Ja ja Hermanos weer update-je. Dit keer lekker nerd dingetje
Kleintje dit keer, maar wel een fijne. Heerlijk oldschool maar het werkt dus wel.
Voor de kenners van het NBT systeem - eigenlijk heb je geen Apple CarPlay nodig mits je extended ConnectedDrive hebt en je dit elk jaar verlengd voor EUR 79 . Hiermee heb je een geïntegreerde spotify, Apple of Amazon music app en in mijn nederige opinie een erg fijne navigatie met RTTI.
Je hangt je telefoon aan het midden console in de usb plug en hij laadt automatisch.
Nou hoor ik je denken waar gaat die man heen met dit verhaal. Het enige nadeel is : de USB poort is wat gevoelig voor type kabeltje en warmte, waar ook je telefoon snel te warm kan worden.
Op een lange rit is dat niet fijn als je zo van muziek houdt - je telefoon moet eerst afkoelen en tijdens het rijden heb ik geen zin in gekloot met telefoon kabels eruit , erin etc.
Nou. BMW had daar een geweldige oplossing voor in de vorm van een snap-in adapter waar je je telefoon of iPod (jaja) in kon klikken. Daarmee zat je telefoon lekker vast , gaat de verbinding via de shark fin op het dak en.. word je telefoon gekoeld via een klein ventilatortje.
Marktplaats in de gaten gehouden en plots was daar eentje voor leuke prijs. Nadeel: na de iPhone 6s zijn ze gestopt en iPhones zijn behoorlijk gegroeid. Gelukkig biedt een female naar male iPhone kabeltje uitkomst.
Vast geklikt, kabeltje erin, iPhone er op leggen i.p.v. erin klikken en hop! Werkt als een tiet.
Gisteravond niks te doen dus even de auto uitgelaten op ‘S lands rijksweg (afgelopen tijd heeft hij te weinig de 130 km/u gezien

)
Verbinding is lekker stabiel, hij lijkt ook tikkeltje sneller en de geluidskwaliteit nog iets beter.
Zo ziet het eruit zonder snap-in adapter , ik heb zelfs nog getwijfeld om het te verwijderen voor meer ruimte in het middenconsole. Foto van iemand op Bimmerpost , te lui om zelf een foto te maken
En zo ziet het er nu uit
Mega nerd actie , ik weet het. Maar ik ben er erg blij mee

.
En dat voor twee Donnies. Betáááh.
Enige nadeel is dat ik t.z.t. weer nieuw kabeltje moet kopen want Apple heeft met nieuwe iPhones enkel usb C.