealerreclame op de kentekenplaathouder, die wilde ik dus vervangen maar dat gaat niet als de kentekenplaat zit gepopnageld. Dus nu zit er een stuk zwart electrotape overheen. Niks meer van te zien (y).

Ah, dan houd het op inderdaad. Wel goed voor de diefstal gevoeligheid! Ik was laatst bij Daniël(ken je wel;)) en stond even met z'n broer te praten, ik let even niet op en twee tellen later stond hij met de kentekenplaat te zwaaien. Zo makkelijk gaat dat dus:p

Die zwarte electrotape moet ik ook nog even doen, dat werkt inderdaad goed!

Heb onderdelenlijn bekeken maar staat niet echt iets interessants. Overigens weet een sloper ook prima wat ze voor een set velgen moeten vragen :D ik ga nog een kwartier zitten piekeren over de set en anders laat ik 'm schieten. Misschien eerst investeren in een nieuw luchtfilter, interieurfilter en bougies :rolleyes:

Ik laat de velgen staan. Vind ze niet mooi genoeg. Misschien dat ik er eens heel erg spijt van ga krijgen, maar dat merken we nog wel :p

Klopt dat de doppen groter ogen/zijn. Die vallen over de velgrand. Had m'n vader ook bij z'n 406. Zaten 14" stalen velgen onder met de "speedline" doppen. Deze werden vervangen door 15" Ouragans... en die zagen er zeker niet groter uit...

Die velgjes vind ik nogal lijken op je vorige wieldoppen. Niet zo'n succes dus.
Kentekenplaten: popnageltje doorboren is niet zoveel werk hoor. Daarna luxe platen met een randloze houder erop en die ook weer popnagelen! (y)

Die 14 inch velgen heb ik ook nooit zo mooi gevonden. Die sirocco velgen vind ik wel mooi en die zijn ook 15 inch, staat toch wat beter.

Ja, ik ben ook tevreden ermee dat ik ze niet heb genomen. M'n dopjes zijn prima, Sirocco velgen zijn wel mooi maar duurder en dat vind ik disproportioneel in vergelijking met de waarde van m'n auto. Ga er hard over nadenken als ze voor hetzelfde bedrag te koop staan, want ik vind ze wel een beetje ouderwets... :p

Vanmiddag even gekeken naar de staat van de filters. Oliefilter is volgens de handelaar pas kort geleden vervangen, ziet er ook nog erg nieuw uit (van buiten :p), luchtfilter is ook nog erg schoon, enige wat echt smerig is is m'n interieurfilter. Omdat ik alles via internet bestel heb ik naast nieuwe NGK bougies en dus een koolstof luchtfilter toch nog een luchtfilter besteld. Totaal 35 euro incl verzending, da's toch 15 euro goedkoper dan bij de Brezan (y)

Wat betreft luxe kentekenplaten: ik vind €22,- per plaat een beetje teveel van het goede (bij de Brezan). Iemand een goedkoper adres?

Gewoon bij Brezan korting vragen, ken je niemand die bij een autobedrijf oid werkt?
Ik krijg ze voor 27 per 2 volgens mij. En als autobedrijf voor 15 per 2.

Peugeot heeft altijd de mooiste wieldoppen vind ik!:) Van een afstandje lijkt het net lichtmetaal. Bij welke site heb jij je onderdelen besteld, Bhuddy? Ik vind de Brezan ook nogal duur...

Heb alles bij Mister-auto besteld. Was echt het aller goedkoopst. Is overigens met betalen niet helemaal goed gegaan en daarom duurt het langer: wilde met Ideal betalen, maar Google Chrome heeft een soort bug met ABN Amro, daardoor uiteindelijk gewoon het geld over gemaakt, maar dan is de verwerkingstijd 3-5 dagen. Dus moet even wachten op de onderdelen...

Het is me gelukt de 12v aansluiting op de geschakelde plus te krijgen. Peugeot heeft hier blijkbaar toch aan gedacht: je kan de zekering op 2 manieren erin stoppen. Daarmee kies je of je de 12v aansluiting op de constante plus, of de geschakelde plus wilt hebben. Ideaal! Nu gaat mijn dashcam tenminste automatisch aan en uit.

De Ring Xenon Ultima lampen zijn nu al binnen. Morgen snel monteren. Kan niet wachten.

Setje nieuwe speakers voor vóór besteld (Pioneer TS 1701i). Die heeft al adapters erbij voor Peugeot, dus hoef geen draden meer te knippen e.d. Toppie. De huidige speaker rechtsvoor kraakt stevig inmiddels. Heb even gekeken achter het rooster, maar de originele speakers zijn dus gewoon papieren/kartonnen speakers. Echt cheap-ass :LOL:

Luxe kentekenplaten sla ik toch over. Zonde van m'n geld, zeker aangezien m'n huidige platen nog in prima staat zijn. Verder nieuwe batterijtjes (CR2016, 5 stuks 3 euro Ebay) voor m'n AB gekocht. Afstandsbediening is nu veel sterker (y).

Nu rond de 900km gereden sinds aankoop 10 dagen geleden. Ik vind het echt een topauto:
- stil op de snelweg. 120 km/h is stiller dan in de Corolla van pa.
- koersvast op de snelweg
- zuinig (op de snelweg :p) 1:16 gemiddeld
- goedkoop in wegenbelasting & verzekering tov de Mégane
- stuurt fantastisch. Lekker scheurijzer.

Doppen zijn mooier dan de velgen. Goeie keus.(y)

De 206XS 1.4 was mijn eerste lease-auto. xx-DF-KG.
Peugeot202060.jpg

Meteen een suggestie voor velgen.....;)

En als je helemaal los wilt gaan......:
3035b4c4.jpg

o_O

Rembrandt, die velgen onder je Leasert zijn echt heel gaaf. Zijn alleen haast nergens te vinden. Lijken op Scirocco's, maar zijn het net niet. Iets stoerder.

Vandaag retourtje antwerpen gedaan met pa, auto deed het voortreffelijk. Bovendien heeft m'n pa hem goedgekeurd :) die stond verbaasd dat alles nog zo strak was ondanks het aantal km's op de klok.

FixItPro gekocht via een Aziatische site voor 2 euro, en potverdrie, het werkt ook nog! Diverse krasjes mee onzichtbaar/minder zichtbaar gemaakt! Helaas geen foto's, maar die schaafplek boven de wielkast RA is nu gecamoufleerd. Leuk spul. Wel alleen voor de kleine krasjes, de grote krasjes gewoon met de lakstift.

De filters + bougies zijn nog niet binnen, nog even geduld...

ym5eshf6.jpg

Deze besteld. Weliswaar niet origineel, maar al stukken mooier dan de knop die er nu op zit:

2053413175_1167e1875a.jpg

Schijnt dat het nogal veel geweld kost om de pookknop los te krijgen, we gaan het zien :)

Weer twijfel twijfel:

Met:
ptwyu.jpg

Of zonder logo's?
25iyil0.jpg

De nieuwe speakers van Pioneer bevallen uitstekend, evenals de Ring Ultima Xenon. Echt wit licht (en niet blauw) vergeleken met m'n gele stadslichtjes. Super, zicht is 20 x beter!

Man hé wat glimt dat ding op die foto's.

Ik zou die logo's niet verwijderen. Tenminste niet op deze foto. Het zijn niet echt grote opvallende logo's. Maar aan de andere kant, Het staat wel clean

Ik zou het lekker laten zitten. Tenzij ze verweerd of beschadigd zijn.

Die pook, weet je zeker dat die gaat passen. Er zijn nl. twee systemen van montage in een Peugeot.

En verwijderen kost idd veel geweld. Opletten voor je tanden/gezicht als je 'm los trekt. Ik ken al meerdere verhalen van blauwe ogen, gebroken tanden en tanden door lip bij het los trekken van de pookknop.

Logo's mja... zou ze laten zitten. Ze zijn klein en verstoren het beeld niet, i.m.o.

Ok, logo's blijven zitten :T

Joep, deze pook is geschikt voor de stang met nog dat witte plastic palletje erop. Aangezien ik pas ga beginnen met het lostrekken van de oude pook als ik m'n nieuwe pook heb, weet ik dan pas of 'ie geschikt is :) Gok genomen voor 9 euro.

Nog iets: logo's verwijderen wast en poetst makkelijker. Bij een 206 vind ik het niet 'te kaal' worden als je ze verwijdert. Zelf heb ik alleen de logo's van het actiemodel 'Galerie' verwijderd, maar de typeaanduiding laten zitten omdat het op een 306 Phase I wel erg kaal wordt.

Terug
Bovenaan