Bhuddymahn - BMW 320e Touring G21 LCI 2022 & nieuw (oud) speelgoed

Ik vind 'Engels gestuurd' nog niet eens zo gek klinken. Zo klinkt dat ontzettend onhandige gebeuren nog enigszins karakteristiek..

:)

Zo'n Laguna is leuk, maar 'Engels gestuurd' is voor ons totaal niet praktisch. Zullen ons direct gaan ergeren als we b.v. moeten parkeren in een garage. Bovendien wil idd zoals Elco zei, niemand hem meer overkopen.

Die Daewoo heb ik niet echt een lekker gevoel bij, voelt gewoon niet als betrouwbaar en degelijk aan. Bovendien wil ook niemand díe overkopen.

Ik kijk meestal niet naar de advertenties die er langer dan een dag of 2 staan, weet je meteen naar wat voor auto's men níet op zoek is.

Bovendien: Jordy wil géén station (voor zijn gevoel 'te groot'), en budget is max 800 euro.

Morgen staat er weer een auto op de planning, een donkerblauwe Peug 306 1.8 XR/XT automaat uit 98. In theorie voor ons tweeën een ideale auto: niet te zwaar (vind Jordy wel fijn wb mrb), rijdt fijn zoals de 306 die we eerder hadden, zeker met automaat en een sterkere motor. APK tot september 2013 met 220000km op de teller. Ben erg benieuwd!

Is een 406 niks voor je? Kennissen van me hebben een tweetal jaar geleden zo'n ding gekocht voor
een habbekrats (97'er voor €700 oid). Ding is nu al 2 keer probleemloos door de APK gekomen. :D

Op zich best een leuke wagen, ook qua aanschafprijs. Geen lelijk design en best ruim/comfortabel.

Bhuddymahn zei:
406 is prima, maar zijn op dit moment vrij schaars met APK en in de buurt..
Genoeg aanbod onder de 1250 toch?
https://www.gaspedaal.nl/Peugeot/406/?pmax=1250&crs=Sedan&brnst=Benzine&srt=km

Vind er maar eentje onder de 800 met APK in de randstad en geen break, best lastig...

deze is wel netjes, maar 1 foto vind ik jammer en te duur, maar dat zou met afdingen wel moeten lukken

in Groningen

Best ok, met deuk weliswaar maar het overwegen waard. Witte rook lijkt uit de uitlaat te komen, maar da's een Peugeot niet vreemd. :rolleyes:

Leuk! en om de hoek! Morgen even langs misschien! Staat alleen wel vanaf 25 september al te koop, dus dan word ik al een beetje huiverig :p

306' en. zijn er dan meer?

https://www.gaspedaal.nl/Peugeot/306/?pmax=1000&kmax=200000&crs=Hatchback&brnst=Benzine&srt=pr&nap=j&uz=1

406 1.8 16v uit 1996 voor €850?
z.214cd2a0729aa858da090100c4a39a49.jpg

Laatste heeft te korte APK, daar wagen we ons niet aan. Die ene in Velserbroek is een optie ondanks de vrij korte APK. Wil liever minimaal tot mei.

We wachten heel even de 306 af, omdat die maar 450 euro is.
Daarna verder kijken :) Bedankt voor de input iig.
306'jes zijn verder ook best schaars hoor, het is maar net wat langs komt.

joh zit niet te zeuren.
neem een nette laguna uit 1994 van het Allereerste model.
echt 1994.
die auto is onverwoestbaar, normaal onderhoud, gaat ie door totdat ie bij 890.000 km een probleempje ontwikkelt met de radiator, die vervangen moet worden, waarna de miljoen met 20.000 km wordt overschreden voor de auto weggaat.

Huh? Zeuren?
Overigens de Laguna die we hadden bekeken in Leiderdorp was echt heel bagger, was er 1 uit 1998 full options, maar die liep voor geen meter meer.

Jordy heeft een aantal eisen:
Niet te oud (1996/1997, niet ouder)
Liefst nog wat luxe aan boord
Niet te zwaar (max ong 1200kg)
APK t/m minimaal mei 2013
Geen break
Optisch in orde (geen roest e.d.)

En ik heb ook een eis:
Niet te ver, ik ga geen 400km rijden terwijl ik niet eens zeker weet of de auto goed is
Liefst particulier

We weten dat het kan lukken voor het budget. Kwestie van geduld hebben en goed zoeken.
Er zijn genoeg auto's die wél lang genoeg APK hebben, waarom dan kiezen voor een auto met maar 2 maanden APK? Ook voor dit budget kan je best kritisch blijven.

Voorlopige opties tot nu toe:
Laguna I
306 (liefst phase II)
406
Volvo S40

Een saab 900 zou ik geweldig vinden, jammer alleen dat ze zo zwaar zijn.

De 306 uit 1998 die we op het oog hebben is schadevrij, APK dus tot 9-2013, 1.8 automaat met alles elek, schuifdak en 5 deurs. En 450 euro wegens geerfde auto. Dat soort koopjes zoek ik meer.. :)

Sinner_ zei:
Is een 406 niks voor je? Kennissen van me hebben een tweetal jaar geleden zo'n ding gekocht voor
een habbekrats (97'er voor €700 oid). Ding is nu al 2 keer probleemloos door de APK gekomen. :D

Op zich best een leuke wagen, ook qua aanschafprijs. Geen lelijk design en best ruim/comfortabel.

Een 406 is toch ook behoorlijk zwaar? (Dus duur in de mrb...)

Jup, Carisma is prima (y). Die je laat zien heeft voor ons alleen een te korte APK. Dat bedrijf waar 'ie staat verkoopt veel budgetauto's waarvan de APK is verlopen, daarom vertrouw ik dat zaakje nooit echt.
Mocht je een mooie tegenkomen, ik houd me aanbevolen.

Fiesta groot genoeg?
https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=215059937&cd=634857911590000000

Drukgroep vervangen zal de kop toch ook niet kosten:
https://vernieuwd.marktplaats.nl/a/auto-s/seat/m605890237-seat-cordoba-1-6-stella-nieuw-model-met-airco.html?c=05295d2fa43d5deb6de722080990f22a&previousPage=home

Renault Laguna met APK tot augustus 2013, voor 800 euro.

Hij staat hier vlakbij, dus kan er eventueel even langsgaan om te kijken of ik een beetje een indruk van de staat kan krijgen...

moet je even opletten wat er aan de versnellingsbak is gebeurd.
is die gereviseerd gelijk doen, dan wil ik hem misschien nog wel
echt dit model gaat eeuwig door, net een mercedes.
een miljoen lukt makkelijk.

Nog een Laguna. Stuk goedkoper, minder kilometers, grotere motor. Maar wel drie jaar ouder en een maand korter APK.

En ook deze staat hier vlakbij...

De 306 is het niet geworden. Ik vond hem ontzettend fijn rijden dankzij de motor (1.8) icm de perfect schakelende automaat, maar hij was echt flink afgeleefd door een student, ik kon er doorheen kijken maar Jordy helaas niet. Begrijp echt niet dat je een auto probeert te verkopen met bierflesjes in het dashboardkastje....

Bedankt voor alle tips jongens, en bedankt Elzinga voor het aanbod om te kijken, misschien schakel ik je nog in haha, maar morgen hebben we weer een kijkdag... Spannend... Zou het super vinden als dit 'm wordt :LOL:

Ik laat jullie in spanning, maar we houden ons niet echt aan het eisenpakket; hij komt iig uit 1995 (wel met voldoende APK) :p wel airco, geen elek ramen en spiegels...

Nissan Almera/Primera?

Nissan was in 1995 al vrij gul met het uitdelen van airco's.
Elektrische ramen was nog niet overal gemeengoed.

Haha jongens, nee het ging om een Audi A4 B5 uit 1995. Zag er nog vrij aardig uit, had airco maar de koppeling greep ontzettend hoog aan en het bestuurdersslot was geforceerd, dus dat ging ook niet door. Verder bijna een Vectra gekocht, maar we kwamen tot inzicht dat het op dit moment beter dat Jordy even helemaal geen auto voor de deur heeft staan. De auto was sowieso bedoeld als tussenoplossing, en bovendien alleen in de weekenden in gebruik. Mijn 206 houdt dat ook nog wel even vol, die rijdt echt geweldig. Jordy's contract loopt in juni af, dus hij moet binnen nu en dan nieuw werk gevonden hebben (facilities/logistics management, we houden ons aanevolen voor vacatures ;)), en met een nieuwe baan komt er ook een nieuwe auto (gloednieuwe Up! of een 1-serie tweedehands?), de moeite waard om in ieder geval even geen tweede auto te hebben. Scheelt nu een hoop centjes per maand :) zoektocht gestaakt na het bekijken van een laguna, 306, a4 en een vectra. Allemaal mankeerden ze wel iets...

Bovendien ben ik het naar auto's zoeken even helemaal zat: zat iedere 5 minuten autoscout en marktplaats te refreshen, niet gezond :)

Bhuddymahn zei:
Bovendien ben ik het naar auto's zoeken even helemaal zat: zat iedere 5 minuten autoscout en marktplaats te refreshen, niet gezond :)

Refresh, Refresh, Refresh haha ik zie het al voor me!

Bhuddymahn zei:
a2ykgj.jpg

Triest :cry:
Je reed zo fijn, maar we moesten wel van je af met een verlopen APK, kapotte stabilisatorstang, versleten krukaslagers, kapotte stuurbekrachtigingspomp en je versnellingsbak was ook al niet goed, maar toch hielden we van je.
R.I.P. gaat niet op, hij is opgehaald door een handelaar (voor een nog veel te hoge prijs...).
ZGFF80 ZG-FF-80

Ja, die staat al weer een tijd te koop. Ze vroegen er een paar dagen terug nog €1000,- voor! Stelletje idioten o_O Zelfs 500 euro is teveel voor dit gebakje, niet doen dus.

De versnellingspook is binnen!

Oud:

33cusdc.jpg

Nieuw:

28trm9.jpg

x5cpsn.jpg

ezfrif.jpg

De pook zit er niet opgeschroefd maar gewoon opgedrukt. Overal op internet gelezen dat dit een helse klus was, maar dat viel in mijn geval wel mee. Versnellingspookhoes loshalen, oude pook een kwartslag draaien en even flink aan trekken :) Oude pook uit de hoes halen en nieuwe er weer in. Alles weer terug zetten et voila, hij zit erop. Hij is een stuk zwaarder uitgevoerd dan de oude pook, heeft veel betere grip en ziet er ook nog eens mooier uit. Niet origineel, maar voor 9 euro m.i. een verbetering.

Terug
Bovenaan