BleuZ: Renault Mégane Coupé 1.4 TCe - 200.000 KM gepasseerd

Mooie velgen. Die had ik destijds onder mijn 307 Griffe.

De achterlichtunits vind ik geen verbetering eerlijk gezegd. Ze doen me denken aan een Fabia :(.

Het is weer tijd voor een nieuwe pagina! Een kort overzicht van de laatste updates heeft alles te maken met een verjongingskuur. Zo heb ik nieuwe (LED) achterlichten besteld die door Iran Khodro op nieuwe 206'jes (207i's) wordt geleverd, een setje 17-inch velgen aangeschaft die het beschadigde en geoxideerde originele 16-inch lichtmetaal vervangen en op Venyard een aantal andere onderdelen bemachtigd die de auto wel wat frisser gaan helpen uitzien. Dat hoop ik binnenkort ook met jullie te kunnen delen.

h2BrbTn.jpg

Y9QTD9f.jpg

speedtouch zei:
Waar zijn die foto's genomen? Het lijkt wel Roosendaal, hoewel dergelijke plekken er vaak hetzelfde uitzien!;)

Klopt, dat is Venyard in Roosendaal. Ik had er al veel over gehoord maar ik was er nog niet geweest; toen ik afgelopen weekend eigenlijk niet zoveel plannen had (maar wie wel, in deze tijd?) ben ik daar met een vriend op de bonnefooi naartoe gereden. Ze hebben meestal aardig wat Peugeots staan daar, en ook deze keer was er genoeg bruikbaars te vinden, dat geeft toch altijd weer een voldaan gevoel :)

Timo zei:
Venyard is top! Stond laatst een F-je dus daar even voor gaan kijken. Leuk om rond te struinen en helemaal als je wat goede dingetjes mee kunt nemen :) Ben benieuwd naar de updates op de auto!

Precies! Ook buiten de Peugeot "afdeling" heb ik er m'n ogen uitgekeken. Van obscure Lada's tot een hele rij aan Land Rovers, erg gaaf om gewoon rond te lopen en sommige auto's wat beter te bekijken. Ze hadden ook een verrassend aantal MG's en Saabs staan, dat had ik niet verwacht! Ontzettend mooi, want daar heb je een goede bron van (reserve)onderdelen aan zoals je zegt.

voiture zei:

De achterlichtunits vind ik geen verbetering eerlijk gezegd. Ze doen me denken aan een Fabia :(.

Dank! Deze velgen lijken inderdaad erg op de "Challenger" velgen die op de 307 leverbaar waren, maar deze velgen zijn toch ietsje anders in die zin dat ze origineel op een 206 RC geleverd zijn. Omdat de 206 en de 307 een iets andere ET-waarde hebben zouden de "Challenger" velgen meer naar binnen vallen als je ze op een 206 zou monteren, maar deze "Atlantis" velgen zijn iets breder en vullen de wielkasten "zoals het hoort" voor deze auto. Wat ook verschilt is dat deze velgen een massief hart hebben, dus geen naafgat. Dat is soms wel lastig omdat niet elke bandenboer over de nodige apparatuur beschikt om met deze velgen te werken, maar dat is voor mij gelukkig geen probleem geweest. Ik heb hier in de buurt een zaak gevonden die er nieuwe all-seasons onder heeft gezet en dat ging helemaal prima.

Dat de achterlichtunits controversieel zijn had ik wel al gedacht, en de overeenkomsten met de Fabia die je noemt zie ik wel. Wat mij het meest aanspreekt is dat de ronde, toch wel braaf ogende achterkant door deze achterlichten wordt doorbroken, dat maakt het geheel toch weer een beetje stoerder vind ik :D Maar goed, over kleur en smaak valt nu eenmaal niet te twisten.

Eerlijk is eerlijk, een klein beetje omlaag zou 'm vooral aan de voorkant niet misstaan. Wat me daarvan weerhoudt is puur een praktische overweging: de lichtblauwe CC van een vriend die op de vorige pagina aan bod kwam is ook verlaagd, en de ervaring heeft hem geleerd dat sommige stoepen zo hoog zijn dat een bumper in no-time kapot kan als je even een verkeerde inschatting maakt. Ik vind het prettig om wat bodemvrijheid te hebben als ik aan het manoeuvreren ben, dus ik denk dat dat de komende tijd ook nog wel zo blijft :rolleyes:

Vandaag was het dan zover. Mijn eerste keer op Venyard had ik dus een aantal onderdelen meegenomen die me inspiratie gaven voor een facelift van de 206 CC, maar ik had toch nog wat andere onderdelen nodig om dat voor elkaar te krijgen. Die onderdelen heb ik vandaag kunnen ophalen!

XhzVZDD.jpg

Je had het misschien al gezien in de foto op de vorige pagina, maar ik heb uiteindelijk bumpers en bijhorende sierlijsten in de carrosseriekleur van mijn 206 kunnen vinden. De bumpers waren aardig vies en hadden een paar kleine plekjes, maar de originele bumpers hadden ook op een aantal plekken wat lakschade dus uiteindelijk zien de nieuwe bumpers er toch nog minstens zo netjes uit.

Omdat we in de middag de tijd en het gereedschap hadden ben ik met een vriend maar meteen aan het werk gegaan.
6n1wJlv.jpg

Het was geen gemakkelijk proces; het is nog goed te voelen dat ik spieren in mijn rug en handen heb gebruikt die ik niet vaak gebruik. Dat zal morgen ongetwijfeld ook zo zijn, maar dat is uiteindelijk weer een kwestie van wat rust. Gelukkig is bumpers vervangen niet iets wat je elk weekend doet :) Stiekem was ik ook wel bezorgd om eventueel kleurverschil tussen de "nieuwe" bumpers (van een jongere 206 CC met dezelfde kleurcode, en mijn inmiddels 19 jaar oude carrosserie) maar vooralsnog lijkt dat er niet te zijn. Ik ben erg benieuwd naar wat ik morgen in het daglicht ga aantreffen!

Wat er in ieder geval wél mag zijn, is het eindresultaat:
8VkSqNN.jpg

17xXz7K.jpg

De auto oogt meteen een aantal jaar jonger, en met de achterlichten (die hopelijk volgende week worden bezorgd) zal dat nog eens zo zeer het geval zijn. Het mag ook gezegd worden dat ik ontzettend in mijn nopjes ben met hoe de auto er nu uitstaat, en daarnaast ook opgelucht; de afgelopen 4,5 jaar heb ik toch wel regelmatig met een schuin oog naar deze aanpassingen gekeken, maar door het voorval met m'n eerste auto vond ik het lastig om zo'n "investering" als deze voor mezelf goed te praten. Dat heb ik eigenlijk simpelweg niet aangedurfd, want "stel je voor dat ik een aardige som geld in mijn auto stop en dat er dan opnieuw een naar ongeluk gebeurt waarbij de auto total loss raakt?"

De kans zit er natuurlijk altijd in dat er op korte termijn iets gebeurt waardoor de auto is afgeschreven, maar wat dat betreft realiseer ik mij nu ook dat er op mijn gelukkig zijn geen prijskaartje te plakken valt. Ik zie het daarom niet alleen als investering in de auto (in figuurlijke zin, dan, want het is niet zo dat de auto ineens meer waard is geworden) maar vooral als investering in mijn eigen geluk en welzijn. Dat eigen welzijn wordt tegenwoordig voor mij (en vast en zeker ook anderen) soms aardig op de proef gesteld door covid-19, maar dit kleine projectje is voor mij ook een manier om daarmee om te gaan en mijn eigen geluk te maken.

Tot zover deze update; ik ga mijn handen en rug weer wat rust gunnen :D

Mooi gedaan! Er staat zo een heel andere auto dan toen je 'm kocht. Wat ik mooier vind ben ik nog niet over uit, zoals je 'm kocht vind ik 'm namelijk ook héél gaaf.

Bumpers staan 'm goed, hoewel de zwarte inzetstukken karakteristiek zijn ogen de meegespoten exemplaren toch wel wat strakker.

En die achterlichten. Tsja. Ieder z'n smaak.

BleuZ NL zei:
voiture zei:

Dank! Deze velgen lijken inderdaad erg op de "Challenger" velgen die op de 307 leverbaar waren, maar deze velgen zijn toch ietsje anders in die zin dat ze origineel op een 206 RC geleverd zijn. Omdat de 206 en de 307 een iets andere ET-waarde hebben zouden de "Challenger" velgen meer naar binnen vallen als je ze op een 206 zou monteren, maar deze "Atlantis" velgen zijn iets breder en vullen de wielkasten "zoals het hoort" voor deze auto. Wat ook verschilt is dat deze velgen een massief hart hebben, dus geen naafgat. Dat is soms wel lastig omdat niet elke bandenboer over de nodige apparatuur beschikt om met deze velgen te werken, maar dat is voor mij gelukkig geen probleem geweest. Ik heb hier in de buurt een zaak gevonden die er nieuwe all-seasons onder heeft gezet en dat ging helemaal prima.

Dat de achterlichtunits controversieel zijn had ik wel al gedacht, en de overeenkomsten met de Fabia die je noemt zie ik wel. Wat mij het meest aanspreekt is dat de ronde, toch wel braaf ogende achterkant door deze achterlichten wordt doorbroken, dat maakt het geheel toch weer een beetje stoerder vind ik :D Maar goed, over kleur en smaak valt nu eenmaal niet te twisten.

Zeker, smaak is persoonlijk :).

Grappig van die velgen. Dat was mij niet eerder opgevallen, wel/geen naafkapje. Wel beide 17".

Da's een behoorlijke transformatie zeg! En succesvol, als je mij vraagt. met de RC-wielen in combinatie met zwarte strips klopte er iets niet, dat is nu helemaal bijgetrokken. De achterlichten zullen 'm optisch misschien wat breder maken, maar als je naar moderne uitstraling kijkt denk ik dat de bumpers de grootste klap geven.

Is het ook nog mogelijk om de uitlaat beter in de uitsparing te krijgen? Bij mijn 306 is dat een terugkerend punt van ergernis.

Goed gelukt die facelift! en Echt wel leuk die achterlicht units uit Iran maken de auto echt weer een stuk moderner. hoe heb je die eigenlijk aangeschaft uit iran? een vriendin van mij heeft ook een 2-6 en ziet ze ook wel zitten maar aan wat voor prijs moet je dan denken?

Oeh das gaaf! Ziet er echt heel goed uit!

Maar ik zou echt nog even goed nadenken over nieuwe dempers met 30mm verlagingsveren (Eibach pro)
Dat maakt hem af. :D

Dank allemaal! Ik ben het er volkomen mee eens dat de originele look met de zwarte bumpers ook prachtig stond (staat), dat is eigenlijk ook de 'klassieke' uitvoering naar mijn mening en vooral de 16-inch negenspaaks velgen passen daar héél erg goed bij. Maar ik vond die met momenten wat iel ogen (de CC heeft volgens mij toch iets grotere wielkasten dan de hatchbacks, want daar vind ik dat minder gauw een probleem) en dus kon ik de 17-inch vijfspaaks velgen niet laten liggen. Maar zoals Elco aangeeft voelde dat voor mij ook een beetje gek met de zwarte bumpers, dus wat dat betreft 'klopt' het meer nu de hele carrosserie zilver is.

Mocht ik ooit terugwillen naar de standaardlook denk ik dat ik het relatief onbeschadigde setje Ouragans dat ik vorig jaar heb aangeschaft (en die nu nog steeds onaangeroerd bij mijn ouders in de kelder liggen...) bewaar, net als de originele bumpers. Die liggen nu netjes in mijn opslag.

pHSFl4I.jpg

Vandaag heb ik het geheel in het daglicht kunnen zien en van kleurverschil is er gelukkig geen sprake. Hier en daar zitten er wel wat plekjes, en de sierlijsten aan de zijkant mogen nog wel wat beter vastgezet, maar dat is meer een kwestie van afwerking, dat komt nog wel.

LckeOYv.jpg

Elco zei:
Da's een behoorlijke transformatie zeg! En succesvol, als je mij vraagt. met de RC-wielen in combinatie met zwarte strips klopte er iets niet, dat is nu helemaal bijgetrokken. De achterlichten zullen 'm optisch misschien wat breder maken, maar als je naar moderne uitstraling kijkt denk ik dat de bumpers de grootste klap geven.

Is het ook nog mogelijk om de uitlaat beter in de uitsparing te krijgen? Bij mijn 306 is dat een terugkerend punt van ergernis.

Ja, die uitlaat :rolleyes: Die heb ik sinds dat 'ie in 2016 vervangen is niet meer aangeraakt inderdaad, en dat kan nu eigenlijk écht niet meer. We hebben tijdens de werkzaamheden gisteren wel even gekeken en ik vermoed dat het ophangpunt verbogen is om de eerdere, niet goed passende einddemper te huisvesten. Ik weet niet hoe flexibel dat ophangpunt na 19 jaar nog is, maar dat is wel iets wat ik bij de volgende beurt even wil navragen. Het lijkt me namelijk zeker wel te doen om het sierstuk netjes in de bumper te krijgen.

Bij jouw 306 wil die ook niet zo? Weet je ook waar dat aan ligt, of door is gekomen? Ik heb hier wel mooi een theorie zitten bekokstoven maar het kan heel goed zijn dat dat gewoon een Peugeot dingetje is, ik weet 't niet :D

FCA lover zei:
Goed gelukt die facelift! en Echt wel leuk die achterlicht units uit Iran maken de auto echt weer een stuk moderner. hoe heb je die eigenlijk aangeschaft uit iran? een vriendin van mij heeft ook een 2-6 en ziet ze ook wel zitten maar aan wat voor prijs moet je dan denken?

Dankjewel! Ik heb de achterlichten (net als die vriend van me) hier vandaan. Met verzenden en invoerrechten moet je toch wel aan €300 denken. De webshop verkoopt naast achterlichten ook erg gave koplampen met LED-elementen trouwens. Ik weet niet of ze ze zelf bouwen, maar ik krijg wel de indruk dat ze weten wat ze doen, en via de eigenaar van de lichtblauwe CC op de vorige pagina weet ik ook dat de dingen die je daar bestelt, na een paar weken wachten daadwerkelijk je deur bereiken :)

Nico GTR zei:
Oeh das gaaf! Ziet er echt heel goed uit!

Maar ik zou echt nog even goed nadenken over nieuwe dempers met 30mm verlagingsveren (Eibach pro)
Dat maakt hem af. :D

Dankjewel! Je hebt schijnbaar wel een punt, want die suggestie heb ik inmiddels van meerdere mensen gekregen :D Ik ga er zeker serieus over nadenken. Na dit projectje heb ik me wel voorgenomen dat ik mijn bankrekening even wat rust gun, maar als mijn financiën dat toelaten zie ik dat later dit jaar best wel gebeuren. In de tussentijd geniet ik net zo goed er van, dat scheelt. Zeker met het mooie weer wat nu weer onze kant op komt! :cool:

Dat ziet er wel lekker fris uit met die bumpers en strips! Meteen een stuk moderner. Zijn wel leuke klusjes om te doen, je ziet meteen groot resultaat :D.

Als je hulp nodig hebt met ze eronder zetten hoor ik het wel. :T

Ik heb er ook nog 1 die ik moet ophogen. o_O

Barri zei:
Oei, wat sta je dicht langs de stoeprand op die laatste foto! :D

Haha, ja, een beetje spanning in 't leven mag er wel zijn :p Nee, zoals je ziet loopt er langs de parkeerstrook een fietspad, en aangezien het een redelijk drukke randweg is parkeer ik de auto liefst zo dicht mogelijk aan de stoep. Met wat spiegelen is dat een koud kunstje hoor, alleen moet ik zorgen dat ik recht naar achteren rijd voordat ik weer het parkeervak uitrij.

Micha D zei:
Dat ziet er wel lekker fris uit met die bumpers en strips! Meteen een stuk moderner. Zijn wel leuke klusjes om te doen, je ziet meteen groot resultaat :D.

Dank! Dat is inderdaad zo; ondanks dat het fysiek toch wel vermoeiend is, geeft het mentaal héél veel energie en voldoening :D

Nico GTR zei:
Als je hulp nodig hebt met ze eronder zetten hoor ik het wel. :T

Ik heb er ook nog 1 die ik moet ophogen. o_O

Hee, da's fijn! Ik laat sowieso even van me horen :D

Mooie update zo!
Ziet er een stuk moderner uit met de nieuwe bumpers!
Inderdaad de uitlaat nog iets aanpassen, zou 'm net ff af maken :)

Dank allemaal! Afgelopen weekend was het tijd voor nog meer nieuws: de achterlichten zijn bezorgd en die heb ik dus ook meteen geïnstalleerd. Iran Khodro gebruikt gelukkig dezelfde stekkers als Peugeot twintig jaar geleden deed, dus het is een kwestie van plug & play wat dat betreft. De enige aanpassing die nodig was, was het bijsnijden van het zwarte sierkapje bij de opening van de kofferbak; die gaat bij hatchbacks iets verder omhoog.

zGfP9It.jpg

HSEm64l.jpg

7qXvdEr.jpg

Er is nog één andere minimale aanpassing geweest, en dat is dat ik de handgreep van het dashboardkastje heb vervangen door een roestvrijstale variant die in Roland Garros-uitvoeringen geleverd werd. In mijn 206 was standaard een zwarte kunststoffen handgreep geïnstalleerd, maar omdat er in de rest van het interieur ook hier en daar roestvrijstalen accenten zitten die horen bij de GTi uitrusting vind ik dit er wel mooi bijpassen. De slotcillinder was ook zo omgewisseld, zodat ik het dashboardkastje nog steeds met de autosleutel kan afsluiten.

nsKPKaM.jpg

Nu is het vooral zaak om mijn bankrekening wat rust te gunnen en van de wagen te gaan genieten nu het mooie weer er weer aan komt! :T

Gaaf hoor! Waar ik de achterlichten bij het rechter exemplaar toch wel erg fout vind ogen (waarschijnlijk door alle andere aanpassingen), staat het bij die van jou gewoon erg netjes.

Het past m wel, die lichtunits.
Dat spoilertje van het andere exemplaar vind ik eigenlijk ook niet gek.

Ik vind het een geslaagde verjongingskuur! :D
Venyard is echt heel leuk , ben toen ook een hele middag in het Italiaanse hoekje geweest. :cool:
En ik ben het met je eens , soms ga je wel 3x nadenken over de aanschaf van onderdelen. Vaak is het de verzendkosten en importkosten wat het zo duur maakt.

Maar je bent voor 300 euro een nieuwe ervaring rijker en je hebt wat nieuws om naar te kijken. Je leeft maar 1 keer en je rijd nu wel in een auto die bijna niemand heeft , is ook veel waard vind ik.
Geniet ervan!

Dank allemaal! De afgelopen tijd is er ontzettend veel aan de auto veranderd, en ondanks dat ik nog geen twee weken geleden doodleuk verkondigde dat het nu toch wel écht klaar was, moet ik bekennen dat ik met ingang van vandaag weer nieuwe klusjes op het lijstje heb kunnen toevoegen o_O

Ondanks dat ik al een hele poos met een zwart interieur rond rijd, ben ik ook net zo lang van mening dat het mooiste interieur voor deze auto het bruin/crèmekleurige Roland Garros interieur is. Nu is dat net ook de meest zeldzame variant, want bijna elke Roland Garros 206CC is voorzien van een cognac/groenkleurig interieur. Dat past heel mooi bij de metallic groene lak waar de Roland Garros uitvoeringen bekend om staat, maar dat laat zich niet zo gemakkelijk met andere kleuren combineren.

4h3edl.JPG

AknOsdG.jpg

Nu werd ik door een vriend getipt op een compleet bruin/crèmekleurig Roland Garros interieur dat te koop werd aangeboden, met als gevolg dat ik dit vandaag achter in een busje had liggen:

VsPpZ0O.jpg

Het 'nieuwe' interieur is trouwens niet in zo'n goede staat als het interieur dat ik er nu in heb. Hier en daar zitten er wat kleine beschadigingen; dat is jammer, maar ik verwacht dat die kleine plekjes wel goed te repareren zijn. Ik vind het al een wonder dat ik dit interieur compleet en al heb kunnen bemachtigen :cool: Net als met de bumpers hou ik het originele interieur ook nog even achter de hand, mocht ik van gedachten veranderen.

De opvallende kijker ziet behalve het interieur ook nog een aantal kabels liggen; die zijn helaas nodig omdat er laatst door mijn eigen koppigheid een kabel van het elektrische dak is stukgegaan. Het is namelijk de bedoeling dat je het cabriodak alleen bedient als de auto vlak staat, maar de afgelopen paar jaar is het steeds vaker gewoonte geworden om het dak ook te openen en te sluiten als ik half op een stoep geparkeerd sta, bijvoorbeeld.

En zoals zoveel dingen ging dat goed... totdat het niet meer goed ging :rolleyes: Uiteindelijk is daarom één van de kabels in het kofferdeksel geknapt; nu heeft dit geen gevolgen voor de werking van het dak, behalve dat de klep waar het dak in verdwijnt aan de linkerkant niet meer automatisch wordt vergrendeld nadat de dakprocedure is voltooid. Dat houdt in dat ik na elke bediening van het dak even moet uitstappen om de klep aan de linkerkant handmatig te vergrendelen (door op de klep te leunen zodat deze in de vergrendeling klikt).

Het kan geen kwaad, dus, maar het doet wel een klein beetje af aan het gemak van een verder automatisch werkend dak. Gelukkig is er op het internet een werkplaatshandleiding voor het vervangen c.q. bijstellen van deze kabel te vinden, dus daar ga ik me binnenkort eens aan wagen.

FTNJN37.jpg

Gaat héél sjiek staan hoor dat interieur, erg fraai (y)
Jammer van die kabel maar dat fix jij wel, veel succes alvast met de werkzaamheden :)

Blijft een prima karretje en zoals eerder gezegd, misschien elders, het verbaast me hoeveel je ze nog ziet in prima toestand van rond de 20 jaar oud!(y)

Wat een mooi interieur! Dat gaat vast heel mooi staan! Die lampen uit Iran vind ik erg tof ook! Leuk om alle updates zo te lezen! Keep up the good work!

Erg leuke updates, je draagt duidelijk goed zorg voor jouw CC, een model dat je overigens steeds minder op de weg ziet, zeker in nette staat. De Atlantis-velgen en bumpers in carrosseriekleur leveren een veel "dikker" uiterlijk op, ook lekker OEM/period-correct (waar ik persoonlijk veel waarde aan hecht). Over de Khodro-achterlichten ben ik nog niet helemaal uit; ze zien er alleszins moderner uit, maar mss net te modern voor de rest van de designtaal. Is het Roland Garros-interieur compleet (deurpanelen etc.)?

Een buurvrouw van mij had jaren zo'n 206cc in dezelfde kleur. Zorgde er alleen een stuk minder goed voor..

Dat interieur ziet er gaaf uit zeg! Ik ben heel benieuwd wat het geheel straks doet.

Gaaf interieur! Zo'n 206 CC vind ik toch wel een leuk ding. De goede exemplaren worden wel gewild denk ik.
Forummer Sanoma heeft een 206 CC RC line dacht ik, ook leuk!

Zijn hier die gaatjes voor? :)
$_86.JPG

Uit deze advertentie: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/peugeot/m1675097782-peugeot-206-1-6-16v-cc-2006-zwart-roland-garros.html>

Enige auto waarbij ik ditzelfde interieur zie. Bij een zilvergrijze Roland Garros is ie bruin/groen, staat inderdaad wat vreemd.

Fraai interieur en extra leuk dat het zo zeldzaam is. Je bent een goed baasje voor de 206 (y). Leuk dat je er zoveel energie in stopt.

De 206 CC lijkt overigens zeker geen slechte auto als ik zie hoeveel er nog rondrijden! Heb er ook wel een zwak voor eigenlijk. Weet nog goed dat hij geïntroduceerd werd :).

Dank allemaal! Heel leuk om te lezen dat de veranderingen gewaardeerd worden :D

Het nieuwe interieur was inderdaad compleet met deurpanelen en zelfs de "flessenhouder" die in de achterbank thuishoort. In dit interieur is de flessenhouder in wit leder uitgevoerd, net als de zijkanten van de voorstoelen. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik daar van vind; wellicht komt daar nog een bruin/cognackleurige flessenhouder uit een "normale" Roland Garros voor in de plaats.

Ik lees inderdaad regelmatig mee in het topic van Sanoma in de hoop wat foto's van de RC Line tegen te komen, maar dat is er nog niet van gekomen. Misschien moet ik 't 'm maar eens lief vragen, haha :D

De spoiler van de RC Line is overigens de enige spoiler die ik voor mijn 206 zou overwegen. De RC Line is in feite een 206 CC waarvan de styling door Irmscher onder handen is genomen in opdracht van Peugeot Duitsland, meen ik. Dat houdt in dat er veel RC onderdelen zijn gebruikt (zoals het interieur en de 17-inch Atlantis velgen, bijvoorbeeld) maar Irmscher heeft ook een subtiele spoiler geplaatst.

5075eR6.jpg

Het is me gisteren trouwens, ondanks het verschrikkelijke weer hier in Twente, gelukt om het 'nieuwe' interieur in te bouwen. Het ziet er precies uit zoals ik me het had voorgesteld en daar ben ik dan ook erg tevreden mee. Ik heb het leer meteen behandeld met een conditioner, want zoals Barri al aangaf is het leer geperforeerd en hoewel dat er leuk uit ziet, maakt het ook dat het een stuk kwetsbaarder is dan 'gewoon' leer. Het moet dus vooral goed soepel blijven, en regelmatig behandelen is daarom echt cruciaal.

Ik vind het opvallend wat een ander kleurtje kan doen, trouwens; het bruin laat het interieur een stuk lichter overkomen, en het geheel wordt zo toch wat levendiger.

4diejYT.jpg

nW2t0GH.jpg

Wow wow wat een resultaat! Echt heel mooi uitgepakt, daar mag je echt trots op zijn (y)
Ook leuk dat het dashboardkastje in dezelfde kleur is, maakt het geheel echt af vind ik. Heb je ook Foto's met de kap omlaag?

Dat ziet er geweldig uit! Ik heb niks met zwarte interieurs, dit vind ik by far de beste ingreep die je op deze auto had kunnen doen! (y)

Hey leuk Bleuz nog steeds in het bezit van de 206CC.
Prachtige updates lees ik, dat Roland Garros interieur is echt prachtig!

Mijn beste kameraad heeft vroeger dik 10 jaar een 206 roland garros in het bezit gehad, was ik altijd bijzonder van gecharmeerd!

Mooi resultaat hoor! Beige met grijs is een hele fijne combinatie. Vind het een erg smaakvolle 206 geworden zo. Mooie achterlichten, top interieur en mooie velgen. Ik zie je auto bijna dagelijks staan. Jouw huis staat op mijn route naar werk haha!

Dank allemaal!

Zadelsnuiver zei:
Wow wow wat een resultaat! Echt heel mooi uitgepakt, daar mag je echt trots op zijn (y)
Ook leuk dat het dashboardkastje in dezelfde kleur is, maakt het geheel echt af vind ik. Heb je ook Foto's met de kap omlaag?

Het heeft even geduurd, want het weer de afgelopen tijd nodigde niet bepaald uit om met het dak omlaag te rijden, maar vandaag heb ik met een aantal mede Peugeot-liefhebbers de kuststreek verkend en met het mooie weer heb ik die gelegenheid gelukkig nu wel gekregen :)

Naast wat foto's van het nieuwe interieur in fatsoenlijk daglicht voorzie ik jullie graag van een kleine sfeerimpressie van vandaag.

pbguMLy.jpg

P1yWrbr.jpg

CdMKJPZ.jpg

gLFQ9DZ.jpg

vyDX3Ai.jpg

ueVEb9B.jpg

Wow wat een verschil! Zeker met dak open is het interieur nu echt een warme uitnodigende plek waar je graag tijd in doorbrengt, waar zwart vooral functioneel aandoet. Een soort huiskamer vs kantoor gevoel. Ga er lekker van genieten deze lente/zomer!

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Mooi resultaat hoor! Beige met grijs is een hele fijne combinatie. Vind het een erg smaakvolle 206 geworden zo. Mooie achterlichten, top interieur en mooie velgen. Ik zie je auto bijna dagelijks staan. Jouw huis staat op mijn route naar werk haha!

Dankjewel! Oh, wat toevallig :D Ik zie regelmatig wel mooie wagens langsrijden op de singel, zeker met thuiswerken, maar die van jou heb ik nog niet gespot! Die zou ik zeker onthouden, denk ik :p

Als je in de buurt woont lijkt het me ook mooi om je 4C eens in ‘t echt te bewonderen :D

MatthijsL zei:
Wow wat een verschil! Zeker met dak open is het interieur nu echt een warme uitnodigende plek waar je graag tijd in doorbrengt, waar zwart vooral functioneel aandoet. Een soort huiskamer vs kantoor gevoel. Ga er lekker van genieten deze lente/zomer!

Yes :cool: Dat gaat helemaal goedkomen! Binnenkort krijgt ‘ie ook weer een beurt en dan kan ‘ie de zomer weer goed in.

Onverwachts is het toch nog tijd voor nog een kleine update tussendoor, want nadat ik al door een vriend was getipt op een zeldzaam bruin/crèmekleurige Roland Garros interieur... werd ik door een andere vriend getipt op nóg zo'n interieur dat te koop werd aangeboden.

Sterker nog, dat interieur had ik een jaar geleden óók zien langskomen en daar heb ik destijds zeker over nagedacht, maar het interieur was (1) niet compleet zonder deurpanelen en de flessenhouder en (2) in niet al te beste staat, met een bestuurdersstoel met gescheurd zitvlak.

Nu ik een volledig interieur heb dat hier en daar wel wat kleine reparaties kan gebruiken, leek me dit wel een hele mooi interieur om reparatiemateriaal uit te halen. En waar het vorige interieur uit de buurt van Groningen weg komt, een anderhalf uur rijden vanuit Enschede, lag dit interieur in Limburg, in de buurt van mijn ouders. Daar kom ik ook regelmatig, dus was het een kleine moeite om met de auto van mijn vader dat ritje te maken.

Het enige dingetje waar ik mee zit is dat de wangen van dit interieur om de één of andere manier verkleurd zijn. Ze lijken een wat groenige tint te hebben in vergelijking met mijn goede interieur, waarvan de wangen dezelfde tint bruin zijn als het middenstuk. Toch denk ik niet dat dat een probleem moet zijn, want van wat ik heb gezien bij de leerrestoratie die Marc in zijn Rover heeft toegepast kan leerverf perfect op kleur gemaakt worden.

0ygeu9q.jpg

eDbgrNn.jpg

Terug
Bovenaan