BMW 535i abides + Model Y RWD premium

Klopt maar ik ben verontwaardigd over de hoogte van het bedrag. Dat is factor 10-15 tov normale kosten, lijkt mij ver buiten proportie staan van wat er voorgevallen is (rijbewijs tijdelijk kwijt).
Ja het is echt een idioot hoog bedrag. Zal wel ook te maken hebben met het vermogen en/of fiscale waarde

En omdat ze het kunnen flikken. Want verzekeraars zijn nu eenmaal tamelijk afschuwelijke instellingen.
Nou ja, voornamelijk omdat iemand strafrechtelijk is vervolgd voor het in zeer hoge mate overschrijden van de maximumsnelheid natuurlijk. En ja, natuurlijk zal men bovenop de risico-opslag (bewezen gevaarlijk rijgedrag vertoond = hoger risico op ernstige ongevallen enzo) ook een 'omdat het kan'-opslag hanteren, maar deze is vrij eenvoudig te voorkomen.

Of an sich die ene keer rijbewijsinvordering voldoende grond is om een verzekeringnemer als hoog risicogeval in te schalen, vraag ik mij af. Als een jong iemand die net 2 jaar z'n rijbewijs heeft dit overkomt, dan lijkt mij dat een heel ander geval om te beoordelen, dan iemand van een hogere leeftijd, met een jarenlange historie, die 1 keer over de schreef gaat.

Maar goed, ik zie verzekeraars er wel voor aan om al die gevallen gewoon op 1 grote hoop te gooien, "omdat het kan". En ik zie ze er ook voor aan dat dat risicoprofiel van ze uit een krakkemig Excelsheetje komt rollen.

Misschien moeten we eens een spelletje er van maken. "Wat kost deze schade" en dan als voorbeeld iets met een paar doden en zwaar gewonden (Levenslang als kasplantje etc). Wie er dan het dichtste bij zit wint! Nadeel dat dit soort schades vaak 10 tallen jaren lopen, dus de uitslag laat wel eens op zich wachten. Ik zie regelmatig WA schades met bedragen boven de 2 miljoen voorbij komen. Voor de beleving: Van iedere euro WA schade is > 55% voor letselschade. En ja, "we" vinden dat de vervuiler moet betalen, toch?

@Pietzoveel Ik geloof je hoor, hartstikke duur allemaal. Maar wat is precies de relatie met het juist inschatten van het risico dat een verzekeringnemer loopt om dure claims te veroorzaken? Is het bewezen dat mensen per definitie significant duurdere schades veroorzaken wanneer ze een keer hun rijbewijs hebben moeten inleveren?

Lastige dat een verzekeraar achteraf iets moet betalen aan derden. Dus stelt een verzekeraar dat je een geldig rijbewijs moet hebben en niet onder invloed van verdovende middelen mag rijden... Ook als iemand stomdronken was of, wat tegenwoordig een rage lijkt te zijn, met 200+ door het verkeer slalommend een ongeval veroorzaakt zal een tegenpartij betaald moeten worden. Hoe weer je dit soort mensen? Precies.... En voordat je je rijbewijs kwijt raakt heeft er wel al een rechter naar gekeken en die was blijkbaar niet te overtuigen van "incidenteel gevalletje, kon er niets aan doen". Ook verzekeraars hebben een afdeling die gevallen individueel beoordelen, dus gelijk geroyeerd, of niet geaccepteerd, worden is er niet altijd bij, maar meestal wel. Dus dan wordt het eindstation de enige verzekeraar met een bijna 100% acceptatieplicht tegen astronomische premies.

Laten we maat OT blijven.

Laatst bewerkt:
@Pietzoveel De claimhistorie van een aanvrager is in te zien door de verzekeraar, toch? Als die ver genoeg teruggaat lijkt me dat verzekeraar redelijkerwijs weet wat-ie in huis haalt.

Is die historie niet al te jofel, of is die nog niet opgebouwd, en wel een inname rijbewijs geregistreerd; tsja, dan snap ik ook wel dat ze sowieso geen vriendenprijsje gaan rekenen. Maar wat Dude schetst vind ik weinig hoopgevend: "All-risk is €1700 per maand voor iemand met 14j rijbewijs , geen schade verleden en nu 3 schadevrije jaren (de teller is laat gaan lopen ivm altijd lease). Geen grap."

Afijn terug OT.

Was de Cupra Tavascan al genoemd? Of is dat wat te "jeugdig" met dat tatoeage-achtige logo en die "koperen" versierselen?

Precies.... En voordat je je rijbewijs kwijt raakt heeft er wel al een rechter naar gekeken en die was blijkbaar niet te overtuigen van "incidenteel gevalletje, kon er niets aan doen"

Weliswaar inderdaad kijken naar ja en hoelang rijbewijs kwijt, maar dat is niet de vraag toch van een verzekeringsmaatschappij toch ? Gaat om strafrechtelijk verleden.

En daar zal ook geen rechter in NL zijn die er naar kijkt en denkt , ik zal je toch niet strafrechtelijk vervolgen want het is incidenteel :).

Weliswaar inderdaad kijken naar ja en hoelang rijbewijs kwijt, maar dat is niet de vraag toch van een verzekeringsmaatschappij toch ? Gaat om strafrechtelijk verleden.

En daar zal ook geen rechter in NL zijn die er naar kijkt en denkt , ik zal je toch niet strafrechtelijk vervolgen want het is incidenteel :).
De befaamde slotverklaring die je moet ondertekenen bij het afsluiten van een verzekering heeft soms ruimte om aan te geven waarvoor je strafrechtelijk vervolgd bent. En daar kan een verzekeraar soms iets mee om je voor die bepaalde verzekering wel te accepteren. Dit is afhankelijk van de verzekeringsmaatschappij hoe ze daar mee om gaan. Sta je ergens op een zogenaamde zwarte lijst (veel schades / dronken etc) wordt het wel een dingetje. Ook bij verzekeraars geldt al snel "Bij twijfel niet inhalen". Er wordt behoorlijk gefraudeerd om auto's verzekerd te krijgen.

Mijn eigen ervaring is dat er geen enkel probleem was om een bestaande verzekering, dus van de toenmalig huidige auto, door te zetten op de nieuwe. Elders verzekeren, dat was de hel. Dus wellicht dat eens opvragen, qua premie bij je huidige verzekeraar, als je deze verzekering op een alpina zet, wat dan gebeurt.

Aircootje van de Bimmer gefixt - poah. Dat is wel lekker zeg. Terug naar huis standje vrieskist om die zompige vochtige lucht eruit te rammen, morgenochtend knal ik de standkachel nog even voor een half uur aan en ontvet ik de ramen weer. Denk dat het erna wel weer normaal is qua luchtvochtigheid. Ik was echt verbaasd hoe snel het onaangenaam werd in de auto.

Het was dus de aircopomp , die was naar het hiernamaals vertrokken. Nieuwe erin, met wat korting maar nog steeds weer leuk weekendje weg qua €. 2025 maar snel vergeten :D. Ook preventief weer wat o ringen enz meegenomen. Als we er toch zijn..

Verder qua lease auto is de huidige shortlist als volgt:
  • Ford Explorer EV long range RWD (gedoodverfde favo voor mevrouw)
  • Renault Scenic
  • Tesla Model 3/Y
  • Fiat 600E
Ik gok dat het een zwarte Explorer wordt met zwarte velgen.

Wat is afgevallen na wat dealer bezoekjes: de Renault 5, Alfa Romeo Junior, Skoda Elroq, Renault Megane, Opel Frontera, Jeep Compass.

Laatst bewerkt:
Ah, ze werkt in de geneesmiddelen industrie!
Haha lol gewoon slechte smaak al zeg ik het zelf.

Ik kreeg er deze vibe van

IMG-7601.jpg

VW ID.4 kan je dan ook overwegen. Is dezelfde auto, alleen ander uiterlijk eigenlijk.
Jep zei ik ook tegen dr, maar ze vindt die niet mooi. Scherm in het midden met kluisje achter vind ik ook wel mooier gedaan bij de Ford.

Ik snap alleen echt die hendel niet voor drive , neutraal etc…

Laatst bewerkt:
Leuke tijd, lekker snuffelen, proberen, afstrepen en uiteindelijk kiezen! Ik ken de genoemde auto's niet van nabij, maar lijkt een mengelmoes te zijn van twee formaten. Als de mrs. al een gedoodverfde favoriet heeft en veel van de andere 'usual suspects' in de geschetste categorie zijn al afgevallen, dan is de race gelopen. Energie misschien nog wel te richten op preventie van de drugsdealerlook :eek: Zeker naast de über-stijlvolle Beamer.

Wat hebben vrouwen toch met die Explorer? :rolleyes:
Die van mij vond dat ook al zo’n mooie auto.
Heb ik gelukkig afgewend.:p

Wel zou ik bij een keuze tussen Explorer en ID4 ook voor de Ford kiezen. Je zit toch vooral ín de auto. Daar is de VW supersaai.

Verder gebruik ik jouw topic altijd om me eraan te herinneren wat voordelig lease is, zelfs als je een beetje uitschiet in budget…..:cool:

Wel zou ik bij een keuze tussen Explorer en ID4 ook voor de Ford kiezen. Je zit toch vooral ín de auto. Daar is de VW supersaai.

Verder gebruik ik jouw topic altijd om me eraan te herinneren wat voordelig lease is, zelfs als je een beetje uitschiet in budget…..:cool:
qua bijtelling wel. maar als je het leasebedrag er ook nog bij op telt is een leaseauto ook een dure hobby.

Een goede vriend van mij mocht ook een leaseauto 'omdat het bij de functie hoorde'. niet zozeer omdat hij zoveel zakelijke kilometers maakt. Sowieso rijd hij niet veel. Nu gaat de werkgever ipv een leasebedrag wat ze normaal aan leaseauto kwijt zijn bij zijn salaris op tellen. Kan hij zelf kiezen wat hij wil. rijd nu een dikke Mercedes ML. Als daar jaarlijks 2000 a 3000 euro in gaat aan onderhoud vind hij daardoor ook geen groot probleem. Hij heeft nu meer salaris én geen bijtelling.

Klinkt een beetje als "te mooi om waar te zijn"... Stel € 2k meer salaris (bruto) is netto iets van € 1K. (Wel meer pensioenopbouw). Of je daar een dikke ML van kan rijden? De werkgever heeft het gezever over de leaseauto keurig terug gekaatst. Daarnaast ga je je eigen auto dus ook zakelijk gebruiken en weet niet of de verzekeraar daar blij mee is én de BTW moet over de veel facturen betaald gaan worden.

Laatst bewerkt:
Aan de andere kant zit bijtelling betalen voor een leaseauto die je niet echt wil mij ook niet lekker. Of we in ons geval kostenneutraal eruit komen weten we pas bij inruil (werkelijke afschrijving) maar in ieder geval rijdt mijn vrouw in iets waar ze zich prettig in voelt. Vrijheid om te kiezen is ons ook wel wat waard.

Aan de andere kant zit bijtelling betalen voor een leaseauto die je niet echt wil mij ook niet lekker.
Dat ben ik helemaal met je eens. In het verleden wel functies geweigerd "omdat er een leaseauto klasse/merk/type X,Y,Z bij zat. Onderzoek geeft aan dat personen die hun eigen auto mogen uitzoeken zuiniger met de auto omgaan, minder schades hebben, lagere onderhoudskosten en een lager brandstofverbruik hebben.

Klinkt een beetje als "te mooi om waar te zijn"... Stel € 2k meer salaris (bruto) is netto iets van € 1K. (Wel meer pensioenopbouw). Of je daar een dikke ML van kan rijden? De werkgever heeft het gezever over de leaseauto keurig terug gekaatst. Daarnaast ga je je eigen auto dus ook zakelijk gebruiken en weet niet of de verzekeraar daar blij mee is én de BTW moet over de veel facturen betaald gaan worden.
Ik weet de details niet, dus kan er weinig over zeggen verder. De werkgever heeft liefst gewoon een leaseauto, en daarmee het gezeur afgedekt. maar steeds meer mensen struikelen toch wel over de bijtelling.

het bedrag wat hij anders aan een leaseauto mag besteden zal vast niet zo netto op zijn rekening komen natuurlijk. alleen belasting technisch gezien al. zal wel in de vorm van mobilitietsvergoeding zijn of zo. geen idee. Maar stel dat hij er netto 500 euro op vooruit is gegaan als je het al heel mager houd. dan is dat 6000 euro op jaarbasis. plus dat je geen 8000 per jaar aan bijtelling hoeft te betalen, afhankelijk wat je kiest natuurlijk. Hij rijd niet veel, en we hebben het hier wel over een 5/6 jaar oude ML, geen nieuwe natuurlijk. Hij hoeft nu niet meer verplicht in een EV, én dus kan hij de caravan gewoon trekken.

Nu wil ik Dude z’n topic niet teveel vervuilen met de aloude lease-discussie, dus ik houd het kort: die ML moet ook nog aangeschaft worden. Daar heb je dus óf ineens een bedrag “cash” voor nodig, of financiering.

Energie misschien nog wel te richten op preventie van de drugsdealerlook :eek: Zeker naast de über-stijlvolle Beamer.
Dan valt de beamer wel extra op :D ! Haha. Ik ben haar wel aan het overtuigen voor een ander kleurtje inderdaad, die staalblauwe introductiekleur vind ze ook wel mooi

Ik ken de genoemde auto's niet van nabij, maar lijkt een mengelmoes te zijn van twee formaten.
Ik moet je eerlijk zeggen.. Het is ook allemaal erg van hetzelfde nu. Lijkt zo erg op elkaar ook qua rijden; typisch wat afstandelijker, vage middenstand besturing en hard afgeveerde achterkant om het gewicht te verbloemen

Haha bedankt he :p Voor mij is dit nog steeds de betere keuze:
  • Stel ik zou bijv. jouw auto leasen (even samengesteld nu net in die prachtige kleur Platinum Quartz, en man dat interieur!!!) wat voor mijn functie realistischer is dan een 5 serie van meer dan €100k dan ben ik €745 bijtelling kwijt en mis ik c. €750 netto mobiliteitsvergoeding
  • BMW: €900 pm - €750 = €150 pm kosten
Met mijn mobiliteitsvergoeding rekent het met onderhoud a €1500 pj ook door, dit jaar lukte dat niet en moest er wat geld tegenaan, maar ja daar begroot je ook weer voor onder de noemer 'onvoorzien'. Zo hadden we ook een tegenslagje met de auto van de dame :)

dus ik houd het kort: die ML moet ook nog aangeschaft worden. Daar heb je dus óf ineens een bedrag “cash” voor nodig, of financiering.

Je moet de auto natuurlijk ook aanschaffen danwel financieren wat je zegt inderdaad. Als ik niet wat met auto's had, had ik dit nooit gedaan :) Simpel antwoord.

Haha ja de CX80 is te duur en te groot dus dat wordt m niet. CX60 wel echt mooie auto en is ze van gecharmeerd, maar ze wilt geen PHEV. Of ICE of BEV. Dit heb ik haar dan ook ingefluisterd :p

Dat ben ik helemaal met je eens. In het verleden wel functies geweigerd "omdat er een leaseauto klasse/merk/type X,Y,Z bij zat. Onderzoek geeft aan dat personen die hun eigen auto mogen uitzoeken zuiniger met de auto omgaan, minder schades hebben, lagere onderhoudskosten en een lager brandstofverbruik hebben.
Ik heb een kennis die werkt bij een PON gelinkte organisatie en is verplicht elke 2j om te wisselen met de auto die dan beschikbaar is. Wel zelfde klasse. De connectie met die auto is er gewoon echt niet.

Ik geloof wel dat als je echt je 'eigen' auto hebt samengesteld, dat je er zuiniger mee omgaat. Ook bij iemand die echt wel minder heeft met een auto (mijn vrouw) merk ik enthousiasme en dat ze er naar uit kijkt om 'm te gaan rijden ondanks dat die niet van haar is.

Ik had trouwens een E90 als leen auto. Potverdorie. Wat rijdt dat goed zeg. Als je dan de F11 instapt voelt het alsof je in een tank wegrijdt. Is natuurlijk ook nog generatie ervoor, de F30 voelt ook wat afstandelijker tov de E90
Hydraulische stuurbekrachtiging doet wonderen, maar om 0,2% uitstoot te verminderen zijn we tegenwoordig veroordeeld tot elektrische stuurbekrachtiging.

Update-je -> Ford Exlorer of Tesla Model Y. vh weekend proefrit Model Y voor de verdict. Volgende week definitieve keuze.

Voor de proefrit moet je de Tesla app downloaden - gelukkig is mijn account nog intact dus dit ging allemaal weer lekker soepel zoals gewend bij Tesla.

Ford Explorer extended RWD style of premium zwart met warmtepomp, comfort pack en drive package oid
Tesla Model Y longe range RWD stealth grey of black

Qua cijfers ontlopen ze elkaar niet zoveel. Was ik over verbaasd.

Laatst bewerkt:
Heeft Tesla niet een introductieaanbieding op de rode kleur? Misschien dat je haar daar naartoe kunt sturen :p

Heeft Tesla niet een introductieaanbieding op de rode kleur? Misschien dat je haar daar naartoe kunt sturen :p
Waar had jij dit gelezen ? Kan het nergens vinden … en ultra red is wel echt waanzinnig.

Verdict: het wordt de Tesla. Na 1 sec was ze overtuigd. Ik was zelf echt wel heel erg onder de indruk… Het was een feest der herkenning en de auto rijdt zo goed. Afwerking was echt goed , beter dan de ford of de scenic

Zelfs jij als bmw rijder zegt dat die model y goed rijdt? Ik heb echt iets tegen die krengen maar zoveel mensen om mij heen stappen over en zijn allemaal super tevreden.

Zelfs jij als bmw rijder zegt dat die model y goed rijdt? Ik heb echt iets tegen die krengen maar zoveel mensen om mij heen stappen over en zijn allemaal super tevreden.
Ja maar ben bevooroordeeld want 3j een Model3 gehad als lease auto.

Kijk het concept van een auto hoog op z’n pootjes blijft matig en ‘op de bok’ rijden waar ik niet van hou. Maar de model Y rijdt wel ietsje prettiger dan de Explorer - wat minder stoterig. Was overigens wel eerst het geval bij de eerste generatie Model Y - één van de redenen waarom ik ‘m toen niet wilde inruilen op de Model3.

Ik heb ook gekeken toen naar een i4 nog en die reed ook minder fijn dan de model3 toen… was wel mooier afgewerkt (medio 21 ofzo?). I4 vind ik wel echt één van de mooiste ontwerpen laatste jaren. Zelfs die bevertanden

Het is anders. Maar voor moderne auto in die klasse vind ik het echt beter dan de rest. Ik denk ook tov de nieuwe X3. Zou ik er een kiezen boven een uitloop model ix3 wordt het lastiger. BMW hart wint dan.

Ik heb een tijdje terug even in een nieuwe Model Y gereden en dat is een heel fijne auto. Ik snap zeker dat veel mensen m hebben. Zit goed, is erg ruim, rijdt lekker, bediening is ok, is relatief zuinig.

Ja het is echt een idioot hoog bedrag. Zal wel ook te maken hebben met het vermogen en/of fiscale waarde
Dat zal niet helpen inderdaad.

Ik heb lang, lang geleden ook een invordering gehad. Toen zelf bij het verzekeringskantoor langs gegaan om het verhaal te doen. Dat vonden ze zo'n pluspunt dat ze m'n eerste eigen auto alsnog wilden verzekeren, zónder premium erop. Dat was heel fijn. Maar ook lang geleden, tegenwoordig zal de boel wel verder verhard zijn.

Nette auto verder!

Ja maar ben bevooroordeeld want 3j een Model3 gehad als lease auto.

Kijk het concept van een auto hoog op z’n pootjes blijft matig en ‘op de bok’ rijden waar ik niet van hou. Maar de model Y rijdt wel ietsje prettiger dan de Explorer - wat minder stoterig. Was overigens wel eerst het geval bij de eerste generatie Model Y - één van de redenen waarom ik ‘m toen niet wilde inruilen op de Model3.

Ik heb ook gekeken toen naar een i4 nog en die reed ook minder fijn dan de model3 toen… was wel mooier afgewerkt (medio 21 ofzo?). I4 vind ik wel echt één van de mooiste ontwerpen laatste jaren. Zelfs die bevertanden

Het is anders. Maar voor moderne auto in die klasse vind ik het echt beter dan de rest. Ik denk ook tov de nieuwe X3. Zou ik er een kiezen boven een uitloop model ix3 wordt het lastiger. BMW hart wint dan.

Ik heb ooit voor een model S gekeken (nieuw/jong gebruikt, was toen zakelijk heel interessant). Vervolgens een youngtimer E38 gekocht want er zat echt een wereld van verschil in qua kwaliteit/afwerking. Helemaal afgeknapt op tesla.

Zag dat ze nu een standard Y hebben voor 40k incl btw. Dat is wel echt heel moeilijk te overtreffen met die range en ruimte. Maar ja je koopt ook een 2022 ix3 voor dat geld. Met minder range en ruimte.

i4 is inderdaad prachtig! Ze hadden het alleen net zo goed een coupe kunnen maken met die ruimte achterin haha.

Ik heb ooit voor een model S gekeken (nieuw/jong gebruikt, was toen zakelijk heel interessant). Vervolgens een youngtimer E38 gekocht want er zat echt een wereld van verschil in qua kwaliteit/afwerking. Helemaal afgeknapt op tesla.
Model S was echt drama , maar model 3 bouwjaar 2018 ook. Daarna was het gewoon goed muv 2 recalls op lekkende achterlamp en krakend draagarm.

Niks gaat op tegen een E38 natuurlijk ;). Wat een klasse bak is dat.

Model Y definitief besteld - levering begin december

De meeste 1e series van een model zitten vol met "kinderziektes". De eerste E32 mankeerde ook van alles aan, wist BMW door perfecte en flexibele garantieafwikkeling keurig onder de pet te houden. De eerste serie V12's werden veelal na een jaar alweer ingeruild. Ook andere merken met 75-100 jaar autobouwgeschiedenis weten toch weer iets te maken waar zoveel op bezuinigd is dat er ongelofelijke bloopers naar boven poppen.

Ja ja Hermanos weer update-je. Dit keer lekker nerd dingetje

Kleintje dit keer, maar wel een fijne. Heerlijk oldschool maar het werkt dus wel.

Voor de kenners van het NBT systeem - eigenlijk heb je geen Apple CarPlay nodig mits je extended ConnectedDrive hebt en je dit elk jaar verlengd voor EUR 79 . Hiermee heb je een geïntegreerde spotify, Apple of Amazon music app en in mijn nederige opinie een erg fijne navigatie met RTTI.

Je hangt je telefoon aan het midden console in de usb plug en hij laadt automatisch.

Nou hoor ik je denken waar gaat die man heen met dit verhaal. Het enige nadeel is : de USB poort is wat gevoelig voor type kabeltje en warmte, waar ook je telefoon snel te warm kan worden.

Op een lange rit is dat niet fijn als je zo van muziek houdt - je telefoon moet eerst afkoelen en tijdens het rijden heb ik geen zin in gekloot met telefoon kabels eruit , erin etc.

Nou. BMW had daar een geweldige oplossing voor in de vorm van een snap-in adapter waar je je telefoon of iPod (jaja) in kon klikken. Daarmee zat je telefoon lekker vast , gaat de verbinding via de shark fin op het dak en.. word je telefoon gekoeld via een klein ventilatortje.

Marktplaats in de gaten gehouden en plots was daar eentje voor leuke prijs. Nadeel: na de iPhone 6s zijn ze gestopt en iPhones zijn behoorlijk gegroeid. Gelukkig biedt een female naar male iPhone kabeltje uitkomst.

Vast geklikt, kabeltje erin, iPhone er op leggen i.p.v. erin klikken en hop! Werkt als een tiet.

Gisteravond niks te doen dus even de auto uitgelaten op ‘S lands rijksweg (afgelopen tijd heeft hij te weinig de 130 km/u gezien ;) )

Verbinding is lekker stabiel, hij lijkt ook tikkeltje sneller en de geluidskwaliteit nog iets beter.

IMG-8242.jpg

Zo ziet het eruit zonder snap-in adapter , ik heb zelfs nog getwijfeld om het te verwijderen voor meer ruimte in het middenconsole. Foto van iemand op Bimmerpost , te lui om zelf een foto te maken ;)

IMG-8186.jpg

En zo ziet het er nu uit

Mega nerd actie , ik weet het. Maar ik ben er erg blij mee ;).

En dat voor twee Donnies. Betáááh.

Enige nadeel is dat ik t.z.t. weer nieuw kabeltje moet kopen want Apple heeft met nieuwe iPhones enkel usb C.

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met de Model Y, blijft gewoon een hele scherpe aanbieding! Wanneer wordt ie geleverd?

Tesla heeft gister toevallig een update gegeven, 8-16 december geloof ik.

De auto staat wel al in de app en de VIN is ook al zichtbaar.

Ik heb beetje dejavu naar 2019 rond deze periode toen ik m’n model 3 kreeg
:ROFLMAO: . Toen kon ik m halen in de haven van Amsterdam , nu Utrecht

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan