BleuZ NL
Wegverkenner
MG ZR 160 zei:Dank voor je uitgebreide reactie! De speakers zullen dan inderdaad een keer aan de beurt zijn, inderdaad. Zodra ik tijd heb ga ik het paneel eraf halen voor een kijk-operatie. Zo'n leerbehandeling klinkt ook wel goed! Jammer dat die spullen die je daarvoor nodig hebt altijd zo duur zijn (18+12 euro voor twee flesjes), zou er niet een goedkoper merk bestaan zonder 'badge-beleving' dat toch prima werkt? Ik bedoel; in de lijn van die Aldi sponsjes![]()
Goedkoop is het niet, maar gelukkig hoef je er niet veel van te gebruiken en omdat je het leer ook maar om de één of twee maanden of zo eens voedt doe je met zo'n fles toch wel aardig lang, in mijn beleving. Vooral als de auto vaak in de volle zon staat voed ik het leer regelmatig.
MG ZR 160 zei:Interessant wensenlijstje, wel! C70 is ook één van mijn favorieten. Leuke 308CC is ook nog wel duur hoor, wat dacht je van een late 307CC met 177pk (206 RC) motor? VW Eos / Ford Focus CC vind je niks (ik niet, maar misschien jij wel)
Zo'n 307 cc met de gekietelde 2.0-16v motor uit de 206 RC is door zijn gewicht toch nog trager dan mijn 206 cc – een Volkswagen Eos is ook niet verkeerd, inderdaad, maar dan zou ik ook minstens voor de 2.0-16v TSI motor moeten gaan (of de 3.2 V6, lijkt me ook erg leuk maar dat is dan weer een automaat).
Als ik zo naar de Ford Focus CC kijk is de hoogste motorisering een 2.0-16v met 145 pk, die is door zijn gewicht dus ook een stuk trager dan m'n 206 cc
Ik merk nu al dat het lastig gaat worden om een vervanger te vinden
Sanoma zei:Leuk topic! Mooi om te zien hoe je de auto steeds verbeterd met 'kleine dingen'. Ziet er gewoon netjes uit!
Zo'n 206 lijkt me nog wel wat voor in de toekomst (er gaat sowieso nog weer eens een cabrio komen: jaren geleden een Mégane cabrio gehad... genieten!)
Is een Astra Twintop niet wat voor je? Ook een slag groter en mooie lijn bij gesloten dak.
Dankjewel!
De Astra TwinTop is ook erg zwaar, en in de hoogste motorisering met een 2.0 Turbo-motor is 'ie precies even snel als m'n 206 cc
Met een BMW 325i/330i/335i of M3 Cabrio zou ik wel tevreden zijn, maar daarvoor geldt ook dat ik nog even moet doorsparen.
Ik blijf dus nog maar wat langer van m'n 206 cc genieten