BMW 535i abides + Model Y RWD premium

Dat vind ik dus tegenvallen. De auto rijdt eigenlijk altijd elektrisch, tot je in de laatste paar procenten van de accu zit. Tenzij je ’m in Sport zet, maar dan gaat hij weer als een jekko bijladen en rijd je in een nét iets te enthousiaste auto waar je niet altijd zin in hebt.

Het alternatief is Battery Hold op 100%, maar dan kun je weer niet in Adaptive Mode rijden.

In stadsverkeer is het heerlijk rustig, maar de overschakelmomenten van elektrisch naar benzine vind ik vaak net te traag, en dat stoort me. Ook als voorbeeld: rijd je met een halfvolle accu 120 km/u, dan draait de brandstofmotor. Ga je onder de 110, dan schakelt hij uit en rijdt de auto elektrisch. Wil je daarna weer vlot optrekken en boven de 110 komen, dan zit er nét een vertraging in de aandrijflijn. Dat voel je en vind ik irritant.

Er zullen heel veel mensen geen last van hebben, maar blijkbaar ben ik daarin dan een zeurneus.

Grappig dat je dat zegt, ik hoor dat weinig terug. Maar dat zullen dan de personen zijn die wat minder voelen tijdens het rijden.

Ik vind de F11 nog steeds behoorlijk tijdloos en in de juiste uitvoering nog erg bij de tijd ogen. Mooi ook dat De Dude lekker verder rijdt. Ik neig nu ook naar een goede zescilinder kopen en daar de komende jaren mee doorrijden icm goed onderhoud. Kost ook een paar centen, maar beter dan zo'n nieuwe ding kopen met ISA en allerlei andere zooi.

Ik lees in je startpost iets van dat leder op het dashboard in combinatie met Head up display niet kan.
De mijne heeft het allebei.

Merk wel dat ik onbewust toch vaker op de snelheidsmeter in de klokkenwinkel kijk dan op HUD

Navigatieaanwijzingen die getoond worden via HUD is wel top

Ik heb een 530D met aardig wat opties, panoramadak, softclose , elektrisch bedienbare achterklep, stoelverwarming/ventilatie ,zeer uitgebreide elektrisch verstelbare stoelen, adaptieve cruisecontol, dodehoekdetectie, achteruitrijdcamera, elektrisch inklapbare trekhaak, lederen bekleding.
Enige wat ik mis is stuurverwarming, ik vond dat vroeger de meest nutteloze optie ooit, maar daar ben ik van teruggekomen.

Stuurverwarming ga je missen als je het ooit hebt gehad. Het staat nu op de harde eisenlijst, samen met een te openen panoramadak en de comfortstoelen. Waarschijnlijk wordt het geen 5 meer, maar de opvolger moet nog steeds goed in de opties zitten om een tijd mee te kunnen doorrijden en me tevreden te houden.

Overigens heb ik een G31 met HUD en met leer bekleed dash, maar misschien was 't bij de F11 anders en kon het inderdaad niet.
Doen! We hebben meer goede baasjes nodig voor mooie zescilinders
Inderdaad! Dude en ik hebben er samen al 18, als je meedoet hebben we er 24. :whistle:
Ik zal me melden mocht het zo ver komen ;)

Ik lees in je startpost iets van dat leder op het dashboard in combinatie met Head up display niet kan.
De mijne heeft het allebei.
Nice ! Ah oké dat wist ik dus niet. Was wat de verkoper mij had verteld toen en eigenlijk nooit verder verdiept erin. Jij hebt ook een heel mooi exemplaar zo te lezen !

Stuur verwarming wil ik nooit meer zonder

Stuurverwarming... Twixin had het op de X5 en heeft het nu weer op de Camry. Ik heb het nog nooit gehad op "mijn" auto's.

Ik heb het gelukkig nog nooit gehad op mijn auto's, heb het wel een keer geprobeerd bij iemand die het wel had en ik vind het vreselijk net zoals stoelverwarming.

Ik vind het super, maar laat er een auto niet voor staan. Stoelverwarming is super, beide Fordjes hebben dat. Geventileerde stoelen zijn helemaal prettig.

Stuur verwarming wil ik nooit meer zonder
Idem voor een dagelijkse auto; en zeker als je zoals in mijn geval een koukleum bent en een hekel hebt aan met een jas / fleece te rijden.
Typisch een optie waarvan je denkt het zal wel en na 4 jaar gebruik niet meer zonder wil. Ook al wordt het jaarlijks gebruik eerder in minuten dan uren uitgedrukt. Dit in tegenstelling tot zetelverwarming, in de herfst en winter staat die permanent aan op de laagste stand.

Idem voor een dagelijkse auto; en zeker als je zoals in mijn geval een koukleum bent en een hekel hebt aan met een jas / fleece te rijden.
Typisch een optie waarvan je denkt het zal wel en na 4 jaar gebruik niet meer zonder wil. Ook al wordt het jaarlijks gebruik eerder in minuten dan uren uitgedrukt. Dit in tegenstelling tot zetelverwarming, in de herfst en winter staat die permanent aan op de laagste stand.
Grappig, bij mij is het andersom. Stuurwielverwarming heb ik vaker aan dan stoelverwarming. Maar mijn handen zijn standaard wit onder de 10 graden.

Zelf geen van beiden ooit aan, maar vrouwlief vind het geweldig dus stoel is niet onderhandelbaar, stuurverwarming grensgeval.

Wat velen dus hier schrijven - ik had het ooit als optie op m’n eerste lease auto omdat het onderdeel was van een pakket. Ik dacht toen ik oké leuk maar ga ik nooit gebruiken. Dus wel. Ik heb ook snel relatief koude handen dus vind het erg fijn.

Vaak zet ik m wel uit als ik op de snelweg ben en gaat ook de stoelverwarming op stand 1.

Nu thuis. Leuk vergelijk : we reden apart van elkaar. Beide auto’s ‘leeg’. Madame hangt m nu aan de lader en is klaar. C’est moi moet zo nog even naar tankstation. +1 voor de Tesla.

Ik kon alleen prima stukje door karren en m’n auto verbruikt nog steeds 1 op 10. De Tesla ging behoorlijk omhoog bij de ACC op 140 km/u. +1 voor de BMW ;)

Dan hoor ik je denken, waarom niet onderweg. Ik ben eerst naar huis gereden zodat ik kon helpen met slapende koters in 1x in hun bed te leggen.

Laatst bewerkt:
Leuk vergelijk wel tussen benzine en prik. Ligt het aan mij of blijven zespitters rond de 1:10 hangen? Reed dat met de ouwe VR al en de Q7 van 2015 idem

Leuk vergelijk wel tussen benzine en prik. Ligt het aan mij of blijven zespitters rond de 1:10 hangen? Reed dat met de ouwe VR al en de Q7 van 2015 idem
Haha ja dat schreef ik in teutonen topic ook. Wat ik ook doe, lange termijn zit ik altijd op 1 op 9-10. Al is de huidige generatie B58 van BMW wel echt zuiniger , je zit daar rond de 1/12.

Mijn Range Rover Sport deed op z’n best 1 op 8, V6 supercharged blok, maar wellicht had dat wat met de missende aërodynamica te maken :rolleyes:

Zelfs Twixin stuurt me tegenwoordig twee foto's na het tanken. Veel makkelijker dat het bonnetje bewaren.

Langdurig gemiddelde vind ik wel prima, is nu ruim 1:15, langere ritten snelweg zelfs 1:19.

@JL86, de Q7 zat ook rond dat gewicht inderdaad. Dat is één van de punten waar ik met die klasse in hybride uitvoering wel iets tegenaan hik, dat je gelijk 2,5 ton zwaar bent.:rolleyes:

Zelfs Twixin stuurt me tegenwoordig twee foto's na het tanken. Veel makkelijker dat het bonnetje bewaren.

We hadden een groepsapp specifiek per auto en daar ging het bonnetje met de kmstand in. Daarna maandelijks in excel. Daarna dashboards gebouwd. :geek:

Terug
Bovenaan