BMW 535i abides + Model Y RWD premium

IMG-8889.jpg

De Model Y RWD long range (Juniper) is gister opgehaald !

Ik was er zelf helaas niet bij ivm een event voor m’n werk, maar het was uiteraard lekker op z’n ‘Tesla’s’ . Bent u bekend met het merk? Ja? Oké daar is de auto veel plezier, als je vragen hebt horen we het wel.

Heb zelf net voor het eerst erin gereden. Het rijdt gewoon echt heel erg fijn. De bediening is zo ontzettend intuïtief dat alles echt met paar minuten was ingesteld , het scheelt natuurlijk ook dat we drie jaar een Tesla hebben gehad.

Wat ook wel grappig was , m’n vrouw had de ‘sleutel’ gestuurd via whatsapp en de app was direct helemaal ready to go. Toen ik ‘s avonds laat thuis kwam en langs de auto liep ging die ook gelijk van het slot. Software werkt zo feilloos.

Meer later bij de eindejaarsupdate. Heb alleen deze foto nog van de auto :) more to come.

Ziet er niet verkeerd uit zo in het zwart. Indirecte verlichting achterzijde vind ik echt mooi gedaan.
Ja is echt fraai gedaan, maar silhouet an sich vind ik nog steeds niet echt mooi. Hij staat nu toevallig voor mijn auto geparkeerd en dan valt op wat voor bochel die heeft en wat gedrongen is, terwijl de vijf serie juist bijna alleen maar uit horizontale lijnen bestaat

Korte update
De BMW nog op de valreep verse set remblokken en ook maar getrakteerd op wat verse olie. Ik probeer altijd rond de 15,000 km de olie te vervangen, was nu ietsje eerder maar ach. Kan er nog wel bij in 2025 ;)! Wat een duur jaar.

Blok verbruikt verder echt geen drúppel olie. Das toch best knap voor een BMW ! #tiktophardhoutentafel

Verder ook de comfort access module laten vervangen, deze was stuk. De module was volledig doorgebrand en intern 'ontploft' - waarschijnlijk een productiefout. Moet nog even nadenken of ik hier iets mee wil doen richting BMW, ding is bijna €300 en ruim 2u aan arbeid.

Ik hoop dat dit de beruchte oorzaak was van het leegtrekken van m'n accu. Het is wat zuur want ik gebruikte de 'voetveegfunctie' vrijwel nooit, maar werd gek van de accu storing meldingen de hele tijd.

Als laatste gooi ik in Januari de winterbanden er weer onder. Zeker de eerste twee weken zakelijk veel KM vreten en nu het weer eindelijk meer richting vriespunt gaat wel een goed idee.

Laatst bewerkt:
Wel fijn dat de rest van de auto niet ontploft, of ineens vol staat met CAN meldingen.
Ja ik was er ook wel over verbaasd. Het gekke is, dat die het wel héél even weer heeft gedaan om erna voorgoed ermee te kappen.

Als ik m'n auto >2 dagen niet gebruikte, dan kwamen er wel allerlei storingen bij ontgrendelen zoals geen welkomstverlichting, spiegels niet uitklappen, comfort access bij de grepen die niet meer werkte etc. De auto heeft overigens wel altijd zonder problemen direct gestart, ook niet haperend.

Ik lees trouwens m’n laatste stukje nog terug mbt die module; de storingen kwamen inderdaad daar vandaan omdat de auto de hele tijd om het signaal bleef vragen. Nu nergens meer last van.

Nu is ie niks meer waard, mocht je iemand zoeken die die homp oud ijzer wilt overnemen stuur maar een pb.:unsure:
Zat dus net weer te zoeken naar een X7… Doet meer bij mij dan een X5. Maar man wat een flatgebouw is het en zo duur tov gewoon een 5 serie of 7 serie (al vind ik een X7 geen 7 serie alternatief)

Deze zeer fraaie individual gevonden:

Oei die is wel erg mooi. Maar eerlijk. Is het een evenredige verbetering tov de investering? Die f11 is nog steeds een geweldige auto, zeker in jouw uitvoering.

Oei die is wel erg mooi. Maar eerlijk. Is het een evenredige verbetering tov de investering? Die f11 is nog steeds een geweldige auto, zeker in jouw uitvoering.
Nee zeker niet , de F11 blijft en wordt enkel vervangen voor een Alpina :)! Je blijft altijd wel zoeken, maar waar ik tot jaar terug serieus heb getwijfeld is het nu wel echt de F11 houden.

Wat je zegt uitvoering is perfect zo. Kom ik ook elke keer achter bij zoeken - er mist elke keer wat qua opties tov wat ik nu heb.

Beetje investeren in stuur en stoelen opfrissen, misschien een keer upgrade naar full LED en het onderstel dit jaar vervangen .

En 200k is niks als je kijkt hoe die wordt gebruikt: 95% snelweg en altijd rustig warm etc.

In de basis eerst de draagarmen, stangen en als dempers versleten zijn ook. Voor is alles rond de aandrijfassen wel recent vervangen dus moet even goed met garage overleggen wat wel en wat niet.

Qua dempers wil ik eigenlijk voor OEM gaan ivm adaptief onderstel en geen wens heb voor strakker rijden - in sport is die al strak zat en ik rijd 90% van de tijd in Comfort+ (zaaalig)

Nee zeker niet , de F11 blijft en wordt enkel vervangen voor een Alpina :)! Je blijft altijd wel zoeken, maar waar ik tot jaar terug serieus heb getwijfeld is het nu wel echt de F11 houden.

Wat je zegt uitvoering is perfect zo. Kom ik ook elke keer achter bij zoeken - er mist elke keer wat qua opties tov wat ik nu heb.

Beetje investeren in stuur en stoelen opfrissen, misschien een keer upgrade naar full LED en het onderstel dit jaar vervangen .

En 200k is niks als je kijkt hoe die wordt gebruikt: 95% snelweg en altijd rustig warm etc.
Misschien een keertje Klokje Rond over een tijdje?

Misschien een keertje Klokje Rond over een tijdje?
Zou wel leuk zijn, maar duurt nog wel even. Ik heb er nu iets meer dan 90,000 km opgezet in 3.5j , maar nu met de Tesla zie ik in m’n maandelijkse budget al geld over qua brandstof omdat de BMW in NL niet meer de hoofd auto is.

x7 vind ik zo';n tuinhuis voor soccer moms. x5 blijft nog mooi, de volgende zal ongetwijfeld lelijk worden.

zelf zit ik te kijken om mn velar op een gle in te ruilen, ook nog een heerlijk ouderwetse auto, gewoon met dikke diesel en automaat

Zat dus net weer te zoeken naar een X7… Doet meer bij mij dan een X5. Maar man wat een flatgebouw is het en zo duur tov gewoon een 5 serie of 7 serie (al vind ik een X7 geen 7 serie alternatief)

Prachtige uitvoering! Ik had 1,5 jaar geleden bijna een X5 gekocht met exact zo’n interieur, de bijtelling over een nieuwwaarde van dik 140k weerhield mij uiteindelijk

Alleen die grill... formaat is mooi.

Mooie wagen met die velgen er bij.

Ik zou zelf niet meer in durven stappen met dat interieur, dan moet ik eerst preventief schone kleren aan vrees ik

Bekende van ons rijd er mee, maar dat is wel een formaat slagschip als dat aan komt rijden.

Prachtige uitvoering! Ik had 1,5 jaar geleden bijna een X5 gekocht met exact zo’n interieur, de bijtelling over een nieuwwaarde van dik 140k weerhield mij uiteindelijk
Snap ik, is een behoorlijke bak geld. En ja dat interieur is echt prachtig, ik was verbaasd voor dit soort bijna Alpina achtige two-tone interieur. Voor de X5 / X7 zijn er echt nog hele fraaie kleuren geleverd en gevoelsmatig ook vaker besteld tov bijv. De 5-serie.

Ik zou zelf niet meer in durven stappen met dat interieur, dan moet ik eerst preventief schone kleren aan vrees ik
Ik heb nu ook beige/gebroken wit bekleding en het is echt reuze makkelijk schoon te houden. Wel heb ik het Dakota leder wat ietsje stugger is met ook een laag overheen. Dit is nappa of merino en dat is wel stuk kwetsbaarder

Laatst bewerkt:
Zwart interieur kan ook :)

Zag hem afgelopen weekend in de showroom staan, zou hem voor de helft niet eens kopen.

Probleem is natuurlijk ook dat half Nederland gelooft dat een auto na 200k op is. Dat doet ook iets met de waarde. Dan moet je een liefhebber vinden die het verhaal erachter ook belangrijk vindt.

Als je hem nu opfrist dan kan die natuurlijk nog jaren mee. Wel bewonderenswaardig. Ik heb altijd de intentie lang te gaan doen met een auto maar langer als 3 jaar is dat nog nooit gelukt :)

Probleem is natuurlijk ook dat half Nederland gelooft dat een auto na 200k op is. Dat doet ook iets met de waarde. Dan moet je een liefhebber vinden die het verhaal erachter ook belangrijk vindt.

Als je hem nu opfrist dan kan die natuurlijk nog jaren mee. Wel bewonderenswaardig. Ik heb altijd de intentie lang te gaan doen met een auto maar langer als 3 jaar is dat nog nooit gelukt :)

Klopt, toen ik mijn E39 520d verkocht met 360k op de teller heeft de volgende eigenaar hem naar 420k gereden en is geëxporteerd.. hij deed het nog perfect. Dat kan deze F11 ook gezien het onderhoud goed bijgehouden wordt.

Dat is een mijlpaal!

Als vervanger zou ik persoonlijk altijd voor óf weer een 5-serie (of verwante Alpina) óf een X5. Ik vind de huidige X5 een fantastisch mooie auto, met name pre-LCI. Kennis van mij heeft zo'n exemplaar als Xdrive 45e in Carbonschwarz, cognackleur bekleding en alu-dakrails en raamomlijsting. Wat mij betreft perfecte samenstelling. Het exemplaar dat @Frits79 laat zien is ook mooi en wat @Mieluh deelt vind ik inderdaad afgrijselijk :LOL: . Wie koopt dat, behalve volk waarmee je niet geassocieerd wilt worden. Het luistert dus nogal nauw.

Verder eens met @Gullwing dat de volgende X5 ongetwijfeld net als de rest van het gamma ongetwijfeld minder zal worden dan de uitgaande. En een X7 is m.i. wel erg lomp, met name de daklijn naar achteren toe geeft hem weinig dynamiek in het design. Een tuinhuisje op wielen inderdaad.

Ja ik heb natuurlijk best wel lang gezocht naar deze auto en hij voldoet gewoon aan alles en met wat kleine irritaties (die ik al wist vooraf bij de F1x) bevalt die hartstikke goed, dus dat maakt het voor mij wat makkelijker.

De enige argumentaties waren (1) afschrijving ivm km stand, maar had ik vorig jaar al eigenlijk moeten verkopen. Dit was toen niet verstandig omdat we ook gingen trouwen waar je qua kosten een hele nette jonge 540i éxtra kan kopen :p. En (2) omdat je nou eenmaal altijd iets hebt kriebelen als autoliefhebber.

Laatst bewerkt:
IMG-9689.jpg

Vandaag hele dag met de Tesla op pad, dus dat betekent ook even laden. Bizar wat voor snelheden die erin jast en houdt m goed lang vast.

Voor het eerst even alleen lang met de auto onderweg. Het is wel echt een hele goede auto. Zittingen wel echt te kort voor mij voor lange ritten. Bij de model 3 was dit minder een issue omdat je dieper in de auto zat.

die kabels van die snelladers zijn ook altijd zo enorm dik, wat ook wel nodig is met welke hoeveelheden het er tegenwoordig doorheen gaat. bij sommige modellen

Ik ben al blij met 22kw (AC) met de twingo aan een publieke paal :LOL:

Ik kwam er laatst achter dat ik bij dat soort laadstations helemaal niet terecht kan met de PHEV. :ROFLMAO:
Dacht even te laden met max laadsnelheid bij mij om de hoek, maar die grote stekker past dus helemaal niet. Zo leer je dagelijks wat bij.:p

Ik kwam er laatst achter dat ik bij dat soort laadstations helemaal niet terecht kan met de PHEV. :ROFLMAO:
Dacht even te laden met max laadsnelheid bij mij om de hoek, maar die grote stekker past dus helemaal niet. Zo leer je dagelijks wat bij.:p
Oh dit had ik ook echt niet geweten , dacht dat dit inmiddels allemaal hetzelfde was

Nee, AC laden (normaal laden, thuis, publieke laadpaal) en DC laten (snellaad stations) hebben andere stekkers om meer stroom aan te kunnen. auto's die niet geschikt zijn voor DC laden kunnen op de snellaad stations dus niet laden. (zo ook onze twingo EV niet) auto's die snelladen wel ondersteunen kunnen wel aan de publieke laadpaal als dus ook aan die DC snellaad stations.

steeds meer PHEVs kunnen wel snelladen, al kun je je afvragen of dat wat toe voegt gezien de prijzen van snelladen, efficiency in EV modus op lange afstanden van PHEV modellen, en het hebben van een brandstofmotor.

PHEV snelladen lijkt me weinig rendabel. Ik laad tegenwoordig bijna nooit meer ergens behalve thuis. Zelfs palen die rond 40ct/kWh vragen kunnen met de opstartkosten niet uit tov benzine. Want dan gaat er voor vijf euro in en rij ik 35km ofzo. Dan kan ik er ook drie liter peut in gooien, ben ik nagenoeg net zo ver.

Terug
Bovenaan