Dank jullie wel voor de reacties en felicitaties allemaal!
Barri zei:
Mooie Mégane! Helaas een wat zuinig kleurtje maar je kan tweedehands niet alles hebben. Fijn dakje overigens.
Wel balen van de 206. Één van de netste 206 CC's die ik ooit heb gezien denk ik. Maar ook die ontkomt niet aan de kuren van de dakconstructie
Inderdaad; de mooiste kleur op deze generatie Mégane vind ik de oranjebruine kleur, maar ik ben zeker niet ontevreden over deze kleur. Erg neutraal, maar toch een mooi contrast met de zilveren lijsten in de grille. De lak zelf heeft op bepaalde plekjes wel wat aandacht nodig trouwens; de achterbumper heeft denk ik eens een kusje gekregen want daar zit er een barst in de lak, op de spoiler begint de blanke lak los te laten (gelukkig maar een klein oppervlak om te laten bijwerken) en verder zijn er ook nog wel wat gebruikerssporen te vinden. Maar goed, het blijft een 12 jaar oude auto. Zo heb ik toch weer wat om me mee bezig te houden
Moreno83 zei:
Jammer van de 206 en ik wens je heel veel plezier met de Megane!
Zie dat model nog regelmatig rijden rond om Enschede ....soms dacht ik wel , zal dat em zijn? haha.
Ow , Dat de vorige eigenaar auto monteur is zegt helaas niet zoveel! Bij de loodgieter thuis lekt de kraan ....
Haha, ja, in Enschede kwam ik ook op elke straathoek wel een 206 CC tegen! Zeker in dezelfde kleur. Zo ook deze, bij het FC Twente stadion:
Je hebt gelijk hoor, ik heb de verkoper ook zeker niet op z'n blauwe ogen geloofd. Geen idee of 'ie blauwe ogen had, maar het was wel echt een liefhebber van dit model (hij had een Mégane 3 Coupé RS aangeschaft, vandaar dat deze de deur uit ging) en bij de uitleg over het onderhoud had ik wel een goed gevoel. Wil alsnog niet per se zeggen dat 't klopt, maar ik ben een optimist dus dat vertrouwen heb ik dan wel.
j ko zei:
Gefeliciteerd met de mooie Renault! Ik snap dat je het vertrouwen in de Peugeot kwijt raakte, dan moet je een keer zo'n besluit nemen. Dat is nooit fijn.
Als ik je verhaal goed begrijp, is de distributie al bij 50k vervangen, en de koppeling bij 100k. Beide behoorlijk vroeg?
Dankjewel! Klopt, 50K vond ik zelf ook al erg vroeg. Zoals ik zei heeft de 1.4 TCe wel zijn eigenaardigheden, heb ik begrepen, en een uitrekkende of ratelende ketting is er (net zoals zoveel moderne benzinemotoren) daar één van. De ketting is dertijds onder garantie preventief vervangen, is mij verteld. De koppeling kan ik je geen antwoord op geven, nu je het zegt is dat inderdaad wel wat vroeg.
Barri zei:
Jay DoubleYou zei:
Zag dat de datum van tenaamstelling niet is veranderd van de 206. Blijft-ie toch?
Hij is niet ingeruild, dus hij is gewoon nog niet weg lijkt me. Maar als er een geïnteresseerde is dan mag ie weg lees ik.
Klopt inderdaad, ik heb de Mégane particulier gekocht dus de 206 gaat ook zo weg. Nu is de markt voor een cabrio, laat staan ééntje zonder functionerend dak, erg krap zoals je je kunt voorstellen, dus ik zie het ook gebeuren dat 'ie – helaas – bij de sloop terechtkomt. In dat geval gaan de interessante onderdelen zoals de LED achterlichten er wel af, daar kan ik nog wel een leuk bedrag voor krijgen.
Zonde is wel dat 'ie een maand geleden een gloednieuwe uitlaat heeft gekregen (die hing, na vijf jaar, dus ook eindelijk weer zoals 'ie zou moeten. Kan zo in een Alanis Morisette-liedje).
Peter O zei:
Oh wat is Pierre leuk! Ik snap wel dat je voor hem en zijn looks bent gevallen! ik heb wel een paar keer in een station-zusje gereden ,dat reed ook goed. Maar ja dat zal wel appels en peren zijn qua vergelijk.
Mooi opendakje ook, heb je nog een beetje een cabrio-gevoel. (maar dan toch anders denk ik)
Jammer dat het zo is gegaan met Francois. Een wijs man zou gillen "meiddddd, ik vind het zoooo erggggg... Tranen schieten in m'n broek!"
Nouja , het blijft zonde natuurlijk, je hebt hem veel liefde, en inspanning gegeven! En qua looks was ie net zo knap als Ayo de poesss, hoewel die denkt "gast l*l niet, ik veel leuker."
Leuk trouwens om weer een bericht van je te lezen, hoewel wat minder mooi nieuws. Heb je Enschede inmiddels verlaten of nog niet?
Oh ja, ik zie het bericht over je andere Peugeot... De fiets it is... ik heb dezelfde, nouja volgens mij iets ouder en in een goudkleurige koper uitvoering. Mijne heeft ooit een gewoon stuur gekregen, en een ander zadel. Hij is sinds 1994 bij ons in de familie, eerst een paar jaar van mijn vader als "tourfiets" , om daarna een paar jaar in de garage te hebben gestaan. Sinds 10 jaar is het mijn vriend nu. Ik fiets alleen met mooi weer, en ook wel eens echte tochten van 50 km. Op vakantie mag ie niet mee, daar heb ik een oude vouwfiets voor gekocht. Mijn lieve Peugeot mag niet zo lang buiten staan, zelfs niet onder een zeil ofzo.
Extra bijzonder is dat de fiets hiervoor van mijn oom was, die is in 1994 overleden, ik weet niet (meer) of die hem nieuw gekocht heeft. Gezien het feit dat die kant lang met alles doet, we hadden al eens over de voitures van mijn neef en tante, zal het me niet verbazen dat de fiets nieuw gekocht was.
Hahaha, Ayo hoeft zich geen zorgen te maken! Dat is geen wedstrijd inderdaad

Maar ja, jammer is het zeker. Ik heb zeker wel een potje gejankt maar met alle frustratie omtrent het dak is het ergens ook een opluchting, merk ik. Dus dan is het beter dat die frustratie vooral niet te lang duurt en ik vooral kan terugkijken op de leuke ritjes die ik met 'm heb kunnen maken.
Ik ben inderdaad sinds twee weken begonnen in Maastricht – de afgelopen twee maanden zijn heel hectisch geweest met dingen afronden, een nieuwe woning vinden (die is er gelukkig, hoewel er nog veel aan moet gebeuren) en nu dus ook een nieuwe auto (komt altijd ontzettend ongelegen, natuurlijk). Ook mijn nieuwe functie is heel erg wennen, maar daar gun ik mezelf nog wat tijd voor, zeker in deze situatie.
Wat leuk van die fiets trouwens! Ik ben wel heel erg benieuwd naar 'm, een foto zou ik graag eens zien

Het verhaal er achter maakt 'm wel heel erg speciaal, en dat ook hier dat langdurige eigenaarschap weer terugkomt zegt wel heel erg veel wat dat betreft. Prachtig!
Oh, ja, van wat het dak betreft klopt het wat Nico zegt; dit is een panoramadak, dus het kan niet open. Ergens een beetje jammer, maar met een airco die goed koud wordt is het goed uit te houden, en het is al fijn dat ik op die manier iets van extra licht in het interieur krijg. En Jean-Pierre (de naam is nog ietsjes aangepast, haha) is aardig op zijn plaats in de chique binnenstad van Mestreech:
Durashift zei:
Mooie overstap, gefeliciteerd met deze driedeurs Mégane.
Jammer van de problemen met de 206. Is er in de 206 CC community niet een quick-fix voor die ontbrekende hoedenplank koorden?
Ja, dat zou je denken, hè? Ik heb het hele internet afgezocht en wel een kort overzicht kunnen vinden van wat dat koord zou moeten doen, maar daar kwam ik toch niet zo goed uit. Als het dak omhoog staat en je wilt er een cabrio van maken is dat veel beter te doen, maar ik had net de pech dat het andersom gebeurde. Ik had wellicht al eerder eens bij de garage kunnen vragen voor zo'n fix, maar een permanent vasthangend dak heb ik eigenlijk niet echt tot de mogelijkheden gerekend – hindsight is 20/20, zeggen ze dan.
Nico GTR zei:
Toch leuk dat ik een keer voorkennis had. Toch kwam die onverwacht.
Veel plezier met de Mégane.
Ik zal je eerlijk vertellen dat ik ook niet direct aan een Renault dacht. Ik had eigenlijk mijn pijlen gezet op een Peugeot 307 Griffe met de 1.6-16v motor. Ik heb zelfs gespeeld met de gedachte voor een 307 Féline met de 180 PK sterke motor van de 206 RC, maar Elco wees me gelukkig op niet erg veelbelovende dorpelschade. De Griffes waar ik graag naar was gaan kijken waren niet meer beschikbaar en zo kwam ik uit bij een blauwe Mégane Coupé in dezelfde uitvoering als die wat ik nu heb. Het model en de afwerking spraken me wel heel erg aan, alleen was deze specifieke auto op zijn zachtst gezegd twijfelachtig (stond met een lekke achterband bij het verkopende bedrijf, onduidelijke onderhoudshistorie, wat nare plekjes op de carrosserie) dus toen ben ik verder gaan zoeken naar wat nettere exemplaren.
Ik had ook in de Scénic van mijn vader al gemerkt dat de boordcomputer iets vollediger is dan die van Peugeot (tenminste, anno 2002-2003). Die laat namelijk niet alleen een gemiddeld en momenteel verbruik zien, maar ook precies hoeveel liter brandstof je in de rit hebt verbruikt. Best een fijn inzicht! De betreffende Scénic is ook gebruikt als werkpaard om een deel van mijn 206-onderdelen weg te brengen. Een heel interieur én bumpers, daar past echt verdomde veel in.