BMW 535i abides + Model Y RWD premium

Blijft een prachtige auto de F10/11, minstens zo tijdloos als de E39. Heb 7,5 jaar met heel veel plezier een 528i (N53, ongeblazen 6-lijn) Touring gereden. Enige minpuntje aan die auto was een steeds hoger olieverbruik, maar volgens mij hebben de 35i motoren daar doorgaans geen last van.

Dank allen voor de complimenten!
De beste auto die ik gehad heb. Toen ik em kocht was ie zonder type aanduiding, ik was zó trots dat ik de type aanduiding er weer op heb laten zetten door de dealer. :LOL:
Haha ik heb die er ook weer op gezet. Deels omdat die origineel zo is geleverd, maar natuurlijk óók stukje trots. Zou liegen als dat niet zo is.

Ja, eens. Bij BMW verschilt het per model, of een Mpakket mooi staat of niet. Mijn f31 in Le Mans, ik word er nog steeds heel blij van. Maar een mooie luxery edition in donderblauw met cognac leer en mooie veelspaakvelgen?? Mjammie!
Jep ik vind de F1x reeks dus niet geschikt met M-pakket, maar helemaal eens @W212 dat de G31 juist wél lekker smoelt met M pakket. Daar vind ik de luxury line wat 'ielig' maar dat komt ook omdat ik fan ben van lange platte uitlaten en dat staat bij de G31 geweldig (Audi idem).

Ik mocht na jaren leasen ook ineens zelf wat kopen. Geen straf, al hakt het wel even in je spaarsaldo. Eerst een jaar een Tansanit Blauwe F36 Gran Coupe gehad. Sinds vorig jaar een Portimao Blauwe G21 330i.
Ook enorm gaaf! Portimao vind ik echt een hele vette kleur en ik ben echt heel groot fan van de nieuwe 3 serie. Ik had vorig jaar ff gekeken uit interesse en het verbaast mij hoe ruim de G21 is achterin. Dat ontloopt echt niet mijn auto. Enige bij 3 serie is dat ik de comfort stoelen van de 5 serie en wat meer 'bandbreedte' tussen comfort en sportief (oa door de luchtvering achter) teveel zou missen. Het iets kleinere handzame formaat is dan wel prettig want zeker de F1x reeks stuurt wat lomp in comfort modus.

En dat spaargeld ja hou op schei uit.. Ik heb heel lang getwijfeld hoor of ik het moet doen, muv mijn huis nog nooit zoiets groots (en veel in €€) aangeschaft. Ben best zuinig en ook wel specifiek als doel om op bepaald moment qua leeftijd te stoppen met werken. Dan is de aanschaf van een BMW 5 serie niet echt de beste investeringsstrategie...

Alhoewel het nu redelijk OK gaat met dus prima restwaarde (feitelijk geen afschrijving).

Blijft een prachtige auto de F10/11, minstens zo tijdloos als de E39. Heb 7,5 jaar met heel veel plezier een 528i (N53, ongeblazen 6-lijn) Touring gereden. Enige minpuntje aan die auto was een steeds hoger olieverbruik, maar volgens mij hebben de 35i motoren daar doorgaans geen last van.
Klopt de geblazen motoren hebben daar minder last van mits wel rustig ingereden want het blijft een BMW motor ;-) ! De N54 nog beetje, N55 eigenlijk niet meer en de B58 al helemaal niet meer.

De N53 was ook een hele fijne met net wat prettigere opbouw hogerin dan de N55 :)!

Verdomd,ik schrijf Le Mans... dat was mijn e82... maar de f31 is natuurlijk Estoril II. Stom van me.

Die Portimao g21 van B Real is erg mooi, vorig jaar bekeken in Zwolle.

Auto staat na vandaag weer lekker op z’n zomer sloffen (conform eerder gedeelde foto’s).

Winterbanden nog 7mm rondom dus prima.

Winter sloffen zien er trouwens zo uit -met de verschrikkelijke beschadigingen :( -

IMG-3827.jpg

Toevallig zag ik deze net. Zo is een G31 echt wel héél erg lekker hoor
IMG-3884.jpg

Laatst bewerkt:
Prachtig zo'n G31. Is dat niet Bluestone? Vind ik ook een hele mooie kleur.
Vind die lelijke laadklep in een e-uitvoering trouwens wel echt een minpunt.

@Kristian2 Ja ik denk dat dat inderdaad bluestone is of berninagrau. Het laadklepje stoor ik me zelf niet perse aan, het doorbreekt wel beetje de lijn dat ben ik met je eens

Mooiste ‘grijs’ tint vind ik de individual Champagne Quartz metallic.

Er staat een heerlijke Alpina online met een schitterende kleuren combi (muv de velgen) in die kleur
IMG-3886.jpg

Prachtig zo'n G31. Is dat niet Bluestone? Vind ik ook een hele mooie kleur.
Vind die lelijke laadklep in een e-uitvoering trouwens wel echt een minpunt.

En hier word mijn gevoel over getint glas ook weer bevestigd; niet mooi. Ik zou er een auto niet om laten staan. Bij een zwarte als M-sport kan het prima maar hier vind ik het niet echt top. Die laadklep inderdaad ook niet, maar ik kan mij voorstellen dat gezien het extra vermogen en geringe BPM dat daar nog wel overheen te stappen is.

Ik zou zoiets graag willen hebben, geen blauw en geen chroom, maar als totaal pakket heel fraai. Maar nog 1 probleem; ver buiten mijn budget :LOL: was niet van plan om zoveel geld aan een auto uit te geven.

Laatst bewerkt:
@AsconaGT ik deel die mening volledig maar functioneel is het wel handig met kleine kinderen. Ik heb van die zon rollos achter dus daarom hoefde ik het -gelukkig- niet te doen.

Bij mij is het achteraf getint. Staat op zich wel aardig met Shadowline en mooie contrast met Glacier lakkleur maar heb al wel gedacht om het eraf te trekken.
Mijn vrouw weet zeker dat ik binnen 10.000 km een opvolger voor de deur heb staan dus misschien moet ik daar dan ook maar gebruik van maken. G21 of een (veel te zware) X3 in een mooie kleur.

Man die tijdje terug onze Up! heeft gekocht had een G31 in Champagne Quartz. Waanzinnig mooie kleur!
BMW%20540i%20Touring%20Individual%20Champagner%20Quarz%20Alvid%20Grau%20Nappa%20Schwarz%20Exklusivleder%20G31%201_0.jpg.webp

Ik zou zoiets graag willen hebben, geen blauw en geen chroom, maar als totaal pakket heel fraai. Maar nog 1 probleem; ver buiten mijn budget :LOL: was niet van plan om zoveel geld aan een auto uit te geven.
Haha deze staat onder m’n favo’s opgeslagen in AutoScout24. Is al naar beneden gegaan in prijs.. €48k voor vroeg G31 model met bijna 100k km is veel hoor.
Die kleur op die G31 is dus champagne Quartz, wat Kristian ook zegt echt een geweldige kleur is.

Elke stap die je om de auto zet verandert de kleur. Van grijs naar paars blauwig naar Chrome goud. Succes voor de spuiter die deze kleur mag doen bij schade :p !

Mijn vrouw weet zeker dat ik binnen 10.000 km een opvolger voor de deur heb staan dus misschien moet ik daar dan ook maar gebruik van maken. G21 of een (veel te zware) X3 in een mooie kleur.
De X3 is wel een erg lekker maatje en een hele knappe auto geworden. Het hoge blijft mij gewoon tegen staan, maar dat is persoonlijk.

Wel chill dat je vrouw al de voorzet doet :p

Wat MWH schrijft had ook mijn tekst kunnen zijn. Heb eigenlijk helemaal niet zoveel met Duitse auto's, maar man wat is dit een waanzinnig fraai exemplaar! Kleur, wielen, model, alles klopt. Uitrusting maakt 'm helemaal af. Geniet ervan!
Voorzie wel één (luxe-) probleempje, als je blijft dromen over (toch nog) iets anders. Als je nu zo'n goeie keuze maakt wordt het later héél lastig om afscheid te nemen van deze, en heb je voordat je 't weet ineens twee auto's (weet ik uit eigen ervaring) :giggle:

Dank beide ! Leuk om te lezen :). @Ali As haha Mwoah heb niet de luxe van een eigen oprit en een woonwijk met een ‘moderne’ parkeer norm (1.7 auto per huis) dus praktisch lukt het sowieso niet :)

Tot nu tor alleen mee zitten lezen, maar het is genieten. Wat een fraaie configuratie.

Oyster dakota is erg fraai inderdaad. Ik ben daar ook nog steeds fan van.

Qua doelen, heerlijk toch. En het hoeft echt niet zo te zijn dat de volgende auto weer groter moet. Het is soms ook gewoon even een voorkeur of een periode.

Als laatste over privacy glas. Ik ben daar inmiddels zo aan gewend dat ik juist zonder een beetje kaal vind. Op mijn Bronco zit er een flinke folie op, went snel.

@Twix dank! En inderdaad zeker niet groter, ik hou juist niet van (te) groot. De vijf serie is perfect voor mij zowel in lengte als in hoogte, (al is dat ook geen kleintje).

Vandaag even op bezoek bij familie in het hoge hoge noorden: 260 km enkele reis :). Was weer genieten hoor om op één dag weer even 500+ km neer te zetten en het was voor de verandering eens heerlijk rustig op de A28.

Geen foto’s. Zat lekker achter het stuur gewoon te genieten.

Met de cruise op 120 km/u (het was rustig :) ) pak je dan een mooi gemiddelde van 9.2 liter op 100 km.

Geen spannende update verder.

Wel eindelijk iets aangepakt waar ik me aan irriteerde. En ik was zelf de veroorzaker:p .

Ik heb het licht pakket dus naast verlichting in de handgrepen ook in de portieren eronder. BMW vond het logisch om die in halogeen te leveren terwijl de verlichting in de handgrepen LED is. Ik vond dat kleur verschil altijd lelijk dus bedacht laat ik eens gek doen en er logo’s in hangen.

Had gelijk al spijt , vond het te nektas achtig ogen (ook al kan je dit gewoon OEM kopen) en na maanden er mee rijden maar eens gewone LED besteld en vervangen.

Erg fijn. Gelijk ook maar de kofferbak ruimte meegenomen.

Deur verlichting (oorspronkelijk vs logo vs nu)

IMG-4463.jpg

b3ca1622-4389-474d-aff2-42614e77f423.jpg

IMG-4460.jpg

Kofferbak verlichting (nu vs oude verlichting)

IMG-4462.jpg

IMG-4464.jpg

Eerdaags wil ik de auto weer even goed wassen van binnen en van buiten. Binnen wekelijks wel met interieur reiniger en doekje, buiten al 2 maanden niet.

Ik ben voor m’n werk veel in de polder de laatste tijd en dan komt je auto standaard bruin terug :). Dus heeft niet zo’n zin

Weer een korte update - zin en tijd om weer wat te schrijven.

Auto inmiddels weer een beetje gefatsoeneerd aan de buitenkant , geen foto’s in het daglicht maar onderstaande in de parkeergarage is die weer representatief.

Het was echt heel erg, je kon niet meer zien dat de auto blauw was. Zeker na de zooi aan Sahara zand :) !

De auto staat nu jaar in de keramische coating (deze van Gyeon gaat ~2j mee). Komt een moment dat ik m weer wil gaan poetsen en opnieuw in de coating. Dit is best eenvoudig te doen, maar ik vind het lastig hier (a) tijd voor te vinden en (b) het liefst ergens binnen te doen zodat ik niet afhankelijk ben van het weer.

IMG-4731.jpg

Onderhoud
Verder zit de onderhoudsroutine er aan te komen. Ik laat m’n auto’s altijd onderhouden vlak voordat ik op vakantie ga om verassingen te voorkomen.

Verwacht geen spannende dingen maar wel weer lekker de portemonnee trekken, naast de APK en kleine beurt.

Klepdekselpakking
Zweette een klein beetje vorige keer, ik denk dat deze eraan komt. De pakking zelf is niks qua kosten, maar hij is vaak zo uitgehard dat de hele klepdeksel eruit moet en dit lukt zelden zonder schade te maken. Oftewel ze vervangen liever de complete unit. Dit is relatief arbeidsintensief (4u werk) en de klepdeksel zelf is €400.

Accu
Één van de accu’s (de f11 heeft er drie geloof ik) spookt een beetje; om de zoveel dagen krijg ik melding dat de accu spanning niet goed is en dan doet bijv de spiegel of de LED verlichting het niet voordat ik de auto start. Het is bijna 100% zeker die in de achterbak daar de auto altijd start en erna niks aan de hand is.

Er zit ook verder geen logica achter: soms heb ik er weken geen last van, dan weer 2 dagen achter elkaar.

Ik denk dat er iets lekt en dat het de accu zelf niet perse is. Ik heb sinds een maand ook last van dat de comfort access van de achterklep niet goed werkt (met je voet de achterklep openen) - gok dat het daar zit.

Remmen
Remblokken zijn in december vervangen en de auto geeft aan dat dit binnen 9,000 km weer moet - ik hoop een foutje van de garage met vergeten remblokken in systeem te zetten.

Ik heb zeker de gepatenteerde BMW rijstijl qua meters maken op de linkerbaan, maar qua hard optrekken en vol in de remmen absoluut niet.

Met de vorige set hebben de vorige eigenaar en ik ruim 80,000 km gedaan wat imo best netjes is.

Remschijven zijn gedaan vlak voordat ik m kocht , gok dat deze over 2 jaar zijn (systeem geeft 50,000 km aan). Dit is behoorlijk prijzig daar de remschijven op de 535i dezelfde zijn als die van de 550i. Groot dus ;).

Overig gefrutsel
Schuifdak
Ik wil zelf even het schuifdak onderhouden. Met dank aan @AsconaGT voor de tip welk spul te gebruiken.

Schakel flippers
IMG-4972.jpg

Daarnaast was ik vol goede moed begonnen met het installeren van de schakel flippers. Ik heb deze al een tijdje liggen maar nooit de tijd echt gehad om dit op te pakken.

Hiervoor moet je uiteraard het stuur eraf halen en eea boren en wat extra kabels doorlinken. Het valt best mee als je gewoon handig bent.

Coderen kan via BimmerCode maar daar ik de sport automaat heb en sport stuur met alle opties behalve de flippers, gok ik dat het voor mij plug & play is.

Anyway ik zei begonnen.. omdat ik een uur ruzie heb gehad met het loskrijgen van de airbag :). Dit is een priegel werkje met een schroevendraaier in een klein gaatje proppen. Ik kreeg de rechter veer zo los, maar de linker veer wilde gewoon niet meewerken.

Het werd donker, ik raakte gefrustreerd dus besloten er mee te kappen. De auto zo lang ontkoppeld van de accu (anders heb je kans dat de airbag klapt) vond ik ook geen goed idee icm wat ik al eerder schreef dus maar mee gestopt.

Gentleman switch + massage?
Ander leuke gimmick is de ‘gentleman switch’ , dit kan alleen met de optionele comfort stoelen en is origineel niet als optie geleverd in de 5 serie, wel in de 7 serie. Gelukkig deelde de 5 en 7 serie destijds héél veel onderdelen, dit ten faveure van de 5.

Wat is het ? Een knopje waarmee ik met de knoppen van mijn stoel de passagiersstoel kan aanpassen. Heb ik het nodig ? Neu niet perse maar het is leuk.

Ik heb vaak collega’s mee rijden en die zitten altijd te kloten met de vele, vele knoppen van de comfort stoelen, daar is dit wel handig bij. Plus ik dit soms te hannesen met de kinderstoeltjes achter erin en eruit.

Als laatste: als m’n vrouw straks richting Italië in slaap valt halverwege kan ik mooi de stoel in comfortabele stand zetten.

Bij die module zit ook optioneel de massage knop. Dit is wel een optie die bij de vijf serie is geleverd en ik twijfel nog om de module Incl. massage of zonder te nemen.

Waarom? Omdat ik nog niet weet hoe de massage functie van BMW is opgebouwd. Ik hóóp dat het de elektrische ‘lumbar support’ elementen zijn die dan geautomatiseerd op en neer gaan. Dan is het een kwestie van coderen en kan de knop gebruikt worden want die optie heb ik wel namelijk.

Zijn het echt losse aparte onderdelen in de stoel , dan is het natuurlijk onbegonnen werk.

Kan dit niet echt vinden op het internet omdat iedereen die het heeft gedaan, gewoon comfort stoelen met massage functie heeft overgezet. Dit is voor mij niet nodig.

Moet me nog even verdiepen in de onderdelen overzichten van de stoel, de webshop van Ekris helpt hier altijd wel bij.

IMG-4975.png

Laatst bewerkt:
Gentleman switch + massage?
Ander leuke gimmick is de ‘gentleman switch’ , dit kan alleen met de optionele comfort stoelen en is origineel niet als optie geleverd in de 5 serie, wel in de 7 serie. Gelukkig deelde de 5 en 7 serie destijds héél veel onderdelen, dit ten faveure van de 5.

Wat is het ? Een knopje waarmee ik met de knoppen van mijn stoel de passagiersstoel kan aanpassen. Heb ik het nodig ? Neu niet perse maar het is leuk.
Daar heb ik werkelijk waar nog nooit van gehoord. Zou misschien ook op onze X5 kunnen, die heeft ook de comfort stoelen.

Prachtige, en luxe BMW 5 serie, na de I8 is dit zeker mijn favoriete BMW. Een 535I ( met dikke 6 cilinder), kleur blauw, en het mooie lichte leren interieur, vind ik een fantastische combinatie.

Een recente BMW 535I met dikke 6 cilinder, in een andere kleur dan zwart of grijs zie je niet vaak. Ze zijn best lastig om te vinden.

Mooi verhaal over de zoektocht, bijzonder leuk om te delen.
Veel fijne kilometers gewenst.

Hoe werkt BimmerCode eigenlijk?
Heel simpel :p. Kost je ff wat maar je kan er heel veel mee. Hebt alleen een OBD plug nodig, daarna kan je vrij veel doen. De keuze is reuze, kan je wel evt PB sturen met wat meer details.

Als je keer in de buurt van Den Haag ben kan ik altijd eea coderen voor je als je wilt

Prachtige, en luxe BMW 5 serie, na de I8 is dit zeker mijn favoriete BMW. Een 535I ( met dikke 6 cilinder), kleur blauw, en het mooie lichte leren interieur, vind ik een fantastische combinatie.

Een recente BMW 535I met dikke 6 cilinder, in een andere kleur dan zwart of grijs zie je niet vaak. Ze zijn best lastig om te vinden.

Mooi verhaal over de zoektocht, bijzonder leuk om te delen.
Veel fijne kilometers gewenst.
Dank! Ja heel blij mee. Elke dag starten en rijden is een feestje :)

Heel simpel :p. Kost je ff wat maar je kan er heel veel mee. Hebt alleen een OBD plug nodig, daarna kan je vrij veel doen. De keuze is reuze, kan je wel evt PB sturen met wat meer details.

Als je keer in de buurt van Den Haag ben kan ik altijd eea coderen voor je als je wilt
Als je wat op kan sturen in PB zou ik dat erg kunnen waarderen. Blijft interessant. Weet niet of Twixin mij laat rommelen aan haar auto, maar dat is wat anders.

Den Haag is een flink stuk rijden voor ons, dus dat zit er niet in...

Shift Paddles

Schreef er gister al over, nu gelukt. Enorm blij mee ! Maakt het mooi compleet icm het adaptief onderstel, aandrijflijn en sport transmissie.

Zeker straks in de bergen van Italië is het heerlijk om zelf te schakelen wil je een beetje door boenderen.

Ik heb veel aan onderstaande YouTube video gehad. Heel fijn en rustig uitgelegd.

Ben ongeveer 3u bezig geweest inclusief weer schoon maken en voeden van het stuur. Paar extra tips:
  • Laat je nagels groeien :p. Ik háát lange nagels maar met alle connectors was het een verschrikking om ze los te krijgen
  • Airbag los door de platkop schroevendraaier verticaal te houden (dus dat je de zijkant ziet)
  • Let goed op met de extra kabels en connectors en berg ze goed op evt met tape in de achterkant vh stuur. Anders heb je kans dat het niet past met de airbag en je weer alles uit elkaar kan halen
  • Vergeet de bout niet terug te draaien als je uit vol enthousiasme de airbag weer terug plaatst
  • Ik heb voor het boren boortje 5 gebruikt. Dit was ruim voldoende.
  • Ik heb dop 13 voor de accu en 16 voor het stuur gebruikt
  • Coderen is echt eenvoudig via BimmerCode en dan de stuurkolom module. Kwam er ook achter dat je stuurverwarming duur kan aanzetten. Die heb ik nu op 15 min gezet
  • Let even goed op of je de juiste aansluiting al hebt in je auto. Heb je sport stuur met ofwel adaptief cruise ofwel stuurverwarming dan zit het goed. Deze maken gebruik van dezelfde kabelboom. Alternatief is helemaal doortrekken vanuit dashboard kastje.
  • Leg een oude handdoek onder het stuur als je gaat boren en draag een bril. Die metaal snippers zijn niet fijn

Wat foto’s van het proces

Zonder shift paddles
IMG-5028.jpg

Extra gaatje links geboord naast grote vierkante ‘gat’ waar de kabel vd shifter doorheen gaat. Hier gebruik je boortje 5 voor.

Verder ook nodig om extra inkeping te maken daar vlak naast omdat er uitsparing van plastic zit achter de shifter. Ik heb hier boortje 8 voor gebruikt.

IMG-5035.jpg

Het extra kabelboompje

IMG-5036.jpg

Het resultaat

Dit zijn niet de OEM F1x reeks shifters, maar de smallere en wat hogere van de M3/M4

IMG-5044.jpg

IMG-5045.jpg

Laatst bewerkt:
Top! zien er ook mooi uit. ook bij re premium merken zijn sommige flippers veel te groot of ogen ze juist heel goedkoop. Dit ziet er prima uit. Dacht dat met sport transmissie je deze altijd standaard al kreeg.

@AsconaGT Dank! En ja dat dacht ik ook, maar helaas :p. Ik heb in de optie lijst namelijk wel de sport automaat maar niet de flippers.

De sport sport automaat kan je trouwens ook achteraf coderen. Is namelijk puur software matig.

@Kristian2 Doen! Het is echt niet lastig , zeker niet icm video hierboven

Wat houd de sport transmissie eigenlijk in? Ik zie het wel eens staan op optielijsten maar is het dan dat die sneller kan schakelen in sport+ ?

Dat lijkt mij een goede upgrade, en inderdaad vooral op bergwegen handig als je niet te snel wilt opschakelen of juist wilt remmen op de motor. In dagelijks gebruik natuurlijk niet nodig.

Ik dacht juist dat je een sportransmissie bij de F10/F11-series kunt herkennen aan het kortere pookje (dat altijd samengaat met de flippers) in plaats van de wat grotere rechtopstaande pook die jij nu hebt.

Dus als je geen adaptieve cruise control hebt, of stuurverwarning, dan moet je nog een kabelboom trekken?

Leuke optie, die ik ook in de f31 heb. In de f3x is de sportautomaat voorzien van een andere, bredere pook. Die is altijd icm flippers op het stuur.

Ik dacht juist dat je een sportransmissie bij de F10/F11-series kunt herkennen aan het kortere pookje (dat altijd samengaat met de flippers) in plaats van de wat grotere rechtopstaande pook die jij nu hebt.
Hmmm nu begin ik zelf te twijfelen. Die kleinere, dikkere pook is dacht ik alleen bij de pre LCI maar twijfel nu zelf ook nogmaals.

Wat houd de sport transmissie eigenlijk in? Ik zie het wel eens staan op optielijsten maar is het dan dat die sneller kan schakelen in sport+ ?
Ja de automaat heeft dan zelf ook nog een sportstand. Dus als je de aandrijflijn en onderstel in sport zet, is dit nog niet het geval. Je zet de automaat in sport door m naar links te duwen. Dan schakelt die veel grover en is het schakelmoment sneller, terwijl die tegelijkertijd hoger in toerental doortrekt.

Ik heb de optie code sport transmissie en kan de automaat ook daadwerkelijk in sport stand zetten: 1 tik naar links en dan schakelt die veel sportiever dwz echt met ‘klappen’ en haalt die veel langer door.

In BimmerCode zie je ook de optie ‘sport shifter’ waar bij mij ‘enabled’ staat.

Ik heb voordat ik mijn 5 serie kocht via marktplaats een brochure en prijslijst gekocht.
Daar staat het volgende in:
Ps dit betreft wel een LCI brochure
IMG-1966.jpg

IMG-5055.jpg
Zelf ook even de prijslijst ingedoken, ben dan toch nieuwsgierig wat het is :p.

Maar wordt daar ook niet wijzer van. De enige optie rondom sport automaat is deze en die heb ik ook in mijn optie lijst staan. Des te frappanter is het dat dan juist een M sport stuur heb zónder de schakelflippers :).

Optie 255 is het sport stuur overigens. En dit is wel een pre LCI prijslijst uit 2011

Je kon toen nog een 535i kaal voor €79k aanschaffen :).

Ik heb trouwens vandaag weer lekker lang in de auto gezeten, moest wel even wennen daar je je handen nu iets hoger plaatst.

Het is wel erg verslavend om nu in een tunnel terug te schakelen. Je hebt ook sneller de neiging om sportief te rijden, zeker op doordraaiers. Gevaarlijk hehe.. :p

Leuke modificatie! Op de Infiniti zitten ook schakelflippers, icm het geluid van de v6 is dat inderdaad iets té verleidelijk soms..

Weer kleine update. Niks spannends

Onderhoud
APK + beurt gehad, geen bijzonderheden. Ashoezen zaten scheur in dus die zijn vervangen , zit stiekem best wat arbeid in.

Verder staat die er piekfijn bij en alles droog en goed onderhouden, aldus de garage. Klepdekselpakking was misschien aan de beurt, maar eigenlijk nog totaal niet nodig.

Ik had verder last van een leeglopende accu die in de kofferbak ligt, uiteindelijk bleek de comfort access van se achterklep de boosdoener, die deed het ook al een tijdje sporadisch niet. Dit is inmiddels ook weer verholpen dus we kunnen op vakantie !

Ik had een E61 525i als leen auto mee. Die stuurt wel lekker direct en is voelbaar lichter, maar goed geen xdrive natuurlijk. Verder vond ik vooral verbazingwekkend hoeveel stappen BMW in het interieur heeft gemaakt van de E6x naar de F1x reeks.

Oh en ik miste m’n turbo wel :)

Beetje klooien
Ik kan tegenwoordig achter mijn huis m’n auto parkeren en daarmee ook op straat de auto wassen (tuinslang + hoge druk reiniger achterom) , dit is heel fijn! Ik ben al niet zo van het auto wassen en zeker alle spullen inladen, wachten bij een wasbox etc vond ik altijd zo zonde van m’n tijd. Nu lekker op het gemakje vanuit de achtertuin.

Wil de auto nog even goed reinigen van binnen voordat we gaan , vind ik zelf altijd wel prettig bij zo’n lange rit. hierbij pak ik ook het leder weer even mee; lekker reinigen en opnieuw voeden met Gliptone.

Vakantie
Verder ook al bezig met de voorpret - de route naar vakantie. Voorgaande jaren ging ik of via Frankrijk of via Neurenberg , A9, München en dan Oostenrijk via de A95. Die laatste is wel echt schitterend, 4 baans, geen limiet en alleen maar dik spul uit München , Stuttgart of Buchloe.

Dit jaar ga ik het toch weer proberen via de A3, A5 en dan bij Bazel erin. Wegwerkzaamheden lijken mee te vallen.

We rijden het eerste stuk ongv 1,150 km en stoppen vlak onder Milaan. Rijden denk ik 03:00am weg, hoop daar 2-3u ‘s middags te zijn. Dag 2 is het nog 400 km rijden en lekker op het gemakje.

Nog tips & tricks mbt route & baustelle hoor ik het graag :).

En voor de rest..
Afgelopen dagen weer wat lekkere kilometers gemaakt oa naar België. Je blijft je verbazen over de benzine prijzen, moest voor de terugweg tanken, €108 voor 56 liter Shell Vpower …

Ik had in m’n vorige post aangegeven dat ik ging kijken voor de gentleman switch en ook massage functie. Vanwege drukte op werk nog niet echt tijd voor gehad. Wel massage functie uitgezocht en dit is wel degelijk extra hardware in de stoel.

Imo overkill dus die gaat het sowieso niet worden. Gentleman switch zeker wel, hou MP ook beetje in de gaten.

Verder heb ik recent ook de volledige brochure plus prijslijsten gekocht van de F11 LCI. Leuk om erbij te hebben. Dit aangeschaft via DirkJan Dalhuisen, kerel die echt énorm veel BMW lectuur in bezit heeft. Ook ontzettend vriendelijk in het contact.

De BMW fungeert ook perfect als verhuisauto , zeker door de flexibele inzet van de afdekhoes die je ook vooraan kan bevestigen als alle banken plat zijn. Sowieso geweldig dat je de achterbank met een hendel in 1x plat hebt. Lang leve het travel pack!

IMG-5360.jpg

De 95 reed ik in 2022 over toen we uit Italië kwamen. Was de snelste route en ik wilde toch even langs het plaatsje Zirl, waar een voorouder in 1965 is omgekomen bij een busongeluk. Maar die 95 verbaasde me. Van een gewone weg in Oostenrijk naar een heel rustige, mooie en strakke snelweg in Duitsland. Heel fijne route!

Verder vond ik vooral verbazingwekkend hoeveel stappen BMW in het interieur heeft gemaakt van de E6x naar de F1x reeks.

Wil de auto nog even goed reinigen van binnen voordat we gaan , vind ik zelf altijd wel prettig bij zo’n lange rit. hierbij pak ik ook het leder weer even mee; lekker reinigen en opnieuw voeden met Gliptone.

Dit jaar ga ik het toch weer proberen via de A3, A5 en dan bij Bazel erin. Wegwerkzaamheden lijken mee te vallen.
Nog tips & tricks mbt route & baustelle hoor ik het graag :).

Mooie berichten!

Over interieur: grote stappen... maar welke kant op, vind jij? Zelf vind ik het jammer dat de supermooie karakteristieke BMW-vorm stapsgewijs verdwijnt. Ook qua materiaalkwaliteit zie ik niet louter positieve ontwikkelingen.

Over schoon op reis willen gaan: hoe herkenbaar! :)

Over route Italië: met jouw tijdsplanning de suggestie om de Gotthard lekker bovenlangs te nemen, over de pas. Bovenop mooie uitzichtspunten en Alpenhütte voor lunch. En let in Zwitersland op je snelheid; kort na de grensovergang zit al de eerste camera verstopt ingebouwd in de vangrail links!

De A95 is toch die van Munchen naar Garmisch? Ooit 1x gereden op weg naar Seefeld.

Door Zwitserland naar Italië ben ik 4 jaar geleden over de Furka en via het Rônedal over de Simplon gegaan (open met de cabrio), fantastisch mooie route!

De A95 is toch die van Munchen naar Garmisch? Ooit 1x gereden op weg naar Seefeld.
Jep klopt! En dan ben ik er ergens halverwege afgegaan en richting seefeld en dan daar Oostenrijk in.

Over route Italië: met jouw tijdsplanning de suggestie om de Gotthard lekker bovenlangs te nemen, over de pas. Bovenop mooie uitzichtspunten en Alpenhütte voor lunch. En let in Zwitersland op je snelheid; kort na de grensovergang zit al de eerste camera verstopt ingebouwd in de vangrail links!
Ja we twijfelen nog of we over de pas gaan. Vind dat toch het mooiste..

En ik wissel bewust vlak voor Bazel om met m’n vrouw :p kans op flitsen stuk lager, dank voor de tip om iedergeval :)!

Over interieur: grote stappen... maar welke kant op, vind jij? Zelf vind ik het jammer dat de supermooie karakteristieke BMW-vorm stapsgewijs verdwijnt. Ook qua materiaalkwaliteit zie ik niet louter positieve ontwikkelingen.
Ik vind de afwerking van de F1x reeks wel beter dan de E6x reeks. Ook het systeem en tellers (ik heb de halve digitale) erg fijn.

(y)

Om een of andere gekke reden, is mijn reactie onder een andere gebruiker geplaatst? Anyway, die 'Vincent....' was dus ketelapper.

Hahaha ik dacht al huh de reactie qua stijl en inhoud leek alsof ik Vincent al ergens digitaal van kende :p

Zelf vind ik het jammer dat de supermooie karakteristieke BMW-vorm stapsgewijs verdwijnt.
Dit vind ik helaas ook ontzettend jammer.. ik vind het na de G3x reeks niet zo best meer qua vijf serie :(

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan